אפשוטער איד
משתמש מקצוען
בעיה אמיתית!
לגבאים פתרונים
לגבאים פתרונים
בדיוק.זה רעיון בהחלט מעניין. שווה לנסות אותו.
רק להסביר, שזה לא עונה על הבעיה שהעליתי בנוגע ליצירות שעולות...
טוב, אני מבינה שלא לוקחים סיכון...ואם המודעות לשני צידי המטבע גברה עקב האשכול הזה - דיינו.
אין לי כרגע רעיון, אסתפק באשכול הנוכחי, שהוא בעצמו דיון כזה...
ואני מזמינה את מי שיש לו/לה רעיון נוסף - להעלות אותו.
או: באמצע הקטע כתבת דא אקא במקום דא עקא : )אחר קריאת מאמרי כל החכמים והסופרים דהכא
אבקש לציין עוד שני נקודות שמאד הפריעו לי לענ"ד הקטנה והמצומצמת אפשר לחלוק
א עניין חוסר אפשרות עריכה לאחר שעבר 90 דקות בפורום היקר שלנו מעיק מאד בלי קשר
בפרט כשמדברים על ביקורת וכל אחד לאחר ששמע הארה או שתיים רוצה מיד לתקן ולראות איך זה נראה בעיניו ובעיני היועצים דהכא
ב שימו לב כשאתם מעירים או מבקרים כותב או כותבת צאו מנקודת הנחה שהוא רצה לכתוב קטע מושלם.
אך דא אקא שתמיד יש מה לשפר והסופר שבדרך לא תמיד מודע לחסרונות הכתיבה ולכן תנו יותר דגש על מה לתקן לא רק "חסר סגנון" /"החרוזים לא תקניים" /"אין מספיק פסיקים" וכו'
קחו את זה צעד אחד קדימה ואלפו את עמיתכם בינה,
אולי הוא פשוט לא יודע מה הבעיה
אז תשקיעו עוד חצי דקה ותאירו לו הדרך
תנו הערות קונקרתיות לדוג'
בסוף הקטע שורה אחת לפני אחרונה כתבת קונקרתיות (עם ת') במקום קונקרטיות (עם ט')
אז כנראה שבכל אופן פספסת כאן משהו בכמה ימים שלא היית....הפתרון המוצע נכון לעכשו הוא פתיחת דיון רישמי בענייני ספרות באופן כללי. [שלא הבנתי מה הבשורה, דיון כזה הינו רצוי ואפשרי מאז היווסד הפורום כשעוד גרנו בצריפים של הישוב הישן].
אשמח לתת בראש, כפי שכתבת, אבל גם בפוליטיקה. לדעתי פוליטיקה היא חלק בלתי נפרד מנושאי הכתיבה למיניהם. במידה והדיונים לא יהיו לגופה של פוליטיקה אלא לגופה של כתביה לא תהיה שום בעיה בנושא הטור אלא בבעיות רוטחנ יות וכדו', ולא מעבר. גם סאטירות יש לנו הרבה וטורים וסיפורים עוד יותר, שלא לדבר על שירים, אבל בכל זאת אשמח שיכתבו אותם.(רק לא פוליטיקה, נריה, יש לנו מזה ביומיום הרבה...)
לא התכוונתי ולא כיוונתי ללייקים, אלא דווקא לתגובות - ביחוד אלו שטרחו וכתבו באישי (כל הכבוד להם!), אבל משום מה היה פער עצום בין כמות וסוגי התגובות, למרות שההיפך הוא הראוי.@נריה מגן דבריך נכוחים וברורים, כמה הערות ברשותך:
- כאשר מישהו צוחק מקטע, הוא מפרגן לייק, וזה טבעי ונורמלי.
- יש חשיבות למיקום הקטע באתגר - כככל שקטע ממוקם יותר בהתחלה הוא יותר נקרא (נקרא פשוטו כמשמעו).
- פורום כתיבה פתוח לקריאה לא רק של סופרים וסופרות. מרבית הלייקים הם מכאלה שקוראים ואינם כותבים.
- יש חשיבות לאורך הקטע (יותר קצר יותר טוב)
ידידי היקר שאינני יודע מי הוא היות ותגובתו לשורה הנ"ל היתה במייל: הבהיר זאת על גבי האתר, למען לא יוצאו דברי מהקשרם.ואכתוב את דעתי על הטור המדובר: הוא כתוב גרוע. לא אהבתי אותו לרגע.
ברשותכם האיר / העיר שוב את הנקודה הבעייתית בעיני ואשתדל לחדד אותה
נכון לעכשיו אין כמעט דיונים בפורום בנושא 'כתיבה'. הדיו תמיד גולש במהירות למחוזות ה'אתה אמרת שאני אמרתי שאתה חושב שאת חושבת'. פורום אא"ר במהדורה מוגבלת ומצונזרת.
חשוב שיהיו דיונים על התוכן כיון שהוא חלק אינטגרלי מהכתיבה, אבל בדיוק כמו שהתוכן הוא חלק מן הכתיבה הרי שהכתיבה עצמה היא חלק מן הכתיבה...
אתן דוגמא אישית הקשורה בי על מנת שלא לפגוע באף אחד:
כתבתי 2 טורים בשתי האתגרים האחרונים. בקודם פירסמתי פרק על 'פדהאל', שלדעתי עמד בקריטריונים גבוהים מאוד בכתיבה. הוא לא היה קטע זוכה - ואחזתי כך כבר מרגע כתיבתו, כיון שחוץ מכתיבה טובה צריכים עוד מספר נקודות, ובהן הוא לא עמד. כמות התגובות על הקטע היה נמוך,וכמות ה'לייקים' עליו היה נמוך עוד יותר. מחוץ לכתלי הפורום הגיע הקטע המדובר למספר סופרים/ות מהשורה הראשונה וקיבלתי תגובות חמות מאוד ומעט מאוד תיקונים.
עד כאן בסדר, לגיטימי ומצויין. לא כל דבר אמור להפוך למשהו שרץ בפורום.
מה שקורה זה שבאתגר האחרון פירסמתי קטע אחר. על טראמפ. כמות הלייקים שקיבלתי היא עצומה. כנ"ל כמות התגובות. אסכן כעת את סיכויי זכייתי - ואכתוב את דעתי על הטור המדובר: הוא כתוב גרוע. לא אהבתי אותו לרגע. הוא חמוד ומשעשע ולכן העלתי אותו, אבל יחד עם העלאתו הבטחתי שאעלה קטע נוסף , מה שככל הנראה כבר לא יקרה מקוצר הזמן.
היות וחששתי זוהי דעה סובייקטיבית שלחתי גם את הטור על טראמפ לאותם סופרים/ות, וראה זה פלא - כפי שחשבתי כך היה...
כלומר: לדעת המומחים לדבר הרי שהטור שגרף כאן את מירב ההתעניינות לא מגיע לקרסולי הטור שכאן לא רבים הסתכלו עליו, וד"ל.
הדבר שאני מנסה לומר הוא שאומנם יותר קל להתלהב ול'לייק' על בדיחה מוצלחת או פאנץ' מדליק, אבל בעיני קטע ללא כל סיפור אלא תיאור מרתק של השקיעה, דרך משל, בפורום של סופרים אמור לעורר התעניינות רחבה הרבה מעבר לקטע שכאשר קוראים אותו 'נשפכים' מצחוק אבל בניתוח בסיסי היית ממליץ לכותב/ת הנכבד/ת ללכת לאיזה קורס שיפור כתיבה. ב"ה אין אנשים כאלו אצלינו בפורום, אבל הקצנתי את העניין לתוספת ביאור.
אמורים להיות בפורום דיונים על התוכן (בגבולות ההיגיון), אבל עוד יותר מזה אמורים להיות בפורום דיונים על עצם הכתיבה, המלצות לשיפור ו'טיפים' להמשך מוצלח. כתבתי על זה כאשר מינו את אדונינו מורינו רבי פנס לנהל את הפורום, והוא אכן עשה סדר לצד ה'סור מרע', אבל צד ה'עשה טוב' שתלוי בציבור לא מתקדם. מבחינתי, כדרך משל, הדבר הראשון שהייתי בודק לו הייתי זוןכה באתגר זה את איכות הכתיבה. רק אחר כך הייתי מסנן מבין הטובים (לא דווקא בסדר הזה) את הסיפור הטוב, את ההגשה הפנץ' והטעם הסופי.
מקווה שהובנתי כהלכה, ושלא יגלשו לדיון תוכני על הטורים הנ"ל עצמם, אתם הבאתי כדוגמה בעלמא.
ואם לא הובנתי - על דאגה, אשאיר הודעה ארוכה פי 2 ובסוף יבינו גם אותי...
חבל שאין אפשרות לתת לייק לכל מילה בנפרד.תורי לכתוב מגילה..
באופן אישי אני לא רואה שום עניין בדיונים על תוכן הפוסטים. את התוכן כל אחד מלקט במיליון ורבע דרכים במהלך היומיום. נניח אם אני כותב טור על פרוטזות וקרוקס, לא יוסיף לאף אחד שום דבר אם יתחיל עכשיו שרשור מלאה עד לעומק הפיד בטחינת נושא הפרוטזות והקרוקס מזוויות ראייתם של ששת אלפי המשתתפים בדיון.
(כזו היא דעתי גם לגבי רוב רובם הדיונים באא"ר, שזה עידן ועידנים שלא דרכתי שם מחוסר פנאי ועניין, כשאני משועמם יש לי דברים הרבה יותר מרתקים ומוסמכים לקרוא. התועלת מזערית עד בלתי קיימת בקריאת כל כך הרבה דעות מנוגדות על נושא אחד. זו לא חוכמת המונים, בטח שלא בדינמיקה הפורומית הזו, בה ניתן להטות דיון בקלי קלות, ולקבוע הלך רוח. הרי מרבית הניקים אינם נוטלים שמץ אחריות על המילים שיוצאות להם מהמקלדת, ולמה אני צריך לבזבז את זמני ותאי מוחי עליהם ואכמ"ל).
מה שאני כן רואה עניין הוא דיון לגוף הכתיבה. מעין הרעיון של גבאינו הישיש וכפוף הגב.
למרות שפרומנו הוא פורום כתיבה, יש כאן מעט מאוד דיונים על עצם הכתיבה.
לפי דעתי הקטנה, כמו בכל פורום אחר, צילום או קופירייטינג וכו', צריכים גם כאן להתקיים דיונים מעמיקים הנוגעים לכתיבה עצמה, על שלל אתגריה. למשל: איך בונים דמות, איך מחזיקים עלילה, איך מרתקים קורא, איך מגישים פאנץ', איך תוקפים נושא, איך מתחילים קטע ואיך מסיימים, מה עושים עם המסר, איך כותבים על נושאים רגישים ועוד ועוד.
אחר כך יש גם מקום לטכניקות וטיפים נקודתיים. תנועות ידיים לדוגמא, באופן אישי אני מרבה להתקשות בתיאורן. ומעניין אותי איך למשל תתרגמו למילים את הסמיילים הללו:
וזו דוגמא זעירה. יש עוד אינספור נושאים חשובים בכתיבה שלא נוגעים בהם כאן. למשל מה עושים עם מחסומי כתיבה, עם עצלנות, עם חזרתיות בעלילה, עם עייפות החומר ועוד ועוד.
יש, לדעתי, מקום רב לדיון אחרי כל פוסט של כל אחד, לציין טכניקות, לנתח את הנקודות והזוויות הייחודיות בטור הזה, וגם הכותב עצמו כדאי שירחיב מאחורי הקלעים, מה עשה ואיפה התלבט ולמה החליט כך או אחרת, מהיכן שאב השראה, מה הזכיר לו מה ואיך הגיע לתובנה המדהימה הזו.
כך נוכל באמת להתקדם פה בכתיבה, במקום להתקשקש להבל ולריק.
וזו דוגמא זעירה. יש עוד אינספור נושאים חשובים בכתיבה שלא נוגעים בהם כאן. למשל מה עושים עם מחסומי כתיבה, עם עצלנות, עם חזרתיות בעלילה, עם עייפות החומר ועוד ועוד.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: