דרוש מידע האם בבתי הספר מודעים לכך שהשעיה היא בד"כ לא עונש?!

tbh

משתמש מקצוען
הילד נהנה מהחופש וההורים טוענים שה"חופש" זה עונש בשבילם.
בתכלס'-העונש הזה הוא יעיל ועובד והילד חוטף על כך מהוריו כך שהעונש עובד.
עדיין לא הבנתי מה פירוש 'עובד'.
לא ראיתי שיש ילד שצעקות ההורים ריגשו אותו עד כדי שלא ירצה חופש.
(אא"כ מדובר בילד מוכה שלא רוצה להיות בבית?)
 

אב"ם

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
בתכלס'-העונש הזה הוא יעיל ועובד והילד חוטף על כך מהוריו כך שהעונש עובד.
לא הבנתי!
הילד צריך להיענש, העונש ניתן להורים כדי שהם יענישו את הילד???
ביה"ס חושב שהילד זקוק לעונש, שיתנו לו, (וכבר סיכמנו שלהיות בבית זה פרס).
למה ההורים צריכים להעניש במקום?!
 
  • תודה
Reactions: tbh

גלינג

משתמש סופר מקצוען
כאנשים אמונים, לא מבין את שאלת החוקיות.
לב הדיון הוא ערכי. במידה להשכיר היא צעד נכון מה אכפת לנו מה החוק של משרד "החינוך" קובע?
 

Yael Mor

משתמש מקצוען
הדור האחר, זה נשמע ממש הדור המכיל שמתמודד עם הילדים יופי,(שהיום טוענים שפעם זה לא היה ככה ולא הכילו.....)
מעניין למה הדור המכיל שלנו לא מצליח להכיל.....
אתם מוזמנים לבית הספר ולא רק שלי אלא בעוד הרבה מקומות, ולהזדעזע מרמות החוצפה והאלימות שיש. אז יש דברים שאי אפשר להכיל אותם. והחוצפות שהיו כשאני הייתי קטנה? הלוואי היום כאלו דברים...
 

efigraf

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
לאחר קריאה של רוב התגובות כאן מעניין היה לראות את הגישות והמחשבות של הורים לילדים...
א. יש הורים שנראה שהם עדיין ילדים...
ב. תגובה משונה שחוזרת על עצמה: שזה שהילד בבית זה עונש להורים... מקווה בשביל כל אלו שמרגישים את זה שהילדים שלהם לא יודעים את זה... (גם אם זה גובל בלהפסיד עבודה או כל טרחה אחרת עדיין החינוך של הילדים חשוב יותר.)
ג. אחריות החינוך מוטלת על ההורים ולא על בית הספר. ואם זכיתם במורה שהוא גם יודע לחנך אז אל תשכחו להודות לה' וגם למורה...
ד. עונש השעית תלמיד בא על מעשים חמורים במיוחד שהמכנה המשותף שלהם הוא:
התנהגות כזו לא בבית ספרנו!!!
והעונש הוא עבור:
הילד - ששכח איך מתנהגים ופשוט להראות לו את הגבול.
הוריו - שאם הילד זקוק לטיפול אז שיתחילו לפעול בנידון ולא יפילו את זה על ביה"ס.
וחבריו - שלא יחשבו אפילו לחקות את ההתנהגות הזו.

יש רק ילדים מסגנון בתים מאוד מסויים שעדיף שביה"ס ימצא דרכים אחרות לטפל בילד. אולי כך הוא יהיה יותר טוב מהוריו...
 

ת'כלס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
יש מושג בחינוך של גבול אדום. בכל מקום יש את הגבול האדום שלו.
גבול אדום זה על מעשים ספורים מאוד שברור מאוד מאוד מאוד שהם לא ייעשו
ואז התגובה היא "שבירת הכלים" כביכול.
בלית ברירה.
לתועלת הכלל בעיקר, אבל גם לשדר- אתה מוציא עצמך מהכלל ויש כאן סמכות שחזקה ממך ולא תתן לך להזיק לעצמך ולעבור גבולות.
כמובן שאם עושים זאת לא נכון ומידי הרבה ועל כלום- זה לא עובד.
מצד שני- ראיתי גם ראיתי שאם ההורים בלבם (גם בלי לאמר מילה) נמצאים במקום שבז למוסד ולאנשי החינוך
הילד לא מקבל תועלת מהעונש.
 

כתב עט

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עדיין לא הבנתי מה פירוש 'עובד'.
לא ראיתי שיש ילד שצעקות ההורים ריגשו אותו עד כדי שלא ירצה חופש.
(אא"כ מדובר בילד מוכה שלא רוצה להיות בבית?)
כשמדברים פה על תגובה של הורים, לא מדובר כלל על צעקות וק"ו לא על הכאה.
להפך. הורה שיודע לחנך טוב לא זקוק לכל אלה.
אפשר להעביר מסר עם או בלי מילים.
מסר שהורה מעביר, לדוגמא: ילד שמפסיד לימודים, לא מרוויח דבר. כי אין ילד שלא רוצה להיות מצטיין
או להיות בסדר כמו כולם. המסר צריך להיות: בית ספר הוא מקום של עשיה, מקום של התקדמות, אתגר וסיפוק...

רק הורה שמאמין שלהיות בבית זה רווח ובית הספר הוא ה"עונש", או ילד שחווה ביום יום, חוויה של "עונש" בבית הספר,
אם מסיבות לימודיות, חברתיות או התנהגותיות- יכול לחשוב שהשעיה היא לא ענישה, אלא מתן פרס.
 

אב"ם

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
מסר שהורה מעביר, לדוגמא: ילד שמפסיד לימודים, לא מרוויח דבר. כי אין ילד שלא רוצה להיות מצטיין
או להיות בסדר כמו כולם. המסר צריך להיות: בית ספר הוא מקום של עשיה, מקום של התקדמות, אתגר וסיפוק...
בתוך עמי אנוכי יושבת, ועצוב לומר אבל בודדים הילדים שחושבים שלימודים זה מקום של אתגר וסיפוק,
ולא משנה כמה שהורה ישדר שזה כיף וכו' ...(כתינוק הבורח מבית הספר- לא נאמר על ידי...)
אם ילד הולך לביה"ס בכיף זה ממש לא רק כי שידרו לו שזה כיף אלא כי יש לו שם ריגושים שבבית אין כמו חברה וכד'
וכן, יש ילדים שלא רוצים להיות מצטיינים או ליתר דיוק רוצים ולא יכולים, לא כולם נולדו חכמים, לא כולם שווים,
והכי עצוב שלא מכירים בכך שלכל ילד יש את המעלות שלו!!!
(וסתם לידיעת הציבור, יש דבר כזה שקוראים לו במקום לתת יחס על התנהגות שלילית לתת על חיובית, וזה גורם לילד להבין ששווה לו להתנהג טוב ומניסיון זה עובד).
ובהקשר לכל אלא שאמרו לשולחים הביתה רק במקרים חמורים של חוצפה וכד' אני אתן דוגמא שהייתי נוכחת בה שהראתה לי שהלוואי וזה היה נכון (ולצערי זה לא הדוגמא היחידה),
ילדה חמודה בכיתה ג' ברכה "שהכל" בקול באמצע שיעור ואכלה סוכריה, וכל זה קורה מול המורה וכל הכיתה.
זה נחשב חוצפה נכון?!
אז ההמשך היה שכעסו עליה, וצעקו וקראו להורים ושלחו אותה לבית לכמה ימים,
ואז אח"כ נזכרו לשמוע את הגירסה של הילדה לסיפור, והסיפור ששמעו ממנה היה שהיא התנהגה יפה והמורה נתנה לה סוכריה בשיעור אז היא ברכה ואכלה.
נו באמת, מה ציפיתם מילדה בת 8-9 שנותנים לה סוכריה שהיא תשמור אותה לסוף שיעור?! היא התגרתה!!!
אז כן גם בחינוך יש דבר כזה לדון לכף זכות(וזה כולל גם את המורים), במיוחד ילדים שהרבה פעמים עשו את זה בלי כוונה ואפילו בלי הבנה שמה שהם עושים זה גבול אדום.
ולטובת הנהלת ביה"ס נאמר שהם פעלו אח"כ כראוי ובאו להתנצל מול הבת וכל הכיתה על העונש והודיעו שבפעם הבאה צריך לבקש מהמורה אם אפשר לאכול את הסוכריה בשיעור.
או ילד שחווה ביום יום, חוויה של "עונש" בבית הספר,
אם מסיבות לימודיות, חברתיות או התנהגותיות- יכול לחשוב שהשעיה היא לא ענישה, אלא מתן פרס.
וכמה ילדים שהם לא כאלה יש בכיתה סטנדרטית? כדי שתבדקו.....
 

אבי100

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
והאם זה בכלל מתפקידי כאמא להפוך את זה מפרס לעונש?

לצערי הרב מאוד מאוד זה הגיע אלי.
הילד הושעה יחד עם עוד אחד מהכיתה שלו ועוד שלושה מהמקבילה.
בינתיים סיים את היום השני,
והוא חוגג וחוגג ולא נראה לרגע שהוא בהשעיה
וגם טורח לברך בכל הזדמנות על החופש.

מצד אחד אני לא חושבת שני צריכה להוסיף לו מעבר למה שקיבל,
אז הוא מבלה כל היום ומאוד נהנה.
מצד שני, אם ההשעיה היא פרס עבורו אני לא מבינה מה התועלת!
האם כהורה מקומי להתערב,
ולהכריח הגבלות מעבר להגבלות הרגילות?
כי בכל מקרה יש שעות מחשב מוגבלות מאוד מאוד גם בזמנים רגילים
הוא לא יושב כל הזמן מולו, האם להגביל גם את אותן שעות?
זה אומר שאני או בעלי נצטרך למצוא לו תעסוקה,
ילד בכיתה ה' שרגיל להיות בפעילות כל הזמן.

בחופש יש חברים אבל בלימודים הם בבי"ס.
תודה מראש על תובנות

https://www.prog.co.il/threads/כתיבה-כואבת-עונש.613362/

דרוש מידע - נוהל משונה במעון של התמ'ת (פעם שנייה השנה שזה קורה לי)

הורה שמאחר להביא את הילד אחרי שעה מסוימת מחכה בין 10 ל- 20 דק' בחוץ, הסיבה הרשמית היא שיש זמנים קבועים שמכניסים ילדים בשביל הסדר, אך הסיבה האמיתית כפי שרמזה לי הסייעת בפעם הראשונה, שזה בא כעונש. מישהו שמע על התנהלות כזאת? לפעמים הורה מאחר בנסיבות הגיוניות ומחויבות המציאות, ולמה 'להעניש'...
www.prog.co.il
www.prog.co.il

התייעצות - האם בבתי הספר מודעים לכך שהשעיה היא בד"כ לא עונש?!

והאם זה בכלל מתפקידי כאמא להפוך את זה מפרס לעונש? לצערי הרב מאוד מאוד זה הגיע אלי. הילד הושעה יחד עם עוד אחד מהכיתה שלו ועוד שלושה מהמקבילה. בינתיים סיים את היום השני, והוא חוגג וחוגג ולא נראה לרגע שהוא בהשעיה וגם טורח לברך בכל הזדמנות על החופש. מצד אחד אני לא חושבת שני צריכה להוסיף לו מעבר...
www.prog.co.il
www.prog.co.il

אשמח לתשובה ממורים או ממי שעסקו בהוראה: מדיניות במבחנים

השאלה נכתבת בלשון נקבה כי הסיפור התרחש עם מורה אישה אבל כמובן מיועד למורים, מורות וכו' תלמידה בכיתה ו' מסיימת ראשונה את המבחן. את כמורה אומרת תודה והופכת את הדף על השולחן. התלמידה, חצי דקה אחרי שהתיישבה במקום, ניגשת ומבקשת בדחילו ורחימו את המבחן - כי יש שאלה אחת שלא מילאה, משום שלא הצליחה בשום...
www.prog.co.il
www.prog.co.il

התייעצות - רוצה להתייעץ. דפוס פעולה מסוים של רבה בחיידר

כתבתי פעם על מלמד שנקט בקשירת ידיים לילד שהרביץ שוב ושוב. אותו מלמד לא מחנך, אלא מורה למקצוע מסוים, מהקיץ הקודם וגם עכשיו בתחילת שנה"ל החדשה, הוא שוב בכיתה של בני, מאיים בזה ואפילו הספיק לממש (לפחות) פעם אחת בקיץ. גם אם זה לכמה דקות וגם אם לא נעשה לבני, לא יודעת אפילו מה העמדה שלי לגבי זה. לא...
www.prog.co.il
www.prog.co.il

התייעצות - נוהל חדש בגן של הילדה

הורה שמאחר בחצי שעה ממתין בחוץ 7 דק', עם הילד. החל משעה 9 ממתין בין 10 דק' לרבע שעה. היום לא הרגשתי טוב ובעלי הגיע עם הילדה ב9:15 וחיכה מעל 10 דק' שיפתחו לו, כשאמר שהילדה לא אשמה ומדוע היא נענשת, קיבל תשובה (מחויכת אמנם) 'מי אמר שהעונש עבורה?'.... שמעתם פעם על נוהל שכזה?!
www.prog.co.il
www.prog.co.il
 

טוב מאוד

משתמש מקצוען
בתוך עמי אנוכי יושבת, ועצוב לומר אבל בודדים הילדים שחושבים שלימודים זה מקום של אתגר וסיפוק,
ולא משנה כמה שהורה ישדר שזה כיף וכו' ...(כתינוק הבורח מבית הספר- לא נאמר על ידי...)
אם ילד הולך לביה"ס בכיף זה ממש לא רק כי שידרו לו שזה כיף אלא כי יש לו שם ריגושים שבבית אין כמו חברה וכד'
וכן, יש ילדים שלא רוצים להיות מצטיינים או ליתר דיוק רוצים ולא יכולים, לא כולם נולדו חכמים, לא כולם שווים,
והכי עצוב שלא מכירים בכך שלכל ילד יש את המעלות שלו!!!
(וסתם לידיעת הציבור, יש דבר כזה שקוראים לו במקום לתת יחס על התנהגות שלילית לתת על חיובית, וזה גורם לילד להבין ששווה לו להתנהג טוב ומניסיון זה עובד).
ובהקשר לכל אלא שאמרו לשולחים הביתה רק במקרים חמורים של חוצפה וכד' אני אתן דוגמא שהייתי נוכחת בה שהראתה לי שהלוואי וזה היה נכון (ולצערי זה לא הדוגמא היחידה),
ילדה חמודה בכיתה ג' ברכה "שהכל" בקול באמצע שיעור ואכלה סוכריה, וכל זה קורה מול המורה וכל הכיתה.
זה נחשב חוצפה נכון?!
אז ההמשך היה שכעסו עליה, וצעקו וקראו להורים ושלחו אותה לבית לכמה ימים,
ואז אח"כ נזכרו לשמוע את הגירסה של הילדה לסיפור, והסיפור ששמעו ממנה היה שהיא התנהגה יפה והמורה נתנה לה סוכריה בשיעור אז היא ברכה ואכלה.
נו באמת, מה ציפיתם מילדה בת 8-9 שנותנים לה סוכריה שהיא תשמור אותה לסוף שיעור?! היא התגרתה!!!
אז כן גם בחינוך יש דבר כזה לדון לכף זכות(וזה כולל גם את המורים), במיוחד ילדים שהרבה פעמים עשו את זה בלי כוונה ואפילו בלי הבנה שמה שהם עושים זה גבול אדום.
ולטובת הנהלת ביה"ס נאמר שהם פעלו אח"כ כראוי ובאו להתנצל מול הבת וכל הכיתה על העונש והודיעו שבפעם הבאה צריך לבקש מהמורה אם אפשר לאכול את הסוכריה בשיעור.

וכמה ילדים שהם לא כאלה יש בכיתה סטנדרטית? כדי שתבדקו.....
סיפור שלא היה.
אין מקום שמעיפים ילדה על ברכה בקול באמצע שיעור.
 

אתיס

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בלת"ק חלקי
לא משנה בכלל אם השעיה היא עונש או לא, השעיה זה מסר לילד ולהורים, על חשיבה מחדש על התאמתו ועמידה בתנאים ובכללים שבית הספר מציב.
לא משנה אם הילד מרגיש (לא מאמינה שבאמת הוא מעדיף את זה) שזה חופש (לא חושבת גם שכדאי לחגוג מידי)
את המסר מהמורה וההנהלה הוא מרגיש היטיב.
בכלל כל עונש והשעיה משנה מאוד איך מנהלים, ומה אומרים
וזה שזה עובד זה לא המדד היחיד להצלחה.
משנה מאוד גם מה קרה בדרך, מה החוויה של הילד, והחוכמה לעשות את זה שלא תהיה תחושת דחיה והשפלה, אלא רק אנחנו לא מוכנים להתנהגות הזו, אבל מחכים לך ולא מוותרים עליך.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה