הילד נהנה מהחופש וההורים טוענים שה"חופש" זה עונש בשבילם.מה פירוש עובד?
בתכלס'-העונש הזה הוא יעיל ועובד והילד חוטף על כך מהוריו כך שהעונש עובד.
הילד נהנה מהחופש וההורים טוענים שה"חופש" זה עונש בשבילם.מה פירוש עובד?
עדיין לא הבנתי מה פירוש 'עובד'.הילד נהנה מהחופש וההורים טוענים שה"חופש" זה עונש בשבילם.
בתכלס'-העונש הזה הוא יעיל ועובד והילד חוטף על כך מהוריו כך שהעונש עובד.
לא הבנתי!בתכלס'-העונש הזה הוא יעיל ועובד והילד חוטף על כך מהוריו כך שהעונש עובד.
אתם מוזמנים לבית הספר ולא רק שלי אלא בעוד הרבה מקומות, ולהזדעזע מרמות החוצפה והאלימות שיש. אז יש דברים שאי אפשר להכיל אותם. והחוצפות שהיו כשאני הייתי קטנה? הלוואי היום כאלו דברים...הדור האחר, זה נשמע ממש הדור המכיל שמתמודד עם הילדים יופי,(שהיום טוענים שפעם זה לא היה ככה ולא הכילו.....)
מעניין למה הדור המכיל שלנו לא מצליח להכיל.....
כשמדברים פה על תגובה של הורים, לא מדובר כלל על צעקות וק"ו לא על הכאה.עדיין לא הבנתי מה פירוש 'עובד'.
לא ראיתי שיש ילד שצעקות ההורים ריגשו אותו עד כדי שלא ירצה חופש.
(אא"כ מדובר בילד מוכה שלא רוצה להיות בבית?)
בתוך עמי אנוכי יושבת, ועצוב לומר אבל בודדים הילדים שחושבים שלימודים זה מקום של אתגר וסיפוק,מסר שהורה מעביר, לדוגמא: ילד שמפסיד לימודים, לא מרוויח דבר. כי אין ילד שלא רוצה להיות מצטיין
או להיות בסדר כמו כולם. המסר צריך להיות: בית ספר הוא מקום של עשיה, מקום של התקדמות, אתגר וסיפוק...
וכמה ילדים שהם לא כאלה יש בכיתה סטנדרטית? כדי שתבדקו.....או ילד שחווה ביום יום, חוויה של "עונש" בבית הספר,
אם מסיבות לימודיות, חברתיות או התנהגותיות- יכול לחשוב שהשעיה היא לא ענישה, אלא מתן פרס.
והאם זה בכלל מתפקידי כאמא להפוך את זה מפרס לעונש?
לצערי הרב מאוד מאוד זה הגיע אלי.
הילד הושעה יחד עם עוד אחד מהכיתה שלו ועוד שלושה מהמקבילה.
בינתיים סיים את היום השני,
והוא חוגג וחוגג ולא נראה לרגע שהוא בהשעיה
וגם טורח לברך בכל הזדמנות על החופש.
מצד אחד אני לא חושבת שני צריכה להוסיף לו מעבר למה שקיבל,
אז הוא מבלה כל היום ומאוד נהנה.
מצד שני, אם ההשעיה היא פרס עבורו אני לא מבינה מה התועלת!
האם כהורה מקומי להתערב,
ולהכריח הגבלות מעבר להגבלות הרגילות?
כי בכל מקרה יש שעות מחשב מוגבלות מאוד מאוד גם בזמנים רגילים
הוא לא יושב כל הזמן מולו, האם להגביל גם את אותן שעות?
זה אומר שאני או בעלי נצטרך למצוא לו תעסוקה,
ילד בכיתה ה' שרגיל להיות בפעילות כל הזמן.
בחופש יש חברים אבל בלימודים הם בבי"ס.
תודה מראש על תובנות
סיפור שלא היה.בתוך עמי אנוכי יושבת, ועצוב לומר אבל בודדים הילדים שחושבים שלימודים זה מקום של אתגר וסיפוק,
ולא משנה כמה שהורה ישדר שזה כיף וכו' ...(כתינוק הבורח מבית הספר- לא נאמר על ידי...)
אם ילד הולך לביה"ס בכיף זה ממש לא רק כי שידרו לו שזה כיף אלא כי יש לו שם ריגושים שבבית אין כמו חברה וכד'
וכן, יש ילדים שלא רוצים להיות מצטיינים או ליתר דיוק רוצים ולא יכולים, לא כולם נולדו חכמים, לא כולם שווים,
והכי עצוב שלא מכירים בכך שלכל ילד יש את המעלות שלו!!!
(וסתם לידיעת הציבור, יש דבר כזה שקוראים לו במקום לתת יחס על התנהגות שלילית לתת על חיובית, וזה גורם לילד להבין ששווה לו להתנהג טוב ומניסיון זה עובד).
ובהקשר לכל אלא שאמרו לשולחים הביתה רק במקרים חמורים של חוצפה וכד' אני אתן דוגמא שהייתי נוכחת בה שהראתה לי שהלוואי וזה היה נכון (ולצערי זה לא הדוגמא היחידה),
ילדה חמודה בכיתה ג' ברכה "שהכל" בקול באמצע שיעור ואכלה סוכריה, וכל זה קורה מול המורה וכל הכיתה.
זה נחשב חוצפה נכון?!
אז ההמשך היה שכעסו עליה, וצעקו וקראו להורים ושלחו אותה לבית לכמה ימים,
ואז אח"כ נזכרו לשמוע את הגירסה של הילדה לסיפור, והסיפור ששמעו ממנה היה שהיא התנהגה יפה והמורה נתנה לה סוכריה בשיעור אז היא ברכה ואכלה.
נו באמת, מה ציפיתם מילדה בת 8-9 שנותנים לה סוכריה שהיא תשמור אותה לסוף שיעור?! היא התגרתה!!!
אז כן גם בחינוך יש דבר כזה לדון לכף זכות(וזה כולל גם את המורים), במיוחד ילדים שהרבה פעמים עשו את זה בלי כוונה ואפילו בלי הבנה שמה שהם עושים זה גבול אדום.
ולטובת הנהלת ביה"ס נאמר שהם פעלו אח"כ כראוי ובאו להתנצל מול הבת וכל הכיתה על העונש והודיעו שבפעם הבאה צריך לבקש מהמורה אם אפשר לאכול את הסוכריה בשיעור.
וכמה ילדים שהם לא כאלה יש בכיתה סטנדרטית? כדי שתבדקו.....
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
עברנו לזום!
הרצאת פתיחה חגיגית בזום לקורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
הרצאה מרתקת עם מנדי נאבול, מנכ"ל "פיפול דיגיטל" ואיש פרסום ויח"צ.
היום!!!
26.09
כ"ג אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קד
א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ: