זרקור מקומי הייתם פעם בחריש?

האברך ממיר

משתמש מקצוען
בבית שמש דירות כאלו מפרסמים ב 8,500 ש"ח !!!
כמי שמעוניין מאוד בהצלחתה של חריש, הייתי ממליץ לקחת קצת פורפורציות.
כשמפזרים נתונים קצת מוגזמים, ואפילו מופרכים, זה לא גורם לאמינות יתר.
חבל מאוד שהפוטנציאל הגלום בחריש וההזדמנות לגרום לשינוי מהותי בעיר, יתמסמסו בגלל רושם של להיטות גבוהה לגרום לאנשים להגיע גם באמצעות שכנוע עם נתונים לא מדוייקים.
חכמים, היזהרו בדבריכם!
 

דירה בהנחה

משתמש חדש
א שמח לדעת מה הציבור בחריש אומר על הקבוצת רכישה של נתן רוזבלט בחריש אשמח לשמוע את המעלות ואת החסרונות???
א שמח לדעת מה הציבור בחריש אומר על הקבוצת רכישה של נתן רוזבלט בחריש אשמח לשמוע את המעלות ואת החסרונות???
אין בחריש שום מידע בענין משתלם כן ? לא ?
 

חרישניק בהווה

משתמש רשום
מישהו יכול לתת סקירה גאוגרפית על חריש?
איפה האזורים שמתרכזים בהם חרדים, ומאיזה זרם
אם באים לראות - לאיפה בדיוק להגיע, ועל איזה רחובות להסתכל ביד2
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען

תוכנית להכפלת גודלה של חריש הרגיזה את משרד האנרגיה: המחצבה הסמוכה תסכן את בריאות התושבים​

ההרחבה המתוכננת של חריש לכיוון צפון אמורה להוסיף לעיר 10,000 יחידות דיור ואף בית חולים ■ במשרד האנרגיה מתריעים כי התכנון לבנות עד 400 מטר ממחצבת ורד תסכן את התושבים בזיהום אוויר, וחוששים שהדבר יוביל לפגיעה בפעילותה ■ משרד השיכון: "התוכנית מרוחקת משמעותית מהמחצבה"
מחצבת ורד הסמוכה לחריש. לא נכון לתכנן בית חולים, תעסוקה ואף מגורים כל כך קרוב למחצבה פעילה

מחצבת ורד הסמוכה לחריש. "לא נכון לתכנן בית חולים, תעסוקה ואף מגורים כל כך קרוב למחצבה פעילה"צילום: ארז ארד / החברה להגנת הטבע

קים לגזיאל
התראות במייל
14:23 • 04 באוגוסט 2024
משרד השיכון מקדם תוכנית שכמעט ותכפיל את גודלה של חריש לכיוון צפון, עם תוספת של אלפי יחידות דיור, שטחי תעסוקה ואפילו בית חולים. אלא שבמשרד האנרגיה גילו על קידום התוכנית, והתרעמו: לדבריהם, חריש צפון תגיע עד 400 מטר ממחצבה פעילה שעלולה לסכן את בריאות התושבים, והבעיה מתחדדת מול הכוונה להקים בית חולים במקום. באגף מחצבות ומכרות במשרד האנרגיה חוששים כי הקמת השכונה תחייב פגיעה בפעילותה של מחצבת ורד — עד כדי סגירתה.

ואולם הסיפור מורכב יותר ועתיר אינטרסים: גופים ירוקים מתנגדים להרחבת חריש צפונה מאחר שהיא תקטע מסדרון אקולוגי חשוב, מה שיוביל לדבריהם לנתק בין צפון הארץ למרכזה; בעיריית חריש מברכים על תוכנית הפיתוח, וטוענים כי אין בעיה בבנייה לכיוון המחצבה; ואילו החברה הציבורית שמחזיקה בזכיון החציבה, שפיר הנדסה, היא אחת החברות הגדולות בתחום התשתיות ובעלת אינטרס כלכלי מובהק בהמשך הפעלתה, שכן היא מרוויחה ממשאב ששייך לציבור הרחב — הקרקע בבעלות המדינה.

התוכנית הראשונית שמקדם משרד השיכון, בשיתוף עיריית חריש ומשרד האדריכלים אלונים גורביץ', כוללת 10,000 יחידות דיור, 150 דונם של אזורי תעסוקה, ובית חולים על 100 דונם שיכלול מחלקות אשפוז, שימושים לאקדמיה והוראה, מחקר ופיתוח, מלונאות ומגורי סגל, מסחר ומנחת מסוקים. בסך הכל, מדובר על תכנון של 3,279 דונם, בעוד חריש הנוכחית יושבת על 4,935 דונם. התכנון נמצא בשלב ראשוני למדי, שכולל דיון בשתי חלופות, ועדיין לא בשלב תכנון קונקרטי.

בגלל מחצבת ורד הסמוכה, במשרד האנרגיה כעסו שלא נכללו בדיונים, ולפני כשבועיים שלחו מכתב למשרד להגנת הסביבה בו דרשו להיות צד בתכנון. בנוסף ציינו כי על הגורמים המקצועיים במשרד להגנת הסביבה לעמוד על עמדה שהביעה נציגת המשרד בדיון בתוכנית, לפיה "לא נכון לתכנן בית חולים, תעסוקה ואף מגורים כל כך קרוב למחצבה פעילה, בעיקר עם משטר הרוחות העיקרי שממערב למזרח".

במשרד האנרגיה הוסיפו כי שטח התכנון "חופף לשטחים נרחבים לתחום המגבלות של אתר כרייה וחציבה עירון (ורד)"; ואמנם המגבלות מתירות לבנות עד 500 מטר ממחצבה פעילה, אך מדובר במגבלה לא מספקת. לדבריהם, "לנוכח ההחמרה באופן חישוב ערכי הסביבה ובקביעת ערכי היעד בתקנות חוק אוויר נקי, ולנוכח ההנחיות העדכניות למידול איכות האוויר מפעילות מחצבות, תחום המגבלות נקבע בחסר".

לדבריהם, מחצבת ורד חשובה לאספקה לתעשייה, יש באתר עתודות רבות והצפי הוא שהיא תפעל עוד כ-20 שנה, ועתודות הרחבתה יאפשרו פעילות של עוד שניים־שלושה עשורים. בנוסף, המחצבה סמוכה לכביש 6 ו"יושבת על התפר שבין מחוז מרכז והמחוזות הצפוניים, כך שיכולה לשרת הן את מרכז הארץ והן את צפונה".

אבל עם כל הכבוד לחשיבות המחצבות לתעשייה, אף אחד לא מעוניין לגור ליד מחצבה פעילה שמפיקה רעש וזיהום. לפני כמה שנים התעוררה מחאה ציבורית סביב מחצבת אשרת בגליל המערבי, מצד תושבים שהתנגדו להרחבתה בטענות להחרבת שטחים ירוקים וצמיחה עד לפאתי היישובים, שתוביל לזיהום אוויר.

גם גופים ירוקים לא מחבבים את הרחבת חריש צפונה, ובחברה להגנת הטבע מתנגדים נחרצות. "אזור חריש בעל חשיבות סביבתית ואקולוגית אסטרטגית", כתבו בחברה. "השטחים שמשרד השיכון מבקש להוסיף לחריש הם אזורי ליבה לאורכו של מסדרון אקולוגי בעל חשיבות ארצית, אשר קטיעתו וצמצומו יביאו לנתק דרמטי בין צפון הארץ למרכזה. שטחים אלה משמשים בתי גידול של מיני חיות בר וצמחים רבים, בחלקם נדירים".

65 אלף תושבים עד 2027

בנוסף, בחברה להגנת הטבע טוענים כי אין באמת צורך להרחיב את חריש לשטחים הללו, שהם הריאה הירוקה של העיר, מאחר "שהיא כבר קיבלה מענה לצורכי הפיתוח בתוכניות הקיימות, בתוכנית הכוללנית וחריש דרום".

בנייה בחריש. בעירייה טוענים כי אין בעיה בפיתוח לכיוון המחצבה

בנייה בחריש. בעירייה טוענים כי אין בעיה בפיתוח לכיוון המחצבה צילום: אמיר לוי
ואכן, לחריש יש עתודות בנייה בתוכניות אלה, שצפויות להגדיל את העיר בת ה-37.5 אלף תושבים כיום לכ-65 אלף תושבים. אך הטענה בעיר היא שהצמיחה לסדר הגודל הזה תושלם במהירות, עד 2027, ולכן הם מעוניינים מאוד בתוכנית חריש צפון בנוסף לתוכנית הכוללנית.

"חריש הולכת ומתבססת כעיר מחוז מרכזית, ובעתיד היא מתוכננת להיות מאוכלסת ב-100 אלף תושבים", אמר ראש העירייה יצחק קשת. "הקמת בית חולים אזורי היא חיונית להתפתחותה של חריש, ואת ההחלטה למקם אותו בחריש בתוכנית המתאר הארצית השגנו אחרי מאמץ גדול. האזור שיש עליו מגבלות בנייה לא קרוב לשטח שבו מתוכנן לקום בית החולים, והטענה בעניין זה תמוהה".

משרד הבינוי והשיכון מסר בתגובה: "המשרד משקיע משאבים רבים בחריש, שמתפתחת בקצב אכלוס מהיר מ-1,000 תושבים ב-2016 עד ל-40 תושבים כיום. לפי החלטות הממשלה, היעד הוא 100 אלף תושבים בעיר. עמידה ביעד זה מחייבת תוכנית חדשה ל-10,000 יחידות דיור. תוכנית חריש צפון מקודמת על פי תוכנית המתאר הארצית 35, ותואמת במיקומה ובהיקפה את התוכנית האסטרטגית לדיור של מינהל התכנון ואומצה על ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה ב-2017.

"התוכנית החדשה מקודמת על ידי צוות מקצועי רחב, ובכלל זה יועצים בתחום הסביבה הבוחנים, בין היתר, את הממשק עם מחצבת ורד. תחום הפיתוח הצפוי של חריש צפון מרוחק משמעותית מאזורי הפעולה של המחצבה.

"התקבלה החלטת הוועדה המחוזית על הכנת תסקיר השפעה על הסביבה, שיבחן ביסודיות, בין היתר, את מידת השפעת המחצבה על התוכנית. בתחנות ניטור אוויר באזור לא התגלו חריגות בזיהום כתוצאה מפעילות המחצבה. משרד הבינוי והשיכון ימשיך לקדם את התוכנית במקצועיות ואחריות על מנת להבטיח שתושביה העתידים של חריש צפון ייהנו מתכנון עירוני מיטבי ומאיכות סביבתית טובה"
 

שולמן נדל"ן - חריש

יעוץ. מכירה. השכרה.
מנוי פרימיום

שולמן נדל"ן - חריש

יעוץ. מכירה. השכרה.
מנוי פרימיום
בקצרה על הקהילה הליטאית ששלח לי חבר המעוצה הרב דוד פינקל משנה לראש העיר

חריש עיר חדשה ונוצצת של שנות 2024

עיר במרכז במחירי פריפריה

27% חרדים מכלל האוכלוסיה
מחירי הדירות
דירות 3 חד' 1.3 ( אין הרבה מלאי של 3 חד' לא בנו מלכתחילה )
דירות 4 חד' של כ100 מ''ר + מרפסת כ12 מ''ר 1.4 - 1.480
עבודות לנשים
תחום ההוראה וגננות יש ביקוש גדול
עבודות מזכירות הנה''ח וכד' יש בסביבה חדרה פרדס חנה כמעט ולא בנמצא מישהו שלא מסודר בעבודה
תחבורה
קו 634 לבני ברק
ירושלים - הסעה יומית פרטית, ממתינים להבטחה על קו לירושלים של שרת התחבורה לפני כחודש בפתיחת המסוף
נציגות
הרב דוד פינקל משנה לראש העיר
מוסדות
תלמוד תורה איילת השחר ועטרת שלמה
בית יעקב חינוך העצמאי
גני בנות ובנים
שרותי דת
מקוואות מהודרים ומפוארים
עירוב מהודר בהידור של עומד מרובה על הפרוץ
כוללים
עטרת שלמה
ישיבת הר’’ן
כולל אהל יעקב
ועוד עשרות כוללים פרטיים
בתי כנסת
שכונת החורש

בית כנסת אהל יעקב בראשות הרב ברנד
בית כנסת בית השם
שכונת אבני חן
בית כנסת שאגת אריה
שכונת בצוותא
אהבת תורה בראשות הרב רייסנר
היכל אליעזר כלל חסידי וירושלמי
שכונת הפרחים
מעלות שמואל בראשות הרב שווב
מסחר
קופות חולים עם כלל השרותים
בנקים
רשתות ביגוד ומזון מוכרות
מאפיות וכד’
קירבה למרכז
זמן נסיעה ברכב פרטי
לבני ברק 50 דק’
למודעין עילית 55 דק’
לירושלים שעה ו10דק’
חריש היא עיר בצמיחה מתמדת
1. במכרז לשכונה חדשה חריש דרום שמפורסם כעת 1700 דירות נוספות, ושטחי מסחר ותעשיה, שכפי הידוע לנו מתמודדים על המכרז יזמים חרדים,
2. ובעתיד הרחוק יותר חריש צפון עם עוד 10,000 יחי’’ד
3. בקרוב כניסה נוספת לעיר שתקצר את זמן הנסיעה.
4. בעתיד הרחוק יותר תחנת רכבת בעיר
5. בית חולים
6. גישה ישירה לכביש 6
איש קשר
דוד פינקל 0527102725
 
נערך לאחרונה ב:

יעל שטרן

משתמש רשום
מפורסמים ב 3200 לפני מיקוח!!!

המחיר בחריש שהיא במרחק של 43 דקות מב"ב ו35 דקות מבני ברק והמרכז לאחר החיבור לכביש 6
זהה למחירים בקניה ושכירות של טבריה הר יונה שהם פי 2 זמן נסיעה!!!!
זה ממש בל תשחית לקנות באותו מחיר ולנסוע כפול זמן נסיעה!!!
וביחס לבית שמש חריש זולה ב 1.000.000 שקל והמרחק מבני ברק הוא זהה.

ואני לא מדבר על המגמה השלילית של הציבור הכללי בעיר,
אגב תשאלו חילוני לא מחריש מה הוא אומר על חריש...הוא יגיד לכם אה, כן העיר של הדתיים...
וגם כל חרדי שביקר פעם בחריש התגובה של כולם היא זהה...זה פספוס מטורף שהציבור לא נוהר בהמוניו לכאן...
רוב מי שגר בבית שמש מגיע מירושלים כך שהמרחק מב"ב לא רלוונטי לגביו לכלום
 

אפאצ'י

משתמש פעיל
אהבתי את ההגדרות הכלליות
קצת צרם לי שכשרוצים להגדיר כמה חרדים יש בעיר
משתמשים במגזר הספרדי
27% חרדים מכלל האוכלוסיה
וכשרוצים לדבר על הדברים האחרים הם כבר לא קיימים..
ציגות
הרב דוד פינקל משנה לראש העיר
מוסדות
תלמוד תורה איילת השחר ועטרת שלמה
בית יעקב חינוך העצמאי
גני בנות ובנים
 

תהילה מור

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
אני עברתי מבני ברק לחריש בשל גודל הדירה וגם כי קניתי פה אין ספק שיש את הפלוסים הגדולים השקט הרווח האיכות חיים ויש את הקושי של עבודה קצת מרחק ושבתותתתת בעיקרררר למי שגר באזור מעורב-חילוני
ייתכן שזוגות ומשפחות שגרות באזור של הרב זגדון או כל אזור חרדי אחר השבת עוברת אליהם יותר בכיף ולא מורגש השינוי המטורף
באזור שאני גרה יש גינה בכללל עם ארבע מתקנים בקושי וכולם חילונים ובשביל ללכת לגינה שווה שיש שם חרדים אני צריכה ללכת עלייה של החיים ולהזיע ודרך זה הבעיה
אבל בתכלס אחלה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צה

א לְכוּ נְרַנְּנָה לַיי נָרִיעָה לְצוּר יִשְׁעֵנוּ:ב נְקַדְּמָה פָנָיו בְּתוֹדָה בִּזְמִרוֹת נָרִיעַ לוֹ:ג כִּי אֵל גָּדוֹל יי וּמֶלֶךְ גָּדוֹל עַל כָּל אֱלֹהִים:ד אֲשֶׁר בְּיָדוֹ מֶחְקְרֵי אָרֶץ וְתוֹעֲפוֹת הָרִים לוֹ:ה אֲשֶׁר לוֹ הַיָּם וְהוּא עָשָׂהוּ וְיַבֶּשֶׁת יָדָיו יָצָרוּ:ו בֹּאוּ נִשְׁתַּחֲוֶה וְנִכְרָעָה נִבְרְכָה לִפְנֵי יי עֹשֵׂנוּ:ז כִּי הוּא אֱלֹהֵינוּ וַאֲנַחְנוּ עַם מַרְעִיתוֹ וְצֹאן יָדוֹ הַיּוֹם אִם בְּקֹלוֹ תִשְׁמָעוּ:ח אַל תַּקְשׁוּ לְבַבְכֶם כִּמְרִיבָה כְּיוֹם מַסָּה בַּמִּדְבָּר:ט אֲשֶׁר נִסּוּנִי אֲבוֹתֵיכֶם בְּחָנוּנִי גַּם רָאוּ פָעֳלִי:י אַרְבָּעִים שָׁנָה אָקוּט בְּדוֹר וָאֹמַר עַם תֹּעֵי לֵבָב הֵם וְהֵם לֹא יָדְעוּ דְרָכָי:יא אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתִּי בְאַפִּי אִם יְבֹאוּן אֶל מְנוּחָתִי:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

עופות בצבעי מים • אתגר 109

לוח מודעות

למעלה