מאיפה המידע הזה?
גור הילדים מכניסים ציציות למכנסיים
ממש לא נראה לי שזה נכון.
מאיפה המידע הזה?
גור הילדים מכניסים ציציות למכנסיים
הכוונה בירושלמים למי שמכונים ירושליימערסאני דווקא מדברת על הירושלמים.
לא כל כך מכירה ציבורים אחרים.
בטוחה במאה אחוז?בקרלין לובשים טלית בתפילת ליל שבת ומורידים. לא לובשים אותה בדרך הביתה.
לא ראיתי אם הושלם מכאןסיכום להיום:
פסחים נו.נשארו כמה חורים, נראה לי שהטבלה הזו די מספקת, אם רוצים להוסיף אפשר עוד להגיב תגובות ענייניות.
אמרו לו בניו שמע ישראל ה' אלהינו ה' אחד אמרו כשם שאין בלבך אלא אחד כך אין בלבנו אלא אחד באותה שעה פתח יעקב אבינו ואמר ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד
הרבה גוונים יש בעמנו הקדוש וכולם -אין בליבם אלא אחד
כל הכבוד לכל המגיבים, האשכול היה מאוד נעים וזאת למרות כשהיה בו כמה עניינים עם פוטנציאל בעירה.
ימות החול כובע כיפה פיאות משקפיים לבוש עליון מכנסיים יחודי בעלזא סאמעט
בחורים מגיל בר מצוה עד סוף שיעור א' ישיבה קטנה
-דאשיקלהרבה מגלגלים סביב האוזניים מגיל 17 עד לחתונה מסגרת פלסטיק שקופה קפוטה (אולי הכוונה בקיטשע?)
עם גארטל-
זה יחודי לבעלזאברכים הרוב ארוכים
מעטים
קצריםברסלב הרוב קרמבו
מעט כובעים אחריםהרוב ראק
מעט אחרלהרבה יש תכלת בציצית גור כיפה בד גבוהה מחוץ לירושלים - מתחת לכיפה.
בחצר הרבה ובירושלים - פאות בחוץמסגרת
פלסטיק שקופהבתוך הגרביים הילדים מכניסים ציציות למכנסיים ויז'ניץ סאמעט - הפרפר בצד ימין קטיפה עם סרט מסולסלות . הרבה מהשכבת גיל של 50-70 מגולגל סביב האוזן הרוב מסגרת פלסטיק.
בחורים בעיקרווסט ציצית צמר בחוץ חליפה עם כפתורים דאבל חב"ד קנייטש מכופף יותר בד ללא קטיפה פיאות קצרות עד גיל צמיחת הזקן חליפה קצרה לבחורים גרטל מתחת לחולצה על הציצית.
למשיחיסטים - כיפת "יחי" ודגלון.סאטמאר סופר ירושלמי או המבורג הונגרי חליפה 3/4 סלונים כובע עגול בלי סרט המבוגרים יותר פאות מאחורי האוזן הצעירים מסולסלות ציצית גלויה
מתחת ללבוש העליוןארוכות בליל שבת -
הולכים עם טליתסערט ויזניץ ילדים - כיפה מחומשת "כיפה סערט" מגולגלות סביב האזניים סקווער מגולגלות באזור האוזן מסגרת חצי עליון שחור ציציות ארוכות
ציצית פתח עגולקרלין ירושלמי סופר
והכיפה מכוסה בוהאמריקאים - מאחורי האוזניים חלאט ארוכות תולדות אברהם יצחק ירושלמי
סופריארמולקע אברכים - כחול כהה עם פסי זהב קצרות תולדות אהרן ירושלמי
סופריארמולקע אברכים - כחול כהה עם פסי זהב קצרות
שבת קודש
שבת כובע כיפה לבוש עליון גארטל מכנסיים גרביים ילדים יחודי אלכסנדר ספודיק ארוכות אמשינוב ספודיק ארוכות אשלג ספודיק ארוכות באבוב ראז'וולקע - מעיל חלק הדור קצרות לבנות בעלזא שטריימל אברכים פרחוני.
בחורים - חלק קפוטה עם גארטל
- בקיטשע עם גרטל מסובב
קצרות שחורות.
בחגים אברכים לבנות.
בחורים שחורותקסקט - דאשיקל ברסלב שטריימל הרבה עם יארמולקע בב"ש וירושלים הרוב ג'ובע - חום, קאפטן- פסים. ובסעודה שלישית בעקיטשע=עס חלאט
השאר בקיטשע שחורגור ספודיק אברכים קטיפה
בחורים חלקהקפוטה חלקה
מגיל 12בתוך הגרביים שחורות ויז'ניץ שטריימל.
ויזניץ שיכון - ללא קרויןקפוטה חלקה בתפילות קפוטה פרחונית בסעודות וטישים קצרות לבנות קסקט - דאשיקל (בבני ברק יותר מקפידים) ויזניץ שיכון - הבחורים המצטיינים הולכים עם גרביים שחורות בשבת (מכנס קצר) חב"ד כובע קנייטש יותר מכופף סירטוק לאברכים מודזיץ ספודיק ארוכות סאטמאר ראז'וולקע - מעיל חלק הדור לבנות סקווער מגפיים צאנז קצרות לבנות קרלין יש בחורים עם שטריימל סינטטי ירושלמים- יארמולקע לשבת ירושלמים -
ג'ובע חום
על קאפטן מוזהבתולדות אברהם יצחק שטריימל גם לבחורים יארמולקע קאפטן
זהב עם פסים ירוקיםדק
לבן
בחורים - בצבע בז'תולדות אהרן שטריימל גם לבחורים יארמולקע קאפטן
זהב עם פסים ירוקיםרחב מוזהב בחורים - שחורות
אברכים - לבנות
זה לא ממש עד גיל 15,בבעלזא, עד גיל 15 הבחורים הולכים עם כובע מיוחד (דאצי'קל)
בעיקר הדור הקודם כלומר ה50+, הדור הצעיר ממש 98% הולכים עם פאות מסולסלות. מנסיון!ובבעלזא הרבה הולכים פיאות מסביב לאוזניים.
קאסקעטבבעלזא, עד גיל 15 הבחורים הולכים עם כובע מיוחד (דאצי'קל)
לאו דוקא יש הולכים גם חלקבבעלז בשבת קפטה פרחונית
הסרט שעל הכובע ביום חול הוא בצד שמאלסדר על בעלזא
ביום חול אברכים רובם מכנס רגיל ומועטם מכנס קצר וגרביים שחורות
קפוטה בלי החגורה רק עם גארטיל
סאמט
בחורים אותו דבר
יש שתי שינויים
עד גיל 14-15 הולכים עם דאשיקל
ובגיל 17 ומעלה עד החתונה רק עם משקפיים מפלסטיק שקופה
שבת
אברכים מכנס קצר וגרביים שחורות [ביו"ט וכן בחוה"מ יש לבנות]
פרחוני ללא החגורה רק עם גארטיל
שטריימל
בחורים מכנס קצר וגרביים שחורות
חלק ללא החגורה רק עם גארטיל
סאמט
ילדים
יש שלובשים דאשיקל [קאסקעט] בשבת וביו"ט
נ.ב. אגב בעלזא מזהים ביום חול שיש תמיד גארטיל
ובשבת מכנסיים קצרים וגרביים שחורות שאין לאף חסידות אחרת גדולה
בגלל שזה מכוסה עם הדזובע, בדרך כלל מקפידים שזה לא יציץאמממ..
ייתכן שאתם צודקים ,
אבל אני משוטט במא"ש בשבתות ולא רואה טליתות???
הם הולכים עם משהו דומה, לאחרונה בתו"א נכדי האדמו"ר והרבנים (מו"צים וכדו') הולכים ביום חול עם קאפטן של ראש חודש, לא כולם.זה מה שהאדמורים מת"א ותא"י הולכים בימי חול, או שזהם הולכים עם משהו אחר?
לא נכון, אלא מיוחס לאבות הקדושים עם כל התפירות והדקדוקים (לא ממש הכל, אבל כן ה26 חלקים, והקיפול בשרוול, וכו').לא 'מיוחס' לאבות הקדושים.
רק שהיו צדיקים שאמרו ש'מסתמא' כך הלכו האבות הקדושים.
וגם זה, לא בבגד המדויק שהולכים היום - של הפסים והעשרים ושש חלקים ושביד הפסים לרוחב ובסוף השרוול עקום - להזכיר את רצועות התפילין. רק באופן כללי שזה היה צבעוני, בלי צוארון ובלי כפתורים.
ועדיין, מאד מאד הרבה ירושליימערס הולכים תכלת, כולל אלה שמסתובבים אצל ר' נתן ליברמנש, כאלה שעוד הסתובבו אצל ר' לוי יצחק, וכאלה ששייכים למורשת הנחל.הכוונה בירושלמים למי שמכונים ירושליימערס
הרי"ם שכטר ור' משה קרמר אף פעם לא הלכו.
וכאמור שר' לוי יצחק עצמו הפסיק ללכת בשנים האחרונות. (אולי עשרות שנים אחרונות שלו).
לעומתם ר' שמואל שפירא הלך עם זה. וכן ר' ישראל בער אודסר וכן בשובו בנים.
ובשנים האחרונים
גם הרבה מחשיבים את עצמם שייכים ל'קהילה' של הרי"מ שכטר, ובעקבותיו לא הולכים.
וגם בגלל עוד סיבות שזה לא המקום להרחיב על זה (להבדל ממה שהיה שם בשנים האחרונים), אחרים הפסיקו ללכת עם זה.
כמו כן ר' נתן ליברמנש עוד לפני כן הפסיק ללכת עם זה, כי טען שזה מורד את הפוקוס על העבודת השם. כלומר שבחור מרגיש ברסלבר בעצם לבישת התכלת ולא שם מספיק דגש על דברים אחרים. וזאת ביחד עם זה, שהסתפק בכל השיטה של התכלת הזה.
וכן יתכן שהרב קיוואק גם הפסיק בגלל הסיבה האחרונה.
זה מתוך האשכול כאן. צריך לחפש...בגור - הילדים מכניסים ציציות למכנסיים מאיפה המידע הזה?
תודה רבה על ההקפדה על ענייניות האשכול!שזה לא המקום להרחיב על זה
מלבד מענפי ויזניץ, בכל העולם (גם להבדיל גויים) הסרט בשמאלהסרט שעל הכובע ביום חול הוא בצד שמאל
מקורות מוסמכים אומרים שעקב חוב גדול שנותר מבניית בית הכנסת החורבה, מושל העיר נהג לתפוס כל אשכנזי שהגיע ולהכניסו לקישלה, לכן האשכנזים נאלצו להתחפש לספרדים...ואגב, יש לציין, שבעבר המלבוש היה מצוי אצל הספרדים יותר מאצל האשכנזים, והיום השתמר כמעט ורק אצל האשכנזים.
אין לי יוטיוב, תודה רבה
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: