מרים 123456
משתמש רשום
מידיעה?יש ברבה בגור שהולכים כך
מידיעה?יש ברבה בגור שהולכים כך
שפירא הדור הצעיר רובם כן.שפירא והורביץ, אצל הדור המבוגר. הדור הצעיר, ברובם לא.
האנשנים עוד פחות.
הקרמרים, לא.
שכטר, לא.
חשין, רוב רובם לא.
מבחן נוסף
בכל מתיבתא, כמה יחידים.
בקהילה, (שמונה כמה מאות טובים), כמעט אף אחד.
ובזה סיימתי את הנושא.
ימות החול | כובע | כיפה | פיאות | משקפיים | לבוש עליון | מכנסיים | יחודי |
בעלזא | סאמעט בחורים מגיל בר מצוה עד סוף שיעור א' ישיבה קטנה -דאשיקל | קטיפה | מגיל 17 עד לחתונה מסגרת פלסטיק שקופה | קפוטה | אברכים הרוב ארוכים מעטים קצרים | הולכים עם גארטל- זה יחודי לבעלז הרבה עם טלית פסים כחולים (גם מכנובקה בעלז) | |
ברסלב | הרוב קרמבו מעט כובעים אחרים | הרוב ראק מעט אחר | להרבה יש תכלת בציצית | ||||
גור | כיפה בד גבוהה | מחוץ לירושלים - מתחת לכיפה. בחצר הרבה ובירושלים - פאות בחוץ | מסגרת פלסטיק שקופה | בתוך הגרביים | |||
ויז'ניץ | סאמעט - הפרפר בצד ימין (גם ויז'ניץ מונסי) | הרוב מסגרת פלסטיק. בחורים בעיקר | |||||
חב"ד | קנייטש מכופף יותר | בד ללא קטיפה | פיאות קצרות עד גיל צמיחת הזקן | יש עם חולצה בחוץ. חליפה קצרה | לבחורים גרטל מתחת לחולצה על הציצית. למשיחיסטים - כיפת "יחי" ודגלון. | ||
סאטמאר | סופר ירושלמי או המבורג הונגרי (ביבר) | חליפה ארוכה או חליפה 3/4 | |||||
סלונים | כובע עגול בלי סרט | המבוגרים יותר פאות מאחורי האוזן הצעירים מסולסלות | ציצית גלויה מתחת ללבוש העליון | ארוכות | |||
סערט ויזניץ | הפרפר בצד שמאל | מגולגלות סביב האזניים | |||||
סקווער | מגולגלות באזור האוזן | מסגרת חצי עליון שחור | ציציות ארוכות ציצית פתח עגול | ||||
צאנז | |||||||
קרלין | ירושלמי סופר והכיפה מכוסה בו | האמריקאים - מאחורי האוזניים. בארה"ק אורך בנוני. | חלאט | ארוכות | |||
תולדות אברהם יצחק | ירושלמי סופר | יארמולקע | הילדים פאות ארוכות | אברכים - כחול כהה עם פסי זהב | קצרות | ||
תולדות אהרן | ירושלמי סופר | יארמולקע | הילדים פאות ארוכות | אברכים - כחול כהה עם פסי זהב. רבי'ס יונגעלייט -שחור עם פסי זהב | קצרות |
שבת | כובע | כיפה | לבוש עליון | גארטל | מכנסיים | גרביים | ילדים | יחודי |
אלכסנדר | ספודיק | ארוכות | ||||||
אמשינוב | ספודיק | ארוכות | ||||||
אשלג | ספודיק | ארוכות | ||||||
באבוב | ראז'וולקע - מעיל חלק הדור | קצרות | לבנות | |||||
בעלזא | שטריימל | אברכים פרחוני(בקיטשע) או חלק עם גרטל מסובב. בחורים - חלק קפוטה עם גארטל | קצרות | שחורות. בחגים אברכים לבנות. בחורים שחורות | קסקט - דאשיקל | |||
ברסלב | שטריימל | הרבה עם יארמולקע | בב"ש וירושלים הרוב ג'ובע - חום, קאפטן- פסים. ובסעודה שלישית בעקיטשע=עס חלאט השאר בקיטשע שחור | |||||
גור | ספודיק | אברכים קטיפה בחורים חלקה | קפוטה חלקה מגיל 12 | בתוך הגרביים | שחורות | |||
ויז'ניץ | שטריימל. ויזניץ שיכון - ללא קרוין | קצרות | לבנות | קסקט - דאשיקל (בבני ברק יותר מקפידים) | ||||
חב"ד | כובע קנייטש יותר מכופף | סירטוק לאברכים | ||||||
מודזיץ | ספודיק | ארוכות | ||||||
סאטמאר | ראז'וולקע - מעיל חלק הדור | לבנות | ||||||
סלונים | טלית בליל שבת | |||||||
סערט ויזניץ | ילדים - כיפה מחומשת "כיפה סערט" | |||||||
סקווער | מגפיים | |||||||
צאנז | קצרות | לבנות | ||||||
קרלין | יש בחורים עם שטריימל סינטטי | ירושלמים- יארמולקע לשבת | ירושלמים - ג'ובע חום על קאפטן מוזהב | |||||
תולדות אברהם יצחק | שטריימל גם לבחורים | יארמולקע | קאפטן זהב עם פסים ירוקים | דק לבן בחורים - בצבע בז' | טלית בליל שבת | |||
תולדות אהרן | שטריימל גם לבחורים | יארמולקע | קאפטן זהב עם פסים ירוקים | רחב מוזהב | בחורים - שחורות אברכים - לבנות | טלית בליל שבת |
באידיש ירושלמית לא אומרים ברודער ברבים ברידער אלא ברודער'ס אותו דבר אראבער אראבער'ס וכו' זה לא טעותשגיאה למהדרין.
ברידער ברבים
ברודער ביחיד.
באידיש חסידית שתיהם נשמעים אותו דבר.
מגוחך מאוד לכתוב על שגיאות כתיב זו לא טעות..באידיש ירושלמית לא אומרים ברודער ברבים ברידער אלא ברודער'ס אותו דבר אראבער אראבער'ס וכו' זה לא טעות
שטויות והבלים!!! אומרים ברידער, אראבער, ישנם מילים שאומרים עם ס' כגון טאמאטע, טאמטעס.באידיש ירושלמית לא אומרים ברודער ברבים ברידער אלא ברודער'ס אותו דבר אראבער אראבער'ס וכו' זה לא טעות
האם אתה ירושלמי שאתה מדבר, זה נובע מאותו טעות שאומרים צ'אלמער'ס וד"לבאידיש ירושלמית לא אומרים ברודער ברבים ברידער אלא ברודער'ס אותו דבר אראבער אראבער'ס וכו' זה לא טעות
נשמתי לרווחה!שטויות והבלים!!! אומרים ברידער, אראבער, ישנם מילים שאומרים עם ס' כגון טאמאטע, טאמטעס.
תודה!!!!!האם אתה ירושלמי שאתה מדבר, זה נובע מאותו טעות שאומרים צ'אלמער'ס וד"ל
כדי להבין אידיש צריך לחיות אותה ולדבר אותה.
כמו"כ אין לדמות ולהשוות ניבים אחד לשני, האידיש הליטאית והאידיש ההונגרית הם כמעט שתי שפות....
וגם בירושלים יש את הסלונימער'ס שנוטים יותר לעברית, ויש את תולדות אהרן שהם הונגרים וכו'.
אתה מדבר על נכדים או על בנים הבנים של הרבי הולכים עם משהו יותר מבריק שחור \ זהב אבל הנכדים לאלאחרונה בתו"א נכדי האדמו"ר והרבנים (מו"צים וכדו') הולכים ביום חול עם קאפטן של ראש חודש, לא כולם.
דבר ראשון אל תכעס דבר שני האידיש שלי באמת לא ירושלמית ואפילו קשה לי לדבר ירושלמית בצורה שוטפת
באידיש ירושלמית
אומרים ברידער
אבקש לפתוח אשכול נפרד לנושא...נשמתי לרווחה!
אני לא כותב בטבלה את בתי המלוכה, אבל נשמח לתרגום לצורך המעיינים באשכול..."ראם" רחב וריפס.
סטראקעס ו"געפעפטע אויזן'
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: