סיעור מוחות האשכול המרכזי על פתרונות הדיור לציבור החרדי

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

"תודה לה'"

משתמש מקצוען
מאמר מעו"ד נתן רוזנבלט
לפני שהולכים לחפש דירות אצל הבדואים בנגב (כסיף) או אצל הערבים בגליל, כדאי קודם כל שנשמור על הקיים, בשקט בשקט נעלמת מאתנו אפשרות הדיור הסבירה ביותר, זו שנקנתה בדם ויזע שלנו ושל הדור הקודם: אנחנו עלולים לאבד את העתיד של בית שמש.

במה דברים אמורים? הסכיתו ושמעו: כידוע שכונת רמת אברהם נבנתה, בהליך ארוך שאין כאן מקומו, ומאכלסת היום כאלף משפחות חרדיות כן ירבו, הרוב מרוכז ברחוב הרב גרוסמן, כאשר עתיד השכונה נמצא בהמשך הרחוב וברחובות שלידו, שאף קיבלו כבר שמות בהתאמה (הרב לפקוביץ הרב שטיינמן ועוד).

אלא שבעלי הקרקע בחצי השני של הרחוב רוצים להרוויח יותר באמצעות הגבהת הבניינים בעוד כמה קומות, הגישו בקשה לוועדה המקומית ושם יושבים נציגים שלנו, צדיקים יראים ושלמים שרוצים רק טוב, אבל כנראה לא ממש הבינו לאן הקבלן חותר, ואישרו לו את תוספת הקומות. בפועל הבניין יהיה בגובה של כ12 קומות.

עכשיו יש לקבלן בעייה: הוא זכה בפייס, יש לו יותר דירות וחנויות על פחות קרקע, (שווי קרקע לדירה בב"ש עובר את המיליון ש"ח – תעשו חשבון איזה פייס זה) אך אין מי שיקנה. אנשים חרדים לא קונים היום דירות בקומות גבוהות, ואנשים שאינם ממש חרדים, לא קונים במקום שחרדים קונים.

מה עושים? מוכרים רק לאנשים שאינם חרדים, כאלו שלא קוראים עיתונות חרדית, שם לא פורסמה ולא מודעה אחת על הפרוייקט החדש, כאלו שכן קוראים במקומות שאינם ממש חרדים, שם כן פורסמה השכונה, בגדול, בעיקר באנגלית.

איך מסרבים בשנת 2022 למכור לחרדי בשל היותו חרדי מבלי להסתכן בתביעה מיידית? (אשמח לייצג את מי שחש נפגע כתוצאה מההתנהגות המפלה בשל היותו חרדי) בשביל זה יש למשל את הטלפון הכשר, העידו בפניי כמה אנשים שהתקשרו מטלפון כשר ולא קיבלו מענה, בעוד אחרים כן.

איך עוד? מדגישים בפרסומים את העובדה שמדובר כאילו בשכונה חדשה, אפילו שם נתנו לה "רמתיים" כנראה הרחוב היחיד בארץ שמאכלס שתי שכונות, מוסיפים כי הכניסה תהיה ישירות מהכביש הראשי (בלי צורך חלילה לעבור בשכונה חרדית על כל המשתמע) וכך עושים כל מה שאפשר על מנת שחרדים לא יגיעו ושהאחרים יבינו כי כאן לא יגורו חרדים רגילים.

לפני שאני חוטף תביעת דיבה מהמעורבים, אני רוצה להדגיש: א) הנתונים שהבאתי, ברובם נמסרו לי ולא נבדקו אישית. ב) אין לי שום טענות על החברות, מטרתן למקסם את הרווחים שלהן וזו זכותן. ג) אין לי טענות על שלושת הבניינים שכבר אושרו על ידי נציגינו, כנראה מחוסר ידיעה והבנה, ובתנאי שיודיעו שיותר זה לא יקרה, גם אם ראשת העיר והיזמים ילחצו חזק.

ניסינו להיפגש עם הנציגים אך הם סרבו, לפיכך הנתונים הועברו לרבני העיר והם יעשו כהבנתם. מפיהם אנו חיים וככל שיאמרו לנו נעשה ונשמע, נקווה שגם הנציגים, כדי שהציבור יוכל להצביע עבורם בבחירות הבאות.

לכאורה, טוענים נציגנו, כי אין שום הוכחה שהפרוייקטים מתוכננים לציבור הלא חרדי. לראיה הם אפילו מנופפים בהישג כי לכל דירה הוצמדה מרפסת סוכה, טוענים כי במקומות אחרים כבר בנו בגבהים כאלו וכו'. אבל כל זה רק לכאורה, כי האמת היא שהתקדים הזה מסוכן ביותר לעתיד הציבור החרדי בבית שמש, אני אסביר: הרי כל קבלן שואף להגדיל כמה שיותר דירות לגובה ולרוחב, הדבר היחיד שמונע ממנו זו הוועדה, והדבר היחיד שבגללו הוועדה מונעת זה בגלל שרוב הציבור החרדי זקוק לבניינים עד גובה סביר ללא שימוש במעלית שבת. גם מי שמקל במעלית עדיין רוצה לגור בבניין חרדי, ולא בבניין שרובו דתי לאומי ומיעוטו מהמיעוט החרדי שכן משתמש במעלית.

מה שמביא את הקבלן לבעייה: הוא לא יכול לשווק את הקומות הגבוהות לחרדים ולכן מעדיף לשווק את הכל החוצה, על חשבון עתידנו ועתיד ילדינו (תלוי בגיל הקורא). אין קבלן שלא רוצה לעשות גם כן כך, ידוע לי על כמה קבלנים שעומדים בסטנד ביי וממתינים לקבל הקלות גדולות אף יותר, אם המגמה תימשך אפשר להודיע כבר עכשיו כי בית שמש נסגרת בפני הציבור החרדי.

וזאת למודעי: כמה שנחפש בארץ פתרונות דיור, לאורכה ולרוחבה, גם אם שר השיכון יחבוש ספודיק ושרי הפנים והכספים כולם יהיו שלנו, עדיין מלכת הדיור החרדי הייתה ותישאר בית שמש, העיר היחידה שעתודותיה אינן גובלות בערים אחרות, ואינה תלויה בשר הביטחון, את הפוטנציאל הזה גילו, וניצלו, משה מונטג ומשה אבוטבול, ודאגו לנו לעד עשרים אלף דירות, רוב מה שיש היום זה תודות להם, אמר לו הקב"ה למשה יישר כח. גם הנציגות הנוכחית, משקיעה לילות כימים למען הציבור החרדי וכולנו מכבדים זאת, אך אין זה מונע את חובת ההתרעה.

לצורך כך הם תכננו את הרמות (שם מרוכזים רוב רובו של הציבור החרדי) כדוגמת פרח אשר מרכזו הוא רמת אברהם. אשר היא השכונה היחידה המחברת את א' ג' וד', אם רמת אברהם תהיה בעלת אופי דתי לאומי או חרד"ל (שאנחנו מאוד אוהבים אותם, אבל להם יש את כל בית שמש, שאכן נבנים בה מגדלי ענק וזה מצויין) ומצטרף למעט שגרים בשילה ובמשקפיים, זה מנתק את כל הרצף ההתיישבותי החרדי, את זה אולי רוצה ראשת העירייה (שנבחרה בתאונת בחירות חד פעמית, ולמרות שהיא מחוללת נפלאות, הדמוקרטיה הדמוגרפיה וההיגיון יחליפו אותה עוד פחות משנה), את זה בדיוק אסור שיקרה.

מה היא לא עשתה על מנת להדיר את החרדים מרמה ה'? השקיעו מיליונים במיתוג השכונה כמשהו שלא קשור לבית שמש החרדית, סיננו כל חרדי שרצה לקנות, בנו רבי קומות (נשמע מוכר? זה אכן אותו דבר), אבל ברוך השם שלא הצליחה. משום שהציבור החרדי הגיע כי עסקני הדיור קראו לציבור הזכאים להיכנס באמצעות ההגרלות וזהו, השכונה חרדית וזו עובדה למרות ניסיונותיה.

אגב, אין לנו שום טענות עליה, היא נבחרה על ידי הציבור הלא חרדי ופועלת עבור בוחריה בכל כוחה, אפשר אפילו להתפעל להעריך ולהעתיק. כך בדיוק היינו רוצים לראות את הנציגים שלנו, אלו שמחזיקים במפתחות, להילחם על עתיד העיר, אבל מהכיוון השני.

ואם ראשת העיר תלחץ עליהם? מה היא יכולה לעשות במועצה שרובה חרדית? כמעט כלום! וגם אם היא תצליח חלילה, הציבור החרדי מעדיף עוד כמה אלפי דירות גם אם זה על חשבון הקצאה לגן פלוני. עוד פחות משנה בחירות והכל יתחלף, את ההקצאות נוכל לסדר אז, את הצביון של בית שמש לא נוכל להחזיר אחורה לעולם.
קרדיט אתר gdn
 

א.פ.ב.

משתמש פעיל
זה טוב שיש אנשים כאלו! אם לא שהם היו עובדים להראות את המעלות שיש בפריפריה הרבה מאד מפונקי - מרכז לא היו גרים בדירות שלהם! נכון שהם גריפ בעפולה וכדו ואינטרסנטים ועכ''ז אני מאד מעריכה אותם! וכולנו חייבים להם תודה ענקית! בלי אינטרסים שום דבר בעולם לא היה זז
השאלה היא האם אחרי שהאנשים משתכנעים ועוברים לפריפריה, האם הם נשארים שם כי הם מרוצים מהמקום, או כי מחירי הדירות בערים החרדיות עולים בקצב מהיר יותר מבפריפריה, והפער שהיה להם בהתחלה ושיכנע אותם לעבור לפריפריה רק מתרחב.
לדוגמא לפני 3 שנים דירה בק"ס 1.3 ובעפולה 500,000 (פער 800), והיום בק"ס 1.8 ובעפולה 700,000 (פער של 1.1)-מסמר בלי ראש-מה שתוקע אותם לנצח בפריפריה.
חוץ מזה שאחרי שהם השתכנעו שהפריפריה מאוד שווה והם קונים שם דירה, מתבטלת הזכאות לדירה בהנחה, ואז גם אם הם רוצים לנסות את דירה בהנחה למגורים במרכז או להשקעה הם כבר לא יכולים.
או שהם פשוט חוזרים למרכז רק מבוגרים בשנתיים...
תפסיק לחשוב שאנשים קונים בפריפריה רק כמקפצה למרכז,
תפנים,
שאנשים הולכים לפריפריה כי הם מעונינים!!, כי אין להם שום דחף לגור כמו כולם, לאכול כמו כולם, ולעשות כמו כולם,
ככה שכל מה שטענת פה לא רלוונטי
אתם יכולים לעבור על ההודעות שלי אני כותב ואכתוב הרבה גם על הבעיות של הפריפריה ועל הניסיון של אינטרסנטים לייפות את המציאות מ 2 סיבות:

1. כי גם מי שהחליט לעבור לפריפריה וטוב לו שם - צריך שזה יהיה החלטה אחרי שיש לו את כל האינפורמציה לטוב ולמוטב על הפריפריה ולא החלטה על בסיס נתונים שגויים או מטעים שקיבל מעסקנים או אינטרסנטים למיניהם...

2. אם כל הזמן יחפו ויחביאו את הבעיות שיש רק בשביל שיבואו לפריפריה הרבה אנשים ייקח עוד הרבה שנים עד שהדברים יתוקנו וישתנו אז כל אלה אנשי הפריפריות שעושים זאת פשוט יורים לעצמם ברגליים....
 

ה' הטוב

משתמש פעיל
משהו יודע היכן כדאי לקנות דירה להשקיע בפרפריה?
אשמח גם לשמוע אם משהו מכיר את הנשא של דירה לנופשים האם שווה את ההשקעה?
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
חייב לציין שתי נתונים שעולים מן הכתבה של @רק מילים טובות

א.בעשור הקרוב צריך עוד 200 אלף יח"ד שזה 20 פעם את מודיעין עילית ובית עילית
1672815553819.png


ב.מתוך כל שקל שקונים בפריוקט 67 אגורות הולך למדינה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1672815614215.png
1672815657591.png


ועוד דבר
1672815943728.png
 

"תודה לה'"

משתמש מקצוען
מתוך אתר המחדש

עיתונאים שניסו לראיין באחרונה את שר השיכון יצחק גולדקנופף נתקלו בדלת אטומה. השר שלא הפסיק לדבר במערכת הבחירות, דומם מנוע ולא מתראיין מזה תקופה ארוכה.

הסיבה לכך קשורה לכך ששר השיכון שוקד על תכנית מהפכנית במשרד השיכון במטרה להביא בשורה לזוגות הצעירים שמשוועים לקורת גג.

ל'המחדש' נודע כי בימים הקרובים אמור גולדקנופף לפרסם את פרטי התכנית שבה יציג את הפתרון שלו למצוקת הדיור. ל'המחדש' נודע כי גולדקנופף אמור להציף את השוק עם תוכנית לבניית כמות גדולה של דירות שעוד לא הייתה כמותה בישראל, וכן יכריז על הקמת עיר חרדית או בניית רבבות יח"ד בתוך עיר חילונית. גורמים המעורים בענף הנדל"ן אומרים ל'המחדש' כי המהלך המתוכנן, אם וכאשר יצא לפועל אמור (יחד עם העלאת הריבית) להוריד את מחירי הדירות שגם ככה נמצאים בהקפאה. אותו גורם הבהיר כי רק בטווח הארוך יהיה ניתן לדעת אם התוכנית תרמה להורדת מחירי הדירות בישראל.

בשבוע שעבר (ה') חתם שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף על הסכם פיתוח עם עיריית בית שאן שיגדיל את אוכלוסיית העיר ב-70%.

הסכם הפיתוח שנחתם היום כולל בנייה של כ-4,000 יחידות דיור חדשות בעיר, הקמת מוסדות ציבור, שטחי מסחר ותעסוקה
 

שקנאי

משתמש רשום
ועדת הדיור של קהילת גבעת המורה יוזמת התפתחות לבית שאן,
אולי בשלב השני יהיו גם השכונות החדשות מתאימות למגזר?
ימים יגידו...
1.jpeg

2.jpeg
 

ייד

משתמש מקצוען
ועדת הדיור של קהילת גבעת המורה יוזמת התפתחות לבית שאן,
אולי בשלב השני יהיו גם השכונות החדשות מתאימות למגזר?
ימים יגידו...צפה בקובץ המצורף 1368921
צפה בקובץ המצורף 1368923
כלומר: התיאשו מלהקים משהו רציני,
ומסתפקים בקהילות קטנות וזמניות מפוזרות בכל הארץ,
ההפסד של כולנו..
 

די

משתמש סופר מקצוען
כלומר: התיאשו מלהקים משהו רציני,
ומסתפקים בקהילות קטנות וזמניות מפוזרות בכל הארץ,
ההפסד של כולנו..
שים לב מדובר סך הכל ב"וועדת הדיור של עפולה" לא איזה ארגון גג שמחליט איפה הציבור החרדי הולך לגור במאה השנים הקרובות.
 

שקנאי

משתמש רשום
כלומר: התיאשו מלהקים משהו רציני,
ומסתפקים בקהילות קטנות וזמניות מפוזרות בכל הארץ,
ההפסד של כולנו..
ממש לא,

1. מחירי הדירות החדשות לא ירדו מתחת ל1,100,000 , בבית שאן 4 חד מתחיל בפחות מ600
2. יש מספיק לכולם וכל הפתרונות יחד גם אם יתבצעו הלוואי ויספיקו.
וכמו שכתבו, זו יוזמה של ארגון מקומי והלואי וכולם יצליחו כמוהו.
 

ייד

משתמש מקצוען
ממש לא,

1. מחירי הדירות החדשות לא ירדו מתחת ל1,100,000 , בבית שאן 4 חד מתחיל בפחות מ600
2. יש מספיק לכולם וכל הפתרונות יחד גם אם יתבצעו הלוואי ויספיקו.
וכמו שכתבו, זו יוזמה של ארגון מקומי והלואי וכולם יצליחו כמוהו.
לא דיברתי על המחירים אלא על הקהילה,
כל מי שבא לעפולה הגיע כי הוא האמין שתוך עשור תהיה שם שכונה חרדית לתפארת,
ברגע שעוברים ל100 בכל עיר זה אומר שמקום חרדי כבר לא יהיה וכל הותיקים שילדיהם יגדלו יעזבו את המקום...
 

אדיר נוף הגליל

משתמש פעיל
א. חבל שצירפת תמונה של הר יונה
ב. אם אחרי 100 משפחות אתה כבר עובר לעיר הבאה זו בדיחה עצובה
מנסים להקל על הביקושים למעבר לפריפריה. ויש ביקוש מאוד גדול.
100 משפחות בשנה אחת זה המון במיוחד לעיר כמו נוף הגליל.
בית שאן עיר מסורתית יהודית הומוגנית שם יש הרבה צמודי קרקע מאוד זולים . פחות מהסגנון של גבעת המורה ונוף הגליל...
 

שקנאי

משתמש רשום
לא דיברתי על המחירים אלא על הקהילה,
כל מי שבא לעפולה הגיע כי הוא האמין שתוך עשור תהיה שם שכונה חרדית לתפארת,
ברגע שעוברים ל100 בכל עיר זה אומר שמקום חרדי כבר לא יהיה וכל הותיקים שילדיהם יגדלו יעזבו את המקום...
בגבעת המורה לבד יש כ500 משפחות,
בעפולה עילית כ 500 נוספות
ואף אחד לא נוטש את הערים הקודמות הם ממשיכות להתפתח אבל אין הקומץ משביע את הארי
 

ייד

משתמש מקצוען
מנסים להקל על הביקושים למעבר לפריפריה. ויש ביקוש מאוד גדול.
100 משפחות בשנה אחת זה המון במיוחד לעיר כמו נוף הגליל.
בית שאן עיר מסורתית יהודית הומוגנית שם יש הרבה צמודי קרקע מאוד זולים . פחות מהסגנון של גבעת המורה ונוף הגליל...
בית שאן היא מקום אדיר
אבל רק אם באים על דעת להישאר, לגדול ולהתפתח ולא לנטוש לטובת מקום אחר
 

אדיר נוף הגליל

משתמש פעיל
לא דיברתי על המחירים אלא על הקהילה,
כל מי שבא לעפולה הגיע כי הוא האמין שתוך עשור תהיה שם שכונה חרדית לתפארת,
ברגע שעוברים ל100 בכל עיר זה אומר שמקום חרדי כבר לא יהיה וכל הותיקים שילדיהם יגדלו יעזבו את המקום...
מי שביקר בנוף הגליל הותיקה יודע שמדובר בבית אבות אחד גדול . פה ההזדמנות לקהילה חרדית להתפתח... אם כל הצער שבדבר.
 

ייד

משתמש מקצוען
בגבעת המורה לבד יש כ500 משפחות,
בעפולה עילית כ 500 נוספות
ואף אחד לא נוטש את הערים הקודמות הם ממשיכות להתפתח אבל אין הקומץ משביע את הארי
500 משפחות זה טוב להתחלה, זה גרוע מאוד כמצב סטטי
הקהילה בעפולה לא ממשיכה להתרחב בקצב גבוה וזה בדר״כ תחילת הדעיכה וחבל
 

אדיר נוף הגליל

משתמש פעיל
לא דיברתי על המחירים אלא על הקהילה,
כל מי שבא לעפולה הגיע כי הוא האמין שתוך עשור תהיה שם שכונה חרדית לתפארת,
ברגע שעוברים ל100 בכל עיר זה אומר שמקום חרדי כבר לא יהיה וכל הותיקים שילדיהם יגדלו יעזבו את המקום...
100 המשפחות החדשות בנוף הגליל מתרכזות בשכונה הצפונית שהיא שכונה שאפשר לחרד בקלות בגלל מיקום השכונה
בית שאן היא מקום אדיר
אבל רק אם באים על דעת להישאר, לגדול ולהתפתח ולא לנטוש לטובת מקום אחר
ישראל מדינה קטנה וצפופה . כל שנה נולדים פה 200 אלף ילדים . לאן בדיוק ילכו? עוד 30 שנה כל הפריפריות יהיו כמו עפולה עילית וחלקם כמו צפת. בסופו של דבר הציבור שלנו לא עשיר ולא יוכל לגור במשולש של ירושלים בני ברק בית שמש.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  11  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה