עזרה הלכות תפילה לא מוכרות

אל תעזבי ידיים

משתמש פעיל
ליטאים-אחרי זמן תפילה בנות אומרות רק ברכות השחר ושמע ישראל.
(הבנות לא חייבות תפילת שחרית, וזה יכול להיות ברכה לבטלה)
 
נערך לאחרונה ב:

ההדר שבהדר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
הלכה לר''ח
אמירת הלל עדיף לאומרה בציבור, מכיון שיש מחלוקת האם מברכים על הלל בר''ח בכלל או רק בצבור או אפי' ביחיד, כתב במשנ''ב שעדיף להקפיד לאמרה בצבור שיוכל לברך ואפי' אם הגיע לבית הכנסת והציבור מתחיל הלל ועדיין לא התפלל שיאמר הלל בציבור לפני תפילת שחרית.
 

החסידים

משתמש מקצוען
לחסידים שבינינו,
בחידושי צמח צדק ברכות מביא רשימה של ראשונים שפוסקים שאפשר לברך כל היום ועוד ראשונים שמסתפקים על אחרי חצות אבל לפני חצות מודים שאפשר לברך, ודעתו נוטה שעד חצות אפשר לברך.
 

*רות

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
כן, אבל כזאת הלכה...
שתעודד את הבנות לקום יותר מוקדם...
זוכרת שלימדנו אותנו את זה בסמינר וזה היה לי מאד מוזר
אח''כ שאלתי רב ואכן יש הלכה של להתפלל עד סוף זמן תפילה- כן גם לבנות
ואם עבר הזמן לא לעקוף על יוצר אור ואהבה רבה
 

*רות

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
ולפותחת האשכול
אולי אח'כ תעלי את מה שגיבשת לטובת הציבור...
באמת שיש הרבה הלכות שלא מספיק יודעים, וממש חבל...

לי חסר ידע כשאין זמן להתפלל ארוך מה חשוב לומר קודם מה אח''כ- בעיקר בפסוקי זדמרה
 

אהוד723

משתמש רשום
לי חסר ידע כשאין זמן להתפלל ארוך מה חשוב לומר קודם מה אח''כ- בעיקר בפסוקי זדמרה

בפסוקי דזמרה יש סדר ברור: חובה ברוך שאמר + אשרי + ישתבח.
אם יש זמן מוסיפים: הללו א-ל בקדשו.
יש עוד זמן מוסיפים: הללו את ה' מן השמים.
יש עוד זמן מוסיפים: את שאר המזמורים.
יש עוד זמן מוסיפים מזמור לתודה.
יש עוד זמן מוסיפים ויברך דוד.
יש עוד זמן מוסיפים אז ישיר.
 

שם משתמט

משתמש רשום
הלכה שהגמרא מתבטאת עליה בחריפות ורבים אינם יודעים כלל - לחכות מעט לאחר הג' פסיעות קודם שחוזרים למקום, ורק אז לחזור בחזרה. (זכור לי שהמינימום הוא כדי הילוך ד' אמות אבל לא בדקתי עכשיו).
מוצרף הציטוט מהגמרא:
בבלי יומא דף נג:

אמר רבי אלכסנדרי אמר רבי יהושע בן לוי המתפלל צריך שיפסיע שלש פסיעות לאחוריו ואחר כך יתן שלום אמר ליה רב מרדכי כיון שפסע שלש פסיעות לאחוריו התם איבעיא ליה למיקם משל לתלמיד הנפטר מרבו אם חוזר לאלתר דומה לכלב ששב על קיאו
 
נערך לאחרונה ב:

אהוד723

משתמש רשום
הלכה שהגמרא מתבטאת עליה בחריפות ורבים אינם יודעים כלל - לחכות מעט לאחר הג' פסיעות קודם שחוזרים למקום, ורק אז לחזור בחזרה. (זכור לי שהמינימום הוא כדי הילוך ד' אמות אבל לא בדקתי עכשיו).
מוצרף הציטוט מהגמרא:
בבלי יומא דף נג:
צודק. אבל אם אני לא טועה בזכרוני כתוב שאם ניכר שזה למטרה מסויימת (למשל אם צריכים את הסידור כדי לענות קדושה או כל סיבה אחרת) אז אפשר לחזור מיד.
 

צילומנציה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
שבקדושה "ברוך כבוד ה' ממקומו" לא כורעים אלא מגביהים עקבים.
המעניין הוא, שזה השתרש רק אצל נשים. כולל ותיקות וכבודות
ואם תציצו לעזרת גברים- לא תמצאו אפילו גבר אחד שנוהג לכרוע במקום הזה
 

*שפרה*

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
שבקדושה "ברוך כבוד ה' ממקומו" לא כורעים אלא מגביהים עקבים.
המעניין הוא, שזה השתרש רק אצל נשים. כולל ותיקות וכבודות
ואם תציצו לעזרת גברים- לא תמצאו אפילו גבר אחד שנוהג לכרוע במקום הזה
גנבת לי את המילים מהפה! ממש הלכתי לכתוב את מה שהתחדש לי לאחרונה
אכן רוב הנשים בביה"כ כורעות, ואף גבר לא!
 

אין עוד מלבדו"

משתמש פעיל
בראש השנה זה בלט לי
גנבת לי את המילים מהפה! ממש הלכתי לכתוב את מה שהתחדש לי לאחרונה
אכן רוב הנשים בביה"כ כורעות, ואף גבר לא!
עוד הלכה שנשים לא מקפידות שעדיף לעמוד בחזרת השץ בחזרה על מילות התפילה עצמה ולא בשעת פתיחת הארון
וכולן עושות הפוך
 

חנהנה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
ועוד משהו לגבי 'קדושה' שעומדים ברגלים צמודות ואסור לזוז
וכן שבעת שמתרוממים באמירת "קדוש קדוש קדוש".. "ברוך שם"... ו"ימלוך" (כן מתרוממים בשלושתם)
מרימים עינים למעלה לשמים שאז הקב"ה נותן עיניו בעינינו (לא זוכרת את הנוסח המדויק מאמינה שיהיה כאן מישהו/י שידע לתת מיקום
 

מרים:)

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כאשר אומרים ברכו את ד' המבורך יש לזה דין של דבר שבקדושה כמו קדיש וקדושה וצריך לעמוד גם כאשר אומרים ברכו וגם כאשר אומרים ברוך וגם כאשר הציבור חוזר ואומר ברוך,
בין אם זה בקריית התורה ובין אם זה בתפילה
 

הנשר הגדול

משתמש צעיר
רמ"א קכה סעיף ב
המשנ"ב בס"ק ה כותב כי כתבו בשם ספר היכלות ז"ל ברוכים אתם לד' שמים ויורדי מרכבה אם תאמרו ותגידו לבני מה שאני עושה בשעה שמקדישים ואומרים קק"ק ולמדו אותם שיהיו עיניהם נשואות למרום לבית תפלתם ונושאים עצמם למעלה כי אין לי הנאה בעולם כאותה שעה שעיניהם נשואות בעיני ועיני בעיניהם באותה שעה אני אוחז בכסא כבודי בדמות יעקב ומחבקה ומנשקה ומזכיר זכותם וממהר גאולתם
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה