מחיר למשתכן הגרלות מחיר למשתכן

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
על הפרק עו"ד נתן רוזנבלט לקנות או להמתין להגרלות?

ועוד משהו חשוב: כל האמור הוא למשפחה שאינם מוגדרים כבני המקום בבית שמש. במקרה של משפחה שאחד מהם מוגדר כבן מקום, הסיכויים גדלים בצורה דרמטית. אין לנו נתונים מדויקים, אך להערכתי אנחנו מדברים על כאלף משפחות שיזכו בדירה, כלומר אחת מכל שלוש או ארבע משפחות תזכה בדירה במחיר מוזל. זה שיקול כבד ביותר בדרך לרכישה במקום אחר"




כצפוי התעוררו עיתונאים כלליים שאינם אוהדים אותנו, בעקבות ההודעה הסופית שמשמעותה כי בעוד מספר חודשים תתקיים הגרלה על 2500 דירות זולות בעיר, בטענה כי השר גולדקנופף דואג רק לציבור החרדי. לא עזרה גם העובדה שבמקביל ישנו גם מלאי דירות ענק לציבור הכללי, כך למשל באותו יום שוחררו גם אלף דירות בבני עיש (אגב, היישוב החילוני הזה הוקם בידי חרדים ונקרא על שם הגרע"י שלזינגר זצ"ל בעל לב העברי. עוד אחד מהיישובים שהם גנבו לנו, לזכור ולהזכיר כל פעם שמתארים איך החרדים זכו בבחירות בבית שמש).

יש כאן פלא עצום שהוא תוצאה של אחדות, איך יכולים גולדקנופף וגרינברג לשבת ביחד עם בבצ'יק וגולדברג ודרנגר, כאילו לא הייתה כאן מלחמת עולם ביניהם לפני חודשיים, ולתכנן ביחד את הדבר המתוק הזה לכלל הציבור. זה מוכיח שכאשר רוצים, יכולים. אגב, אם יוזם השכונה, משה אבוטבול, היה נבחר, התוצאה הייתה זהה לחלוטין. בסוף בסוף מדובר באנשים מבוגרים שיודעים להתכנס ברגע האמת ולסדר את מה שצריך למען כולם.

יום אחד נכתוב על כוחן של ההגרלות, והשינויים שהם חוללו ויחוללו במפת ההתיישבות החרדית. זה נושא למאמר בפני עצמו, ארוך מאוד, שישחזר את איך ניצלו רמה ה' וחריש ועכו, ועוד מקומות רבים ונפלאים, בזכות ניצול נכון של כח ההגרלות ומשמעת חרדית. באותו מאמר תהיה גם פינה עצובה של איך הפסדנו מקומות נפלאים כמו בן שמן וצפון חריש, רק בגלל שכל אחד מהזוכים והמשתתפים בהגרלות משך לכיוון אחר.

השאלה שמטרידה היום כמעט כל משפחה חרדית: לקנות או להמתין להגרלות? יש היום שפע של הצעות, חלקן (הקטן) טובות ממש. תוכניות פירסייל, קרקעות, ופרויקטים נפלאים לבנייה בפריפריה החרדית מעפולה והר יונה ועד נתיבות ואחרים. כולם אהובים וברורים, וכולם באמת ברוכים. רוב האנשים העומדים מאחורי הפרויקטים, הם טובי ידידיי והם בכלל הגיעו לכאן לשם שמיים מתוך רצון כן וטהור של הגדלת הקהילה במקום. כלל ישראל חייב להם יישר כח גדול.

הם נותנים את האפשרות לה אנחנו מצפים: דירת מגורים במקום תורה מעולה, ועם תנאי תשלום שמאפשרים לעמוד בהם בלי לפשוט את הרגל או את היד. פתרון דיור כמעט מושלם, לפי התנאים החדשים והקשים של היום.

אז למה לא נרשמים בהמונינו?
בגלל ההגרלות.

כי כל אחד יודע את העובדה הפשוטה, כי ברגע שהוא חותם על הדירה, אין יותר הגרלות. כל אחד מכיר לפחות משפחה אחת, שקיבלו החלטה שלא להמתין יותר, קנו דירה, ואופס, חודשיים לאחר מכן קיבלו הודעה כי התקדמו בתור וזכו בדירה במקום פלוני. רוב האנשים יודעים גם שאין אפשרות לתקן את זה בדרך כלל (יש יוצאים מהכלל והם מועטים מאוד), והצער

גדול מאוד. איש לא רוצה לחוות את הצער הזה בעצמו. מצד שני, כל אחד גם יודע את החשבון, לשכור דירה במשך שנים ארוכות זה לא תכלית, בינתיים המחירים עולים ועולים ואי אפשר סתם להמשיך להשתתף בהגרלות בלי לזכות. בזמן שיש כאן דירה (כמובן רק בתנאי שבדקנו והכל אמין מאה אחוז), ואפילו לא צריך לשים הרבה כסף כהון עצמי, רק לחתום כאן וכאן וזהו, יש לנו דירה עם תאריך וסכום מוגדרים מראש. אז הספק ברור, האם יש גם תשובה ברורה? לא!

1719518737749.png


אין תשובה ברורה. כל אחד עם המורכבות שלו, צריך להיכנס לרבו (אם יש לו) ולהציע את ספיקותיו (אם יש לו), ולקבל את הברכה, וכל הנוטל עצה מהזקנים אינו נכשל. בימים אלו קיבלו מאות רבות של תושבי בית שמש הודעה (אם לא קבלתם היא בדרך אליכם) כי הסתיימו שבע שנות הרעב ואפשר כבר למכור את הדירה. מדובר באנשים שהגרילו דירה בשנת תשע"ז, הם שילמו לפעמים עד מיליון שקלים פחות מאחרים, כאלו שלא הייתה להם סבלנות להמתין יותר. אך גם זה לא ברור, כי עדיין לא התגלה אליי אליהו הנביא (ביום שזה יקרה אתם יודעים מה צריך לעשות) לספר בדיוק מי יזכה ומי יבכה. כך שאין אפשרות לדעת מה היה קורה אם אלו שקנו אז, היו זוכים בהגרלה הבאה או היו תקועים עד היום בלי דירה. יחד עם זאת, אנחנו כאן ננסה להקצין את העמדה של ההמתנה ואי הרכישה, ולא כדי שעשרת הקוראים לא יקנו, אלא כדי שישקלו את ההחלטה במאזני פלס שווים, ללא לחצים חיצוניים, ורעשי רקע.

למה הכוונה?
אתם רואים את פרסומות הענק של החברות, את עמודי האמצע ביתד של יום שלישי, מדובר בהשקעות אדירות שמישהו משקיע כדי שתקנה דירה. אם לא די בפרסומים תגיע גם המניפולציות: אין יותר דירות | מועד המכירה מוגבל | מחר המחירים עולים, וכיוצא באלו, שבדרך כלל הם גם נכונים, אך המטרה של לספר לך אותם, היא לזרז אותך לחתום, וזה לגיטימי.

עכשיו שאלה: ראיתם פעם פרסומת נגדית? מודעת אמצע כזו של משרד השיכון, לא בשביל תשבחות עצמיות (בזה הם טובים) אלא במטרה לגרום לך לא לקנות אלא להמתין? האם התקשר אליך אי פעם בחיים מישהו (שאינו קרוב משפחה או חבר ועדת הדיור שהקמנו) וניסה לשכנע שלא לרכוש כרגע דירה?

ברור שלא. זה גם לא יקרה. משום שאיש לא מרוויח מכך שאתם לא קונים, אך הרבה מאוד אנשים ירוויחו מזה שאתם כן תקנו, ולא משנה איפה. בכל מקום שתקנו, אתם תפרנסו מישהו, לפעמים גם שרשרת מזון של כמה מישהו'ים, והם כמובן ישמחו בקנייתכם וינסו לדאוג שזה יקרה. זו זכותם ואפילו חובתם, אך אתם צריכים לשקול את השיקולים שלכם. השיקול של הסיכויים הוא בהחלט שיקול חשוב. תחשבו על אותה משפחה שדיברנו קודם שלא המתינה אלא קנתה. גם כך היא הרוויחה הון רב שלא היה לה אילו הייתה ממתינה ולא זוכה (אליהו הנביא, אתם זוכרים).

אך זהו השיקול היחיד הלגיטימי לדעתי. כל שאר השיקולים, כגון הזמן הרב שעובר בין הזכייה לחוזה (בינתיים המחירים עולים בלי ששמת שקל), או כגון שאינך יודע מי יגור שם (תמיד אפשר למכור במלאת הזמן) איכות הדירות (דווקא לטובת ההגרלות) או שהרווח לא גדול (הכי נמוך זה חצי מיליון בד"כ) ושאר התירוצים, אינם נכונים. ועוד משהו חשוב: כל האמור הוא למשפחה שאינם מוגדרים כבני המקום בבית שמש. במקרה של משפחה שאחד מהם מוגדר כבן מקום, הסיכויים גדלים בצורה דרמטית. אין לנו נתונים מדוייקים, אך להערכתי אנחנו מדברים על כאלף משפחות שיזכו בדירה, כלומר אחת מכל שלוש או ארבע משפחות תזכה בדירה במחיר מוזל. זה שיקול כבד ביותר בדרך לרכישה במקום אחר.

כאמור, אלו השיקולים, את ההחלטה עצמה, עדיף שתשאלו את מורה דרככם.

בהצלחה
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
נראה שמשרד השיכון החליטו לקחת את הנגב כפרוייקט, בדגש על דימונה. שימו לב למספרים המטורפים של הדירות המתוכננות בעיר

מתוך כתבה בכיכר השבת:

כחלק מהשקעה של משרד הבינוי והשיכון לפיתוח והרחבת ישובי הנגב המזרחי, הגיע היום (חמישי) שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, לסיור מקצועי במקום יחד עם מנכ״ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן, מנכ״ל רמ״י, ינקי קווינט ונועד עם ראשי הרשויות במטרה לקדם תוכניות בנייה, להאיץ את השיווקים, לצמצם פערים ולשפר את הדיור הציבורי במקום.

את הסיור פתח שר הבינוי והשיכון בעיר דימונה, בטקס חנוכת אבן הפינה לשכונה החדשה ע"ש אמנון ליפקין שחק בעיר, יחד עם ראש העירייה בני ביטון, נציגי העירייה, קבלנים ויזמים. במקום עתידות להבנות למעלה מ-2000 יח״ד, שירחיבו את העיר לכיוון צפון - מזרח.
לאחר הטקס, נועד השר הרב גולדקנופף עם ראש העיר בני ביטון והדרגים המקצועיים לישיבת עבודה מורחבת, בה עלו האתגרים השונים הקיימים לקראת המשך פיתוח העיר. בעקבות הנחיית שר הבינוי והשיכון במהלך הדיון, לעלות לדיון מקצועי את תקצוב החיבור לכביש 6 בסך של 72 מיליון ש"ח, הכריז ראש העיר, כי היעד לשנים 24/25 הוא שיווק של 10,000 יח"ד נוספות בעיר, לצד הסכם הגג שיחודש ולטובת צרכי העיר וחיזוק לנגב כולו.
ראש העיר בני ביטון הודה לשר הבינוי והשיכון על פעילתו למען חיזוק העיר דימונה והנגב, הוא פירט את המשך התכוניות בעיר בבנייה שכונות חדשות שיצאו לדרך אף הם בתקופה הקרובה, עוד ציין ראש העיר את פרויקט "דירה בהנחה" של משרד הבינוי והשיכון שבימים אלו ההרשמה פתוחה לכ 750 יח״ד בעיר במחיר מוזל של כ 650,000 ש״ח.
 

מתייעץ צעיר

משתמש פעיל
נראה שמשרד השיכון החליטו לקחת את הנגב כפרוייקט, בדגש על דימונה. שימו לב למספרים המטורפים של הדירות המתוכננות בעיר
ברור מאוד
נראה לי יש רק חסידות אחת שיש לה בני מקום בדימונה
בסוף כל אחד יזכה בדירה
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
סקירה של טל זכריה על אלעד:














חדשות משוק הנדל"ן

1 ימים ·
סקירה מס' 11 להגרלת דירה בהנחה והפעם העיר אלעד עם שכונת מעטפת העיר. מעטפת העיר היא חלק מתוכנית תמל/1081 תכנית במסגרת הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור. וכוללת בתוכה את מתחמים 4 ו-5 מתוכנית זו. מתחם 4 מכיל 1600 יח"ד ומתחם 5 מכיל 1100, יחדיו שני המתחמים במעטפת העיר זה 2700 יח"ד ועוד 300 יח"ד לדיור מוגן וזה נקרא מעטפת העיר . מצורף גם מפה עם מיקומם בעיר אלעד. מעטפת העיר ממוקמת בחלק הצפוני של העיר אלעד.
העיר אלעד היא עיר בעל צביון חרדי ויש בה כ-49500 תושבים. העיר נמצאת דרומית לראש העין. שכונת מעטפת העיר מטבע הדברים גם היא תהיה בעלת מאפיינים לצביון החרדי וגובה הבנייה תהיה 7 עד 8 קומות ובכל קומה אמורים להיות 5 דירות לפי התוכנית של השכונה. ממוצע שטח דירה בשכונה יהיה סביב ה115 מ"ר.
הפוסט רלוונטי להגרלות מספר 2417 , 2416 ולהגרלות עבר מספר 2362 , 2363 , 2364 , 2366 , 2368 , 2369 . חשוב לציין שכולם יכולים להירשם להגרלות בעיר אלעד ולרכוש שם במידה וזכו.
בימים אלו בניית מסילת הרכבת המזרחית שתעבור ממערב לעיר אלעד וגם בניית תחנת הרכבת של העיר אלעד נמצאת בשיאה כשתתחיל לפעול היא תשדרג את הנגישות התחבורתית לעיר, בנוסף כביש 6 עובר בסמוך לעיר אלעד.
את השכונה תכנן משרד האדריכלים מילוסלבסקי אדריכלים.
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
כשבוע לסגירת הרישום והמצב כרגע מבחינת הסיכויים הוא כדלהלן:
דימונה - 1 מתוך 26
קרית גת - 1 מתוך 47 (לבני מקום - 1 מתוך 3)
אלעד - 1 מתוך 47 (לבני מקום - 1 מתוך 6)
מגדל העמק - 1 מתוך 50
רכסים - 1 מתוך 56 (לבני מקום - 1 מתוך 5)
בני עי"ש - 1 מתוך 92
בית שאן - 1 מתוך 111
טירת הכרמל - 1 מתוך 113
קרית ביאליק - 1 מתוך 114
בת ים - 1 מתוך 182
באר שבע - 1 מתוך 214
צור הדסה - 1 מתוך 233
אפרת - 1 מתוך 287
רחובות - 1 מתוך 298 (לבני מקום - 1 מתוך 30)
ירושלים - 1 מתוך 360 (לבני מקום - 1 מתוך 162)
ראשל"צ - 1 מתוך 428
ת"א - 1 מתוך 710
 

הטעם המושלם

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
כשבוע לסגירת הרישום והמצב כרגע מבחינת הסיכויים הוא כדלהלן:
דימונה - 1 מתוך 26
קרית גת - 1 מתוך 47 (לבני מקום - 1 מתוך 3)
אלעד - 1 מתוך 47 (לבני מקום - 1 מתוך 6)
מגדל העמק - 1 מתוך 50
רכסים - 1 מתוך 56 (לבני מקום - 1 מתוך 5)
בני עי"ש - 1 מתוך 92
בית שאן - 1 מתוך 111
טירת הכרמל - 1 מתוך 113
קרית ביאליק - 1 מתוך 114
בת ים - 1 מתוך 182
באר שבע - 1 מתוך 214
צור הדסה - 1 מתוך 233
אפרת - 1 מתוך 287
רחובות - 1 מתוך 298 (לבני מקום - 1 מתוך 30)
ירושלים - 1 מתוך 360 (לבני מקום - 1 מתוך 162)
ראשל"צ - 1 מתוך 428
ת"א - 1 מתוך 710
דימונה- סיכוי לא רע יחסית, קרית גת, אלעד, מגדל העמק, רכסים- אפשר לקרוא לזה סיכוי, כל השאר רק בני מקום יש להם מה לצפות. אחרים הסיכוי אפסי.
אני שמחה לראות שיש לנו סיכויים טובים למקום זול במיוחד, סביר למקום מעולה במחיר בינוני, ובינוני למקום בינוני ומחיר בינוני. (נרשמנו לדימונה, קרית גת ורכסים)
 

יב כסליו

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
סדר ההגרלות-
ירושלים
תל אביב
ראשון לציון
באר שבע
רחובות
בת ים
קרית גת
אלעד
קריית ביאליק
דימונה
טירת כרמל
מגדל העמק
בית שאן
אכסאל
רכסים
דיר אל אסד
צור הדסה
אפרת
בני עייש
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כח

א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה אֶקְרָא צוּרִי אַל תֶּחֱרַשׁ מִמֶּנִּי פֶּן תֶּחֱשֶׁה מִמֶּנִּי וְנִמְשַׁלְתִּי עִם יוֹרְדֵי בוֹר:ב שְׁמַע קוֹל תַּחֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ בְּנָשְׂאִי יָדַי אֶל דְּבִיר קָדְשֶׁךָ:ג אַל תִּמְשְׁכֵנִי עִם רְשָׁעִים וְעִם פֹּעֲלֵי אָוֶן דֹּבְרֵי שָׁלוֹם עִם רֵעֵיהֶם וְרָעָה בִּלְבָבָם:ד תֶּן לָהֶם כְּפָעֳלָם וּכְרֹעַ מַעַלְלֵיהֶם כְּמַעֲשֵׂה יְדֵיהֶם תֵּן לָהֶם הָשֵׁב גְּמוּלָם לָהֶם:ה כִּי לֹא יָבִינוּ אֶל פְּעֻלֹּת יְהוָה וְאֶל מַעֲשֵׂה יָדָיו יֶהֶרְסֵם וְלֹא יִבְנֵם:ו בָּרוּךְ יְהוָה כִּי שָׁמַע קוֹל תַּחֲנוּנָי:ז יְהוָה עֻזִּי וּמָגִנִּי בּוֹ בָטַח לִבִּי וְנֶעֱזָרְתִּי וַיַּעֲלֹז לִבִּי וּמִשִּׁירִי אֲהוֹדֶנּוּ:ח יְהוָה עֹז לָמוֹ וּמָעוֹז יְשׁוּעוֹת מְשִׁיחוֹ הוּא:ט הוֹשִׁיעָה אֶת עַמֶּךָ וּבָרֵךְ אֶת נַחֲלָתֶךָ וּרְעֵם וְנַשְּׂאֵם עַד הָעוֹלָם:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

הווי משפחתי • 4

לוח מודעות

למעלה