שיתוף הגברה מובנית באולמות - רעיון טוב?

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
רקע קצר:
במסגרת החסכון בהוצאות החתונה אם יהיה הגברה מובנית באולם זה יהיה הרבה יותר זול מאשר להזמין הגברה בנפרד כל ערב מחדש.
לעומת זאת טוען הרב @אהרן ש. שהתזמורות והנגנים לא יכולים בשום אופן להסתדר עם הגברה שלא מותאמת לכלי שלהם. (אלא אם כן ישכרו סאונדמן יקר שיעבוד קשה כל ערב להכין את ההגברה מחדש).

כמו כן עלה שם ההבדלים בנושא הזה בין החסידים לליטאים (ואיפה הספרדים), אשמח להחכים בנושא הנגנים החסידים מול הליטאים מה ההבדל. ואם יש הבדל, מדוע הליטאים לא יוכלו ללמוד מהחסידים קצת צניעות בנושא הזה.

(מקווה שלא יגרור ויכוחים עדתיים ומגזריים שינעל את האשכול. אם יש אשכול אחר על זה אשמח לקישור).

בתודה מראש
 

נתנאל 1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
יש אולמות כאלה, בדרך כלל זה יוצא יותר יקר או אותו מחיר אם מביאים סאונדמן חיצוני

ברוב המקומות אין בכלל סאונדמן והם רק מביאים איש צוות של החברה ששמה להם את ההגברה שדואג שהווליום יהיה לא מוגזם ומפעיל את הרמקולים

ואת המיקסר והמיקרופונים התזמורת צריכה להביא וממילא (בצדק) הם משלמים לסאונדמן מחיר מלא, והוא צריך לעבוד לפעמים יותר קשה
 

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
לעומת זאת טוען הרב @אהרן ש. שהתזמורות והנגנים לא יכולים בשום אופן להסתדר עם הגברה שלא מותאמת לכלי שלהם. (אלא אם כן ישכרו סאונדמן יקר שיעבוד קשה כל ערב להכין את ההגברה מחדש).
אבקש לחדד ולדייק את טענתי....
איני טוען שזה קשור דווקא כיון שזה לא מתאים לכלי האישי שלהם
אלא א. לטעמם האישי והמקצועי - לא כל אחד אוהב כל סוג הגברה וכו'....
ב. אם הסאונדמן של התזמורת - אז זה בעייתי שכל אירוע יצטרך להכיר מחדש את המערכת הספציפית של האולם הזה
ובכל מקרה - גם הוא עולה כסף...
ואם הסאונדמן של האולם - א. הוא מקבל משכרות שתגולגל על בעלי השמחה + על ההגברה
ובעיקר - לא כל תזמורת מוכנה לעבוד עם כל אחד - מבחינה מקצועית, להכיר כל פעם מחדש ולדעת מה כל אחד
אוהב ורוצה וכו', זה לא משהו קל בכלל....

יש עוד כמה טענות המועלות באשכול הנ"ל....

כמו כן עלה שם ההבדלים בנושא הזה בין החסידים לליטאים (ואיפה הספרדים), אשמח להחכים בנושא הנגנים החסידים מול הליטאים מה ההבדל. ואם יש הבדל, מדוע הליטאים לא יוכלו ללמוד מהחסידים קצת צניעות בנושא הזה.
קודם כל הספרדים מוכנסים לצורך העניין כחלק מהליטאים (מה לעשות - לומדים באותם ישיבות...)
וגם כאן זה הכללה גורפת אך צודקת ב 90%....

הרבה מאד מהקלידנים החסידיים - הם הסאונדמנים של עצמם - וזה נשמע בדיוק כמו שזה נשמע...
ברגע שאתה על הבמה ולא בשטח הריקודים - אתה בחיים לא יכול לכוון את זה בצורה נכונה
וגם - הרבה פעמים צריכים לעשות כל מיני שינויים תוך כדי תנועה....

לעומת שאת - רוב הקלידנים ה"ליטאים" - לוקחים חברות הגברה מסודרות ויש סאונדמן שנמצא בשטח כל הזמן

לשם הדוגמה -
יש קלידן מפורסם וגדול מאד שאמנם הוא "חבדניק" אבל לצורך העניין גם נכלל כ "ליטאי"...
שלצורך החיסכון בעלויות - יש לו את ההגברה שלו והוא מכוון את הסאונד לבד
והרבה פעמים כשהגעתי לאירועים שהוא ניגן - היה לי מה להגיד לו שצריך לסדר...
ולפעמים גם בלי שאמרו לו - הוא החליט שצריך לסדר משהו, אז מה הוא עושה??

תוך כדי הריקודים הוא יורד לרחבת הריקודים עם הטאבלט ומתחיל לכוון
ומה קורה עם האורגן? תקוע על המקצב והאקורד האחרון שהוא נתן....

וכבר כמה פעמים יצא לי שפשוט ברגע שקלטתי שהוא ירד מהבמה - רצתי לאורגן והמשכתי לנגן....
בפעם הראשונה - הוא היה בהלם...
ומאז - הוא כבר קורא לי לפעמים לעלות להחליף אותו כי הוא רוצה לכוון....

אז מה העניין בכל הסיפור הזה??
 

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה

הייי

משתמש מקצוען
כמו כן עלה שם ההבדלים בנושא הזה בין החסידים לליטאים (ואיפה הספרדים), אשמח להחכים בנושא הנגנים החסידים מול הליטאים מה ההבדל. ואם יש הבדל, מדוע הליטאים לא יוכלו ללמוד מהחסידים קצת צניעות בנושא הזה.

ההבדל ברור, החסידים שמים דגש על יותר רועש, באסים ומקפיץ, והליטאים (ועוד כפי שנכתב כאן...) מקפידים על מוזיקה יותר מדויקת ומלאה.
אין כאן אפשרות של ללכת אחד לקראת השני... זה כמו לצפות שג'אז ורוק ילכו אחד לקראת השני... שני סגנונות...
 

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה

שימיגם

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
כשאני אהיה גדול ויהיה לי אולם אני יתן שירות מלא מלא
יהיה לי באולם צלם וצלמת קבועים, סאונדמן קבוע, תזמורת קבועה, שוזרת פרחים קבועה וכן הלאה.
זה חוסך המון כאב ראש למחותנים, וחותך את העלויות של כל אלו בחצי.

יש לי גם תוכנית איך לשלם על האולם עשירית מחיר אבל זה לפעם הבאה.

תודה רבה.
 

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
כשאני אהיה גדול ויהיה לי אולם אני יתן שירות מלא מלא
יהיה לי באולם צלם וצלמת קבועים, סאונדמן קבוע, תזמורת קבועה, שוזרת פרחים קבועה וכן הלאה.
זה חוסך המון כאב ראש למחותנים, וחותך את העלויות של כל אלו בחצי.

יש לי גם תוכנית איך לשלם על האולם עשירית מחיר אבל זה לפעם הבאה.

תודה רבה.
רק שלא יהיו חתן וכלה קבועים....:confused:
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
ההבדל ברור, החסידים שמים דגש על יותר רועש, באסים ומקפיץ, והליטאים (ועוד כפי שנכתב כאן...) מקפידים על מוזיקה יותר מדויקת ומלאה.
אין כאן אפשרות של ללכת אחד לקראת השני... זה כמו לצפות שג'אז ורוק ילכו אחד לקראת השני... שני סגנונות...
כשליטאים מבקרים בחתונות חסידיות הם לא יכולים לרקוד ככה? (לכאורה המחיר של החסידים יותר זול בגלל שהם לא משקיעים בדיוק והמלא, לא כן?)

סתם מעניין האם כל קלידן שאינו מספיק מקצועי עדיף שילך לעבוד עם חסידים? (או שצריך להיות חסיד בעצמו)

שאלה שלישית: האם אפשר לפרסם פה רשימה (לפחות לדוגמא) מי נקרא תזמורת ליטאית ומי נקרא חסידי (וכן בקלידנים וכדומה. זה קצת קשור לשאלה הקודמת).
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
עוד שאלה:
ר' אהרן אמר שסאונדמן עולה 1000 ש"ח לערב.
אני יכול להסכים שאיש מקצוע מגיע לו לקבל כמה שעבודתו שווה,
אבל האם אי אפשר להביא סאונדמן לא מקצועי כל כך? העבודה שלו לערב שלם היא מקסימום חמש שעות (בחתונות ליטאיות רגילות) למה הוא חייב לקחת 200 ש"ח לשעה? אני לא מדבר על בור ועם הארץ, אלא אחד שמבין קצת בסאונד והגברה, והוא יכול לעשות עבודה נחמדה, אם כי זה לא ישמע הטופ שבטופ. (וזה חלק מהרעיון שהחתונה היא לא קונצרט בוינה ולא יקרה כלום אם זה לא ישמע במקסימום של המקסימום של האיכות, עדיין יכול להיות מאוד שמח).
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
ולהלן הצעת מחיר להתקין באולם הגברה נורמלית שתתאים לכל הפחות לחסכנים,
מי שרוצה וחשוב לו שהמוזיקה תישמע הכי ברור ומלא שאפשר שישלם כרגיל.

4 רמקולים של 2000 ש"ח
מיקסר 2000
מיקרופון 500

10,500 ש"ח.

מה דעתכם.
 

.נחמה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
אפשר לשדרג את זה, ולאולם יהיה גם קלידן קבוע כך שלא יסתבך עם ההגברה.
במחיר טוב.
ומי שכן צריך דוקא תזמורת מושקעת שהוא רוצה - שישלם יותר.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
נושא שמעניין אותי...
האם בווליום המטורף שהמוזיקה נשמעת באולם, בחור ממוצע עשוי לחוש שהסאונד איננו מדויק?
וכמה אחוזים מהאורחים בחתונה מבינים במוזיקה ברמה הזאת, שצריך להפעיל בשבילם איש סאונד?
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
וכמה אחוזים מהאורחים בחתונה מבינים במוזיקה ברמה הזאת, שצריך להפעיל בשבילם איש סאונד?
שאלה 3:
כמה יבינו האם האיש סאונד היה ב200 ש"ח לשעה או ב 60 ש"ח לשעה.
(וכמה יהיה מצער לבעל השמחה אם יגידו לו שההגברה של החתונה הקודמת שעלתה לו יותר זול, היתה נשמעת יותר טוב מזו הנוכחית שהוא שפך עליה את ממונו).
 

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
שאלה 3:
כמה יבינו האם האיש סאונד היה ב200 ש"ח לשעה או ב 60 ש"ח לשעה.
(וכמה יהיה מצער לבעל השמחה אם יגידו לו שההגברה של החתונה הקודמת שעלתה לו יותר זול, היתה נשמעת יותר טוב מזו הנוכחית שהוא שפך עליה את ממונו).
למה לא להמשיך את זה הלאה?
יביאו אורגניסט שיודע לעשות עשר אקורדים ולנגן כל שיר, או מתופפים שסיימו ללמוד לפני חודש ועדיין בורחים מהקצב או צלם חובבן שקנה מצלמה איכותית רק ב-2000 ש"ח במקום 20,000 שקל וכו' וכו'
כשאנשים מזמינים בעל מקצוע יש משהו שגורם לו להיות מקצועי ולכולם לא. איש סאונד שלוקח פחות מהסכום המדובר- כנראה שעדיף שיישאר בבית ולא יגע בסאונד. סאונד הוא דבר חשוב בדיוק כמו כל נגן אחר בתזמורת ואפילו יותר, אם מישהו לא רוצה לשלם על זה כי בעיניו זה לא חשוב - שיקח אורגניסטים שעושים לעצמם סאונד ושיהנה בהתאם...
 

נתנאל 1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
רק לגבי העלויות של ההגברה, אני נותן פה מחירים של הגברה לא מוגזמת לתזמורת
סאבים - 15
רמקולים - 15
רמקולים לפיזור ולחופה - 8
מיקסר -12
מיקרופונים וכבלים - 7
אלחוטיים - 5
ועוד כמה אלפים על דברים מסביב

זה נשמע אולי קצת מוזר אבל אלו המחירים שסאונדמן צריך להתמודד איתם
ועם כל העניין של הבלאי זה לא תמיד נגמר העניין הזה של ההוצאות
 

נתנאל 1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אני סתם אומר כדי להכיר קצת, לא כדי להתווכח חלילה


סאונדמן זה עבודה קשה, אם חוסכים לו לסחוב את הציוד זה עוזר אבל לעבוד עם ציוד שהוא לא שלו זה גם לא קל בכלל
ולרוב זה לא אמור לצאת חסכוני מידיי כי מישהו אמור לשלם לאולם על ההגברה ואפילו אם האולם מביא סאונדמן הוא גם יצטרך לשלם על זה..
 

נתנאל 1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
שוב, רק באוירה טובה.. ;)

כדי להגביר מערכת תופים, רמקולים של 2000 שקל לא יכולים לסחוב מערכת תופים, זה בדוק.. וגם חייבים איתם סאבים
מערכת הגברה בלי סאבים ואפילו כשאין תופים, כשאתה ברמה של חתונה עם תזמורת היא תישמע צווחנית
הסאבים והרמקולים אמורים לאזן משמעותית את הסאונד, ברמה שאפשר להתקרב בכלל ליד הרמקולים,
רק הרמקולים זה עסק יקר, ויש עוד המון דברים מסביב שהם מאוד יקרים
הנגן שמגיע עם הכלי נגינה הכי יקר על הבמה בדרך כלל לא מגיע לשווי של רבע מהציוד הגברה
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

השתקפות מרהיבה • אתגר 137

לוח מודעות

למעלה