גמרא מפורשתיש דרך ארוכה שהיא קצרה ויש דרך קצרה שהיא ארוכה
גמרא מפורשתיש דרך ארוכה שהיא קצרה ויש דרך קצרה שהיא ארוכה
בדרך כלל זה באמת ככה אבל לא חסר פעמים שאנשים עושים קיצורי דרך בחיים ועוקפים את כולם!גמרא מפורשת
ואם מתכוונים לסוג האמונות טפלות שהביאו כאן -
אסור לכבות את הנר עם הפה
אסור לאכול מהקצה של החלה
אסור לשבת בשפיץ של השולחן
אסור לומר שדברים רעים עלולים לקרות
אסור לסרק עם מסרק יבש
זו בדיוק השאלה שלי
שתפוח גודל על עץ אין ויכוח כי ברור באופן אובייקטיבי ואבסולוטי שזה העובדה
השאלה מה קורה במקרה שזה משפט שני חושב שזה במצב כמו תפוח על עץ ואחר חושב שזה לא נכון באופן אבסולוטי,
אני טוען שאי אפשר להתווכח על המשפט והוא טוען שאפשר
אז מה עושים, זה נקרא שאני מתווכח או לא??
אני מבין שגם זה נתון לוויכוח...לא להוריד פח בלילה
לא להגיד תהילים לאחר השקיעה
לא לעבור מתחת לידיים או רגליים של מישהו
לא לשים טבעת על אצבע של מישהו (חוץ מבחופה...)
לא להגיד אמונות טפלות על משהו שלא מבינים ואין לנו זכות לבטל.
בלתקאסור לכבות את הנר עם הפה
וזה רק במוצאי שבת שאז זה הזמן שלובלתק
במקרה זה לא אמונה תפלה
זה כתוב בגמרא
יש מלאך רע ששמו "פווו" או משהו כזה ולא כדאי לומר את שמו
סבי שליט"א (אחד מגדו"י) מאד מקפיד ומזהיר שלא יכבו עם הפה אף פעםוזה רק במוצאי שבת שאז זה הזמן שלו
במקרה זה לא אמונה תפלה
זה כתוב בגמרא
יש מלאך רע ששמו "פווו" או משהו כזה ולא כדאי לומר את שמו
כבר הרבה זמן לא צחקתי כך, איפה הגמרא על המלאך?וזה רק במוצאי שבת שאז זה הזמן שלו
נא לא לזלז לפני שאתה יודע בוודאות שאין מקור,[
כבר הרבה זמן לא צחקתי כך, איפה הגמרא על המלאך?
המקור לזה זה כלבו (סי' קיח) ולא כתוב מה הסיבה: "ארבעה דברים העושה אותם דמו בראשו...והמכבה את הנר בפיו הרי זה נכפה". המלאך זה סיפור של הסבתות, ובעצם אולי זה נכון, אבל זה לא כתוב בשום מקום. ודרך אגב, יש קולות בזה, שכל אחד ישאל את רבותיו וישמע דעתם, או יחפש בספרים.
בכל אופן זה נושא יפה לדיון, בפרט אם יעופפו שם מלאכים וסבתות.
יש לזה מקור ברור!לא להגיד תהילים לאחר השקיעה
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: