השקעות הנחשונים - הקהילה הראשונה שאומרת "לא לגמ״חים" המקבעים עניות ומפתיעים ביוזמה מקורית - חיסכון בלידה שיכסה את הוצאות החתונה

מקצועי בלבד

Moderator
מנהל
מנוי פרימיום
ומנגד בגלל שהם קבוצה זה איפשר להם לצמצם את הדמי ניהול למשהו יותר סביר.
כל אחד יכול לקבל דמי ניהול כאלו ואפי' יותר זולים גם בפוליסות חיסכון.
[אני אומרת בזהירות, אבל כנראה שבגלל התנאים שהם דרשו וכו' זה לא הדמי ניהול הכי זולים שהיו יכולים לקבל]
 

ה. שלמה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כל אחד יכול לקבל דמי ניהול כאלו ואפי' יותר זולים גם בפוליסות חיסכון.
[אני אומרת בזהירות, אבל כנראה שבגלל התנאים שהם דרשו וכו' זה לא הדמי ניהול הכי זולים שהיו יכולים לקבל]
לכאורה, אם עוד ועוד קהילות יתאגדו לדבר כזה, יוכלו להוזיל את דמי הניהול עוד.
 

רוצה בחיים

משתמש צעיר
עריכה תורנית
ישנה שאלה הנידונת בהרחבה מה עדיף מיצוע או סכום בבת אחת.
התשובה הודאית היא שרוב השנים מיצוע השיג תשואה נמוכה מהפקדה פעם אחת.
אך דבר נוסף ברור כי מיצוע לאורך זמן מביא תשואה בטוחה ויציבה, לעומת סכום חד פעמי שעלול להיות בעייתי ולפעמים אף מאוד.
ולמשל תראו את הגרף המצורף.
*כל הנכתב הוא מנתונים ברשת ולא מבדיקה מעמיקה. מצ"ב סיכום המדד מ-1957 עד היום מתוך המכלול:צפה בקובץ המצורף 1760932
משנת 70-82 המדד נשאר כמעט באותו המקום מ 85 נקודות עד 107.
מ 1998 עד בואכה 2012 ממש לא התקדם.
כך שלרבים עלול להיות ממש קשה לראות את הסכום הולך ויורד.
אף אחד לא יכול לצפות מה יהיה אך משברים בבורסה זוהי מציאות מפעם לפעם.
כרגע הבורסה יקרה היסטורית [גם מבחינת מכפילים] אך עדיין יתכן ותמשיך לעלות דרסטית.

למעשה מי שמצפה לפתוח כזה מיזם בקהילתו שיחשוב מעט כיצד יגייס תרומות להלוואות כאשר הציבור רואה ירידה בתיק ההשקעות....

ובפרט שאם רוצים לבקש מהציבור תרומות ולהלוות זה ממש נקרא למצע :)
ורק אם התרומות כולם מבחוץ או מגבירים ברובם אז בכלל יתכן ושווה.
אך צריך להבין כיצד יגייסו בזמנים שהציבור רואה שחיקה ולא עלייה.

היוצא מכל זה שכנראה ציבורית עדיף מיצוע במקום גמ"ח מרכזי. [רווח ודאי {אם ישנו כזה דבר}]
הלוואות מראש יכולים להביא תשואה יותר טובה בודאות, בשנים מסויימות לאכזב מרה ולקבור את כל הפרוייקט
 

אמת מארץ תצמח

משתמש מקצוען
ישנה שאלה הנידונת בהרחבה מה עדיף מיצוע או סכום בבת אחת.
התשובה הודאית היא שרוב השנים מיצוע השיג תשואה נמוכה מהפקדה פעם אחת.
אך דבר נוסף ברור כי מיצוע לאורך זמן מביא תשואה בטוחה ויציבה, לעומת סכום חד פעמי שעלול להיות בעייתי ולפעמים אף מאוד.
ולמשל תראו את הגרף המצורף.

משנת 70-82 המדד נשאר כמעט באותו המקום מ 85 נקודות עד 107.
מ 1998 עד בואכה 2012 ממש לא התקדם.
כך שלרבים עלול להיות ממש קשה לראות את הסכום הולך ויורד.
אף אחד לא יכול לצפות מה יהיה אך משברים בבורסה זוהי מציאות מפעם לפעם.
כרגע הבורסה יקרה היסטורית [גם מבחינת מכפילים] אך עדיין יתכן ותמשיך לעלות דרסטית.

למעשה מי שמצפה לפתוח כזה מיזם בקהילתו שיחשוב מעט כיצד יגייס תרומות להלוואות כאשר הציבור רואה ירידה בתיק ההשקעות....

ובפרט שאם רוצים לבקש מהציבור תרומות ולהלוות זה ממש נקרא למצע :)
ורק אם התרומות כולם מבחוץ או מגבירים ברובם אז בכלל יתכן ושווה.
אך צריך להבין כיצד יגייסו בזמנים שהציבור רואה שחיקה ולא עלייה.

היוצא מכל זה שכנראה ציבורית עדיף מיצוע במקום גמ"ח מרכזי. [רווח ודאי {אם ישנו כזה דבר}]
הלוואות מראש יכולים להביא תשואה יותר טובה בודאות, בשנים מסויימות לאכזב מרה ולקבור את כל הפרוייקט
מה הקטע לכתוב הודעה כפולה בשני אשכולות?
 

שנל

משתמש רשום
@השקעות R הון איפה הגר"ש אלתר עצמו בסיפור?
הוא לא חתום בחוברת או במכתב.
לדעתי זה מעלה ולא חסרון.
אמנם מדובר במיזם קהילתי, אבל הוא יותר עסקי מחברתי, וכך הוא גם אמור להיות.
כמו שלא תראה בפרסומות הסכמה של רב קהילה על יושר של בעל חנות מקהילתו וכדו'.
בסוף נטילת הסיכונים הוא של האברך המשקיע, כשהוא יודע שהדבר נבדק על ידי אנשי מקצוע ורבנים המתמצאים בתחום ההשקעות (חלקם במה לא, וחלקם במה כן...).
כמובן שמי שמעוניין בברכה או עצה מכל רב שהוא, יכול לעשות זאת בפרטי.
 

אמת מארץ תצמח

משתמש מקצוען
לדעתי זה מעלה ולא חסרון.
אמנם מדובר במיזם קהילתי, אבל הוא יותר עסקי מחברתי, וכך הוא גם אמור להיות.
כמו שלא תראה בפרסומות הסכמה של רב קהילה על יושר של בעל חנות מקהילתו וכדו'.
בסוף נטילת הסיכונים הוא של האברך המשקיע, כשהוא יודע שהדבר נבדק על ידי אנשי מקצוע ורבנים המתמצאים בתחום ההשקעות (חלקם במה לא, וחלקם במה כן...).
כמובן שמי שמעוניין בברכה או עצה מכל רב שהוא, יכול לעשות זאת בפרטי.
הסכמה מר' מנדל שפרן ור' בצלאל ווקסלשטיין (-רב הקהילה) הם דווקא כן לקחו.
וזה לא 'חנות', זה מיזם שדורש המון תרומות, ואמון בעסקנים.
 

ה. שלמה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום

שנל

משתמש רשום
הסכמה מר' מנדל שפרן ור' בצלאל ווקסלשטיין (-רב הקהילה) הם דווקא כן לקחו.
וזה לא 'חנות', זה מיזם שדורש המון תרומות, ואמון בעסקנים.
כוונתי הייתה שמיזם עסקי דורש הסכמה רבנית כעין הכשר ולא ברכה כוללנית מיסטית לעידוד השקעה.
אין כוונתי חלילה לזלזל בברכת צדיקים, אבל בהחלט שמדובר בעסקים, לא משקיעים על סמך זקן של מישהו וד"ל.
 

אמת מארץ תצמח

משתמש מקצוען
כוונתי הייתה שמיזם עסקי דורש הסכמה רבנית כעין הכשר ולא ברכה כוללנית מיסטית לעידוד השקעה.
אין כוונתי חלילה לזלזל בברכת צדיקים, אבל בהחלט שמדובר בעסקים, לא משקיעים על סמך זקן של מישהו וד"ל.
דמגוגיה.
מכתב ברכה/המלצה ממי שעומד בראש הקהילה?
זה הכי מתבקש שיש.
 

שנל

משתמש רשום
דמגוגיה.
מכתב ברכה/המלצה ממי שעומד בראש הקהילה?
זה הכי מתבקש שיש

דמגוגיה.
מכתב ברכה/המלצה ממי שעומד בראש הקהילה?
זה הכי מתבקש שיש.
בהחלט אתה צודק שזה מעניין,
השערתי שכנראה העניין הוא שיקולים פנים קהילתיים, אולי מחשש שהדבר יפגע בגיוס הכספים לגמ"ח הקיים.
התייחסותי הייתה רק לעצם העניין, שבפן האישי אני לא רואה בעיה בעסקה \ השקעה שיש לה הכשר הלכתי ללא ברכה אדמורי"ת.
אגב יתכן שהם משתמשים בו עבור התורמים באופן אישי.
 

א. ש. ט.

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
יש לי שאלה תאורטית
מה יהיה עם לכל הציבור החרדי בישראל יהיה 150,000 ש"ח בחתונות הילדים
זה לא ישפיע מיידית על כל ההוצאות?

כמו שהיום ה'נורמה' לקנות שעון לכלה ב X כסף,
אז כשלכולם יהיה כסף ההוצאות יגדלו, לא?
 

שנל

משתמש רשום
יש לי שאלה תאורטית
מה יהיה עם לכל הציבור החרדי בישראל יהיה 150,000 ש"ח בחתונות הילדים
זה לא ישפיע מיידית על כל ההוצאות?

כמו שהיום ה'נורמה' לקנות שעון לכלה ב X כסף,
אז כשלכולם יהיה כסף ההוצאות יגדלו, לא
דבר ראשון, כל מי שישקיע עד שזה יגיע לכזה מצב - ירוויח.
שנית, אם כבר מילא נכנסים לסחרחורת חובות בחתונות, לפחות שגם יישאר קצת בשר...
ובעיקר, גם סכום של 150 אלף לא פותר את הבעיה, עוד 20 שנה הוא יספיק בקושי להוצאות של חתונה מינימלית, וזה לפני דיור וכו'.
 

ובנה ירושלים

משתמש חדש
יש לי שאלה תאורטית
מה יהיה עם לכל הציבור החרדי בישראל יהיה 150,000 ש"ח בחתונות הילדים
זה לא ישפיע מיידית על כל ההוצאות?

כמו שהיום ה'נורמה' לקנות שעון לכלה ב X כסף,
אז כשלכולם יהיה כסף ההוצאות יגדלו, לא?
כמובן שכן

אבל זה רחוק מאוד מלהיות כך
 

א. ש. ט.

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
כמובן שכן

אבל זה רחוק מאוד מלהיות כך
למה?

אם כל הקהילה או לכה"פ רובו תצטרף למיזם,
אז בתוך הקהילה, הם יצטרכו מאד חזק לשמור גבולות,
שלא פתאום כולם יחתנו כגבירים ויהיה תחרות וכו',
ויצא שכרו בהפסדו,

לא?
 

קוד הייטק

משתמש רשום
יש לי שאלה תאורטית
מה יהיה עם לכל הציבור החרדי בישראל יהיה 150,000 ש"ח בחתונות הילדים
זה לא ישפיע מיידית על כל ההוצאות?

כמו שהיום ה'נורמה' לקנות שעון לכלה ב X כסף,
אז כשלכולם יהיה כסף ההוצאות יגדלו, לא?
כדי שזה יקרה טבע האדם יצטרך להשתנות רדיקאלית.
 

א.אסתי

משתמש רשום
כדי שזה יקרה טבע האדם יצטרך להשתנות רדיקאלית.
אני מציע שיקנו לכל אחד דירה וגם יקנו לו תרנגולים ועד שהוא יתחתן כבר יהיו לו עיזים וכמובן ינטעו עצים וכו' וכו'
הבעיה היא שבגיל עשרים כשהוא יתחתן במקום לשבת וללמוד הוא יחפש גם איך לעשות רבית דריבית ואז הוא ישקיע לקנות קבר כי אם קונים מראש זה יותר זול.....
השאלה היא ותורה מה תהא עליה....................
אם כל הציבור יהפוך לביזנעסמנים,
זה גם יפגע בילודה שהרי הוא יעשה חשבון שמיד כשיוולד הוא יצטרך להביא עוד כסף.........
הפתרון הוא
בקיצור עדיף שהגבירים יפתחו את זה על שמם של האברכים בחברה מסודרת
ואחרי עשרים שנה יבקשו מהאברך רק החזר של 30 אלף בשביל לחתן ואת כל השאר הם יתנו במענק
ואז באמת יהיה גן עדן לאברכים......
מה עם הפסוק כי לא יחדל אביון......
הצדקה באה לתת זכות לעשירים שיתמכו בעניים.............
ועכשיו את כל הכסף ישקיעו בחברות השקעה.......................
ושוב החילונים יגזרו קופונים על חשבון החרדים
 

די

משתמש סופר מקצוען
אם כל הקהילה או לכה"פ רובו תצטרף למיזם,
אז בתוך הקהילה, הם יצטרכו מאד חזק לשמור גבולות,
שלא פתאום כולם יחתנו כגבירים ויהיה תחרות וכו',
ויצא שכרו בהפסדו,
מצד שני לפעמים אם אדם ממילא לוקח הלוואות הוא אומר אקח עוד קצת הלוואות, אבל כאן יש לו סכום מוגבל שכל ההוצאות צריכות להיכנס בו (רבע מיליון ש"ח בשביל הוצאות חתונה שבת שבע ברכות שכירות שנה ראשונה והון עצמי לדירה 100 אל"ש)
תמיד אפשר להגיד שעדיף להרוויח פחות כי אם תרוויח יותר תבזבז יותר ויש בזה משהו מן האמת, אבל אני חושב שזו לא מחשבה נכונה.
 

רוצה בחיים

משתמש צעיר
עריכה תורנית
אינני מבין אותך באשכול זה אתה כותב שהפריסה היא ל150 תשלומים [12.5 שנה].
ובאשכול המקביל כותב
מאיפה שלקחת שיש שעבוד נוסף?
כל הורה הוא לווה לכל דבר מהעמותה, והם יכולים לתבוע אותו בבית דין/בית משפט שישלם.
הוא אמור לגמור לשלם כבר בשליש הראשון, כך שמאחרי 6 שנים הם יכולים לדעת האם הוא שילם או לא.
במידה ולא, הם יכולים לתבוע אותו כנ"ל - ובית משפט יחלט להם את הכסף.
בדיוק כמו שיכול לחלט להם את הבית שלו, או את הרכב שלו.

נכון שלא כל עמותה ששה ללכת לבית משפט, ויש כאלו עניים שגם אין לך מה ללכת איתם לשם.
אז בשביל מספיק הסעיף של 25 שנה, כי בשעת חתונת ילדיו שהוא רוצה את הכסף (ולא לחכות עוד 6 שנים) - הם יוכלו לדרוש ממנו שישלם את החוב.
אז מה האמת 6 שנים או 12.5 שנים.
אולי היה שינוי בנתיים?
 
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה