מדובר פה על גגנות.סיפרה לי הבוקר מטפלת במעון שאמרו לכל העובדות שמי שלא תאחר בחודש הקרוב תקבל מענק של 500 ש''ח.
מדובר על המענק הזה?
היא ממש התלהבה שככה מפנקים אותן אבל אח''כ חשבתי לי שאולי זה כסף שבכל מקרה חייבים לתת להן..
לא על מטפלות במעון
מדובר פה על גגנות.סיפרה לי הבוקר מטפלת במעון שאמרו לכל העובדות שמי שלא תאחר בחודש הקרוב תקבל מענק של 500 ש''ח.
מדובר על המענק הזה?
היא ממש התלהבה שככה מפנקים אותן אבל אח''כ חשבתי לי שאולי זה כסף שבכל מקרה חייבים לתת להן..
יש הבדל בין כסף פרטי שהוא של השכניםלגבי מה שכתבו שזה לא גזל, נניח ואתה ועד בית, האם אתה מקלף ממעטפות השכנים כשאתה משלם למנקה??
הכסף בסך הכל מופקד אצל המנהלים האלו ממשרד החינוק, הוא נמצא אצליהם כפיקדון והם מועלים בו, למה זה לא גזל??
נכון,אבל אולי בחוזה של המנהלים מול העובד אלו התנאים(שאמור להחזיר במקרה כזה)רק הערה קטנה, בשעת "לקיחת" הכסף, הוא של העובד, כבר עבר לרשותו
ולכן זה כבר לא מהמדינה
אין סיכוי שיש הסכם כזה.נכון,אבל אולי בחוזה של המנהלים מול העובד אלו התנאים(שאמור להחזיר במקרה כזה)
האם ראית את ההסכם בין המנהל לעובד?
עדיין תופס הלכתית...אין סיכוי שיש הסכם כזה.
זה לא חוקי.
איפה בדיוק עושים חוזה מול העובדות? עוד רעה חולה.נכון,אבל אולי בחוזה של המנהלים מול העובד אלו התנאים(שאמור להחזיר במקרה כזה)
האם ראית את ההסכם בין המנהל לעובד?
אולי זה תופס אבל אף מעסיק לא יעשה כזה חוזה שיכניס אותו לכלאעדיין תופס הלכתית...
זה לא יכניס אותו לכלא, והלכתית אסור לתבוע על זה..אולי זה תופס אבל אף מעסיק לא יעשה כזה חוזה שיכניס אותו לכלא
נשכלל את המקרה לדוגמא מפעל הפיס היה עובד שאם מישהו זוכה הוא מקבל את הכסף דרך מקום העבודה בפריסה ל30 שנה האם המעסיק היה יכול לגעת בכסף הזה?זה כמו שהמנהלת שלי תעשה איתי חוזה (בכתב בינינו, בע"פ לא יודעת) שאם אני אזכה בפיס יום אחד... שאני אביא לה את זה ובמזומן..... (למרות שאני משלמת מסים מלאים על הזכיה)
יכול להיות שאם מתוך לחץ לקבל את העבודה חתמתי- אשמתי ואני צריכה להביא לה
אבל מלכתחילה הסכם כזה??
למה לא?לא ראיתי (ובבקשה לא להשתמש במילה "להחזיר", זה לתת, לתרום, לתת דמי חסות, שוחד... וואטאבר, אבל זה לא החזר כי הוא לא הביא את הכסף1)
זה לא חייב להיות בחוזה אפילו בעל פה זה יכול לתפוס הלכתיתאבל מההסיפור שאני שמעתי מכלי ראשון על מקרה כזה (קייטנה חופש גדול של בי"ס עירוני) שהמנהלת אמרה לה בע"פ, תקשיבי יש תלוש ואת מקבלת משכורת, אבל אם את רוצה שאעסיק אותך פה (בהמשך השנה) את מביאה לי חלק מהסכום במזומן
איך סעיף כזה נרשם בחוזה?
יש הרבה חוסר היגיון בכל מה שקורה פה במדינהבמקרה שהעובד מקבל משכורת משרד החינוך, הוא צריך להביא לי תרומה במזומן? עפעס, לא נשמע לי
אם זה עברות אז לא שם רעאבל אני מניחה שאתה לא רוצה לקבל את העברות של מנהלי המוסדות.. אז חבל להוציא שם רע.
זה שאלה מקדמת.ובל קשר, אני לא מבינה, איפה הח"כים החרדים? איפה ה"שלוחי דרבנן" שלנו? למה הם שותקים??????
אם זה לא גזל אז זה הוצאת שם רע...אם זה עברות אז לא שם רע
הלכתית זה לא גזלה...זה כמו שהמנהלת שלי תעשה איתי חוזה (בכתב בינינו, בע"פ לא יודעת) שאם אני אזכה בפיס יום אחד... שאני אביא לה את זה ובמזומן..... (למרות שאני משלמת מסים מלאים על הזכיה)
יכול להיות שאם מתוך לחץ לקבל את העבודה חתמתי- אשמתי ואני צריכה להביא לה
אבל מלכתחילה הסכם כזה??
איפה יש מקור הלכתי שמותר לכוף על אדם לקבל משהו לרשותו ולהחזיר לא רוצה אל תביא ובפרט שזה גורם נזק למקבל בארנונה ומענק עבודה גם אם התנה בתחילה לא בטוח שתופס בודאי שעל זה לא התנה עדיין לא בא לעולם.למה לא?
אם זה ההסכם אז מדוע זה לא להחזיר
מבחינה הלכתית זכותו של המנהל לעשות איזה הסכם שבא לו
(לא ראיתי את ההסכם ,הסכם כזה בעייני הוא מושחת.. אבל אני מדבר נטו הלכתית כנ"ל)
לא דיברו על לא להעביר אלא שמכריחים להחזיר באיזה זכות ניתן לכפות על בן אדם לקבל משהו ולהחזיר ובפרט שזה עבירה פלילית ועלול להסתבך בזה.לא קראתי את כל האשכול
זה נכון שמנהלי המוסדות הם מושחתים ונצלנים
אבל- כמו שכתבו כאן הלכתית נטו
אם המנהל סיכם עם עובדת שהיא מקבלת לחודש X כסף
זה בעצם לא עניינה האם המדינה הגדילה את התשלום
כמו שלא עניינה האם היו חודשים שהתקצוב לא הגיע בשלמותו והמנהל השלים את החסר.
כי הוא מחוייב לסכום שסיכם עם העובדת בכלל בלי קשר כמה התקצוב שמגיע על הגן שלה.
לידיעתכם- גנים מתוקצבים בכלל לפי ראש
האם גננת שיש לה 20 ילדות מקבלת משכורת שונה ממי שיש לה 35 ילדות?
התשובה היא לא!
לכן- כל שיטת העברת התשלום לגננות היא בעייתית
כי בגנים של משרד החינוך הגננת מקבלת ישירות את תשלום לידיה ולחשבון הבנק שלה,
ובגני עמותות העמותה מקבלת את התשלום ומעבירה לפי הסכם פנימי בין העובדת וההנהלה את הסכום שסוכם.
זה באמת בעייתי..
למה זה לא גזלה אני מדבר על מקרה של מפעל הפיס.הלכתית זה לא גזלה...
זה מקומם, במיוחד כשזה נעשה בגורף ובאופן חסר הגיון...
אף אחד לא כפה את הגננת לחתום.(שוב מצטער שזה נשמע גרוע ,אבל הדיוק חשוב פה)איפה יש מקור הלכתי שמותר לכוף על אדם לקבל משהו לרשותו ולהחזיר לא רוצה אל תביא ובפרט שזה גורם נזק למקבל בארנונה ומענק עבודה גם אם התנה בתחילה לא בטוח שתופס בודאי שעל זה לא התנה עדיין לא בא לעולם.
אם עשית הסכם עם אדם שאתה מעסיק אותו בתמורה לכך שיעביר לך כל זכיה עתידית שלו, והוא מקיים את ההסכם זה לא גזלה. הוא התחייב לך.איפה יש מקור הלכתי שמותר לכוף על אדם לקבל משהו לרשותו ולהחזיר לא רוצה אל תביא ובפרט שזה גורם נזק למקבל בארנונה ומענק עבודה גם אם התנה בתחילה לא בטוח שתופס בודאי שעל זה לא התנה עדיין לא בא לעולם.
לא דיברו על לא להעביר אלא שמכריחים להחזיר באיזה זכות ניתן לכפות על בן אדם לקבל משהו ולהחזיר ובפרט שזה עבירה פלילית ועלול להסתבך בזה.
למה זה לא גזלה אני מדבר על מקרה של מפעל הפיס.
כולם כאן זורקים על פי הלכה זה תופס איפה המקור לזה?
את המשכורת שסוכם היא מקבלת על העבודה כל הלבנת הון אחכ זקוקה להסכמה חדשה ותשלום כמו שמקובל בהלבנת הון מה פתאום זה נכנס לתוך העבודה ?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: