שיתוף הגברה מובנית באולמות - רעיון טוב?

הישבישער

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
נושא שמעניין אותי...
האם בווליום המטורף שהמוזיקה נשמעת באולם, בחור ממוצע עשוי לחוש שהסאונד איננו מדויק?
וכמה אחוזים מהאורחים בחתונה מבינים במוזיקה ברמה הזאת, שצריך להפעיל בשבילם איש סאונד?
סתם נקודה למחשבה, שכשהסאונד לא יהיה טוב גם לאורגניסט זה יפריע לנגן. -ואת זה הקהל כבר כן ישמע.
 

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
ולהלן הצעת מחיר להתקין באולם הגברה נורמלית שתתאים לכל הפחות לחסכנים,
מי שרוצה וחשוב לו שהמוזיקה תישמע הכי ברור ומלא שאפשר שישלם כרגיל.

4 רמקולים של 2000 ש"ח
מיקסר 2000
מיקרופון 500

10,500 ש"ח.

מה דעתכם.
וואי וואי
זה מתאים לחתונה של 50 איש כמו שעושים היום שזה 50 גברים ו 50 נשים
(לוקח בחשבון 2 רמקולים לגברים רמקול אחד לנשים ומוניטור לקלידן ומה עם מוניטור לזמר? וסאבים???)

תאמין לי
אם אלו היו המחירים
הייתי הולך לעבוד בזה במקום לנגן!!!
כי תוך 5 אירועים כיסית את העלות ואז אתה רק מרוויח כל אירוע איזה 1500 ש"ח ונגמר העניין....


ועכשיו ברצינות
חבר'ה
הגברה ומוזיקה זה לא איזה עציץ לשולחן הכבוד וגם לא זר כלה
זה מינימום של אירוע נורמלי

אם נלך על הראש של חיסכון
למה לא ללכת על תקליטן וזהו
יש הרבה מאד שעושים את זה
וזה עולה הרבה יותר זול!!!

אלא מה?
זה לא אותו דבר מבחינת המוזיקה נכון?
אז זהו, יש מחיר לכל דבר

לא אומר שאי אפשר לעשות מחירים קצת יותר זולים באופן כללי
אבל זה שוק תחרותי וכל אחד יכול לבחור לאיפה ללכת
ולא להיסחף ברמה כזאת....
 

אולפני sound plus

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
המשתמש נחסם
כקלידן אני אומר לכם יצא לי הרבה לנגן באולמות שיש בהם הגברה ופשוט אני מתחבר רק לרמקולים שלהם(ללא המיקסר) ואז זה לפי הכיוונים שלי ובנוסף מחבר רק מוניטורים וזהו אני מסודר
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
כקלידן אני אומר לכם יצא לי הרבה לנגן באולמות שיש בהם הגברה ופשוט אני מתחבר רק לרמקולים שלהם(ללא המיקסר) ואז זה לפי הכיוונים שלי ובנוסף מחבר רק מוניטורים וזהו אני מסודר
חתונות?
 

80108

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
לענ"ד א"א לשים אותו סוג ציוד לכל הקלידנים שבאים לאירוע, לכל אחד יש את סוג ההגברה שהוא רוצה, למשל הייתי בכמה מקומות שדרשו הגברה מחברה מסוימת לעומת זאת היו אירועים שרצו דווקא משהו אחר, חוצמיזה זה תלוי בעוד הרבה דברים, כמות האנשים, המיקום, אז תגידו שהמיקום יהיה קבוע, לא! למה? כי לפעמים המזרח למשל יותר ארוך אז מעבירים אותו למקום אחר, קיצער, אין מצב שכל החתונות יהיו בדיוק באותו קו, ולהשקיע באולם את הציוד הכי טוב, שיתאים לכולם זה הון תועפות שכמובן יעלה לבעלי השמחה ולא לאף אחד אחר...
 

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
כקלידן אני אומר לכם יצא לי הרבה לנגן באולמות שיש בהם הגברה ופשוט אני מתחבר רק לרמקולים שלהם(ללא המיקסר) ואז זה לפי הכיוונים שלי ובנוסף מחבר רק מוניטורים וזהו אני מסודר
ואתה גם שר או שזה רק לנגן?

אין מצב...

מעניין אותי באמת לשמוע את ההבדל ולהחליט לבד כמה שווה לי התענוג של ההבדל ביניהם.
יאללה
תתחיל להסתובב בארמונות חן במשל שבוע ואח"כ תגיד....


אני את המסקנות שלי הסקתי לאחר כמה שנות ריקודים לא מעטות בחתונות ונגינה בעצמי באירועים....
 

ILSK

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
אני זמר בעיקר בחתונות בירושלים
אכתוב מה שיש לי להגיד
כמה שנים טובות עבדתי בציבור הליטאי קרי חברון פונוביז בית מאטעס שערי שמועות וכו' וכו'
וכהיום אני יותר עובד בציבור החסידי
בשניהם יש פחות מייבינים ויותר מייבינים

עכשיו בירושלים אין תופעה כזאת וכולם כל הישיבות רוצים הגברה טובה ואיש סאונד במקום כמו שצריך
וכולם יודעים טוב להבדיל בין צות עם הגברה טובה לבין אלו שלא.

וגם עבדתי לא הרבה בחתונות בבני ברק
יש את התופעה הזאת של קלידנים בציבור החסידי שעובד עם הציוד שלהם
וזה אכן נשמע רע מאוד לדעתי, כי אי אפשר לעשות סאונד כשעומדים על הבמה תוך כדי ניגון
זה לא מקצועי, (האמת הקלידנים יודעים את זה אבל זה פשוט חלק מההכנסה שלהם)
לאחרונה היה לי אירוע בארמונות פרידמן באירוע אחד היה קלידן עם איש הגברה וסאונד ובשני היה קלידן עם הציוד שלו.
וכמה מבני המשפחה באו לאירוע שלנו לאיש סאונד שיבוא קצת לעשות סדר כי הבלגן שהיה שם עם הקלידן והציוד שלו
והרעשים היו קשים מנשוא

הציבור היום בכל ענין רגיל לקבל דברים טובים
אוכל טוב אולם טוב
הבחורים היום יש להם נגנים ששויים מאות שקלים עם אוזניות של מאות שקלים
לא תאמינו אבל יש היום מערכות הגברה ששויים היא מעל 200 אלף שח כן כן
ואין אולם אירועים שיסכים להשקיע בכזו מערכת

(בזמנו אולם תמיר העגול השקיע כמה אלפי שקלים ברמקולים משלו וזה נשרף והתקלקל וכאילו כל אירוע שני קיבל אישור חריג
להביא רמקולים משלו)

ובתור זמר אני לא יבוא לשיר בשום אופן עם הגברה לא טובה
ושום אורגניסט או תזמורת לא יבוא לעבוד בצורה כזאת

ועוד מילה שבוע שעבר היה לנו חתונות קורנה במרחב פתוח והעליות בענין הגברה היו הרבה יותר
כי הגישה למקום היה מאוד מסובכת
והיו צריכים עוד סאבים להרים את העולם
החופה היה במקום נידח אחר
והנשים בעוד מקום נידח אחר שכדי לחבר אותם שישמעו היו צריכים לעשות קומבינות
 

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מעניין אותי באמת לשמוע את ההבדל ולהחליט לבד כמה שווה לי התענוג של ההבדל ביניהם.
אני מאמין שרוב האנשים לא ישימו לב להבדל באיכות הצילום בין מצלמה חובבנית למקצועית. אנשים לא משלמים על המצלמה או הרמקולים, הם משלמים על המקצוע. איש סאונד מקצוען השקיע בלימודים שלו בערך כמו האורגניסט, הן בכסף והן בזמן, מי שלוקח פחות - שווה פחות.
בהחלט אני חושב שיש אורגניסטים ש'עפים על עצמם' ולוקחים סכומים לא פורפציונאליים לרמת הכישרון שלהם (בציבור החסידי יש אחד די מפורסם שאין שום קשר בין השם שיש לו לרמת המקצוענות שלו), אבל הבחירה בידי הזוג להזמין תזמורות או אורגניסטים יותר זולים וממילא גם פחות מקצוענים.
אני לא חושב שזה כזה אסון בחתונה אם האורגניסט לא יחליף בין Dm ל Bמוקטן, ויש לי מספיק ידע בשביל שזה יפריע לי, אבל למי אכפת בכל הרעש הזה...
(ומעשה מפסנתרן ענק שהוזמן לאירוע פרטי וביקש תעריף מופקע להופעה של חצי שעה, כשהתלוננו בפניו על המחיר הוא אמר: "אתם לא משלמים לי על חצי שעה, אתם משלמים על 40 שנה ועוד חצי שעה...")
 

אלזער

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
נושא שמעניין אותי...
האם בווליום המטורף שהמוזיקה נשמעת באולם, בחור ממוצע עשוי לחוש שהסאונד איננו מדויק?
וכמה אחוזים מהאורחים בחתונה מבינים במוזיקה ברמה הזאת, שצריך להפעיל בשבילם איש סאונד?
צריך לעשות באמת סקר ב'איש את רעהו' האם אנשים שמים לב לסאונד פחות טוב ויותר טוב.
מה שכן בתכל'ס אנשים באים לחתונה לשמח, ולכן החברים של החתן ירקדו גם אם היה אורגניס'ט וסאונד לא טוב. אבל זה יגרום לאי נחות גדולה.
 

ILSK

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
צריך לעשות באמת סקר ב'איש את רעהו' האם אנשים שמים לב לסאונד פחות טוב ויותר טוב.

באותו משקל צריך לעשות המון סקרים אם משהו שם לב שקנית בגד שעלה מאות שקלים
והם אנשים שמים לב ששילמת על צלם וידיאו כמה אלפי שקלים

(זה לא קשור לעצם הדיון אם מותר להוציא כסף שאין לכם על מוצרים באמת טובים ומושקעים)
 

ארי סטאר

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מסכים עם רוב מה שנאמר פה ובנוסף יש גם את הקטע של הבלאי שגם סאונדמן שעובד עם ציוד שלו צריך להתמודד עם זה, קל וחומר ציוד של אולם שכל סאונדמן/אורגניסט/תופפן קלידים/אח של בן דוד של אחות של הכלה, שקצת לא מקצועי או אפ' מקצועי אבל לא מכיר את הציוד כמו שצריך יכול בקלות להרוס (ולא חסר אופציות) ואח"כ לך תחפש מי שהרים קצת יותר מדי את הווליום ושרף רמקול וכדו' תוך לא הרבה זמן תקבל מערכת צווחנית והרוסה שבעל האולם לא ישמח כ"כ להחליף קיצע'ר העסק ברור....
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
באותו משקל צריך לעשות המון סקרים אם משהו שם לב שקנית בגד שעלה מאות שקלים
והם אנשים שמים לב ששילמת על צלם וידיאו כמה אלפי שקלים

(זה לא קשור לעצם הדיון אם מותר להוציא כסף שאין לכם על מוצרים באמת טובים ומושקעים)
אני שמח שגם אתה מסכים שאדם יכול לשלם אלפי שקלים על משהו שאף אחד לא ישים לב אליו.
ופה הנקודה לשינוי.
קל וחומר ציוד של אולם שכל סאונדמן/אורגניסט/תופפן קלידים/אח של בן דוד של אחות של הכלה, שקצת לא מקצועי או אפ' מקצועי אבל לא מכיר את הציוד כמו שצריך יכול בקלות להרוס (ולא חסר אופציות)
נו נו, אז שישימו על זה מנעול עם קוד שאם קורה משהו בעל השמחה ישלם הגברה חדשה.

ועכ"פ גם אם נסכים שלא לתת לאולם הגברה, עדיין יש אפשרות להוזיל עלויות הגברה. (בפרט אם יהיה סקר אמין שיבדוק כמה אנשים "סבלו" מהגברה גרועה ומה הם זוכרים מזה)
 

הייי

משתמש מקצוען
אני שמח שגם אתה מסכים שאדם יכול לשלם אלפי שקלים על משהו שאף אחד לא ישים לב אליו.
ופה הנקודה לשינוי.

אני חושב שהגישה שלך שאף אחד לא שם לב טעות ביסודה, כי אתה חושב שאם אתה לא יודע להגדיר את כל האפקטים והבאלאנס שאתה שומע אז 'אף אחד לא שומע' (שגם זו הכללה שאינה תואמת את המציאות... יש מספיק ששמים לב!) אבל זה ממש לא נכון, מספיק אנשים שלא מבינים כלום במוזיקה ובסאונד אמרו לי בכל מיני הזדמנויות כאלה שהסאונד (הם לא השתמשו במילה ה"מקצועית" הזאת...) צורם להם באוזן, וזה מאותה הסיבה שמי שאינו אנין טעם יודע לא לאהוב חול, ומי שלא מבין במוזיקה יבין אם מישהו עומד ליד כלי ומחרטש... אין מה לעשות בסופו של דבר שמים לב! וזה רוב האנשים!
אז נכון שזה משתנה ברמת חוסר המקצועיות, אבל לפי מה שהיה נשמע שאתה רוצה לעשות זה פשוט להוריד דרסטית את האיכות ולזה אנשים ישימו לב בוודאות!
 

הייי

משתמש מקצוען
@מרובע, לדעתי אם תרצה לפתוח על זה דיון, אתה יכול לבוא בגישה הזאת של @ILSK
(זה לא קשור לעצם הדיון אם מותר להוציא כסף שאין לכם על מוצרים באמת טובים ומושקעים)
אבל לא לבוא ולמחוק את הצורך של כלל העם במוזיקה טובה ביום הכי גדול בחיים...
(אבל זו רק דעתי וזכותך לחלוק עלי...)
 

ILSK

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
אבל לא לבוא ולמחוק את הצורך של כלל העם במוזיקה טובה ביום הכי גדול בחיים...

אכן אני גם בדעה זו
וזה מה שכתבתי בכל ההודעות
שתמיד מתחילים לחתוך בזה ראשון
בו בזמן שהציבור צורך היום מוזיקה מאוד טובה
ולא יסתפק ברעיונות מוזלים וחסכניים
אבל עדיין אפשר שאנשים לא ישפכו המון כסף
למשל אני השתתפתי בבמות שעלות המוזיקה היה 70 אלף שח לאורך הלילה
ברור שהיה שם מוזיקה טובה
אבל אפשר גם מוזיקה טובה וסאונד טוב וזמר טוב וקלידן טוב בעשירית מהסכום הזה
ובזה אפשר לדון
 

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אני חושב שהגישה שלך שאף אחד לא שם לב טעות ביסודה, כי אתה חושב שאם אתה לא יודע להגדיר את כל האפקטים והבאלאנס שאתה שומע אז 'אף אחד לא שומע' (שגם זו הכללה שאינה תואמת את המציאות... יש מספיק ששמים לב!) אבל זה ממש לא נכון, מספיק אנשים שלא מבינים כלום במוזיקה ובסאונד אמרו לי בכל מיני הזדמנויות כאלה שהסאונד (הם לא השתמשו במילה ה"מקצועית" הזאת...) צורם להם באוזן, וזה מאותה הסיבה שמי שאינו אנין טעם יודע לא לאהוב חול, ומי שלא מבין במוזיקה יבין אם מישהו עומד ליד כלי ומחרטש... אין מה לעשות בסופו של דבר שמים לב! וזה רוב האנשים!
אז נכון שזה משתנה ברמת חוסר המקצועיות, אבל לפי מה שהיה נשמע שאתה רוצה לעשות זה פשוט להוריד דרסטית את האיכות ולזה אנשים ישימו לב בוודאות!
הנקודה היא שאנשים לא יודעים להסביר מה צורם להם ומה לא נשמע להם טוב
אבל יודעים לומר שזה לא נשמע להם טוב וצורם להם וכו'

וזה אחת הבעיות של קלידנים בהתחלת דרכם
והיה לי את זה עד שהבנתי שאסור לי להתפשר על כך
כשהזמינו אותי לאירועים ורצו לחסוך ואמרו לי - יש שם הגברה וכו' או שהשיגו כל מיני הגברות פשוטות
ובסופו של דבר הסאונד היה נורא
ומה שקורה, שאנשים לא מבינים בזה ומבחינתם אתה ניגנת שם והיה נורא
הם לא יודעים להסביר ולחלק האם זה בגלל הנגינה שלך או בגלל הרמקולים שהיו שם

אז באמת היום אני לא מוכן להופיע אם אני לא מביא הגברה נורמלית
כי זה לא שווה לי, וגם אם אני ארוויח פחות - עדיין אני מונע הפסד....
 
נערך לאחרונה ב:

אלזער

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
באותו משקל צריך לעשות המון סקרים אם משהו שם לב שקנית בגד שעלה מאות שקלים
והם אנשים שמים לב ששילמת על צלם וידיאו כמה אלפי שקלים

(זה לא קשור לעצם הדיון אם מותר להוציא כסף שאין לכם על מוצרים באמת טובים ומושקעים)
זה לא קשור לדיון כאן כי בגדים יפים וצלם בעלי השמחה עושים בשביל עצמם. פה השאלה היא האם מפריע לאנשים לרקוד או להיות באולם שהמוזיקה שם לא באיכות. והבן
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
הנקודה היא שאנשים לא יודעים להסביר מה צורם להם ומה לא נשמע להם טוב
אבל יודעים לומר שזה לא נשמע להם טוב וצורם להם וכו'

וזה אחת הבעיות של קלידנים בהתחלת דרכם
והיה לי את זה עד שהבנתי שאסור לי להתפשר על כך
כשהזמינו אותי לאירועים ורצו לחסוך ואמרו לי - יש שם הגברה וכו' או שהשיגו כל מיני הגברות פשוטות
ובסופו של דבר הסאונד היה נורא
ומה שקורה, שאנשים לא מבינים בזה ומבחינתם אתה ניגנת שם והיה נורא
הם לא יודעים להסביר ולחלק האם זה בגלל הנגינה שלך או בגלל הרמקולים שהיו שם

אז באמת היום אני לא מוכן להופיע אם אני לא מביא הגברה נורמלית
כי זה לא שווה לי, וגם אם אני ארוויח פחות - עדיין אני מונע הפסד....
סתם שאלה בלי קשר לנושא:
האם אתם מביאים הגברה משלכם, או שאתם שוכרים הגברה כל פעם (או שהלקוח שוכר בנפרד, נראה שלא כדאי).
וכמה עולה הגברה לאירועים קטנים?
בתודה מראש
 

אייזיק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
סתם שאלה בלי קשר לנושא:
האם אתם מביאים הגברה משלכם, או שאתם שוכרים הגברה כל פעם (או שהלקוח שוכר בנפרד, נראה שלא כדאי).
וכמה עולה הגברה לאירועים קטנים?
בתודה מראש
מסתבר שזה תלוי בגודל ובמיקום האירוע
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

השתקפות מרהיבה • אתגר 137

לוח מודעות

למעלה