מידע שימושי הייתי שם! מירון תשפ"ב

מצב
הנושא נעול.

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
אשכול שיתוף משתמשי פרוג היקרים!
סיכום רשמים, עדויות מכלי ראשון.
על העלייה למירון ל"ג בעומר תשפ"ב.

fire_1f525.png

ללא דיונים, ללא התלהמות, וללא ציטוטים!

הייתם שם? שתפו אותנו!
איך חגגתם השנה?

מתי יצאתם ואיך נסעתם,
לאן הגעתם והאם שבתם.

החניונים והשירותים, השוטרים והתורים,
ההתעלות וההתעללות, האוטובוסים והמחדלים,
השמחה והריקודים, ח"י רוטל וילדי החלאקה החמודים.

כדי למנוע את נעילת האשכול בטרם עת, שימו לב!
כל משתמש יכול לכתוב תגובה אחת בלבד באשכול, במבט אישי מכלי ראשון.
ניתן גם לצרף תמונה אחת, שאתם צילמתם, להמחשת האווירה.

פחות פרשנות וחיפוש אשמים, יותר עובדות וסיפורים כהווייתם.
המנהלים שומרים לעצמם את הזכות לערוך או למחוק תגובות שאינן מתאימות.

אנא, לא לפתח כאן דיונים וציטוטים שיגרמו למפתח להסתובב בחור המנעול.
 

ראובן 23

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
שאטל מאליפלט למיקום שנפתח ב2:45 סגר דלתות ב3:15 (לפנות בוקר), דחוס עם 90 נוסעים. (עירוני) והמקומות שעמדו בהם היו ללא שירותים וללא הסבר כמה זמן זה יקח ומה הצפי
הגענו להר בשעה 6:00, למותר לציין שההר היה ריק,
בהגעה להר כל הזמן משגעים אותך עכשיו פתוח פה עכשיו סגור שם.
דרך מהדרין היתה חסומה לעלייה בשעה 7:00 (אחרי שחרית) ורק בדרך המעורבת היה אפשר לעלות על הציון ויתרתי קצת להתפלל ליד גג הציון יציאה מהסיבוב מאחורה שם הפנו אותנו קצת אחרי שביל מהדרין ימינה לשביל שמקיף את הישוב ופשוט מצאנו את עצמנו בחוץ
העיקר שהתפללנו(ליטאי פשוט) וחבל שסחטו לנו את המיץ
אף אחד לא מדבר על הסכנה ששיגעו אנשים שעות בויסותים טפשיים כדי לא לגרום ל"סכנת חיים" ותכלס הנהגים של האוטובוסים והרכבים הפרטיים נ מותשים וזה דבר שיכול להוביל לסכנת חיים בנהיגה חזור ובנס לא קרה אסון כזה
 

ההדר שבהדר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
הייתי!
אבל לא במירון...
התאמצתי לקנות כרטיסים לשעות המבוקשות איך שקראו לזה..
התארגנתי לנסיעה
עליתי על האוטובוס חמוש בספר תהילים ובבקבוק מים
ויצאתי מעיר מגורי לפקקים בדרך למירון
ואופס....
תחנת ויסות ראשונה בדרך בכניסה לכרמיאל, (ואצלי גם אחרונה)
שוטר עולה לאוטובוס
"אין אפשרות להמשיך אתם חוזרים חזרה אתכם הסליחה"
עלה בדעתנו אולי נרד מהאוטובוס ניקח אוטובוס מכרמיאל לצפת/קרית שמונה
או לכל מקום אחר באיזור ומשם נמצא איך לסוע
אבל... משטרת ישראל לא ויתרה לנו
שני ניידות, כן כן שני ניידות כאילו מדובר על אוטובוס של חבורת עבריינים
ולא על אנשים שקנו כרטיסים מראש ופינו את זמנם,
ליוו אותנו, עצרו את התנועה בכביש 85 כדי שנוכל לצאת מכרמיאל וליוו אותנו כקילומטר שנים
רחוק מכרמיאל שחס וחלילה לא נרד מהאוטובוס.
 

מצליחנות

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
היה לנו כרטיס מצפת לשעה 4 בצהרים היום
הגענו וכמובן אמרו לאוטבוסים לא לעלות אף אחד
מתוסכלים ממורמרים ניסנו לחשוב מה לעשות
לא נותרה ברירה עשינו מה שעשה כל מי שהגיע למירון בלי כרטיסים
הקב"ה היה איתנו ובס"ד באזור שש היינו על ההר לאחר הליכה רגלית של 10 דק
לכבוד התנא האלוקי וכו'
בציון עצמו הסדר היה מופתי אנשים מנוסים (משלנו...) נווטו בחכמה כל מי שרצה הגיע לציון עצמו ואחרי כמה שניו בקשו להמשיך את המעגל החוצה (או לכיון ר' אלעזר בנו)
היו ריקודים שמחים וטהורים
הבלאגן המדובר היה ממש בקצוות לא הורגש בכל ההר
האירוע למ"ה קדושים היה נחמד לא מידי ...........
לקראת שעות הערב המאוחרות הגיעו : האדמו"ר מרחמסטרקיווא, - עשה טיש באור הרשב"י הרב מורגשנטרן, ריקודים מעל הציון. האדמו"ר מתולדות אהרון - עשה הדלקה מעל הציון
 

קייקס

עוגות ויטרינה לכל אירוע
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
הפקות ואירועים
באתי בחסדי השם בערב ל"ג בעומר, ע"י כרטיס שנרכש בדי עמל
להלן סיכום תובנות מתומצת:

ההרגשה בעליה לציון הקדוש, הייתה כמו מעבר גבולות שמנסים לתפוס את המבריחים,
לא מתייחסים כלל לאנשים הרגילים, שלא לדבר על טיפת שירות או עזרה.

ההדלקה היפה בביאן שהופסקה באמצע,
הייתה כמו חתונה שבעל האולם הוריד באמצע את השאלטר, ואומר להם: זהו, לכו הביתה, היה מספיק.

אח"כ כשהלכתי חזרה הכל הרגיש לי ריק, לא ראיתי "הר עמוס" כמו שהמשטרה אמרה בהודעה... אין מצב.

לראשונה בחיי מאז שאני אצל הציון הקדוש (קרוב לארבעים שנה!) פעם ראשונה שלא נכנסתי לציון, התור במחסומים בחוץ היה גדול ואמרו לי שצריכים לרוץ בלי אויר לנשימה, אז בכאב ובצער רב ויתרתי..

מי שכן היה ועבר בשביל הנחש, גם בגברים וגם בנשים,
אמרו לי שבפנים היה תשעה באב, שקט מזעזע, ושמעו רק צעקות של מאבטחים ושוטרים.


הלב בוכה, חבל מאוד שכך זה היה נראה.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
לא קניתי כרטיס,
חששתי מאד מוויסות [לא יודע למה, אבל המילה הזו מפחידה אותי]
ברוך השם מצאתי חבר שהסכים לקחת אומץ ולנסוע ברכב פרטי, כמובן שזוג זלמנים כמונו שכח שגם רכב פרטי צריך לקנות אישורים וכל הנלווה לכך, חשבנו שיש חניון לרכבים ומשם שאטלים כמו כל שנה, וכל הכרטיסים זה רק לאוטובוסים נוחים וממוזגים. בעלי חניון עם שרותים אוכל שתיה וקול שירה. ולא לאנשים שנוסעים שעות בפקקים בלי שום חניון מהדרין בדרך.
יצאנו ב10 וחצי בלילה, הגענו למחסום הראשון והנה הפתעה - בלי אישור חוזרים הביתה.

אבל עם תפילות ושליחים בדמות בחורים צעירים חסידים שרק היו צריכים טרמפ למירון, מצאנו כביש שהמשטרה שכחה לסגור, אמנם לא נוח במיוחד לנסיעה אבל בסוף הגענו לאחד היישובים הצמודים למירון, ביציאה מהמושב עמדו שוטרים שלא נתנו לרכבים לעבור, וגם לא לאנשים בלי כרטיס כניסה, אנחנו כמעט התייאשנו אבל הצעירים הללו סחפו אותנו שיש דרך לעקוף את המשטרה,
פגשנו יהודי יקר מהמושב שהבית הפרטי שלו צמוד לגדר המערכת, והסכים שנעבור מעל הגדר של ביתו, סולם קטן וקצת קפיצות שלא בדיוק מתאימות לגיל, והנה אנחנו בשדות שבין היישוב למירון, צועדים ב12 וחצי בלילה בלי טיפת אור.

כליטאי לא ידעתי האם המאמץ שווה, אבל כנראה כאשר ר' שמעון מזמין אותך, אתה מגיע בין אם אתה רוצה ובין אם לא, בין אם יש לך כח או לא, וכך במשך כשעה צעדנו בחושך כמעט מוחלט [הירח היה מלא, וטלפונים כשרים עושים מעט אור] הגענו עד לכביש שמתחת למירון, ושם צעדנו יחד עם כולם, אף אחד לא ביקש כרטיס ורק סייעו לנו למצוא את הדרך הנכונה.

בשעה 1 בלילה הגענו לכניסה למירון,
אמנם לא היו יותר מידי הכנסות אורחים וכדומה, אבל אנשים פרטיים ששכרו בתים הציעו אוכל ושתיה לרוב, ישבנו לשתות כוס קפה עם עוגה טריה שזוג חוצניקים חסידיים מתוקים מדבש הוציאו לחצר ביתם, שוחחנו ומעתה עולים לציון.

השקט בדרך הוא דממה שהיא אפשר להבין, איפה קולות הרקע ואיפה השמחה פורצת גבולות, אבל מצד שני הלב דיבר, פעמים רבות הייתי במירון בל''ג בעומר, אף פעם לא יכולתי להתחבר אל עצמי ממש בתפילה מעומק הלב, הפעם הכל פרץ החוצה, אין כמעט ריקודים ואין רעשים, בלתי לה' לבדו, זה אתה והקב"ה.

מטפסים את ההר ומגיעים לנחשים המובילים לציון, ההרגשה הייתה שלא לחינם נקרא השביל עם מעל חמשה מחסומים נחש, הוא כבר עתיק יומין כאן. במחסום הראשון תור ארוך, עומד עם ספר תהילים מנסה לתפוס כל רגע עד שנעבור את המחסום, אחרי כמה דקות ארוכות מידי עוברים את המחסום הראשון, חמשה מטר אחריו עוד מחסום, אבל כאן שוב פוגשים את אותם שני צעירים שכבר הספיקו לאכול בשר ולשתות יין, ולהציע לנו לעבור מאחורי הקראוון המונח שם, בינו לבין הקיר כמה סנטימטרים, וקצת דוחק והרבה רצון חמקנו ממחסום נוסף, עוד כמה רגעים ושוב מחסום, ושוב המתנה, קצת דחיסות מרגישות, ואתה בפנים.
בתוך הציון הנחש מוביל אותך לכמה שניות של הוד קדושים, שקט ודממה - ברקע קולות בבקשה למהר, אתם חוסמים אנשים אחרים, רוב רובו של הציון מוקף גדרות, שביל צר מוביל מפתח לפתח בשניות בודדות. כל ניסיון להעצר לשניה רק להביט ולהתרגש לא אפשרי.
יוצאים מהצד השני, ועכשיו יש זמן לנוח.
בקבוק מים וספר תהילים מוצא פינה שקטה ליד ציונו של הלל הזקן, מתיישב על גדר אבן נמוכה ואומר תהלים, חושב לצאת עוד כמה רגעים, אבל הרגעים הופכים לדקות, משם לשעות, וההחלטה הפשוטה נשארים לשחרית.
ברבע לחמש אנחנו שוב פוגשים את החברים החדשים שלנו, שני בחורים חסידיים שמציעים לנו לעלות לאיזה פינה לריקוד לפני תפילה עם מדורה קטנה זורקת אש אבל המון אש בעינים, מתפללים שחרית,
כשיורדים מההר טעונים בכוחות ואנרגיה חדשה, פוגשים חברים שיצאו ב11 בלילה ורק עתה זוכים להגיע לאדמה יצוקה במעלה ההר, אנחנו מבינים שצעידה של שעה בחושך הייתה עדיפה עשרת מונים.

אין קפה בהר רק עוגות של אותה מאפיה בכמה סגנונות, בקבוקי מים ומתחילים לצעוד לכיוון הרכב, מוצאים איזה בחור יקר שתמורת שקלים בודדים הסכים לקחת אותנו לרכב שלנו, אבל לא הבנו שהבחורים הצעירים מהלוך גם חושבים לחזור איתנו, והם העמידו אותנו על טעותנו, רק מתיישבים ברכב ושיחת טלפון קצרה הבהירה לנו שהם בדרך אלינו, איך השגתם את המספר שלנו, הא... קל מאד, שמענו שהתקשרת לפלוני אלמוני, אז התקשרנו אליו לבקש את המספר שלך, נחמד מצידכם.

מתחילים בנסיעה והנה הפתעה - אין אפשרות לצאת, נכון יש מחסום לכיוון הכניסה אבל גם לכיוון היציאה, המושב שבו חנינו סגור מכל הכיוונים, מחוסר ברירה יוצאים בשביל צר בין שדות וכרמים, הבחורים החמודים הללו מלאי מרץ ואנרגיה לא מוכרת מסבירים לנו שמטר מכאן זה האידרא, איך אפשר לפספס, ושניה אחרי זה - רבי טרפון, ומשם ממש בדקה וחצי זה רבי יונתן בן עוזיאל, ומשם ממש קרוב זה מערת אלקנה, ואם רק תפנו פה ימינה ומשם שמאלה תגיעו לרבי יהודה בר עילאי, אפילו הרב מרדכי אליהו היה עושה שם הדלקה [איזה כייף שאתם מכירים אותו] וממש ממול זה בניהו בן יהוידע [אתם יודעים שהרמח''ל עלה על גחונו כשהתקרב לציון של בניהו בן יהודיע] ואם תעצרו רק כאן יש כאן מעיין קר, אפשר לחזור מרבי שמעון בלי לעצור במעיין נו באמת, איך חשבתם אחרת.

זרמנו, בכל מקרה אנחנו כבר בצפון, ועם המון מצב רוח ושמחת חיים של חברה צעירים ומתוקים, בדרך שמענו סיפורי חסידים, הערצה לכל מיני אדמורי''ם חלקם מבוגרים וחלקם ממש צעירים, הכרנו עולם חדש שפחות מוכר, אפילו ניסנו להציע שידוך שכנראה היה פחות מתאים,
עצרנו בתחנת דלק, והסברנו שמכאן זה עד בני ברק, הם התלבטו - איך אפשר לפספס את מערת אביי ורבא, הרי אתם כבר ממש באזור, אבל בסוף נכנעו ורק ביקשו מוזיקה בקולי קולות [אתם ליטאים לא תבינו את האורות שלנו], לשמחתנו אחרי כמה רגעים הם נרדמו, ובכניסה לבני ברק הסבירו שהם בכלל לא אכפת להם איפה לרדת, הכל קרוב, אבל אם אנחנו לא ממהרים אז רק שניקח אותם לפה ולשם, כי הם עייפים ורוצים ללכת לישיבה כמה שיותר מהר....

סיכום - המשטרה לא הבינה את הארוע, המארגנים מעולם לא עלו למירון להתפלל, היועצים לא ידעו שיש אנשים שאצלהם ל''ג בעומר זה לא מוזיקה והכנסת אורחים אלא משהו עמוק הרבה יותר, והמערכת כולה עבדה על פי מחשבה - יש כאן איזה מגזר שהתקשורת לא מכסה, נראה להם איך חוגגים.

טוב, יצא קצת מידי ארוך, אז אולי המנהלים ירצו למחוק קצת, כתבתם שזאת אופציה :)
 

Without meaning

משתמש מקצוען
אז בעלי נסע-
הגיע שעה לפני שאר האנשים שנסעו איתו באוטובוס
מכיון שבחניונים עבר לאוטובוסים אחרים שעמדו לצאת....
במירון עצמו לא היתה דרך מהדרין להגיעלשטח של ביאן ותולדות שלא דרך הקבר
וככהן הוא נשאר מאחור...
התפלל הרבה רקד קצת(ריקוד ספונטני....)
עזב אחרי קצת פחות מארבע שעות אחרי שמיצה
למעשה כשחושבים על זה שהמטרה של המשטרה היתה שאנשים יעזבו מהר
הם הצליחו בענק!

אח שלי נסע למירון אחה"צ,
עצרו את האוטובוס שלו בכרמיאל,
לקח אוטובוס עירוני מכרמיאל לצפת,
שם מצאו אוטבוס שעצר בעין זיתים,
התחיל ללכץ ברגל,
אחרי עשר דקות עבר שאטל שאסף אותם הישר למירון,
שם היה בכל ההדלקות השמחות והמרגשות של הנעילה,

אגב אנקדוטה משנים קודמות שממחישה את הבורות המדהימה של המשטרה לאורח החיים החרדי-
חסמו את העליה למרפסת הכהנים לכמה דקות
ואנשים שרצו להיכנס קיבלו את ההנחיה מהשוטר התורן ללכת ממקום אחר
כמה מתוכם אמרו שהם כהנים ולא יכולים
התגובה היתה-
תראה לי תעודת זהות....
סעיף חדש בת"ז - כהן, לוי או ישראל
 

תשיעית

משתמש מקצוען
בוקר יום חמישי. עלינו ב-8:00 על השאטל באליפלט. עד 12:00 השאטל עשה בלי סוף עצירות בחניונים ובמחסומים, וקיבל אישור להמשיך (כל פעם כמה מטרים...) רק כשאנשים התחילו לעשות הדלקה וריקודים בחניון.
ההתעללות המשיכה למעלה. לקראת סוף העלייה היה מחסום והשטרות הסבירו שמלא מדי בהר ואין אפשרות לשחרר אותנו. עמדנו כ-200 נשים כחום השמש בצהרים והמתנו חצי שעה בצייתנות. מהצד של הגברים עוד המשיכו להמתין. אח"כ הועברנו בנחש בתוך הציון והחוצה. עלינו למתחם תפילה לנשים מעל המדרגות ועמדנו להתפלל בשמש הצהרים הקופחת. ניסינו לאתר פיסת סככה באזור ואין! בצורה כזו כמובן לא נשארנו 4 שעות ולא קרוב לזה...
בפועל כמות הנשים הייתה דלילה ממש, וגם אם לא היה שום ויסות והנשים היו עוברות ומסתובבות חופשי, היה מספיק מקום לכולן בתוך הציון עצמו.
גם בגברים לא היה נראה משהו שקרוב לסיכון, ונוכחות המשטרה הייתה מוגזמת ולא פרופורציונלית.
 
נערך לאחרונה ב:

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען
רציתי להיות שם!
אבל...
שנת תש"פ הגבלות הקורונה השאירו אותי בהדלקת נר נשמה בבית,
שנת תשפ"א בצומת אליפלט הבנתי שאני חוזר הבייתה אבל וחפוי ראש שבפי נאמרים פרקי תהילים לשלומם של הפצועים באסון הנורא,
שנת תשפ"ב התפללתי שרק לא יהיה "חזקה" של שלושה פעמים, אבל בעוונותי הרבים תפילתי לא התקבלה ושוב הוצרכתי לחזור על עקבי בהבנה שההר נסגר,
אין לי אלא תפילה שאצליח לשבור את ה"חזקת שלוש השנים ונוכל לפקוד את קברו של ר' שמע'ן ברוגע ובשלווה ולישא את תפילתינו מקרוב ולא מרחוק.
 

מגבת

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הגענו ברביעי בבוקר, חמושים בכרטיסים.
עליה, נסיעה, הכל מתקתק, הכל בזמן.
עצירה בחניון בשעה הייעודה, ונחשפנו לשממה-
אדמה ושמיים, מעט מאד אנשים, המון המון שוטרים.
אנחנו תוהים לכמויות השוטרים, אין כאן עומסים ,אין כלום,
מנסים להליץ זכות - אולי זה בשביל הבטיחות... ערבים.. מחבלים.. לכו תדעו.
נו, שוין, הפסקה רבע שעה וממשיכים.

מתקדמים למרון, לפחות 4 מחסומים בדרך כאילו אנחנו בדרך לראמללה.
אנחנו מתפעלים מהארגון, מהתכנון. וואוו.
מגיעים להר, בכניסה עומדים בערך 6 שוטרים - מבקשים כרטיס, יש לנו.
נפרדת מבעלי והבנים בכניסה לדרך מהדרין, מחפשת נואשות מים לשתות.
אין. יש רק שוטרים.
הולכת, הולכת הולכת הולכת הולכת.

פעם ראשונה שלי במירון בל"ג בעומר, הבטיחו שיש כאן מלא אוכל מלא שתיה,
גם במפה המושקעת זה מופיע, הכנסת אורחים וכל זה.. אבל במציאות אין.
בכל פינה רובצים זוגות ושלישיות של שוטרים ושוטרות, משחקים באייפוניהם, מצחקקים, משועממים.
אני מנסה לשאול סדרנית איפה יש מים.
והיא שולחת אותי רחוק רחוק- אני מוותרת.
עד הציון יש בערך עוד 4 מחסומים עם דרישה להציג כרטיס- אני מאורגנת, הכל בסדר,
אבל מתחיל לגרד, להציק,
טוב, הולכת, הולכת, הולכת.

מגיעה לציון, מתחילה לפסוע בין שורת שוטרות-
וואי וואי, בחיים לא נגעה בי שוטרת,
וכאן הן דופקות לי על הגב, על הכתף, על הזרוע, קדימה, קדימה חמודה.
מרתיע...
לפני פוסעת אישה מבוגרת , חכמה, שמבינה את הסיטואציה.
היא אומרת לשוטרת שקשה לה מאד עם הרגליים, והיא פוסעת עקב בצד אגודל עם הפסקות לנשימה,
אחת הסדרניות נצמדת אליה מניחה לה יד על הכתף וצועדת אתה בדיבוק חברים.
משמאלי פוסעת צדיקה אחת שהולכת בריקוד, השוטרת מעודדת אותה, יופי יופי, שירה וריקודים, רק קדימה.
הן לא שותקות לרגע השוטרות.
להתפלל? להתכנס שניה בתוך עצמך?
אין מצב.
רק ללכת ללכת ללכת, ללכת

אני מנסה למלמל פרק תהילים, לא מצליחה להתרכז בבקשות אישיות.
השוטרות קוראות שוב, קדימה קדימה,
עד שהמבוגרת מתפרצת, "תשתקו כבר, אתן לא נותנות להתפלל".
הנחש הסתיים, רציתי לעמוד בחוץ ולהתפלל קצת אבל השוטרות לא מניחות ומפנות את כולם למדרגות.
שוב אני בחוץ, לשוני דבקה לחכי, מחפשת מקום לשבת להתפלל.
אין, רק ללכת, ללכת, ללכת, ללכת,

גם שירותים אין.
בסוף מוצאת משהו- על פתחו ניצבות 4 ערביות - המנקות.
פותחת דלת אחת- פיכס...
דלת שניה - בעעע
דלת שלישית- פוי
קוראת למנקה - מה זה?
היא נאנחת ואומרת- "מה נגיד לך, מה שאי אפשר אי אפשר, זה קשה זה, את השירותים הגדול נתנו לשוטרות ולכל הנשים הביאו את השירותים שלא עובדים" - אני לא מיבינה למה.
ואני דווקא - מתחילה להבין.
אבל הולכת, הולכת, הולכת, הולכת,

מתקשרת לבעלי - הוא מתאר מסלול דומה. ואומר במילים האלו, "זה עניין של זמן עד שהעסק הזה מתפוצץ. הם עושים הכל כדי שאנשים יכעסו"
מחפשת מקום מוצל להתיישב, אין מקום.
מחפשת אוהל הכנסת אורחים - השוטרים, הסדרנים - אפחד לא יודע לכוון. דוחפים לי מפה על נייר כרומו מושקע - ולא יודעים להסביר במילים.
בצדדים, לאורך כל המסלול יושבות נשים על הרצפה! על הכביש והמדרכה, מזיעות בשמש, ומתפללות.
ואני? הולכת, הולכת, הולכת, הולכת,

יוצאת החוצה לגמרי, לגמרי בחוץ,
קונה לי שתיה ובורקס, מתיישבת שם בספסלים של החומוסיה,
פותחת סידור מנסה למלמל..

פשוט חבל שבאתי...
 

טינטין!

משתמש מקצוען
יציאה עם כרטיס מוסדר של אזרחים שומרי חוק.
נסיעה עד לחניון אליקים, שם השוטרים עוצרים את האוטובוס ומורים לו להסתובב הביתה.
אנשים מבקשים להיכנס לפחות לחניון כדי להשתמש בשורת השירותים הכימיים שהיו שם.
השוטרים מסרבים בעקשנות.
האוטובוס עוצר על הכביש [ולא בחניון],
אנשים יורדים ומתחננים לשוטרים להיכנס לשירותים. השוטרים מסרבים.
גברים ונשים יורדים לצד הדרך בהשפלה נוראה ובאין ברירה......
חזרה הביתה.
מי יפצה?
 

דיגיקלי

משתמש מקצוען
יצאנו בלילה, לקראת בוקר (בין רביעי לחמישי)
תחבורה ציבורית
עם ילד חלאקה
וכמובן כרטיסים אמיתיים
כ 7 שעות נסיעה עד להגעה למירון
עצירה ב- 2 חניונים בלי לדעת לכמה זמן
+ עוד 4 עצירות ארוכות סתם בצמתים, כי כך השוטר התורן בצומת אמר

שירותים בלתי אנושיים בחניונים, כך שלא היתה אפשרות בכלל להכנס
המקום היחיד שהיו בהם שירותים נורמליים זה אור הרשבי (שהגענו אליהם אחרי כ 8 שעות ללא שירותים...)
וכאן המקום להודות להם
בלי אוכל ושתיה בחניונים- למעט אנשים פרטיים שפירגנו לאחרים (נס שהצטיידנו):)

הודיעו שאין עגלות, אבל החלטנו להמר ולהביא
נס :)
לא היינו שורדים בלי זה

כל שנה היה מקום מיוחד לתספורות חלאקה+ מכונות תספורת
השנה לא מצאנו
(למרות שהגענו למקום שלפי המפה שם אזור החלאקה)
נס שהבאנו מכונה :)

בהר
כמויות מחסומים בלתי סבירים, בלי שום הגיון
יותר שוטרים וסדרנים מאנשים...
שוטרות שלא התאימו את עצמן לאופי החוגגים וד"ל
מאמינה שלמקומות של ערביים הן לא היו באות כך
ובלי אווירה אמיתית של מירון

מקווה ששנה הבאה ינהלו את האירוע אנשים שמבינים את גודל ואופי ההילולא
(ולא, אנחנו לא קנאים)

הדבר היחיד שהיה מוצלח
וקצת חוויה מתקנת זה הדרך חזור (שעתיים)
נראה שעשו הכל שאנשים יברחו כמה שיותר מהר
וששנה הבאה לא ירצו לחזור

די הצליחו בקטע הזה...

אגב
השכן שלנו
יצא ללא כרטיס, שעתיים אחרינו
הגיע הרבה לפנינו:sick:

צריך לדעת איפה לקנות כרטיסים...
 
נערך לאחרונה ב:

ששונית

משתמש מקצוען
בעלי יצא מירושלים בחמישי ב11 בבוקר עם אוטובוס פרטי עם כרטיסים כראוי וכיאות
איפהשהוא עצרו אותם והפנו אותם לאיזו רחבה עיין כאן
עדות מהדקות האחרונות:

כשלושים אוטובוסים פרטיים מופנים לחניון ומחכים במקום כחצי שעה.
באופן ספונטני נוצר מעגל של כמה מאות איש שהחלו לרקוד והדליקו מדורה קטנה בקופסת פח קטנה.
שוב: מעגל של מאות איש סביב מדורה קטנה. כלומר מרחק של עשרות מטרים ברדיוס שבין המדורה לרוקדים.
אבל במשטרה לא מרשים. אז מה עושים?
שולחים קבוצת שוטרות למרכז המעגל.
הרוקדים מסרבים להיגרר לפרובוקציה ומתחילים מעגל חדש.
שוב נכנסות השוטרות וליתר ביטחון מכבות את האש.
הרי השנה החליטה המשטרה שבטיחות היא מעל הכל. ועל כל קופסת גפרורים כתוב מפורשות להרחיק מהישג ידם של ילדים.
בחור אמריקאי שאל את השוטר מדוע לא נותנים לצאת ונענה שיש בלגן על ההר. הבחור הגיב "גרייט, לטס גו" ונענה בסטירה מהדהדת.
אחרי שעתיים המתנה (כמובן בלי שרותים/הצללה/שתיה) המשיכו, כעבור שש שעות מתחילת הנסיעה הגיעו להר מירון והשוטר הורה להם לשוב הביתה. רצו לרדת וללכת רגלית כשעתיים אבל גם את זה השוטרים לא הרשו.
ממש בנס האוטובוס לפניהם היה של חבר'ה מאש דת, והם אמרו לנהג האוטובוס איך לנסוע דרך ישובים דרוזים מג'ר בית ג'אן וכד עד ליישוב מירון, שם ירדו (שמונה שעות נסיעה) ונתקלו במחסומים.
למה? ככה. ההר ריק. רק מאות שוטרים נפוחים ורגוזים מסתובבים בכניסה וההר ריק.
בשלב הזה הם החליטו שזהו, נמאס ופשוט פרצו את המחסום ורצו פנימה כששוטרות רודפות אחריהם באיומי "אני אגע בך!!"
מפה והלאה היה חלק ונעים עם צוות נחמד ואיכפתי "משלנו" ששמר על סדר מופתי וזרימה מווסתת.
בעלי אמר שתחושה כזו של רדיפה הוא לא חש מעולם.
הוא עדיין חושב שלא ראוי לקרוא לשוטרים נאצים, אבל עכשיו הוא מבין את אלו שכן קוראים כך.
 

M . A

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה והפקת סרטים
אנחנו נסענו 5 שעות בדיוק באוטובוס שיצא ב-2.00 בצהריים
(כאן המקום לומר תודה לתחבורה שחברת קווים העמידו,
הכל תקתק מעולה, בלי עיכובים בכלל, סדרנים אדיבים מאוד!)
הגענו ב-7.00 בערב למירון, קצת עכבו אותנו בכניסה להדלקה כי היינו עם עגלה ולא נתנו לעבור אבל ממש לא נורא
טיפהלה התארגנות וההדלקה של בויאן התחילה.
אף שנה לא היינו כ"כ קרובים למקום ההדלקה! ולא מסיבה טובה...
היו מאית מהנשים שמגיעות כל שנה וממש עמדנו מול מעמד ההדלקה ללא צורך במסכים
אממה, האירוע היה קצרצר בטירוף
כשפתאום הודיעו שנגמר היינו בשוק!!
אבל הייתה הדלקה מרגשת מאוד מאוד
אחרי זה ההר התרוקן ממש, ואז ממש הרגשנו באבל :cry:
אנשים הסתובבו שקטים. שום מעגל או מוזיקה לרפואה
לא היה נראה ל"ג בעומר במירון.
השוטרים הסתובבו בהמוניהם, אפילו לא היו צעקות ופריצות, שום בלגן
אבל זה ממש לא נקרא הצלחה למשטרה. זה נקרא בריחה מהמציאות!!
פשוט היה שקט מפחיד
הייתה הרגשה של "כצאן לטבח יובל"
היה עצובבבב לראות ככה את ההר בכלל והציון בפרט
לא היו מחיצות לגברים ונשים והלכנו על הר ריק!!! היינו שעתיים ליד הציון וממש לא הייתה שום שמחה וחגיגה
אחרי כמה שעות התחיל להיווצר מעגל קטן של ילדי חלאקה, אפילו בלי מוזיקה ואור
ניסו לארגן קצת נגינה, לא בדיוק הלך
בחזור היה ממש מסודר, הדרכה מסודרת ושאטלים זמינים
שעתיים וחצי נסיעה חלקה
(ד"א אני נתקלתי בכמה שוטרות ממש מסורות ואדיבות שעזרו לנו כמה שיכלו.
לא בצחוק... הן ביקשו אישורים בשבילנו לעבור לשירותים שהיה חסום, והסבירו לנו ברוגע ובחיוך את הדרכים ומאיפה נראה טוב יותר ועוד, אולי כי היינו בשעות רגועות ממש ואף אחד לא היה בעצבים)
רק שמחה!
 

מחסה לשפנים

משתמש פעיל
השנה במירון היו כמעט כל מועדי ישראל הדרך למירון היה כמו החופש עמדנו שעות בפקקים וכשהגענו לויסות ועוד ויסות הרגשנו כמו הנקיונות לפסח וכשהגענו למירון זה היה נראה כמו תשעה באב לא היה אוכל כמו שבעה עשר בתמוז לא היה מוזיקה כמו שלשת השבועות לא היה איפה להוריד את הראש לקצת מנוחה כמו בשבעות ורבנו עם השוטרים כמו שרבים במוצאי פסח על חמץ אבל אחרי שעה שחש נהיה יום כיפור במערה ופורים וסוכות בחוץ אבל לא לשכוח שכל זה היה בלג בעומר
 

aron

משתמש פעיל
עימוד ספרים
התוכנית שלנו היה לנסוע מבית שמש לצפת ברכב פרטי ולכן קניתי כרטיסים מצפת למירון ליום חמישי בערב בשעה 5 ו 6, (חשבנו בתמימות שאם נאחר בגלל פקקים לא יתנו לנו לעלות לאוטובוס....)

יצאנו בשעה 1 מבית שמש, הגענו ב 5 לצפת, ואין שום זכר לאוטובוס, ואומרים לנו האירוע נגמר.

ואז קיבלנו מידע סודי איך האנשים בלי כרטיסים מגיעים למירון,

יורדים לשכונת מאור חיים בצפת חונים את הרכב בשכונה, יורדים לכביש שנוסע למירון, ושם בתחנה מאיימים לשוטרים לסגור את הכביש, ואז השוטרים עוצרים כל אוטובוס שעובר למירון ומעלה בכח את האנשים להגיע למירון (העיקר לא לחסום את הכביש).
אנו מחכים כמה דקות מגיע אוטובוס ריק מאחד החניונים והנהג (בן מיעוטים) כבר סיים את המשמרת ורק רוצה לנסוע הביתה, אבל השוטר מחייב אותו לפתוח את הדלת ולהעלות את הנוסעים למירון,

הנהג מנסה לטעון לשוטר שאסור לקחת בעמידה, אבל השוטר לא מוותר מעלה לאוטובוס כמה שהוא יכול

ואז הנוסעים התחילו להתחנף לנהג, אספו כסף מהציבור, וביחד עם כמה מילים טובות, הצלחנו להעביר את הנהג לצד שלנו.

מתחילים לנסוע מגיעים למחסום הראשון עומד שוטר ולא נותן להמשיך בשום אופן, מתחיל שם הפגנה קטנה עוצרים את הכביש, אבל השוטר עקשן ולא נותן לוותר אחרי כמה פרקי תהילים, מגיע קצין והורה לאוטובוס להמשיך בנסיעה,

אחרי זה מגיעים למחסום בעין הוזים, עומד שוטר ועוצר את האוטובוס, אחרי ויכוח קצר בין הנהג והשוטר, נתנו לנו להמשיך למירון,

הגענו למירון בערך בשעה 6 מתחילים לעלות, חיפשתי למי להראות את הכרטיסים ולא מצאתי......

בהתחלה בעליה עוד היה כמה שוטרים, אבל בהמשך אין שום שוטר או מאבטח, והתחלתי להרגיש את מירון לפני 25 שנה, בלי שוטרים, מגיעים לפני המערה עומדים אנשים בחוץ מחלקים חי רוטל, מיץ ענבים מזונות, נכנסים לחצר המערה בלי ששוטר או מאבטח ידחוף אותך, ובחצר המערה מוזיקה לא מדי רועשת כמו פעם עם ריקודים ושמחה שאי אפשר לתאר.

המקווה פתוח, מחלקים שתיה ויש סדרנים משלנו שאומרים לכולם בעדינות לאן ללכת, החלתטי לעלות לגג ושם עומדים הרבה אנשים ומתפללים רגוע כמו לפני עשור, ואני רואה שמתחילים להוציא מהמחסנים שם בחדרים את המכשירים לשתיה קרה וכוסות לחצר המערה כמו פעם...

מהגג ירדתי לכניסה למערה מצד רבי אלעזר ושם עומדים סדרנים משלנו ועושים שביל יציאה מצד שמאל, ומצד ימין נכנסים עד לציון, עומדים רגוע בתור התוך כדי אמירת תהילים פרק רביעי, מגיעים עד לציון ממש, ואם מישהו מתעכב מדי הרבה זמ עומד מישהו מלמעלה עם מקל ובעדינות מזרז אותו לתת לעוד אנשים להכנס.

יוצאים בחזרה מהציון מתפללים מנחה ובאמצע התפילה מתחיל לשמוע צעקות, אחרי התפילה אני רואה שמתחיל שם הפגנה נגד האירוע הזכרון, החלטנו לעזוב לפני שמתחיל בלאגן, ירדנו מההר ורואים כל הזמן עוד ועוד אנשים עולים,
וכשאני מגיע למטה אני רואה איך צבא שלם של שוטרים עולים להר כדי לעשות סדר.

המשכנו לחניון ריק מאנשים עלינו מיד לשאטל לצפת, והגענו בשלום לרכב בשעה 8 בערב, ובשעה 10 וחצי הגענו בחזרה לבית שמש.

קניתי כרטיס כחוק אבל בסוף נסעתי עם אש דת, ואפילו הייתי שם פחות מ 4 שעות כפי החוק.....
 

שמעון גוטליב

משתמש מקצוען
אני יצאתי למירון בליל לג בעומר
הגעתי לחניון וויסות לא היה מה לעשות
וכמה אנשים הדליקו מדורה קטנה ורקדו
ומיד בא שוטר וכיבה את האש
והמשיכו לרקוד
קשה מאוד היה ההמתנה בחניון ללא שירותים
סוף סוף הגענו למירון
אני מתחיל לעלות דרך מהדרין
עוד לפני גשר כהנים
עומדים שוטרים ושוטרי יסם בקמויות אדירות עם מחסום ולא נותנים לעבור
עמדתי הרבה זמן עם מאות אנשים רגוע מאוד
אבל אין כניסה למה כובע
עד שהגיע לטאי יקר ואמר שהיה כבר שלוש פעמים במחסום ועד שלא התחיל דחיפות לא נתנו לעבור
התחילו לצעוק על השוטרים שירחמו עלינו דיי מה ביקשנו כבר
אבל לא עזר ולא רק שלא עזר
אלא הגיבו במכות ודחיפות נ ו ר א י ו ת
הראש שלי מתחיל לכאוב כמה אפשר לסבול
בקיצור עד שלא היה להם ברירה הם ראו את הרצון שלנו להגיע לרבי שמעון ונתנו לעבור
עולים גשר הכהנים מגיעם ליד הציון מלמטה
עומדים עשרות שוטרים ויסם ומפקדים עם מחסומים ולא נותנים לעבור
למה ? הציון היה ריק מירון היה ריק
הגעת למירון תסבול
אתה חרדי תסבול
עד מתי ? ? ?
אנשים מתחננים רוצים להתפלל קצת
עד שהאנשים התחילו לעמוד על הדרישה שלהם
והתגובות של השוטרים חבל לכתוב כי מובן לבד
נו נכנסים לציון ועוברים מהר ומגיעים לרחבת תולדות אהרן
ועמדים ומתפללים
וברקע בחור שקצת טעה ולא הבין שהשוטר ביקש ממנו להמשיך
וארבע שוטרים תופסים אותו
ואחד מהם נותן לא בוקס' חזק על הפרצוף עם עוד מכות ר צ ח
אנשים זועקים הצלה הצילו
והשרים תופסים אותו ועוצרים אותו
לא כהאחרוני העבריינים
לא כמחבל שהרג שלושה אנשים = שקיבל סיגריה ונח על הריצפה
............!
 

חיהל'ה1111

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
וואי וואיי... שנים שלא הייתי בהילולא כזאת שמחה
תרעין פתיחין!!!!!!!!!!
ר' שמעון ירד בכדי לפתוח לנו את הדרך לציונו הק',
ממש הארה משמים!
יצאנו לדרך כמו יהודים טובים ברכב פרטי לכיוון אליפלט
אבל מה לעשות וגיסי שיכנע אותנו להגיע הכי קרוב,
אז לא אלאה אתכם בכל טיולי הג'יפים שעשינו עד שכמעט הרכב שבק חיים וכו'
אבל הצדיק קרא לנו ודרך שבילים שדות וכרמים הגענו עד היישוב הכי קרוב למירון
ומה נפלא היה המחזה לראות את הציון ללא התערבות יד אדם, סליחה שוטר....
ב"ה פעלנו ישועות בעז"ה
המסקנה שלי:
ע"ע בית שמש ר' אלימלך בידרמן
 

משה הלברשטאם

משתמש חדש
חברי נסע עם 'אש דת' הגיע עד לדרך מהדרין בהלוך ובחזור גם לא היה צריך שאטלים
פשוט מאוד כל מחסום עושים הפגנה קטנה והשוטרים נותנים לעבור
אני הגעתי כמו כולם בצהריים שמעתי שיש בלאגן למעלה אבל אח"כ היה סדר מופתי במערה יותר טוב מאשר ניהלו אותו השוטרים
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קה

א הוֹדוּ לַיי קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו:ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יי:ד דִּרְשׁוּ יי וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:ז הוּא יי אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל עַם אַחֵר:יד לֹא הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:טו אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ:טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר:יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:יח עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:יט עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יי צְרָפָתְהוּ:כ שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ:כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם:כד וַיֶּפֶר אֶת עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר בּוֹ:כז שָׂמוּ בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת (דבריו) דְּבָרוֹ:כט הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת דְּגָתָם:ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל גְּבוּלָם:לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:לה וַיֹּאכַל כָּל עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:לו וַיַּךְ כָּל בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל אוֹנָם:לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:מב כִּי זָכַר אֶת דְּבַר קָדְשׁוֹ אֶת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת בְּחִירָיו:מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה