שיתוף הגברה מובנית באולמות - רעיון טוב?

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
ארבעה רמקולים ומוניטור וסאבים בשביל לעשות איזה בר מצוה קטנה.
וואו וואו נסחפת....

(Rcf 745 - עולה 5.5 , כפול 2 - 11
מוניטור 715 - עוד 3
מיקסר 1500 / 2000
מיקרופונים - 1000
כבלים סטנדים וכו'

סאבים באמת לא צריך לבר מצווה

אם אתה מדבר על בר מצווה ל 20 איש - אתה צודק
אבל בדר"כ זה לא האירועים שלי....
מוניטור אתה חייב כדי לשמוע את עצמך
(ורמקול אחד גם לציבור וגם לקלידן זה ממש לא מוצלח מכמה סיבות ואכמ"ל
אם אתה גם שר - אז בכלל - צפה לצרידות...)
ורמקולים - אם אתה רוצה שהמוזיקה תשמע טוב ואיכותית
עדיף שיהיה 2 מכמה סיבות
1. שהרמקולים לא יהיו בשיא הווליום שלהם וכך גם נשמרים הרמקולים וגם הצליל יותר איכותי
2. הרבה מהצלילים באורגן הם סטריאו וכך זה נשמע הרבה יותר טוב עם 2 רמקולים
3. אני מקווה שאני מסביר את זה נכון מבחינה מקצועית...
השמיעה שלנו היא מ 2 אזניים ויש הבדל עצום אם הצלילים מגיעים אליהם מרמקול אחד או משניים....
לא יודע בדיוק להסביר את זה עכשיו על רגל אחת....

בקיצור,
זה לא סתם אבל גם לא להגזים....
 

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
מה חשיבותו הגדולה של המוניטור
האם אי אפשר להסתדר בלעדיו?
רק בגלל שאני יודע שאתה שואל מתמימות ובכדי ללמוד - אני לא מתעצבן....

כי הרבה שואלים אותי למה אני מתעקש על דברים כאלו וכו' כדי שהמחיר ירד והופכים אותי סתם לעקשן מפונק....

מוניטור - זה הרמקול שממנו אתה שומע את עצמך
אילולי זה - אתה תזייף - ובמיוחד אם אתה שר
לא אומר שאי אפשר בכלל בלי זה, אבל ממש לזמן קצר וכשאתה אוחז טוב איפה אתה
וכשאתה שר, גם אם אתה תקפיד מאד - תוך זמן קצר אתה מצטרד
כי כדי לדעת שאתה שר נכון אתה חייב לשמוע את עצמך טוב

ניסית פעם לנגן באירוע עם מוניטור ובלי??
 

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
רק בגלל שאני יודע שאתה שואל מתמימות ובכדי ללמוד - אני לא מתעצבן....
כשם שדנתני לזכות כך המקום ידינך לכף זכות.
ניגנתי בכמה וכמה אירועים ואף פעם לא היה לי מוניטור.
אבל אני מכיר את ההרגשה הקשה שאתה מדבר עליה. תוך כדי הנגינה אני צריך לסמן להגברה שיסובב אלי קצת את הרמקול כי אני לא שומע כלום, ואחרי האירוע מקבל ביקורת על פספוסים... :(

אבל יש הרבה פעמים שגם כשמסובבים אלי את הרמקול קשה לי לזהות בדיוק את הצלילים, הם יוצאים מהאורגן יפים וברורים והרמקול הורס אותם לגמרי.
בפעם האחרונה שזה קרה לי שאלתי את המגביר והוא אמר לי שאורגן ימהה יש לו תדרים מיוחדים ועדיף להשתמש בהגברה של ימהה שזה תואם לאורגנים שלהם. נו נו. מה אתה אומר על הטענה הזו??
 

ILSK

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
אישית אני אוהב את ה
אישית אני יותר אוהב מוניטור

אישית אני אוהב שניהם
ולכן אני מחייב את בעל אירוע להביא לי מוניטור
ואוזניה אני השקעתי כמעט אלף שקלים על אוזניה ומגבר משלי
כדי שלא יהיה לי בעיה
כך אני מקבל את שניהם
זה לגבי זמר
אורגניסט אני חושב שזה אחרת
ואני מכיר המון אורגניסטים שלא יופיעו בלי שני מוניטורים והם רוצים את זה בסטריאו כידוע ליו"ח
 

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
כשם שדנתני לזכות כך המקום ידינך לכף זכות.
אומיין:)
ניגנתי בכמה וכמה אירועים ואף פעם לא היה לי מוניטור.
השאלה אם ניגנת גם עם....

אבל אני מכיר את ההרגשה הקשה שאתה מדבר עליה. תוך כדי הנגינה אני צריך לסמן להגברה שיסובב אלי קצת את הרמקול כי אני לא שומע כלום, ואחרי האירוע מקבל ביקורת על פספוסים... :(
יפה
זו הבעיה
ואז כשאתה מסובב אליך את הרמקול - הקהל שומע פחות....
וגם אתה עדיין לא שומע משהו...
וזה איך שאני מבין - רק כשאתה מנגן... בלי לשיר.... כי אז המצב היה הרבה יותר גרוע....
ואחרי האירוע מקבל ביקורת על פספוסים...
לא חבל??

אבל יש הרבה פעמים שגם כשמסובבים אלי את הרמקול קשה לי לזהות בדיוק את הצלילים, הם יוצאים מהאורגן יפים וברורים והרמקול הורס אותם לגמרי.
א. זה קשור לכך שזה לא מוניטור ואתה ששומע פחות טוב את הצלילים
ב. ייתכן והכיוונון של הסאונד לא נכון
בפעם האחרונה שזה קרה לי שאלתי את המגביר והוא אמר לי שאורגן ימהה יש לו תדרים מיוחדים ועדיף להשתמש בהגברה של ימהה שזה תואם לאורגנים שלהם. נו נו. מה אתה אומר על הטענה הזו??
לא שמעתי על טענה כזו
ואני לא מקבל אותה....
זה תלוי בסאונדמן.... אא"כ באמת גם בתוך האורגן הצלילים לא מכוונים טוב....

בכל מקרה, אם אתה שואל אותי מה אני אומר על הטענה הזו
אני אומר לך שתעזוב את הימאהה ותלך לקורג....:cool:
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
וודאי חבל, אבל השאלה מה התקציב של בעל השמחה.

אני אומר לך שתעזוב את הימאהה ותלך לקורג....:cool:
בטח יש מספיק אשכולות של מריבות בין שני המותגים, שמעתי מאחד מבעלי התזמורות הגדולות (ה"ליטאיות") שהוא ממליץ על ימהה בתור משהו טוב וחזק שפחות מבלה במוסך...
 

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
וודאי חבל, אבל השאלה מה התקציב של בעל השמחה.
אז אני אוריד רמקול אחד מתוך השניים ולא את המוניטור
ואם עדיין לא יספיק - אגיד לו, במטותא מינך לך לפראייר אחר (אולי @מרובע ???:p סתאאאם..לא יפה.....)

בטח יש מספיק אשכולות של מריבות בין שני המותגים, שמעתי מאחד מבעלי התז


מורות הגדולות (ה"ליטאיות") שהוא ממליץ על ימהה בתור משהו טוב וחזק שפחות מבלה במוסך...
כן בוודאי
לא התכוונתי לפתוח את הנושא שוב....

אבל טוב שכתבת
מאחד מבעלי התזמורות
ולא אחד מהקלידנים
זה ההבדל הענק....
מה צריך בעל תזמורת - ועוד גדולה?
פסנתר ובס....
מקסימום קצת כינורות וכדו' או סינטים - שבזה ימאהה טובים

לעומת זאת, קלידן צריך את שלל הכלים ובעיקר - תופים -ששם יש הבדל עצום בין ימאהה לקורג
וגם עוד כלים שונים שבס"ה קורג הרבה יותר טוב מימאהה - לטעמי...
 

ארי סטאר

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אבל יש הרבה פעמים שגם כשמסובבים אלי את הרמקול קשה לי לזהות בדיוק את הצלילים, הם יוצאים מהאורגן יפים וברורים והרמקול הורס אותם לגמרי.
זה הרבה פעמים בגלל שהרמקול שמיועד לקהל מכוון על ווליום יחסית גבוה ואם אתה עומד קרוב זה לא נשמע טוב מרוב דציבלים... מוניטור בד"כ לא אמור להתקרב למקס' שלו כדי שתשמע את עצמך איכותי. (גם תלוי איזה רמקול כמובן...)
 

אבי. י.

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
עריכה תורנית
(ובשקט בשקט, יש גם איזו ישיבה שאני מופיע שם בכל מיני אירועים קטנים, שאני לא אוהב את ההגברה שהם מביאים
אבל מתחשב בהם כי אין להם כסף...עד כדי שאני לעצמי לוקח מאד קצת.... אבל זה אחרי שהם שמעו אותי כבר פעם אחת עם מערכת מטורפת של ליין ra....ומפמפמם לבחורים שמדברים איתי על הסאונד - את הסיפור...)
פששש... כל הכבוד, אבל בכל מקרה זה אפשרי להשתמש בהגברה מותקנת באולמות...
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

השתקפות מרהיבה • אתגר 137

לוח מודעות

למעלה