שיתוף - לביקורת הנופש הקצר של דן

הווה פשוט

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
אקדח מעשן בדרך כלל הכוונה לראייה ברורה, אקדח שפולט עשן סביר להניח שירו באמצעותו לפני שניות בודדות.

במקרה זה נראה שהכוונה הייתה לאקדח של צ'כוב. כפי שנאמר משמו: אקדח שמופיע במערכה הראשונה יירה במערכה השלישית.
כוונתו של אדון צ'כוב לכאורה, אל תניח פריטים מיותרים על הבמה, כל דבר שהתייחסת אליו בסצנה וכל מה שטרחת לתאר חייבים לבוא לידי שימוש בעלילה.

בנידון דידן, הלורד הוא רמז להקדשה שתופיע בסוף, הוא סוג של סגירת מעגל בין תחילת הסיפור לסופו. זאת טכניקה ספרותית יפה, אבל זה לא האקדח של צ'כוב ולא אקדח מעשן.

רבים הם הנוטים להתבלבל בין רמזים לאקדחים כי ההבדל הוא דק. השונות המהותית ביניהם היא שהאקדח שמופיע במערכה הראשונה אמור לקדם את העלילה בהמשך, והרמז הוא כשמו - רמז למה שיקרה בהמשך. הלורד או הפתק לא קידמו את חוקרי המז"פ בחקירה, גם הקוראים עצמם ידעו לנחש מי היורה לפני שבני הסב את תשומת לב אביו אל הפתק.
איזה מקצוען.
תודה רבה
 

Sara led

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איזה מקצוען.
תודה רבה
@מתן מאור , אכן מרשים.
תודה על ההסבר.
לא למדתי בשום מקום את עקרונות הכתיבה, וחבל.
היה כאן בפורום בעבר, אתגר על עיקרון האקדח (כנראה שזה היה ההוא של צ'כוב ולא המעשן) ומשם השאלתי.
בכל מקרה הטכניקה של לקחת פריט שולי ולהיזכר בו בסוף הקטע טובה ממש ומוסיפה תבלין. לטעמי.
 

מחוברת לעצמי

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
אקדח מעשן בדרך כלל הכוונה לראייה ברורה, אקדח שפולט עשן סביר להניח שירו באמצעותו לפני שניות בודדות.

במקרה זה נראה שהכוונה הייתה לאקדח של צ'כוב. כפי שנאמר משמו: אקדח שמופיע במערכה הראשונה יירה במערכה השלישית.
כוונתו של אדון צ'כוב לכאורה, אל תניח פריטים מיותרים על הבמה, כל דבר שהתייחסת אליו בסצנה וכל מה שטרחת לתאר חייבים לבוא לידי שימוש בעלילה.

בנידון דידן, הלורד הוא רמז להקדשה שתופיע בסוף, הוא סוג של סגירת מעגל בין תחילת הסיפור לסופו. זאת טכניקה ספרותית יפה, אבל זה לא האקדח של צ'כוב ולא אקדח מעשן.

רבים הם הנוטים להתבלבל בין רמזים לאקדחים כי ההבדל הוא דק. השונות המהותית ביניהם היא שהאקדח שמופיע במערכה הראשונה אמור לקדם את העלילה בהמשך, והרמז הוא כשמו - רמז למה שיקרה בהמשך. הלורד או הפתק לא קידמו את חוקרי המז"פ בחקירה, גם הקוראים עצמם ידעו לנחש מי היורה לפני שבני הסב את תשומת לב אביו אל הפתק.
האם למדת כתיבה ספרותית?
אם כן, יעזור לי לדעת היכן...
 

הווה פשוט

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
כתיבה יפה מאוד.

אשמח להבין מה מרגש.
רגש אי אפשר "להבין", מי שהתרגש התרגש.
נדמה לי שהפריעה לך האוירה הלא יהודית שבסיפור, וחסרה לך פה הנשגבות של רוח התורה.
ובזה אני מסכים איתך.
 

ספרי מוסר

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
רגש אי אפשר "להבין", מי שהתרגש התרגש.
נדמה לי שהפריעה לך האוירה הלא יהודית שבסיפור, וחסרה לך פה הנשגבות של רוח התורה.
ובזה אני מסכים איתך.
לא הייתי קוראת לזה להבין רגש
הרי ברור שרגשות אי אפשר להבין.
רגש זה רגש, שכל זה שכל.
אבל באופן כללי,
אני רואה שכולם התרגשו מאוד עד כדי דמעות,
ורק אני לא.
אם כן אשמח להבין מה היה רגע ההתרגשות.
וכן, באמת חסרה לי מאוד האוירה הלא יהודית שבסיפור,
אם אהיה כנה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה