"המכון הכי מיקצועי לטיפול ריגשי" איך תחנכו ותמכרו ללא שכנועים [זה סוג של בלוג 2]

לבן

משתמש סופר מקצוען
על הצג מהבהב המספר של שרה, אני נאנחת. מותשת.
שרה נאבקת על עצם קיומה, על עצם מהותה ואמהותה. היא לא מסוגלת לוותר על הזכות שלה לנווט, לנתב, להוביל - להיות יעילה ולפתור את כל הבעיות. כמו שהיא עושה במשרד שלה, כמו שהיא מנהלת את הקריירה שלה.
כמו שהיא מנסה ליישר את רויטל.

אבל רויטל היא לא עוגה שלא הצליחה ואפשר לכסות את פגמי הייצור שלה בקצפת. היא קיימת, והיא נאבקת להוכיח את זה. היא מתעקמת. היא בועטת בכל הכללים והמוסכמות ויוצאת מכל הקווים והשורות והשבילים.

"אז מה להגיד לה?"
"כלום, שרה, שום דבר".
"אז מה אני יכולה לעשות בשבילה?"
"להכין לה חביתה. לשאול אותה מה שלומה ולצאת איתה להליכה".
"אבל אני מרגישה חסרת אונים".
"אני יודעת".

את הדו שיח הזה ניהלנו לא פעם. התפקידים בו לא תמיד זהים. לפעמים אני מובילה את שרה אל המטרה, לפעמים שרה צריכה לשמוע את הדברים נאמרים, בבירור.

"אבל אני אמא שלה, אני צריכה לחנך אותה".
"החינוך הזה עוזר לרויטל? את רואה איזו שהיא תוצאה חיובית בגללו?"
לא, רק להפך. כל פעם שאומרים לה משהו היא מסתייגת ומתכדררת ומתכווצת ומתקפדת.
אז תפסיקי לחנך אותה פשוט תפסיקי. תקני לה גלידה. תכיני לה מופלטה. קחי אותה לטיול ותדברי איתה על ציפורי-הבר המקננות בחלון.
לחנך - תפסיקי.

אבל אני חייבת!!!

***********
"המכון המיקצועי לטיפול ריגשי היתפתחותי הכי טוב בעיר!!!"
למה את מעלה את עלוני- החינם הללו, למה? כל פעם מחדש אני שואלת את עצמי.
אלף כוכבים וכוכביות בעיצוב של WORD למתחילים "מיבצע!!!" "המומחים הכי גדולים לטיפול ריגשי!!!"
פעם הייתי ממש כועסת. אני מכירה את מנהלת המכון הזו, היא לא טפשה בכלל ויש לה מה למכור. בניגוד למה שאנשים חושבים היא דווקא מקצועית בתחומה. [טוב, זה לא באמת טיפול רגשי אלא סוג של שירות בוטיק ייעודי, אבל הייתי חייבת כמובן :)].
ניסיתי, באמת שניסיתי להציע לה לפרסם בלי סופרלטיבים, להפסיק עם סימני הקריאה ועם הגרפיקה הקיטשית. לפנק את הלקוחות שמגיעים ולא לשדל אותם לרכוש בצורה דביקה וטרחנית.

היא - בשלה עומדת. הלקוחות בורחים לה כי "יש לה המון מתחרים", והיא "בשוליים של העיר ואנשים הולכים למי שבמרכז" ועוד המון סיבות, פתטיות לגמרי כמובן.
בלתי אפשרי לתת יעוץ עסקי, או ייעוץ בכלל לאנשים שבטוחים שהעולם והלקוחות עובדים לרעתם.

אלברט אינשטיין, שעבורי הוא יותר הוגה דעות מופלא, מאשר מדען ופיזקאי דגול, ביטא את זה בשנינות מלאת- החן שלו "אי שפיות היא לחזור על אותה פעולה שוב ושוב ולצפות בכל פעם לתוצאות שונות".

לפעמים כל מה שצריך זה להפסיק לדחוף את העגלה שלא נוסעת, להפסיק לישר בזעף את הדרך שמקרטעת.
לעצור. לשבת על השביל העקום. להבחין ביופי הטבעי שלו. בפרחים שצומחים בצידיו. לא לרמוס אותם, לא לשפוך עליהם מפלים של מים ולא לחבק אותם בחיבוק מגונן של פיל או דוב שכול.
פשוט להיות שם. להרפות ולהבחין. לבדוק מה אתם מצפים שיקרה ובאיזה מקום ההתנגשות החזיתית הודפת אתכם לאחור, בכל פעם מחדש.

אנשים - ילדים או לקוחות, או בכלל, לא אוהבים שדוחפים אותם, שלוחצים אותם. הם כן ירצו שתהיו שם בשבילם, רגועים, נינוחים ובטוחים בעצמכם. מוכנים לתת, אבל לא להוטים.

נסו את זה. והיו בטוחים - זה עובד ומתניע היטב גם בלי סימני קריאה, שיחות חינוך וכוכבים וכוכביות של מבצעים או הנחות.
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
ומוקדש למלפפון. איך שכחתי.
ביקורת, חבר'ה.
 

מתייעצת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מקסים!! הכתיבה שלך זורמת שפשוט קשה להפסיק לקרוא, והתובנה, אמיתית ומדהימה ובעוצמתה!
תמשיכי לכתוב,ובעיקר להעלות!
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה יפה!
לא עצרתי..
הייתי חייבת לקרוא עד הסוף, ולהבין את הפואנטה.

המחשבות שעברו לי בראש:
1. ואו, היא כותבת יפה.
2. הבעיה של אנשי מקצוע טובים, זה שהם גרועים בשיווק..
3. אם אשת מקצוע לא מוכנה לקבל ולהקשיב, למה שיקשיבו ויקבלו ממנה?
4. שאלת הבנה: מה הקשר בין החלק הראשון לשני? באת לומר שצריך להיות שם בלי לדחוף? זה המסר של שני הקטעים?
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י מלפפון;2132857:
כתיבה יפה!
לא עצרתי..
הייתי חייבת לקרוא עד הסוף, ולהבין את הפואנטה.

4. שאלת הבנה: מה הקשר בין החלק הראשון לשני? באת לומר שצריך להיות שם בלי לדחוף? זה המסר של שני הקטעים?

אוי,לא.
אל תגידי לי שזה לא מובן!
זו הפעם השנייה שאני מקבלת ביקורת כזו ממך. לא טוב.:(
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י לבן;2132873:
אוי,לא.
אל תגידי לי שזה לא מובן!
זו הפעם השנייה שאני מקבלת ביקורת כזו ממך. לא טוב.:(

בסוף תגיעי למסקנה שאני חסרת הבנה ולא את הבעייתית פה..

יש קטעים שמרוב שאני חושבת בקו מסוים, אני באמת לא יורדת לעומק דעתה של כוונה.
כך שהבעיה היא בי.
ועכשיו תסבירי.
 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
יוצרי ai
אוי מלפפון, הפעם זה דווקא ממש מובן...
היא הקבילה בין שתי הסיטואציות. לא כך?
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י efrat1;2132917:
אוי מלפפון, הפעם זה דווקא ממש מובן...
היא הקבילה בין שתי הסיטואציות. לא כך?

נו, אז הבנתי נכון.
רציתי להיות בטוחה שאין כוונות נסתרות.
 

קריאייטיבית

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
לייק עננננקקקק
עכשיו אני רצה לעשות חיפוש לבלוג הקודם שלך......
את כותבת מדהים!! והתוכן מעולללההה!
 

inspiration

משתמש צעיר
וואו!! נהניתי!! תמשיכי לכתוב ולשתף אותנו.
מהרבה דברים נהניתי פה.
מהכתיבה החכמה. התובנה נכונה. מהצורה שאת מלבישה את המילים שלך. מיוחד!

אהבתי את המשפט "כמו שהיא מנסה ליישר את רויטל" יש פה מסר חזק.
 
א

אשכולית

אורח
חמישים גוונים של לבן:).

העברת את התובנה הבהירה שלך בכל כך הרבה צבע, שהפך את הפוסט לעונג ספרותי-אינטלקטואלי, שנקרא בנשימה אחת.
כמה חבל שעורכות העיתונים מפסידות מקפצת רייטינג ומפספסות את אוצר הזהב שחבוי להן תחת הגשר...
כתיבה מעולה, שנונה ומלוטשת, מלאה בדימויים מלאי הבעה (רויטל ועוגת הקצפת).
אהבתי את האנלוגיה האמנותית (והמפתיעה) בין שתי הדוגמאות, שנראות לקוחות משני תחומים נעדרי כל נקודת ממשק, וקישרת ביניהן נהדר.

מילה על רויטל-
כמה זה נכון. כמה זה עצוב.
כשאדם מרגיש שחמסו ממנו כל לגיטימציה בסיסית לרגשותיו/צרכיו/מעשיו, כי הם לא בדיוק בשטאנץ המצופֶּה, הדבר האחרון שיעזור הוא עוד ניסיון יישור. האדם יעשה ההפך, ב'דווקאיז'ם'' לוהט. כל ניסיון להנדס את התנהגותו מחדש ייצור ריאקציה אוטומטית, כי האדם נלחם על הכל, הוא בעצם נלחם על הכרה בסיסית בו ובצרכיו.

כשהוא זוכה לספייס, ללגיטימציה (לא אמרתי אישור), להכרה בו, לאמון, לכבוד, להערכה-
יש סיכוי שהלב ירפה מהמאבק להגנה עצמית, וייפתח קצת. כשהוא נמצא במאבק, הלב שלו ננעל עוד יותר חזק, בתוך קו הביצורים הכללי שהוא בונה לצורך המלחמה.

ומנגד-מילה לשרה:
כמה כח צריך כדי לפרק את ארסנל הנשק ומצבורי האנרגיה, ופשוט...להרפות.

תודה, לבן, ויותר מנשמח לעוד פוסט...
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י אשכולית;2133108:
חמישים גוונים של לבן:).

העברת את התובנה הבהירה שלך בכל כך הרבה צבע, שהפך את הפוסט לעונג ספרותי-אינטלקטואלי, שנקרא בנשימה אחת.
כמה חבל שעורכות העיתונים מפסידות מקפצת רייטינג ומפספסות את אוצר הזהב שחבוי להן תחת הגשר...
כתיבה מעולה, שנונה ומלוטשת, מלאה בדימויים מלאי הבעה (רויטל ועוגת הקצפת).
אהבתי את האנלוגיה האמנותית (והמפתיעה) בין שתי הדוגמאות, שנראות לקוחות משני תחומים נעדרי כל נקודת ממשק, וקישרת ביניהן נהדר.

מילה על רויטל-
כמה זה נכון. כמה זה עצוב.
כשאדם מרגיש שחמסו ממנו כל לגיטימציה בסיסית לרגשותיו/צרכיו/מעשיו, כי הם לא בדיוק בשטאנץ המצופֶּה, הדבר האחרון שיעזור הוא עוד ניסיון יישור. האדם יעשה ההפך, ב'דווקאיז'ם'' לוהט. כל ניסיון להנדס את התנהגותו מחדש ייצור ריאקציה אוטומטית, כי האדם נלחם על הכל, הוא בעצם נלחם על הכרה בסיסית בו ובצרכיו.

כשהוא זוכה לספייס, ללגיטימציה (לא אמרתי אישור), להכרה בו, לאמון, לכבוד, להערכה-
יש סיכוי שהלב ירפה מהמאבק להגנה עצמית, וייפתח קצת. כשהוא נמצא במאבק, הלב שלו ננעל עוד יותר חזק, בתוך קו הביצורים הכללי שהוא בונה לצורך המלחמה.

ומנגד-מילה לשרה:
כמה כח צריך כדי לפרק את ארסנל הנשק ומצבורי האנרגיה, ופשוט...להרפות.

תודה, לבן, ויותר מנשמח לעוד פוסט...

אין לי מילים אשכולית. איזו תגובה מושקעת. את מנתחת בעצם את כל המסרים הסמויים שלי בצורה הכי נכונה. הבנת נכון. שאפו.
אני קוראת אותה שלוש פעמים לפחות ואומרת לעצמי בחיוך שאת עשית לי את עבודת הניתוח הספרותית, ופתאום אני מבינה כמה שאני תלמידה של אורית הראל...
תמיד יהיו דימויים ואנלוגיות. זה פשוט לא יקרה בלי:)
 

מרציפן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
הכתיבה מענגת!!
[אמרת אורית הראל - אמרת הכל!!!]

לגופו של ענין - תובנה מדהימה וכל כך נכונה, מהתובנות שעד שלא שמים עליהם את הפוקוס לא מיישמים אותם - גם אלו המודעים אליהם - וזה מה שבעצם עשית.
ואישית - התועלת מורגשת אצלי כבר עכשיו, [ובע"ה הילד המתוק שלי עוד יודה לך על כך מאד...]
תמשיכי להשפיע ולענג בכתיבתך,
ושוב - תודה אישית!!
הצלחה ושמחה לכולנו!!!
 

yochi000

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
לבן, העלית נקודה כל כך נכונה (בלי קשר לכתיבה הקולחת שלך, שאני ממש אוהבת)
לפעמים הלקוחות הכי חכמים ואינטלגנטיים (כן!) לא מסוגלים לפעמים לשמוע דעה מקצועית של האחר.
זה תמיד מקומם אותי, כשאתם הולכים לרופא והוא אומר לכם לפתוח את פה גדול אתם גם תתווכחו איתו?
זה מדהים, אנשים מוציאים הון על פרסום, מתייעצים לפעמים עם אנשי מקצוע - קופירייטרים, פרסומאים, מעצבים, ולא מסוגלים לקבל את דעתם.
 

ארבע

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
מקסים (כרגיל).
הייתי מוסיפה עוד דוגמה אחת, ואז לדעתי הקטע יהיה מושלם.
 

album

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
שופט/ת באתגר דריבל
לבן,
כמצופה, תובנות נכונות מאד. אהבתי את סגנון הכתיבה והדוגמאות.
תודה
 

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
כתיבה מקסימה!

הרשי לי כמה מילים על התובנה שהעלית.
אנשים לא אוהבים שדוחפים להם. נכון. אבל אנשים לא זזים אם לא תדחפי אותם.
מחר, מחר אני מתחילה דיאטה! מוכר לך?
אין לך מושג כמה תכננתי לאפות לך עוגה. מתנצלת שלא הספקתי/שכחתי/לא היו לי חומרים. למה לא הזזת את עצמך למכולת?!

ולתחום הפרסומי:
מודעות תדמית יכולות להיות עדינות, רכות וענוגות. אבל הן תישארנה נעימות למראה ולא תקמנה אף אחד מכורסת הנוחות.
אם את צריכה למכור - תרימי את האנשים. תתקעי להם קצת קיסמים בכסא!

עוד משהו קטן, ברשותך.
ככל שהקושי למכור הוא גדול יותר, סימני הקריאה (בהשאלה, כמובן) יועילו יותר.
כוונתי היא להבדל שבין עסקים, למוסדות ארגונים ועמותות.
בעוד העסק מוכר מוצר, ותמיד יהיה מי שירצה לקנות אותו, הרי שעמותה מוכרת מצווה. תרומה.
אין תמורה חומרית לכסף ששולם.
ושם, מי שלא דוחף, לא נמצא.

סיימתי לנאום.
 

poto12

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה מקסימה!

אני לא סופרת
אבל מרוב דימויים כבר התבלבלתי והייתי צריכה לקרא שוב בשביל להבין
היה נדמה לי שכל דימוי הוא בעצם העיקר ואז קפצת לדימוי אחר...
יש לך כתיבה טוב אבל צטיפה לדלל בדימויים או לפחות בפרוט עליהם ולתת את המסר בצורה פחות פתלתלה
ייתכן שאני נשמעת לגמרי דבילית אבל זה אחד הסיבות שספריו של דוד זריצקי לקח לי ממש הרבה זמן לקרא ובעיקר להבין
כי תו"כ סיפור האבן בכתה השיבולים דיברו העלים לחשו ועד שהמשכתי לביצה המייללת שכחתי מאיפה זה התחיל
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  19  פעמים

לוח מודעות

למעלה