הם ימשיכו לשים עלינו פס, לא לדאוג!

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אז בואו נבהיר את העניין, לאלו ש'דווקא יעלו על האוטובוס כי כולם צרי עין ואנחנו זכאים לנסוע בתחבורה ציבורית':

איש לא מקנא בכם או במגוון הילדים שהבאתם לעולם.
לרוב מוחלט של באי האשכול יש ב"ה ילדים משל עצמם, יפים חכמים ומוצלחים לא פחות מאלו שלכם.
דובר על סבל שנגרם לכולם, הן להורים והן לילדים, מהנסיעות הצפופות והנוראיות באוטובוסים.
הומלץ לאנשים לשקול פעמיים האם לצאת עם כל ילדיהם לנסיעות כאלו - לא כי אחרים יסבלו מכך. בעיקר בגלל שהם עצמם יסבלו מכך.

(חילונים בדרך כלל לא נמצאים על קווי המהדרין, כך שהסטת הדיון למחוזות של 'אנטישמיות' ו'הם שונאים אותנו', היא שגויה מיסודה).

ואם יש ממכם כאלו שנהנים לחכות שעה בתחנה לוהטת כחום היום, ואחר כך להידחס ל-450 עמוס וצפוף עם שבעה פעוטות שחלקם מקיאים וחלקם צורחים וחלקם גם וגם, כדי להגיע איתם לפארק אשדוד ים ולפגוש שם בני דודים, אדרבה. סעו ותהנו.


 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י רותי קפלר;n5039651:
כל מילה פנינה. תודה.

לגבי החבילה - ונופל ממנה לבן ומתנפץ על רצפת האוטובוס. (אמיתי).

הגיע הזמן שאנשים יקלטו שיש מחיר לזה שהם מביאים לעולם הרבה ילדים.
והמחיר הזה הוא, בהחלט, לוותר על אי אלו בילויים. גם אם זה רק 'טיול בשביל הילדים' ו'מפגש כדי שהם יהנו'.

ולפני שיבואו כאן הנודניקים הקבועים לקונן על 'ארס הזלזול בעידוד הילודה שחדר אלינו משולי המחנה', אבהיר שלהפך.
דווקא משום שברור לי כמה גדולים היוקר והחשיבות של כל נשמה בישראל, אני מבינה שלמען הילדות שהבאתי לעולם, עליי לוותר לפעמים.
לוותר על שמחות, על מפגשים, על טיולים ונסיעות. זה מחיר זול כל כך, מול שוויה של פעוטה יפהפיה אחת שנוספה למשפחה. לא?

דברי טעם, אבל הם שייכים לסדנת (/אשכול) הורוּת. לא לזכותם המלאה והאבסולוטית של אנשים בכל גיל ובכל הרכב משפחתי לקבל אוטובוס שיגיע בזמן, ובו די מקומות לכל מי שעולה ומשלם. נ-ק-ו-ד-ה.
 

בשם

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י אפשרי;n5035770:
פתאום נפל לי האסימון.
גם מחר, ובחודש אלול, ובחגים, חברות התחבורה הציבורית תמשכנה לשים עלינו פס. וכן, גם בבין הזמנים של שנה הבאה.
למה?
בגלל שמה לעשות, אנחנו נשאר הלקוחות שלהם, אם נרצה ואם לא נרצה.
זהו!

וזה חוק טבע. והחוק יעבוד תמיד, כל עוד החפץ חיים לא ינהל את החברה.

זו מסקנה קצת מעציבה. מפני שזה אומר, שבעצם זה השירות שהיינו מקבלים גם מהצרכנייה, יועץ המשכנתאות, או מעצבת הפנים, אם לא היינו יכולים להחליף אותם במתחרים.

ותסלחו על ההקצנה - זה אפילו לא נובע מרשעות או זלזול. זה פשוט חוק טבע. נותן שירותים לא ירגיש את לקוחותיו אף פעם, אם הוא לא ירגיש טוב שהם לקוחותיו מבחירה שלהם, והם יכולים להחליף אותו.

וגם, גם אם יעשו מכרז, ויחליפו לחברה אחרת, אתם צפויים להתאכזב.

אז מה הפתרון? שאלה טובה.

מה שהיה יכול לעזור, כמובן, זה אם משרד התחבורה היה מקדיש משאבים רבים מאוד מאוד, לשבת להם על הזנב בלי לוותר. אבל בשביל זה משרד התחבורה צריך לשנות את המדיניות ב180 מעלות, ולהבין שיש כאן אנשים שבלי אוטובוס הם סוג של נכים. ובינינו, אין סיכוי ששר או איזה פונקציונר במשרד התחבורה יבין את זה. הרבה יותר נוצץ לגזור סרטים, לכבישים שאין לנו בהם כמעט תועלת בלי תח"צ נורמלית.

וזהו. מסקנה מעציבה, אבל טוב להכיר במציאות.

נ"ב: אין באמור לעיל כמובן משום סתירה לכך שבמקרים מסויימים תלונה או תביעה תזכה אותנו באיזה פיצוי נחמד.

יותר פשוט להשוות את ההתנהלות של חברות התחבורה להתנהגות הגיוננית - חייבים אותם תלויים בהם
מה אתם רוצים מהם??? ברור שימשיכו לנהוג בצורה דוחה/ומקומממת
לכן זה חוק טבע
עיין ערך דפוס התנהגות של "תסמונת שטוקלהום"- הזדהות הנחטף עם השובה....
לדעתי זה מה שקורה בין הציבור החרדי לחברות השונות - אנחנו פשוט "מסכימים" ומזדהים אית
במקום לצרוחחח פשוט מעדיפים להבין ולשתוק - לא שזה מובן....אבל זה מה שקורה
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י רותי קפלר;n5039976:
ילדים זו שמחה, ואנחנו גאים בדור העתיד שלנו.
אישית, (כמו כל אמא יהודיה), ברור לי שדור העתיד שלי מוצלח במיוחד, נושא גנים משובחים, ונמצא בעשירון העליון מכל בחינה.

ועדיין, אין כל סתירה בין גאווה בדור העתיד - ובין הימנעות מלנסוע איתו באוטובוסים בינעירוניים עמוסים, מה שעלול להוות צער בעלי חיים לכל הצדדים.

שזו בעצם הבעיה, שהאוטובוסים עמוסים. כי גם למבוגרים יש אפעס בעיה עם אוטובוסים עמוסים, אז איך שלא נסתכל על זה, כדאי לטפל בבעיה הזו.
 

יהודי קטן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י אפשרי;n5040106:
כל זה שייך לסדנת הורוּת. לא לזכותם המלאה והאבסולוטית של אנשים בכל גיל ובכל הרכב משפחתי לקבל אוטובוס שיגיע בזמן, ובו די מקומות לכל מי שעולה ומשלם. נ-ק-ו-ד-ה.

משפט אחד שמייתר את התגובות הקודמות ישר כח
 

לאה פפירוב

משתמש רשום
נכתב ע"י רותי קפלר;n5039651:
הגיע הזמן שאנשים יקלטו שיש מחיר לזה שהם מביאים לעולם הרבה ילדים.

סתם בשביל הגילוי הנאות, בנות כמה הפעוטות היפהפיות שלך...?

 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
יוצרי ai
נכתב ע"י לאה פפירוב;n5040126:
סתם בשביל הגילוי הנאות, בנות כמה הפעוטות היפהפיות שלך...?

חדירה מיותרת לרשות הפרט.
 

ישראל העם

משתמש פעיל
תגובתי היתה קצת מדאי חריפה אולי ועל כך התנצלותי.
אבל מכעיס לחשוב שלוקחים את הדיון
אם חברות התחבורה מסוגלות לעמוד בלחץ או לא
החילונים סובלים מהרעש או לא
בו בזמן שצריך לחדד את הבעיה כן ואני יחזור על זה שוב נציגינו יכולים לעשות המווווון אם הם רוצים.
אמר פעם אחד משלוחינו משפט חכם כאשר אני קונה מוצר אני מחכה לתמורה מליאה לכספי ולא יעניין אותי אף תירוץ. כך בדיוק! תשלום על תחבורה ציבורית לא שונה מטיסה היא מוצר שקנית אותו ורכשת אותו במחיר מלא בתמורה לכך החברה חייבת מן הדין לתת שירות. נקודה!!!
 

ישראל העם

משתמש פעיל
נכתב ע"י רותי קפלר;n5040093:
דובר על סבל שנגרם לכולם, הן להורים והן לילדים, מהנסיעות הצפופות והנוראיות באוטובוסים.
הומלץ לאנשים לשקול פעמיים האם לצאת עם כל ילדיהם לנסיעות כאלו - לא כי אחרים יסבלו מכך. בעיקר בגלל שהם עצמם יסבלו מכך.

ואם יש ממכם כאלו שנהנים לחכות שעה בתחנה לוהטת כחום היום, ואחר כך להידחס ל-450 עמוס וצפוף עם שבעה פעוטות שחלקם מקיאים וחלקם צורחים וחלקם גם וגם, כדי להגיע איתם לפארק אשדוד ים ולפגוש שם בני דודים, אדרבה. סעו ותהנו.
אם כל הכבוד למעלת כבודה. ממש לא זה היה הדיון מטרת האשכול היתה הצפת נושא הסבל בתחבורה הציבורית אמנם הדיון נלקח לבניית בית חולים מתחת לגשר. כגון לא כדאי לנסוע זה סבל או למה הבאתם הרבה ילדים לעולם יכלתם לקנות רכב היה מספיק לכם רק 5 מקומות או תוותרו על הנסיעות.
גם אני מסכים שאחר שמצב התחבורה הוא בכי רע אכן זו חוויה מפוקפקת.
אבל המטרה פה היא לתקן את העולם למי שעוד לא התייאש בכל אופן בנושא זה.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
אני לא חושבת שהמסקנה צריכה להיות שמשפחות מרובות ילדים צריכות להישאר בבית.
המסקנה צריכה להיות שצריך לדרוש מחברות התחבורה הציבורית להתאים את עצמן לקהל היעד. בבין הזמנים, וזאת אינה הפתעה, יש ציבור נוסעים גדול וצריך לתגבר את הנסיעות בהתאם.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י ישראל העם;n5040157:
תגובתי היתה קצת מדאי חריפה אולי ועל כך התנצלותי.
אבל מכעיס לחשוב שלוקחים את הדיון
אם חברות התחבורה מסוגלות לעמוד בלחץ או לא
החילונים סובלים מהרעש או לא
בו בזמן שצריך לחדד את הבעיה כן ואני יחזור על זה שוב נציגינו יכולים לעשות המווווון אם הם רוצים.
אמר פעם אחד משלוחינו משפט חכם כאשר אני קונה מוצר אני מחכה לתמורה מליאה לכספי ולא יעניין אותי אף תירוץ. כך בדיוק! תשלום על תחבורה ציבורית לא שונה מטיסה היא מוצר שקנית אותו ורכשת אותו במחיר מלא בתמורה לכך החברה חייבת מן הדין לתת שירות. נקודה!!!

1. המחיר רחוק מלהיות מלא. בוודאי בקוים החרדיים. בוודאי למשפחות עם ילדים.
(בקו 972 לחיפה, כרטיס עולה 27.5 ש"ח. בקו המקביל החילוני, שמסלולו אפילו קצר יותר, המחיר 37 ש"ח.
מי שנוסע בקו 972 עם ילדים בני 5-18, משלם עבורם בערך שליש מחיר. על הקטנים יותר, לא משלם כלל).

2. עוד כשהיינו בפולין, לא היה בקולייקעס מקום לכל המעוניינים לנסוע. בוודאי לא בזמני לחץ. לא ניסיתי אבל שמעתי מאחרים, שתחבורה ציבורית בבירות גדולות בעולם, גם היא עמוסה מאד. זו טיבה של תחבורה ציבורית.

3. תחבורה ציבורית שונה מאד מטיסה. מעבר לעובדה שחברות התעופה נועדו למטרות רווח ומפעילות רק קווים רווחיים - בטיסה גם יש מקומות שמורים לכל אחד, מנער ועד זקן. ייתכן והפתרון הוא לעבור להזמנת מקומות מראש בקווים בינעירוניים, כמו שיש כבר היום בקווי אילת, ובקווי מירון בל"ג בעומר.

(אגב, לגבי קווי ים המלח-הערבה-אילת, יש עוד יתרון אדיר להזמנה מראש: המערכת מחלקת את הנוסעים לפי תחנות עלייה וירידה.
אם יוצאים באותה שעה שני אוטובוסים בקו 444 מירושלים, המערכת מנתבת מראש את כל הנוסעים שרוצים לרדת באותו יישוב - לאותו אוטובוס, וכך חוסכים לכל נוסעי האוטובוס השני עצירה מיותרת. הנהג מקבל מהסדרן בתחנת המוצא רשימה של התחנות בהן הוא אמור לעצור, לפי ההזמנות שהתקבלו.
וכך אוטובוס א' עוצר בקליה, חמי זוהר, מפעלי ים המלח - ואוטובוס ב' עוצר בעין גדי, מצדה וחצבה, במקום ששני האוטובוסים יעצרו כל אחד בכל שש התחנות.
וזה חוץ מהמעלה הבסיסית, שגם אדם שרוצה לעלות באמצע הדרך, יודע שיהיה מקום ברווח לו ולילדיו - אם רק הזמין כרטיס מראש, ושהאוטובוס לא יחלוף על פניו בלי לעצור).

4. נציגינו עסוקים בפניות קודמות, נא המתינו ותיענו לפי התור.
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י GRN;n5040214:
אני לא חושבת שהמסקנה צריכה להיות שמשפחות מרובות ילדים צריכות להישאר בבית.
המסקנה צריכה להיות שצריך לדרוש מחברות התחבורה הציבורית להתאים את עצמן לקהל היעד. בבין הזמנים, וזאת אינה הפתעה, יש ציבור נוסעים גדול וצריך לתגבר את הנסיעות בהתאם.

ואם מישהו לא הבין, הנה ברחל ביתך הקטנה, אדוני מנהל חברת התח"צ:
בין הזמנים יש שלוש פעמים בשנה.
חוץ מהם, יש חנוכה ופורים ול"ג בעומר ושבועות.
אז לכן, אדוני, בזמנים אלו, תשכור עוד אוטובוסים.
ואם אין ממי לשכור, אז תקנה.
כן, תקנה! יש יצרני אוטובוסים, והם ישמחו לספק לך. (אבל איתם אל תתנהג כמו איתנו. כי הם לא לקוחות שבויים, אז זה פשוט לא יעבוד... :eek:)
וגם נהגים צריך! כן! תוסיף עוד נהגים לצוות נהגי החברה, ותשלם להם משכורות גבוהות על משמרות כפולות.

ולא, אתה לא חייב. אתה לא חייב כלום. אתה יכול לפתוח חברת הסעות פרטית, ואתה יכול סתם לשבת ליד הפיס השכונתי ולשחק באייפון. אבל אם אתה מבקש לזכות במכרז של מונופול תחבורה ציבורית, והופך את עצמך לרגליים שלנו, אז אתה חייב. בפירוש.
 

בשעות הפנאי

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
נכתב ע"י יוסי לוי;n5039783:
אחד הדברים שנציגי הציבור עשו היה לבטל את חובת התשלום לעגלה פתוחה. מאז הצפיפות באוטובוסים גברה פלאים, מה שלמעשה בראיה כלל ציבורית, גרם לנזק הרבה יותר מתועלת.

זה לא נכון
כי אנשים שחייבים לנסוע עם תינוקות באוטובוסים הצפופים של ירושלים ימשיכו כך גם עם זה עולה להם עוד כסף כי פשוט כמעט בלתי אפשרי אחרת.
אז בסה"כ חסכו להם/לנו קצת כסף
 

אסתי-בראון

להיות אמא מחוברת
מנוי פרימיום
צילום מקצועי

אתחיל בהבהרה ובהצדעה אחת גדולה לכל אחינו ואחיותינו בני הציבור החרדי המתגוררים בערי השדה, רחוק מבני משפחה, וזקוקים מפעם לפעם לשירותי התחבורה הציבורית. אתם ראויים לכל הערכה. מתמודדים עם המרחק, ועם הנסיעות על בסיס קבוע.
אני מרגישה כמעט שאין לי זכות להתערב בדיון הזה, כמי שכמעט ולא נזקקת לנסוע בכלל, וכשאני כן יוצאת מהעיר בנסיעה באוטובוס, אני מודה לה' שהחוויה המפוקפקת הזאת נחסכה ממני.

בכל אופן תרומתי בכמה נקודות:

1. יש גמ"ח שעוזר לטפל בתביעות נגד חברות התח"צ. פורסמו פרטים בעיתונות החרדית ואין לי מושג איך להגיע אליהם. מי שיודע את המספר שלהם מוזמן להעלות.

2. חבל שמשרבבים לדיון את נושא הילודה וההורות. זה לא הנושא כאן.
הנושא הוא חברות התחבורה שאינן נותנות שירות, ובאמת, חכמה גדולה לתת שירות ביום שלישי י"ז בשבט בשעה אחת עשרה בבוקר...
איכות השירות נמדדת דווקא בזמני עומס.
בכל העולם מתוגברות מערכות התח"צ בימי עומס, בחגאות הנוצרים, ובתקופות מפוצצות בתיירים. רק אצלנו אי אפשר לתגבר וזאת בשביל לחנך את החרדים שישבו בבית עם הילדים שלהם?!

3. אשדודים, מצדיעה לכם. עברתי בשבועות האחרונים כמה חוויות הזויות עם חברת אפיקים. איך אתם עומדים בזה?!


4. לא כל המשפחות עמוסות הילדים והטיטולים הן מושחתות ונהנתניות שמשתמשות בתחבורה הציבורית כדי לתפוס ספסלים שלמים ולטייל בנחל עמוד. תקופת בין הזמנים היא גם תקופה עמוסה בחתונות, בכל המגזרים. ומשפחות נוסעות גם למטרה הזאת ולא חלילה וחלילה ליהנות בצימר ובטיול על חשבון הציבור. ויש הרבה הרבה משפחות, אולי רוב המשפחות, שגרות רחוק מאד מההורים, מרחק של כמה מאות קילומטרים טובים. וההזדמנות לפגוש ולהתעשר מהקשר המשפחתי הרב דורי היא בימי החופשה. וגם בחגים שכבר כמעט כאן.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י בשעות הפנאי;n5040244:
זה לא נכון
כי אנשים שחייבים לנסוע עם תינוקות באוטובוסים הצפופים של ירושלים ימשיכו כך גם עם זה עולה להם עוד כסף כי פשוט כמעט בלתי אפשרי אחרת.
אז בסה"כ חסכו להם/לנו קצת כסף

כבר השתברו על כך מקלדות רבות באשכולות מחוקים רבים.
בתכל'ס, כשעגלה הייתה חייבת בתשלום, כמעט כולם קיפלו אותה. או לא עלו איתה לאוטובוס.
יש כאן די קשישים בגיל 25+ שזוכרים את הימים ההם.

 

יוסי לוי

משתמש צעיר
נכתב ע"י בשעות הפנאי;n5040244:
זה לא נכון
כי אנשים שחייבים לנסוע עם תינוקות באוטובוסים הצפופים של ירושלים ימשיכו כך גם עם זה עולה להם עוד כסף כי פשוט כמעט בלתי אפשרי אחרת.
אז בסה"כ חסכו להם/לנו קצת כסף

אמנם זה כרוך במאמץ, אבל צריך לקפל את העגלה. לפני שפטרו את העגלות מתשלום רוב הציבור היה מקפל את עגלותיו, ברגע שפטרו - כמעט אף אחד לא מקפל.
 

בשעות הפנאי

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אני התכוונתי לומר מה אני עושה!
אין מצב לסגור 2 עגלות ועוד חבילות עם שני תינוקות צורחים. (וזה לא משנה כמה זה עולה לי)
זה נכון לגבי עגלה אחת של זוג צעיר עם תיונק רגוע בן 8 חודשים...
 

מקופלת

משתמש מקצוען
נכתב ע"י בשעות הפנאי;n5040267:
אני התכוונתי לומר מה אני עושה!
אין מצב לסגור 2 עגלות ועוד חבילות עם שני תינוקות צורחים. (וזה לא משנה כמה זה עולה לי)
זה נכון לגבי עגלה אחת של זוג צעיר עם תיונק רגוע בן 8 חודשים...

זה נכון ל80% מהעגלות.
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
פרה פרה. (סרדין סרדין).

נכתב ע"י רותי קפלר;n5040224:
1. המחיר רחוק מלהיות מלא. בוודאי בקוים החרדיים. בוודאי למשפחות עם ילדים.
(בקו 972 לחיפה, כרטיס עולה 27.5 ש"ח. בקו המקביל החילוני, שמסלולו אפילו קצר יותר, המחיר 37 ש"ח.
מי שנוסע בקו 972 עם ילדים בני 5-18, משלם עבורם בערך שליש מחיר. על הקטנים יותר, לא משלם כלל).

מה עניין שמיטה לשיבולת חיטה. הנוסעים משלמים כמה שביקשו מהם, והשאר משלמת המדינה, שוב מהכסף שלהם. החברות מרוויחות כסף טוב, (בכיף גדול, מה אכפת לי), ומתקוטטות על כל אשכול תחבורה.

2. עוד כשהיינו בפולין, לא היה בקולייקעס מקום לכל המעוניינים לנסוע. בוודאי לא בזמני לחץ. לא ניסיתי אבל שמעתי מאחרים, שתחבורה ציבורית בבירות גדולות בעולם, גם היא עמוסה מאד. זו טיבה של תחבורה ציבורית.

מאז ימי פולין העליזים, לכאורה היינו אמורים להתקדם במשהו. ואם בבירות גדולות בעולם יש עומס בתחבורה ציבורית, וגם מוות בתאונות דרכים, ופשע מאורגן, ואיומי טרור, יש לקוות שמטפלים בכל הבעיות הללו.

3. תחבורה ציבורית שונה מאד מטיסה. מעבר לעובדה שחברות התעופה נועדו למטרות רווח ומפעילות רק קווים רווחיים

חברות האוטובוסים גם נועדו למטרות רווח, ומרוויחות בלי סוף. רק שנדרש מהם במסגרת הרשיון להפעיל כמה קווים לא רווחיים. (אבל גם אל על כך. לא?)

וכל אוטובוס שמצטופפים בו, הוא, כמובן מאליו, רווחי סוּפר דוּפר, לעילא ולעילא.
 

שירי הופמן

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
נכתב ע"י חוחי;n5040107:
יותר פשוט להשוות את ההתנהלות של חברות התחבורה להתנהגות הגיוננית - חייבים אותם תלויים בהם
מה אתם רוצים מהם??? ברור שימשיכו לנהוג בצורה דוחה/ומקומממת
לכן זה חוק טבע
עיין ערך דפוס התנהגות של "תסמונת שטוקלהום"- הזדהות הנחטף עם השובה....
לדעתי זה מה שקורה בין הציבור החרדי לחברות השונות - אנחנו פשוט "מסכימים" ומזדהים אית
במקום לצרוחחח פשוט מעדיפים להבין ולשתוק - לא שזה מובן....אבל זה מה שקורה

את חברות התחבורה אין לנו אפשרות לשנות,
את ההתנהגות שלנו כן.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

לוח מודעות

למעלה