למה בשם כל הרוחות לא נטלתם ידיים בחדר ייחוד?אויש רעיון מצויין!!!
אנחנו יצאנו מחדר איחוד ישר לברכת המזון....
ישר רצתי לאכול כזית מהחלה הגדולה שכבר התייבשה כדי לברך שבע ברכות
ופתחנו אתהצום על כוס מיץ תפוזים ...הא והחלה היבשה....
למה בשם כל הרוחות לא נטלתם ידיים בחדר ייחוד?אויש רעיון מצויין!!!
אנחנו יצאנו מחדר איחוד ישר לברכת המזון....
ישר רצתי לאכול כזית מהחלה הגדולה שכבר התייבשה כדי לברך שבע ברכות
ופתחנו אתהצום על כוס מיץ תפוזים ...הא והחלה היבשה....
זה בהחלט יכול להיות, והיה נהוג בארץ עד לפני כ20 שנה.בין המנות והריקודים יש דרשות של המחותנים או רבנים. דרשות ממש שכולם יושבים ושותקים ומקשיבים. לא יכול לקרות בארץ...
חסידיתראית חתונות בלונדון שהקהילה בישלה? קהילה ליטאית או חסידית?
מה הבעיה להיות בקיץ בחדר ייחוד רבע שעה?בלת"ק
בעיה הרבה יותר גדולה זה כשהחתן והכלה נמצאים בחדר ייחוד 10 דקות רבע שעה בחתונות בקיץ.
אני לא יודעת אם את ספרדיה או אשכנזית, אבל חדר ייחוד זה אחד מהחלקים הכי חשובים של החתונה (חופה, חדר ייחוד שבע ברכות ומצווה טאנץ.) וכל השאר- הם רק תוספת.
מסכימה איתךאני יכולה להגיד דבר אחד, שחשוב מאד מאד להתחשב באורחים שמגיעים לשמח, הייתי פעם בחתונה של חברה קרובה וכמעט הלכתי הביתה לפני שהם יצאו מהחדר ייחוד מרב שכולם ניסו להוציא אותם ואף אחד לא הצליח, במחילה זה היה פשוט מבייש!!
בעיקרון אין בעיה, אבל את לא תחפשי להוריד נגיד את הגראמען בחופה בגלל זה, נכון? כי החופה היא זמן קדוש. צריך או לא צריך גראמען זה שאלה אחת, אבל את תורידי אותו משיקול כלכלי, או משיקול של לא נהוג אצלכם, לא משיקול של לקצר את הזמן של החופה מ25 דקות ל10 דקות.מה הבעיה להיות בקיץ בחדר ייחוד רבע שעה?
בחתונות חסידיות אפשר לאכול 2 מנות בסעודה + לצאת לשופינג בכיף + לחזור ולראות שהם עדיין לא יצאו.הייתי בחתונות שמשום מה החליטו לעשות את כל הסעודה ברצף וריקודים ראשונים ושניים היו במחובר בסוף.
החתן והכלה היו שעתיים בחדר ייחוד וזה ממש היה עוול גדול למוזמנים.
לזה התכוונתם?
מה הכוונה מאבדים פורפורציהמסכימה איתך
רק שלצערינו יש זוגות שמאבדים פורפורציה בפנים
ואולי חושבים שיש איזה עינין להישאר כמה שיותר בפנים
וכמה שיותר זמן דופקים להם בדלת...
כנראה היית בחתונה חסידית, לא?!הייתי בחתונות שמשום מה החליטו לעשות את כל הסעודה ברצף וריקודים ראשונים ושניים היו במחובר בסוף.
החתן והכלה היו שעתיים בחדר ייחוד וזה ממש היה עוול גדול למוזמנים.
לזה התכוונתם?
בחתונה סטנדרטית החתן והכלה נמצאים בערך שעה בחדר ייחוד וחווים את החתונה שלהם מצויין. ריקודים ראשונים זה בעיקר המשפחה ורק בהמשך החברים. לא חושבת שמישהו יוצא מקופח.
אם הגרעמן היה על חשבון האורחים אז בהחלט הייתי מורידה את זה.בעיקרון אין בעיה, אבל את לא תחפשי להוריד נגיד את הגראמען בחופה בגלל זה, נכון? כי החופה היא זמן קדוש. צריך או לא צריך גראמען זה שאלה אחת, אבל את תורידי אותו משיקול כלכלי, או משיקול של לא נהוג אצלכם, לא משיקול של לקצר את הזמן של החופה מ25 דקות ל10 דקות.
חברה חסידית אמרה לי שהגרמען שבסוף החתונה, במצווה טאנץ הוא יותר לסבים ולסבתות...אם הגרעמן היה על חשבון האורחים אז בהחלט הייתי מורידה את זה.
לדעתי חתן וכלה אמורים לכבד את האורחים שמגיעים לשמוח איתם בחתונה ולכן לקצר את השהות בחדר ייחוד.
(ככה גם עשיתי בפועל)
אין שום דבר קדוש בלהיות בחדר ייחוד כמה שיותר זמן.
של המצווה טאנץ כן, דיברתי על של החופה, לא של המצווה טאנץ.חברה חסידית אמרה לי שהגרמען שבסוף החתונה, במצווה טאנץ הוא יותר לסבים ולסבתות...
על חשבון הזוג נטו.
הזוג העייף מזמן היה מת לחזור כבר הביתה...
חתונות ליטאיות. יצא לי להיות בשתיים כאלה.כנראה היית בחתונה חסידית, לא?!
אבל זה ממש לא עוול למזומנים
בחתונה כזאת אורחים שרוצים לבוא רק להגיד מזל טוב מגיעים בערך בסוף הבעודה ובריקודים אומרים מזל"ט
מה הבעיה?
ומי שצריך להיות בכל החתונה גם לא עוול, אז יושבים בנחת ואוכלים בסעודה ואח"כ יש רצף של ריקודים מה רע?
אפשר להתיחס לחתונות בארץ בדיוק אותו דבר- בתחילה חופה- ואז שעתיים הפסקה, ואז ארוע של ריקודים שמחת חתן וכלה.בחתונה שהייתי באנגליה החופה הייתה בצהריים בחצר ביהכנ”ס בשכונה! אחרי החופה המשפחות הלכו לביתם והחתן והכלה הלכו לחדר יחוד, כל זה בזמן שלהם בלי שזב על חשבון החתונה, אחר כך ברוגע יכלה הכלה להתאפר נורמלי ולא בלחץ של החברים שדופקים כבר בדלת, והתמונות של המשפחה לפני החתונה הם של חתן וכלה יחד ולא בלי קשר תמונות רק עם החתן ורק עם הכלה, ובסוף החתונה כשכבר נשאר רק שאריות של תיסרוקות וכו’ תמונות משותפות,
והכי מדהים! החתן והכלה היו כל החתונה ברוגע ושמחה מהסעודה ועד הסוף!!!
נ.ב. זה גם מקל על הצום של החתן והכלה...
מה אתם אומרים על הרעיון?
הזוג לא שמח עם רוב האורחים שמגיעים? אם רוב האורחים לא היה מגיעים הזוג היה שמח אותו דבר או יותר מאשר כשהם מגיעים?רוב האורחים בסעודה הם בכלל אורחים של ההורים- והזוג, שכל תכלית החתונה היא בעקרון לשמח אותם,
צריכים לצאת כדי שלאורחי ההורים יהיה יותר מעניין ונחמד.
החתן והכלה צריכים להיות מרכז האירוע והוא צריך להתנהל בצורה שתשמח אותם, לא להפוך אותם לכלי וצעצוע.
הם צריכים לצאת כדי לכבד את האורחים שטרחו ובאו לכבודם, זה שהם יוצאים מהחדר ייחוד לא גורם שלאורחים יהיה מעניין יותר.צריכים לצאת כדי שלאורחי ההורים יהיה יותר מעניין ונחמד.
אף אחד לא מכריח את החתן והכלה לצאת לפני הזמן המקובל.אפשר להתיחס לחתונות בארץ בדיוק אותו דבר- בתחילה חופה- ואז שעתיים הפסקה, ואז ארוע של ריקודים שמחת חתן וכלה.
אבל בארץ בזמן ההפסקה אפשר לבוא לאכול סעודה עם המשפחה של החתן והכלה.
מי שחשוב לו דווקא להגיד מזל"ט לחתן ולכלה, ולא להיות הרבה זמן, שיבוא לריקודים.
אני לא מבינה מה הסיפור של הדפיקות, וההורים שממחייבים את הזוג לצאת כדי לכבד את האורחים,
אורח שדחוף לו לפגוש את החתן או הכלה- יגיע מספיק מאוחר שבטוח הם בחוץ.
גילוי נאות: אני הייתי בחדר ייחוד פחות מחצי שעה- כך נהוג בחסידות שלנו,
ובגילי אני קרובה הרבה יותר להיות מחותנת מאשר לחתונה שלי.
אבל בכל מקרה אני לא סובלת את זה שהחתן והכלה נהפכים לבובות באירוע של ההורים-
רוב האורחים בסעודה הם בכלל אורחים של ההורים- והזוג, שכל תכלית החתונה היא בעקרון לשמח אותם,
צריכים לצאת כדי שלאורחי ההורים יהיה יותר מעניין ונחמד.
החתן והכלה צריכים להיות מרכז האירוע והוא צריך להתנהל בצורה שתשמח אותם, לא להפוך אותם לכלי וצעצוע.
זה לא סותר להלכה עדיין מספיק 15 דקותבלת"ק
בעיה הרבה יותר גדולה זה כשהחתן והכלה נמצאים בחדר ייחוד 10 דקות רבע שעה בחתונות בקיץ.
אני לא יודעת אם את ספרדיה או אשכנזית, אבל חדר ייחוד זה אחד מהחלקים הכי חשובים של החתונה (חופה, חדר ייחוד שבע ברכות ומצווה טאנץ.) וכל השאר- הם רק תוספת.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ק'
קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יי חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יי כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יי וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם: