א. שטיגליץ
משתמש מקצוען
@חסיד אמיתי דנים על דבריך אם תוכל לעזור ראה הודעות קודמות
יש קבוצות שונות בברסלב , חלקם הולכים עם הלבוש המקורי, וחלקם פתוחות בנושא הזה.נראה לי שחלק מהמהות של ברסלב זה שאין להם לבוש מסוים, לא?
התכוונתי לכך בשכל חסידות הלבוש הוא חלק מהמאפיין, אבל פעם קראתי שלחק מהמאפיינים של ברסלב זה שאין להם לבוש וכל הרוצה ליטול יבוא ויטול.יש קבוצות שונות בברסלב , חלקם הולכים עם הלבוש המקורי, וחלקם פתוחות בנושא הזה.
כולם מבינים שזה לא המרכז של החיים, אבל זה בכל החסידויות
צאנז - שבת מכנסיים קצרות וגרביים לבנותחסרות לי כמה חסידויות...
בויאן - אני מבין שאין לבוש ברור.
צאנז?
בברסלב ר' אברהם בר"נ הלך תכלת, ומשכך הרבה מאד חסידי ברסלב (שנהגו בהרבה דברים כמוהו) הלכו גם תכלת (ביניהם ר' לוי יצחק בנדר, שהפסיק ללכת תכלת כשנקרעה לו הציצית עם התכלת מלפני השואה, והוא אחז שהתכלת של אחרי השואה הצביעה לא כמו לפני זה).בלת"ק
אתה בטוח שזה חסידות ברסלב הרצינית?
ברסלב להרבה יש תכלת בציצית
זה נשמע לי יותר ננח, אני טועה?
ימות החול | כובע | כיפה | פיאות | משקפיים | לבוש עליון | מכנסיים | יחודי |
בעלזא | סאמעט בחורים מגיל בר מצוה עד סוף שיעור א' ישיבה קטנה -דאשיקל | הרבה מגלגלים סביב האוזניים | מגיל 17 עד לחתונה מסגרת פלסטיק שקופה | קפוטה (אולי הכוונה בקיטשע?) עם גארטל- זה יחודי לבעלז | אברכים הרוב ארוכים מעטים קצרים | ||
ברסלב | הרוב קרמבו מעט כובעים אחרים | הרוב ראק מעט אחר | להרבה יש תכלת בציצית | ||||
גור | כיפה בד גבוהה | מחוץ לירושלים - מתחת לכיפה. בחצר הרבה ובירושלים - פאות בחוץ | מסגרת פלסטיק שקופה | בתוך הגרביים | הילדים מכניסים ציציות למכנסיים | ||
ויז'ניץ | סאמעט - הפרפר בצד ימין | הרוב מסגרת פלסטיק. בחורים בעיקר | |||||
חב"ד | קנייטש מכופף יותר | בד ללא קטיפה | פיאות קצרות עד גיל צמיחת הזקן | חליפה קצרה | לבחורים גרטל מתחת לחולצה על הציצית. למשיחיסטים - כיפת "יחי" ודגלון. | ||
סאטמאר | סופר ירושלמי או המבורג הונגרי | חליפה 3/4 | |||||
סלונים | כובע עגול בלי סרט | המבוגרים יותר פאות מאחורי האוזן הצעירים מסולסלות | ציצית גלויה מתחת ללבוש העליון | ארוכות | בליל שבת - הולכים עם טלית | ||
סערט ויזניץ | ילדים - כיפה מחומשת "כיפה סערט" | מגולגלות סביב האזניים | |||||
סקווער | מגולגלות באזור האוזן | מסגרת חצי עליון שחור | ציציות ארוכות ציצית פתח עגול | ||||
קרלין | ירושלמי סופר והכיפה מכוסה בו | האמריקאים - מאחורי האוזניים | חלאט | ארוכות | |||
תולדות אברהם יצחק | ירושלמי סופר | יארמולקע | אברכים - כחול כהה עם פסי זהב | קצרות | |||
תולדות אהרן | ירושלמי סופר | יארמולקע | אברכים - כחול כהה עם פסי זהב | קצרות |
שבת | כובע | כיפה | לבוש עליון | גארטל | מכנסיים | גרביים | ילדים | יחודי |
אלכסנדר | ספודיק | ארוכות | ||||||
אמשינוב | ספודיק | ארוכות | ||||||
אשלג | ספודיק | ארוכות | ||||||
באבוב | ראז'וולקע - מעיל חלק הדור | קצרות | לבנות | |||||
בעלזא | שטריימל | אברכים פרחוני.
| קצרות | שחורות. בחגים אברכים לבנות. בחורים שחורות | קסקט - דאשיקל | |||
ברסלב | שטריימל | הרבה עם יארמולקע | בב"ש וירושלים הרוב ג'ובע - חום, קאפטן- פסים. ובסעודה שלישית בעקיטשע=עס חלאט השאר בקיטשע שחור | |||||
גור | ספודיק | אברכים קטיפה בחורים חלקה | קפוטה חלקה מגיל 12 | בתוך הגרביים | שחורות | |||
ויז'ניץ | שטריימל. ויזניץ שיכון - ללא קרוין | קצרות | לבנות | קסקט - דאשיקל (בבני ברק יותר מקפידים) | ||||
חב"ד | כובע קנייטש יותר מכופף | סירטוק לאברכים | ||||||
מודזיץ | ספודיק | ארוכות | ||||||
סאטמאר | ראז'וולקע - מעיל חלק הדור | לבנות | ||||||
סקווער | מגפיים | |||||||
צאנז | קצרות | לבנות | ||||||
קרלין | יש בחורים עם שטריימל סינטטי | ירושלמים- יארמולקע לשבת | ירושלמים - ג'ובע חום על קאפטן מוזהב | |||||
תולדות אברהם יצחק | שטריימל גם לבחורים | יארמולקע | קאפטן זהב עם פסים ירוקים | דק לבן בחורים - בצבע בז' | ||||
תולדות אהרן | שטריימל גם לבחורים | יארמולקע | קאפטן זהב עם פסים ירוקים | רחב מוזהב | בחורים - שחורות אברכים - לבנות |
מותר לשאול מה המטרה של הפרוייקט המעניין הזה?
שאלה טובה... אני צריך לחשוב על זה... אבל בעיקר סקרנים....
אולי מדריכי טיולים?
לפחות אני אוכל לענות לשאלות של הבן הסקרן שלי...
הרצינית ממש .בלת"ק
אתה בטוח שזה חסידות ברסלב הרצינית?
ברסלב להרבה יש תכלת בציצית
זה נשמע לי יותר ננח, אני טועה?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: