חיצי הצפון הנספח השבועי • שבוע 52

למה חיזבאללה כמעט לא יורה

  • הוא איבד את רוב כח האש שלו

  • הוא כבול ע’’י איראן

  • הוא מבולבל

  • הוא מכין משהו גדול ממש


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.

שלמה וייס

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
בעיצומו של הסבב הנוכחי, שאלת הבטיחות של ערי ישראל מפני אזעקות עולה לכותרות. בטבלה שפורסמה אתמול ברשתות החברתיות נחשפת כמות האזעקות בערים השונות מאז תחילת הלחימה.
כצפוי, קריית שמונה היא המובילה במספר האזעקות עם 394. העיר מתמודדת עם ריבוי התראות. ערים כמו תל חי ומרגליות צמודות אליה עם מעל 260 אזעקות.
יש מספר ערים שבהן לא נשמעו אזעקות בשנים האחרונות, אבל רק אחת שלא שמעה כזאת מאז 2006. במובן הזה, חדרה מצטיירת כעיר הבטוחה ביותר בישראל. בפוסט שהעלה בטוויטר, התייחס מי שמכונה "מואיז הקטן" (@LittleMoiz) לנתונים ומציין כי הפעם האחרונה שבה נשמעה אזעקה בחדרה הייתה ב-2006, בזמן מלחמת לבנון השנייה. לעומת זאת, בנתניה, הפעם האחרונה שבה נשמעה אזעקה הייתה ב-2021, במהלך מבצע שומר החומות.
בין שתי הערים הללו, נראה כי חדרה היא המובילה כעיר הבטוחה בישראל, לפחות בכל הנוגע לאזעקות בתקופה האחרונה. גם אז, התברר כי הטיל ששוגר לעיר לא נפל בשטח העיר עצמה, וגם לא בשטח פתוח בתוכה, אלא בים הסמוך. המטרה, ככל הנראה, הייתה לכוון טילים לעבר הארובות המיתולוגיות.
1727730746148.png
 

שמחה קופי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
בן כספית

שמעתי היום דיווח חדשותי: ״איש התקשורת יעקב ברדוגו תיווך במהלך כניסתו של סער לקואליציה וחזרתו לליכוד״. ואף אחד לא התרגש. איך זה ש״איש תקשורת״ מתווך במשימה פוליטית? ממתי זה הנוהג? ממתי זו השיגרה? אגב, ״איש התקשורת״ הנ״ל תיווך בלא מעט עיסקאות קודמות, מעריקתה של אורלי לוי-אבקסיס ממרצ בחזרה לליכוד, דרך כל שאר הטינופים ותככים של השנים האחרונות. יום אחד קודם, ״איש התקשורת״ הזה הסביר לצופיו ומאזיניו ששר הבטחון גלנט הסתייג מחיסול נסראללה בעוד ראש הממשלה נתניהו הוא שדחף ואישר והכריע. כשהאמת, כמובן, הפוכה לגמרי. מזל שעוד יש פרוטוקולים. איך התרגלנו למציאות שבה עסקן עתיר קשרים, אינטרסים, מהלכים וסנטרים, יושב בצמתי תקשורת שונים כ״פרשן״, שם הוא מטיף ומפרשן ומקשקש וגם משקר לא מעט בהתאם לקול אדוניו ואינטרסיו, ובאותו זמן גם מוביל את המהלכים עצמם?
אולי ממתי שהתרגלנו שאנשים שקוראים לעצמם עיתונאים מנסים לכאורה לעזור לכל מיני 'הדס קליין' למיניהם בתיקים שונים ומשונים.
 

י.הץ

משתמש פעיל
שימו לב שדו"צ לא הכחיש, אלא להפך - אל תפיצו שמועות, כדי שהכוחות לא יפגעו

דובר צה״ל:

כוחות צה״ל החלו בפעולה קרקעית ממוקדת ומתוחמת נגד יעדי טרור של חיזבאללה במרחב הסמוך לגבול בדרום לבנון

בהתאם להחלטת הדרג המדיני, צה״ל החל לפני מספר שעות בפעולה קרקעית ממוקדת ומתוחמת במרחב דרום לבנון נגד יעדי ותשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, במספר כפרים סמוכים לגבול, מהם נשקף איום מיידי וממשי ליישובים ישראלים בגבול הצפון.

צה״ל פועל על פי תוכנית סדורה שתוכננה במטה הכללי ובפיקוד הצפון, ואליה הכוחות התאמנו ונערכו בחודשים האחרונים.

הכוחות הקרקעיים מלווים במאמץ תקיפות של חיל האוויר וכוחות תותחנים, שתוקפים מטרות צבאיות באיזור במאמץ מתואם עם לוחמי כוחות היבשה.

שלבי המערכה אושרו ומתבצעים בהתאם להחלטת הדרג המדיני. מבצע ״חיצי הצפון״ נמשך על פי הערכת המצב במקביל ללחימה בעזה ובזירות נוספות. צה״ל ממשיך להילחם ולפעול להשגת מטרות המלחמה, ועושה כל מה שנדרש על מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל ולהשיב את תושבי הצפון לבתיהם בביטחון.

אנו מבקשים לא להעביר שמועות ודיווחים לא רשמיים על אודות פעילות כוחות צה״ל, ולהיצמד להודעות הרשמיות בלבד.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה