עזרה היגדים שאפשר להתווכח עליהם

רחשי הלב

משתמש מקצוען
אמונות טפלות???
אסור לשבת בשפיץ של השולחן
מרן הסטייפלער זיע"א אמר שיש הרבה דברים שאומרים בשם הזקנות שיש להם מקור וטעם, ובגלל שמסיבה כלשהי לא רוצים לפרט את הטעם תולים זאת בבוקי סריקי. כדוגמא הביא את עניין הישיבה בפינת השולחן.
אסור לאכול מהקצה של החלה
נכון שבשם הגר"ח קניבסקי שליט"א מובא שאין בזה ענין, אבל כבר נהגו כן תלמידי חכמים רבים והובא בספרים.
אסור לכבות את הנר עם הפה
יש לזה מקור בקבלה וגם בראשונים, וכן נהגו רבים וטובים.
אסור לומר שדברים רעים עלולים לקרות
גמרות מפורשות.
 

נעמי פ

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
צריך לעמוד בצפירת יום הזכרון
צריך להוקיר את מדינת ישראל על עזרתה לישיבות
צריך לחשוב לבד לפני שרצים לשאול רב
אין לתת לילדים פרסים בשביל שישמעו להורים
להעיר לילד זה לא חינוך
לחבק את הילד זה לא פינוק
אסור לשקר לילדים גם אם זה לא נעים
דוגמה אישית היא רק כשזה בא מתוכך
חינוך לדרך ארץ קודם לחינוך לתורה



וואו, משפטים ממש טובים!
זה הולך לעורר אקשן :D

תודה!!!!!
 

RUSI10

משתמש מקצוען
אנחנו לא "כולם"
מי שחמור שיאכל קש
מי שיושב בפינת השולחן לא יתחתן 7 שנים
סבתא תמיד צודקת
מי שצודק לא צועק
חכם בלילה
מי שלומד יודע מי שלא לא
היא יכולה, היא רק צריכה לרצות
העקשנים מגיעים רחוק
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אמונות טפלות???
אני שמח לראות שמדובר בהיגדים שאי אפשר להתאפק מלהתווכח עליהם...;)
ולגופו של ענין, לא התכוונתי לומר שבהכרח מדובר באמונות טפלות, אלא מדובר בהיגדים מסוג האמונות הטפלות, שאי אפשר להתווכח עליהם עניינית, כי אי אפשר לתת להם שום הסבר הגיוני, אלא או שאתה מאמין בזה, בגלל שככה מקובל, וככה אמרו הסבתות, או שלא. אני הבנתי שפותחת האשכול מעוניינת בהיגדים שאנחנו האנשים הפשוטים יכולים להתווכח על נכונותם, כמו ההיגדים שכתבתי בהודעה הראשונה.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אמונות טפלות???
אסור לומר שדברים רעים עלולים לקרות
גמרות מפורשות.
לא אמרתי 'אסור לומר שדברים רעים יקרו', כי זה באמת אסור מדין 'ברית כרותה לשפתיים', אלא שיש כאלו שמפחדים לומר אפילו ש'אם תעשה דבר מסוכן פלוני, יכולים לקרות דברים רעים'.
 

ופרצת

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה והפקת סרטים
כל המוסיף - הרי זה משובח /גורע.
 

RUSI10

משתמש מקצוען
לא יודעת אם קשור לנושא , תחליטי לבד....:



אם מישהו רכב על סוס ועזב, אז הוא פרש או לא?


להודות למישהו בפה מלא, זה מנומס או לא?


איך חב"דניק יודע מה לעשות כשמישהו אומר לו "תניח לי"?


אם ארכיאולוג העלה חרס בידו, זה סימן שהוא הצליח או לא?


האם למי שעובד במפעל לספרי קודש יש מידי יום סידורים?


האם יש ערבים לזכרו של הרב כהנא?


אם אתה רוצה לקבל תשובות, כנס לחנות שעונים.


מצחיק שלאלה שהדליקו את המנורה קוראים מכבים.


באיסטנבול לא סוגרים דלתות. הם טורקים.


מה עושים הגויים כשהם ישנים? נוכרים.


שקלתי הרבה לפני שהחלטתי לעשות דיאטה.


חיפשתי את עצמי בויקיפדיה ולא מצאתי. מרגיש חסר ערך.


אם הבעיה שלך היא כסף ואין לך כסף אז אין לך בעיה, לא?


הבוקר קניתי במאפיה קוראסון ובורקס. הקוראסון לא היה טעים, אבל הבורקס פיצה.


יש לי חבר שלא יודע מאיפה מגיעים מי מעיין. זה נובע מבורות.


תמיד כשאומרים לי שאני כוכב אני ישר מאדים. ובצדק.


רציתי להפתיע את החברה שלי בעבודה בפרחים, אבל במקום שהיא עובדת יש שלט שאוסר כניסה לזרים. אז הכנסתי פרח פרח.


הדברים הכי מוזרים שהאדם החליט לעשות מהם אוכל: דג מ-לוח חלב מ-פוסטר שוקולד מ-ריר. (בעיקר האחרון ממש מגעיל..)


ללחוץ על מקש F1 לעזרה, זה בדיוק כמו לבקש עזרה מאף אחד.


היום אחד העיר לי שהזקן שלי על הפנים, אמרתי לו, וכי מה חשבת שהוא יהיה על כף היד?...
 

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אני נמצא בפרדוקס כבר מאתמול
אם אני חושב שיש משפט שאי אפשר להתווכח עליו זה אומר שאני מתווכח עליו או לא????
 

אחת מנשר

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אם מדלגים על מישהו הוא לא יגדל
ואם תחזור בחזרה הוא יגדל
מי שיושב בפינת השולחן לא יתחתן 7 שנים

אפשר להוסיף עוד כמה--

לא להעביר ילד מעל השולחן (שולחן זה מזבח)
לא להסתכל במראה עד שיוצא השן הראשונה או עד גיל שנתיים.
לא להשאיר את הלכלוך באמצע כי אחרת הבעל יברח באמצע
אסור להעביר ילד דרך החלון של הרכב
וכו'....וכו' .....

בקיצור קוראים לזה הקיצור שולחן ערוך של הפולנים:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:;)

אמונות טפלות???

מרן הסטייפלער זיע"א אמר שיש הרבה דברים שאומרים בשם הזקנות שיש להם מקור וטעם, ובגלל שמסיבה כלשהי לא רוצים לפרט את הטעם תולים זאת בבוקי סריקי. כדוגמא הביא את עניין הישיבה בפינת השולחן.

מענין ..
אשמח לקבל מקור.

נכון שבשם הגר"ח קניבסקי שליט"א מובא שאין בזה ענין, .
מה שידוע לי על הגר"ח קנייבסקי(קרב משפחה שהיה אצלו בשבת)
שהוא אוכל את קצה החלה בשבת, והוא אוכל גם זיתים בשבת
דברים הידועים לשכיחה אצל הבנים. אבל הוא אמר 'יום שבתון אין לשכוח'
 

I can do it

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
UX UI
אני נמצא בפרדוקס כבר מאתמול
אם אני חושב שיש משפט שאי אפשר להתווכח עליו זה אומר שאני מתווכח עליו או לא????
אם כולם מסכימים שיש משפטים שא"א להתווכח עליהם זה לא פרדוקס
ברגע שיש אחד שלא מסכים באמת נכנסתם לבעיה...
אבל אפח'ד לא אמר שעל המשפט הזה א"א להתווכח אלא בכללי שיש משפטים שא"א להתווכח עליהם
(לדוג' עגבניה גודלת על האדמה ותפוח על העץ.)
 

RUSI10

משתמש מקצוען
אם כולם מסכימים שיש משפטים שא"א להתווכח עליהם זה לא פרדוקס
ברגע שיש אחד שלא מסכים באמת נכנסתם לבעיה...
אבל אפח'ד לא אמר שעל המשפט הזה א"א להתווכח אלא בכללי שיש משפטים שא"א להתווכח עליהם
(לדוג' עגבניה גודלת על האדמה ותפוח על העץ.)

מתי לאחרונה ראית עגבניות גדלות על האדמה? תם העידן הזה..... היום העגבניות גדלות על שיח מוגבה בצורת אשכולות כמו ענבים..(אפשר לראות את צורת האשכולות כמו שהם בעגבניות שרי). ( וזו המצאה ישראלית של מכון לחקר האגרונומיה)
 

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אם כולם מסכימים שיש משפטים שא"א להתווכח עליהם זה לא פרדוקס
ברגע שיש אחד שלא מסכים באמת נכנסתם לבעיה...
אבל אפח'ד לא אמר שעל המשפט הזה א"א להתווכח אלא בכללי שיש משפטים שא"א להתווכח עליהם
(לדוג' עגבניה גודלת על האדמה ותפוח על העץ.)
זו בדיוק השאלה שלי
שתפוח גודל על עץ אין ויכוח כי ברור באופן אובייקטיבי ואבסולוטי שזה העובדה
השאלה מה קורה במקרה שזה משפט שני חושב שזה במצב כמו תפוח על עץ ואחר חושב שזה לא נכון באופן אבסולוטי,
אני טוען שאי אפשר להתווכח על המשפט והוא טוען שאפשר
אז מה עושים, זה נקרא שאני מתווכח או לא??
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

השתקפות מרהיבה • אתגר 137

לוח מודעות

למעלה