בזהירות בזהירות בזהירות אשאל:וזו בדיוק השאלה: סיפורי קלישאות מחנכים? או שהם יוצרים תחושה של ניתוק מהמציאות ומהחיים?
ואם תשאלו אותי, מי שינהג כך היום (לו היה לו בית קטן כמובן), הוא לא שונה מכל כפייתי אחר…
אכן, ואגב, הופתעתי לשמוע שכאשר מספידים אדם, בהספד כללי או בשיח סתמי בהגזמה. הדיבורים גורמים לו לנזק.2. להבדיל, מודעות אבל.
כתוב בגמרא, והרב שטיינמן זצ"ל חרד מזה כל ימיו. לכן מיעט מאוד מאוד בהספדים.אכן, ואגב, הופתעתי לשמוע שכאשר מספידים אדם, בהספד כללי או בשיח סתמי בהגזמה. הדיבורים גורמים לו לנזק.
בדר"כ דקויות כאלו די מעידות על כך.. זה כבר קצת יוצא מההגדרה של לא מקובל..לא כל הנהגה לא מקובלת היא כפיתיות.
אמר פעם אחד מגדולי אישי המוסר של הדור הקודם, כי אין אדם עובד ה' שלא דמיין את עצמו בשלב כלשהו של חייו, כ"נוברדוק'ער" או "קלם'ער", (בחסידי: "קוצק'ער") הכוונה היא, שאין אפשרות להגיע לדרגה כלשהיא בעבודת ה', אם לא קדמו לה דמיונות ושאיפות שאינן לפי הדרגה.ילדים (ולא רק ---) יכולים לקלוט מסרים נעלים ולחשוב שהם יכולים לקפוץ למדרגות גבוהות מבלי שעלו על השלבים הראשונים בסולם.
זו הסתכלות של 'הבן שלי קורא ספרי סיפורים, עדיף שיקרא סיפורים אמיתיים, או סיפורים קלישאתיים'?בזהירות בזהירות בזהירות אשאל:
ומה לגבי סיפורי צדיקים??
אחחח
אמרתי בזהירות...
לא רוצה חלילה חלילה לפגוע בבטן הרכה
אבל סתם דוגמא:
שמעתי פעם סיפור על אישה של צדיק (לא זוכרת מי) שהיה להם כמובן בית קטן והיא לא רצתה לאכול בזמן שבעלה למד בבית שמא קול הלעיסות יפריעו לו מתלמודו.
ילדים (ולא רק ---) יכולים לקלוט מסרים נעלים ולחשוב שהם יכולים לקפוץ למדרגות גבוהות מבלי שעלו על השלבים הראשונים בסולם.
ואם תשאלו אותי, מי שינהג כך היום (לו היה לו בית קטן כמובן), הוא לא שונה מכל כפייתי אחר…
אז מה עושים? מתחילים להסביר להם?
לדים (ולא רק ---) יכולים לקלוט מסרים נעלים ולחשוב שהם יכולים לקפוץ למדרגות גבוהות מבלי שעלו על השלבים הראשונים בסולם.
ואם תשאלו אותי, מי שינהג כך היום (לו היה לו בית קטן כמובן), הוא לא שונה מכל כפייתי אחר…
אז מה עושים? מתחילים להסביר להם?
בזהירות בזהירות בזהירות אשאל:
ומה לגבי סיפורי צדיקים??
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
סילבוס חדש ל-2024!
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
4.06
כ"ז אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
הכירו את טווינמושן
עם גל אקסלרוד
עולם מטורף משל הדמיות! ממשק חדשני שמאפשר לבצע הדמיה כמעט כמו משחק מחשב
לתלמידים ובוגרים בלבד!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קמז
א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ: