התייעצות הגיגים בעקבות הגיסה, החינוך והפליק...

י. שלמה כהן

משתמש מקצוען
יפה מאד
משהו אחד לא ברור לי- האם נכון להתנצל לילד? לא נשמע לי..
למה לא?
אם עשינו טעות. ואנחנו יודעים שטעינו. והילד יודע שטעינו. והילד יודע שאנחנו יודעים שטעינו. ואנחנו יודעים שהילד יודע שאנחנו יודעים שטעינו.

ובקצרה, אם עשינו טעות, והבנו שזו טעות והילד יודע שהבנו זאת, אז מה? לא נתנצל כי אנחנו מבוגרים ממנו? כי מה?
 

Tehilla Adler

משתמש מקצוען
בלת"ק
בטוחה שאמרו פה הרבה דברים חכמים נגד ענישה פיזית, אני רק רוצה להתחייס לדוגמאות שהביאה פותחת האשכול ולציין שאם מדובר בעשר פעמים שצריך להעיר לילדה אז סימן שיש פה טעות בהבנת הסיטואציה ונדרשת כאן פעולה פשוטה: להחביא את החמצוצים או הספר במקום לא נגיש לילדה. ילדה בת שש לא אמורה להפגין שליטה עצמית ברמה כזו או לא מסוגלת כשיש לה משהו שהיא מאוד מאוד מאוד רוצה (תחשבו עלינו כמבוגרים- אנחנו מצליחים להתאפק ולאכול רק בריא? לקרוא או לגלוש רק בשעות מתאימות?)
הורים מגיעים לקצה כי הם מבקשים מהילדים דרישות לא הגיוניות במקום להבין את הקושי של הילד ולנקוט פעולה אחרי פעם או פעמיים שביקשנו מהילדה ואנחנו מבינים שזה מעבר לכוחותיה
ולא, לא מספיק לומר -אני מבינה שמאוד קשה לך
צריך לומר - אני מבינה שמאוד קשה לך להתאפק עכשיו לכן אני מחביאה את החמצומים או- אני מבינה שמאוד קשה לך ולכן שמוליק ילך עכשיו לקרוא את הספר בחדר של אמא עם דלת סגורה ואת תבואי לעזור לי להכין עוגה או תזמיני חברה
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יי לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

סוכות • אתגר חופשי

לוח מודעות

למעלה