משה_וייס

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
הנשיא טראמפ ניצח את מועמדת הרפובלקנית ניקי הילי בדרום קרולינה
עדיין אין תוצאות רשמיות
לפי המדגמים יש פער של מעל 10% לטובת טראמפ
 

משה_וייס

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
אחרי ספירה של 35 אחוז מהקולות
60 40 לטובת טראמפ,
נראה עבוד לגמרי מבחינת היילי.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אחרי ספירה של 35 אחוז מהקולות
60 40 לטובת טראמפ,
נראה עבוד לגמרי מבחינת היילי.
דווקא 35% זה לא מספר מספיק כדי להספיד אותה, ייתכן מאד שכל הקולות מאזורים מסויימים נספרו, ומאזורים שיותר ממסדיים עדיין לא נספרו..
מתי ה"סופר טיוזדיי"?
ב5 למרץ
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
הנשיא לשעבר רשם הלילה ניצחון ברור על ניקי היילי בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית בדרום קרוליינה – המדינה הביתית שלה שם כיהנה בעבר כמושלת.

“מעולם לא ראיתי את המפלגה הרפובליקנית כל כך מאוחדת, כפי שהיא עכשיו”, הצהיר טראמפ בנאום הניצחון שלו לאחר סגירת הקלפיות. הוא הוסיף בפני הקהל: “אתם יכולים לחגוג בערך 15 דקות, אבל אחרי כן עלינו לשוב לעבוד”.

מנגד, היילי חזרה על החלטתה להישאר במירוץ, למרות ההפסד הצורם בדרום קרוליינה, ואמרה כי “אני לא מוותרת על המאבק הזה”.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
עמיחי שטיין: ‏המחאה נגד ביידן במישיגן: 10% מהקולות בלבד נספרו - וכבר עכשיו יותר מ-15,000 מצביעים הפריימריז הדמוקרטים במישיגן בהצבעת מחאה נגד ביידן, בעקבות התמיכה שלו בישראל
 

יעלזו חסידים

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
הלילה הביס טראמפ את ניקי היילי בבחירות של הפריימריז הרפובליקני במישיגן (לאחר ספירת למעלה מ 80% מהקולות הוא מוביל - 68% לעומת 26% של היילי).

בפריימריז הדמוקרטי במישיגן גם ביידן מנצח בקלילות עם כ 80% , כשאין מועמד משמעותי שמתמודד מולו.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
סקר בלומברג:

טראמפ מוביל ב-7 מדינות המפתח. פנסילבניה, נבאדה, ויסקונסין, ג'ורג'יה, אריזונה, צפון קרוליינה ומישיגן
עמיחי שטיין:

סקר בלומברג: טראמפ מוביל ב7 מדינות המפתח

פנסילבניה
טראמפ 49% (+6)
ביידן 43%

נבאדה
טראמפ 48% (+6)
ביידן 42%

ויסקונסין
טראמפ 46% (+4)
ביידן 42%

ג'ורג'יה
טראמפ 49% (+6)
ביידן 43%

אריזונה
טראמפ 49% (+6)
ביידן 43%

צפון קרוליינה
טראמפ 50% (+9)
ביידן 41%

מישיגן
טראמפ 46% (+2)
ביידן 44%

עוד מהסקר: 60% מהמצביעים במדינות המפתח מאשימים את ביידן באחריות למה שקורה בגבול הדרומי, את שטף המהגרים שלא נגמר.

היום: טראמפ וביידן יגיעו לגבול הדרומי במה שהופך להיות סוגייה מרכזית בבחירות בארה"ב.
 

יעלזו חסידים

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
אבו עלי מביא ניתוח מעניין, שווה קריאה:

טור של אבו יאסר אלאמריקי על הפריימריז של הדמוקרטים אתמול במישיגן:​


ביידן זוכה בפריימריז הדמוקרטיים במישיגן, ואתרי חדשות מובילים מדגישים את קולות המחאה של הקהילה המוסלמית במדינה כנגד ביידן ותמיכתו בישראל. אבל עד כמה באמת המחאה הצליחה?

כאמור, אתמול זכה ביידן בפריימריז הדמוקרטיים שהתקיימו במישיגן, ברוב של 81 אחוזים. ניצחון מוחץ וצפוי לנשיא, שרץ לבד, בלי אף מועמד מוביל שמאיים עליו.

להזכירכם, מישיגן היא “מדינה מתנדנדת” חשובה בבחירות הקרובות, והיא גם הבית לאחת מהקהילות המוסלמיות הגדולות ביותר בצפון אמריקה.

בהקשר הזה, ובהיעדר אלטרנטיבה לביידן, הקהילה המוסלמית במישיגן ארגנה קמפיין אינטנסיבי בשבועות האחרונים כדי להניע מצביעים דמוקרטיים לשים “uncommitted”, מעין “פתק לבן”, בבחירות שהיו – כאות מחאה למדיניות ביידן ותמיכתו בישראל, וכדי ללחוץ על הנשיא לקראת הבחירות הכלליות.

לאחר פרסום התוצאות התברר כי 14% מהקולות הכשרים, בערך 100 אלף קולות, היו “uncommitted”. מארגני המהלך מיהרו להצהיר על הצלחת הקמפיין, ואתרי חדשות מובילים בעולם הדגישו את העניין.

הגארדיאן הבריטי כינה את המהלך “אזהרה בוהקת”, ב-BBC ציינו כי מדובר ב”אזהרה שאסור לביידן להתעלם ממנה”, ובאלג’זירה באנגלית, איך לא, הצהירו שמדובר בתופעה “פורצת דרך שצריכה להדאיג את הנשיא”.

מה שמעט מאוד ערוצים בעולם טרחו לציין, ומה שהתפספס אצל לא מעט ערוצים ישראליים שסיקרו את הנושא, זה שביידן רץ בתור נשיא מכהן ללא מתחרים. מתי עוד זה קרה? ב-2012, אז אובמה רץ כנשיא מכהן גם ללא תחרות. וכמה אז, בהיעדר אופציה אחרת, וכשאין מלחמה בישראל, בחרו להצביע “uncommitted”? כ-10% מסך הקולות.

לסיום אזכיר שביידן זכה באלקטורים של מדינת מישיגן בבחירות לנשיאות ב 2018 לאחר שהשיג למעלה מ-150 אלף קולות יותר מטראמפ במדינה זו – הרבה יותר מגודלה הכולל של הקהילה המוסלמית במישיגן.

מה גם שהאיום המוסלמי נגד ביידן הוא מעין אקדח ריק ידוע מראש. הרי אי הצבעה לביידן שקולה להצבעה לטראמפ, זה שהעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים, הכיר בריבונות ישראלית בגולן, ובתקופתו נחתמו הסכמי אברהם וחוסל קאסם סולימאני.

בקיצור, רעש וצלצולים.
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
סקר של ה'ניו יורק טיימס': מצבו של ביידן קשה מאוד
הניו יורק טיימס ערך סקר לגבי יכולתו של ביידן להמשיך לכהונה שנייה והתוצאות לא מחמיאות לביידן. מהנתונים עלה כי 48% היו מצביעים לטראמפ בהנחה והבחירות היו מתקיימות בימים אלה. 43% הצהירו כי יצביעו לביידן

סקר שערך עיתון הניו-יורק טיימס ומכללת סיינה, מגלה כי מצבו של הנשיא ביידן בנוגע לבחירות, אינו טוב, בלשון המעטה. מהנתונים עולה כי 48% היו מצביעים לטראמפ בהנחה והבחירות היו מתקיימות בימים אלה, רק 43% הצהירו כי יצביעו לביידן.

רק אחד מכל ארבע נסקרים ענו כי לדעתם ארצות הברית מתקדמת "בכיוון חיובי", מספר הנשאלים שהצהירו כי "מדיניות ביידן פגעה בהם באופן אישי" היה כפול ממספר הנשאלים שאמרו כי היא הועילה להם.

פרו פלסטינים בארה"ב זועמים על תמיכתו של ביידן בישראל, וטענו כי לא יצביעו עבורו בבחירות הקרובות. בשאלות בהקשר למלחמה בישראל, 40% אמרו כי הם מזדהים יותר עם ישראל, לעומת 24% שמזדהים עם הפלסטינים. 70% מאלו שהצביעו בעד טראמפ היו פרו-ישראלים, ו-68% מאלו שהצביעו לביידן היו פרו-פלסטינים.
 

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai
הבחירות בארה"ב: נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מנצח בפריימריז במיזורי, איידהו, ומישיגן. ביום שלישי ייערך פריימריז ב-15 מדינות שעשויות לחתום את גורל הפריימריז הרפובליקני.

"שוגרנו כמו רקטה למועמדות הרפובליקנית. פשוט קיבלנו היום מספרים שלא ייאמנו", אמר טראמפ בעצרת בריצ'מונד, וירג'יניה - תוך שהוא חוזר ומפרט את הנצחונות שלו באיווה, ניו המפשייר, נבאדה, דרום קרוליינה ומדינות אחרות.

"אבל היום זה נראה כאילו אנחנו מנצחים קרוב ל-100 אחוזים גם במיזורי וגם במישיגן. זה מתחיל להיות מטורף. זה כבוד גדול", אמר.

טראמפ הציג עד כה ניצחונות בולטים בכל מדינה, ויכול באופן כמעט מובטח להבטיח את מועמדותו. מנגד, היילי נשבעה להישאר במירוץ עד יום שלישי - זאת כשבמקביל היא דוחקת במפלגה הרפובליקנית להמשיך הלאה מטראמפ.
 

אין פאנץ'

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
מחר בשעה 17:00 שעון ישראל, בית המשפט העליון בארה''ב ימסור את פסיקתו האם הנשיא לשעבר טראמפ זכאי לחסינות מעבירות שביצע בעת כהונתו כנשיא, אם ביהמ''ש יחליט שטראמפ חסין, זה מבטל הלכה למעשה את כל ההאשמות וכתבי האישום נגדו על אירועי הקפיטול ב2020.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה