הנורמלי האחרון - סקירה וביקורת

israelintop

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י בפוטנציאל;2279792:
פייגי נחמדה עד גבול אכן.
אבל הוא בחיים לא שם עליה, וכשהוא החליט להתחתן זה היה בגללו.
כשהרגיש את החסר להיות לבד.
את החסר שאין לו למי לתת.

נכון.

אמרתי כבר התחלה שאני מצביע ומצדיע לאיציק.

דיברתי על הצד של פייגי, היא הייתה נחמדה לו כמו שהיא הייתה נחמדה לאביצדק.

היא לא אהבה אותו - היא זרמה איתו!
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י israelintop;2279796:
נכון.

אמרתי כבר התחלה שאני מצביע ומצדיע לאיציק.

דיברתי על הצד של פייגי, היא הייתה נחמדה לו כמו שהיא הייתה נחמדה לאביצדק.

היא לא אהבה אותו - היא זרמה איתו!

את אביצדק היא היתה מכניסה הביתה?
רצה איתו להוציא אותו מהבית בהתקף חרדה?

מה פתאום.

היא אהבה אותו כמו אחות וכמו אחת שגם אוהבת את עצמה.
וזה בסדר גמור.
 

היוש

משתמש מקצוען
נכתב ע"י israelintop;2279694:
ציטוט מתוך הספר: - מהזכרון- מהר שאל מהר רדיד גם לרבקהל'ה מהר מהר. לקרוע את כרטיס הספריה מהר לשבור את הטלפון. תהילים על הספה מייד עכשיו. עוד פרק פרק נוסף

מה לא זועק פה חוסר יציבות?

רצון הסופרת שספר יהיה כמה שיותר מציאותי,
זה הכי מציאותי שיש שלבנ"א יהיה עוד התלבטויות והדבקות בהרגלים הישנים בעת צרה,
לעשות סוויצ' במח לוקח זמן, והרבה....
ועד היציבות המיוחלת יש הרבה תנודות בדרך....

כך לעניות דעתי והבלתי ספרותית בעליל....
 

israelintop

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
את אביצדק לא כי הוא משוגע.

את שרהלה יש בהחלט סיכוי שכן.

ובמידה מסוימת אכן הקצנתי - אך בעיקר התכוונתי ללחץ בנושא החתונה.
 

israelintop

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
שמאל - ימין.

באיזה צד רותי?

האם רק לי נראה שהיא שמאלנית - (ההסבר היה יותר מפורט, מנומק וכדומה) או שזה טעות אופטית שלי בגלל שאני יותר מזוהה בצד הזה?
 

מה הענינים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
נכתב ע"י israelintop;2279825:
שמאל - ימין.

באיזה צד רותי?

האם רק לי נראה שהיא שמאלנית - (ההסבר היה יותר מפורט, מנומק וכדומה) או שזה טעות אופטית שלי בגלל שאני יותר מזוהה בצד הזה?

למה זה משנה?
 

israelintop

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
לא באיזה צד רותי עצמה.

אלא איזה צד היא ייצגה יותר בספר.

ובמילים אחרות - האם הצלחתי בקריאת הספר להתנתק מהדעות האישיות שלי, ואם לא- באיזה רמה
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י israelintop;2279829:
לא באיזה צד רותי עצמה.

אלא איזה צד היא ייצגה יותר בספר.

ובמילים אחרות - האם הצלחתי בקריאת הספר להתנתק מהדעות האישיות שלי, ואם לא- באיזה רמה

בספר יש הרבה דעות. למה זה רק תפס אותך?

ואגב אני לא מאמינה באוביקטיביות לגמרי. אין חיה כזו:D
 

israelintop

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
לא דיברתי על אוביקטיביות - דיברתי על שימת לב ומיקוד על פי דעות אישיות.

משום מה זה 'תפס' גם את איציק, לא?
 

ysb794

משתמש צעיר
נכתב ע"י אפשרי;2276453:
3.
הנושא הטעון.

אל תתרגזו, היה מרענן אם חוץ ממאמרי השקפה משמימים בעיתונים וקווי נייעס וכינוסי בחירות, יצא גם ספר עלילתי טוב על "שויינאים מחבלים". אפשר להניח שלמרות שאולי אף חנות לא תסכים [/I][/B]

יצא בעבר ספר, אני לא זוכרת את שמו, שניתן להקיש מסיפור העלילה שלו (מחלוקת בישיבה) על הנושא:p....
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י israelintop;2279788:
נ.ב.

הסביבה של איציק הציקה לו.

פייגי נדנדה לו שיתחתן לא בגלל אהבתה לו - אלא משום הכתם והמשא שנופל עליה.

לנסות להחליט למישהוא אחר - לדרוש ממנו דבר שאינו חפץ מכך (לא ילד קטן) יכול לבוא מדאגה?

מישהוא חולק?

אההם, זה לא היה הדדי, ההצקות?
כלומר, הוא לא לקח את אחותו לפנות בוקר בעל כרחה לסיור מחסומים שמאלני? ועוד כהנה.
 

נתין

משתמש פעיל
נכתב ע"י אפשרי;n3435433:
3.
הנושא הטעון.

בחירת הנושא הטעון. כלומר אחד הנושאים, שהוא נושא טעון מעצם היותו "ביקורת על קבוצה חרדית". למרות שנבחר כאן כמתבקש 'בחירה קלה' כאשר נבחרו כאובייקט אנשים שאין להם לובי חזק מאחוריהם (לנשות השאלים ככל הנראה אין נציגות פוליטית ולא עיתון ובכלל הם לא אהודות בחוגים אחרים מלבדן), עדיין יש בכך משום רענון.
בהמשך לכך אטול נפשי בכפי ואקרא לסופרים ללכת בדרך זו גם הלאה. למשל, אל תתרגזו, היה מרענן אם חוץ ממאמרי השקפה משמימים בעיתונים וקווי נייעס וכינוסי בחירות, יצא גם ספר עלילתי טוב על "שויינאים מחבלים". אפשר להניח שלמרות שאולי אף חנות לא תסכים למכור אותו והוא ימכר במחתרתיות או דרך אתרי אינטרנט ושליחה בדואר, הוא יהיה הבסט סלר של השנה. (וזה עוד לפני אלו שיקנו אותו כדי לשרוף...)
ולפני שזורקים אבנים על המסך, אין סיבה שלסופרת נכבדה כחוי רוזנברג מותר לכתוב על חסידים וליטאים ועל זה אסור. (בפרט שבינינו, טרגיקה* משפחתית כפי המתוארת ב22 נדרים לא מתרחשת בדורינו על רקע חסידים וליטאים אלא על הרקע הנ"ל).

* טרגיקה - מצב טרגי, רצוף צרות

ולכותבים: אנחנו מבוגרים מספיק בכדי לא להתחיל עכשיו להכנס לנושא הזה על גבי הפורום. נכתב כאן רעיון ספרותי גרידא.

זה נכון אבל לא בדיוק
כי אם תוציאו ספר על שונאים ומחבלים מייד ישמיצו אותכם ויוקיעו אותכם וחבל מאוד אבל זה המצב היום!!!!
 

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
לא יודע איך הקפצת את האשכול בדיוק כשאני מסיים את העמוד האחרון של הספר

הביקורת המפורטת והנרחבת של אפשרי ממש מדברת מתוך גרוני בעוד אני תחת השראת הספר המכונן.

בעניין דמות השמאלן החרדי, האג'נדה השמאלנית דווקא כן קיימת במרחב החרדי, בעיקר בתחום של השלוש שבועות שמוזכר רק בסוף הספר כטיעון מול אביצדק המתנפל על מבנה בית המשפט, מה שחדש כאן זה לא השמאל אלא האידאולוגיה הזורמת בדם עד לרמה מעשית של לנקות את הריסוסים הגזעניים ולהשתתף בהפגנה למען שוויון בין יהודים לערבים, אגב אבסורד עצוב נזקף כאן, בחור חסידי ששומר מכל משמר לא לעלות אילתה, עוטה את הכובע ואת החליפה ומתכנן לצאת לכיכר צה"ל להשתתף בהפגנה חילונית - מעורבת על קדושת נושא שבוער בקרבו האנטיפתית, בכל מקרה אידאולוגיה מן הסוג הזה לא מוכרת בחברה החרדית גם בצד הימני שלה חוץ מבחצרות אחוריות כמו אביצדק ובני משפחת לוי.

יש ערפול סביב איציק רובין, ההיסטוריה האישית שלו לא מוזכרת כלל, איך התגלגל מעולם הישיבות לתחום הספרות והעריכה התורנית בהצלחה יתירה, כפי שמסתבר מהספר הידע שלו מתבסס על האוטודידקטיות שלו, וככל הנראה גם על הגנים המשפחתיים, סיטואציה תואמת משנות נערותו אילו הייתה, הייתה מאוד במקום, מתי התפתחה האנטיפתיות הקיצונית שלו הגובלת מפסיכופטיות, ההורים שלו גם הם שקופים, מוזכרים פעם אחת בלבד ומי שמוחה דמעה בוורט הם יתר בני המשפחה.

מאיפה הכסף? בחור בן שלושים וחמש, עם כל הכבוד לעסקי העריכה המצליחים, מתי הגריל בניין שלם ברחוב רש"י ועוד הוא מנסה לרכוש את הדירה האחרונה בבניין.

החברים ששומרים אתו על קשר אדוק לא מציאותיים כ"כ מניסיוני (כחבר, לא כעלתר), להכין סיר טש'ולנט ולרדת שעתיים וחצי לים המלח עבור ידיד עתיק, לצאת לקניות של לפני החתונה וכו', זה לא דברים שקורים במציאות, בפרט כשמדובר בבחור עם תקשורת לא פשוטה.

זה בינתיים
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיד

א בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז:ב הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו:ג הַיָּם רָאָה וַיָּנֹס הַיַּרְדֵּן יִסֹּב לְאָחוֹר:ד הֶהָרִים רָקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ה מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:ו הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ז מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:ח הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה