דרוש מידע האם נפלנו עם הקבלן?! או שכולם כאלו?

ידוע

משתמש רשום
קודם כל לקרוא לעוד קבלנים להצעת מחיר, בשביל המושגים. ולדבר עם אנשים שכבר בנו עם הקבלן הנ"ל איך הכי כדאי להתנהל איתו ועל מה להקפיד.
- אם באמצע העבודה אתם צריכים להוסיף עוד משהו, תבדקו שהמחיר שהקבלן זורק אינו מופקע. (כמו שקרה לנו עם קיר הגבס, שלקח לנו כ-1500 יותר מהמחיר בשוק, ואמר ש"בלוק זה בעיה". אולי אצל אחרים זה לא היה כזו בעיה? וזאת מבלי להתייחס לעניין שמהיום הראשון רצינו לחלק את החדר ולכן לא חשבתי שניאלץ לשלם ע"כ. לא סיכמנו את זה בחוזה - אז זה נפל עלינו)
- להשאיר סכום גדול ככל האפשר לסוף.
- לא להיכנע לאף לחץ לשלם את הסכום הסופי לפני שכל העבודה נעשתה. (כל העבודה - עד הבורג האחרון)
-עדיף לסכם בחוזה שהתשלום הסופי הוא לאחר שבוע או שבועיים מסיום העבודה - כך שיהיה לכם זמן לראות אם יש ליקויים וכד'
- לא להאמין לאף הבטחה - כמו - "מחר על הבוקר אני מגיע לסיים".
- לא לסכם שום דבר בעל פה, הכל רק בכתב. אפילו אם אתם נותנים אמון בבנאדם. יש אנשים שאינם נוכלים - הם פשוט רחפנים כרוניים. שוכחים כל דבר שמסכמים, לאחר חמש דקות. כשהכל כתוב, הכל נראה אחרת. (לכתוב כל דבר, אפילו המ"מ של הפוגות. אני ביקשתי 2 מ"מ, הוא הבטיח. בסוף עשה 5.) אם למרות הכל, אתם מסכמים דברים קטנים בע"פ - דאגו שהכל יהיה מוקלט.
- אל תסמכו יותר מדי על הקבלן. תבדקו בעצמכם כל עבודה, לוודא שהיא בוצעה בדיוק כפי שביקשתם. (כן, למרות שזה התפקיד שלו בעצם) שלא תגלו פתאום שאת החלון עשו ב-15 ס"מ יותר גבוה, או את הריצוף בצורה שונה, או מה שלא יהיה.
- תדרשו לראות אישור מהנדס, או לשמוע מהמהנדס בעצמכם שהכל בסדר. במיוחד אם אתם מורידים קירות - אל תתפשרו על מהנדס, גם אם הוא של הקבלן - תדברו איתו בעצמכם, קחו את הפרטים שלו, ותוודאו שהכל בסדר. מה שמעניין קבלנים - זה כסף. רק כסף. לא הבטיחות שלכם.
- תאריך סופי לסיום העבודה - אינו מספיק. תכתבו קנס מסויים על כל יום של איחור. וכעת בעידן הקורונה - תפרטו בחוזה מה יכול להוות עילה לאיחור ומה לא. שלא יקרה שהקבלן אומר שהפועלים "הבריזו" בגלל הקורונה, או סיבה אחרת, ואח"כ תגלו אותם לעבוד במרחק רחוב וחצי ממכם... (גם זה קרה לנו. הוא אמר - אין לי את הערבים היום, הם לא הגיעו. אח"כ ראינו אותם עובדים ברחוב המקביל...)
-וכמובן - לפני הכל - תפילה. כנראה שאני לא התפללתי מספיק בעת שהתחלנו את הבניה...
מניסיון אני מצטרף לכל ההמלצות אבל אני רוצה להוסיף עוד נקודה
לכל קבלן חרדי ובטח משלנו חייבים להוסיף סעיף של רב בורר שמוסכם על שנינו ושזה יהיה מעוגן בחוזה
 

לעת עתה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
זה אשכול ישן אבל הכותרת הקפיצה לי קורויז.

דודה מבוגרת מהציבור הכללי סיפרה לי שכשהבת שלה היתה בגיל ההכרויות.
חברתה הזהירה אותה, שתתחתן עם כולם, רק לא עם קבלן ולא עם מרוקאי.
בסוף קיבלה גם קבלן וגם מרוקאי.
אגב, בנ"א זהב.
אז לא כל הקבלנים כאלו, אבל בהחלט הרבה, לא סתם יצא להם כזה שם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה