זה נכון לגבי מי שממשיך!!!!!!!מי שמצץ אצבע יהיו לו שיניים עקומות
אכן בכלבו סי’ קיח כתב שיש בזה סכנה, וכן הובא בבן איש חי שנה ב פ’ פנחס אות יח מהאר”י הק’וראה כף החיים יו”ד סי’ קטז ס”ק קטו שיש שלא נזהרים בזה בנר של מצוה, משום “שומר מצוה לא ידע דבר רע”.אשמח לקבל מידע איפה המדרש הזה.
תודה רבה
לדעתי זה איסור דאורייתא של "המשחק בקובייה"!!!בראשית המשחק אפשר לסכם שכ"א מניח באמצע חמישה שקלים והזוכה בסוף מקבל הכל.
זה פשוט מפוצץ המשפט הזה אין אדם שלא יכול יש אדם שלא רוצה וכן אין דבר העומד וכו'...המקור למשפט "אין דבר העומד בפני הרצון" הוא מפוקפק. יש טוענים שהוא ממקור גויי.
צדיקים דיברו על זה אחרת, הם אמרו: "אין דבר העומד בפניך לרצות".
ההבדל בניסוח הוא כחוט השערה אבל הוא עושה הבדל של שמים וארץ.
זה ההוכחה שאפשר להתווכח על זה...זה נכון לגבי מי שממשיך!!!!!!!
פעם שאלו רב אחד - אם אין דבר העומד בפני הרצון - הרבה אנשים היו רוצים לגמור את הש"ס בלילה אחד, אז איך יכול להיות שאף אחד לא מצליח, והרי אין דבר העומד בפני הרצון?!אין אדם שלא יכול - יש אדם שלא רוצה.
(לדעתי לא תמיד נכון... אם אדם משותק רוצה בכל נפשו ללכת?...)
בד"כ כשלא משיגים רצון מסוים, זה בגלל שיש רצון אחר גדול יותר.
על זה אין ויכוח, דרך ארץ קדמה לתורה.חינוך לדרך ארץ קודם לחינוך לתורה
צריך להודות לכל מי שעוזר לנו. ובמיוחד לבעל. אין פה מקום לוויכוח בעיניי. בהצלחה.לצורך תוכנית אני מחפשת היגדים (אמירות, משפטים) שאפשר להעלות אותם ולדון עליהם.
כאלה שסביר להניח שיביאו לחילוקי דעות.
כמו למשל: צריך להגיד תודה לבעל על עזרה
טוב להביא לילדים כסף כדמי כיס כבר מגיל .......
וכן הלאה.
ממש לא דווקא מתחומי החינוך והמשפחה אלא ממש כל משפט שיביא לחילוקי דעות וייצור דיון.
בבקשה עזרתכם.
צריך להודות לכל מי שעוזר לנו. ובמיוחד לבעל. אין פה מקום לוויכוח בעיניי. בהצלחה.
אני נמצא בפרדוקס כבר מאתמול
אם אני חושב שיש משפט שאי אפשר להתווכח עליו זה אומר שאני מתווכח עליו או לא????
אין ויכוח?על זה אין ויכוח, דרך ארץ קדמה לתורה.
אני חושב שרוב ההורים האלו יודעים בתוך תוכם את האמת, וגם מי שלא, עדיין לא יכול להכחיש את הכתובים...אין ויכוח?
כמה הורים אתה מכיר שצועקים על הילד שלהם שזורק פסולת ברחוב, כמו שהם צועקים עליו כשהוא מדליק אור בשבת?
אף אחד לא חושב אחרת, מדברים על נקודה אחרת מאוד ספציפיתבלבול שלם. צריך להבין מה ההגדרה של 'דרך ארץ'. ומה הגדרה של 'קדמה'. ומה חיובי התורה בזה.
ודאי שחמור הרבה יותר להדליק אור בשבת מלזרוק עטיפה ברחוב. יש למישהו ספק בזה?
אם יעמדו בפניכם שתי אפשרויות: להדליק חשמל בשבת או לזרוק עטיפה ברחוב, תהיה לכם התלבטות במה לבחור? מכירים פוסק שיפסוק לחלל שבת כדי למנוע זריקת עטיפה ברחוב? על מה מדברים כאן?
בהחלט שלגבי 'גדול' בן 13 ומעלה אין שום השוואה בין האיסור החמור של שבת שהוא בסקילה, לבין הענין של דרך ארץ.בלבול שלם. צריך להבין מה ההגדרה של 'דרך ארץ'. ומה הגדרה של 'קדמה'. ומה חיובי התורה בזה.
ודאי שחמור הרבה יותר להדליק אור בשבת מלזרוק עטיפה ברחוב. יש למישהו ספק בזה?
אם יעמדו בפניכם שתי אפשרויות: להדליק חשמל בשבת או לזרוק עטיפה ברחוב, תהיה לכם התלבטות במה לבחור? מכירים פוסק שיפסוק לחלל שבת כדי למנוע זריקת עטיפה ברחוב? על מה מדברים כאן?
זה כמו שהחיים הם כמו בבנה,בננה רקובה זה אכן דבש כמו שסבתא תמיד אומרת?
אימאל'ה!אין ילד טוב
יש ילד שטוב לו
תודה על השיתוף
חיכיתי כבר לשמוע.
ועכשיו לשאלות-
לכל משתתף יש צבע אחר?
על כל היגד שמציג השני יש זכות לכל משתתף להביע דעה?
כמה כרטיסים מותר לשים בתור אחד?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: