(בעמוד הבא מופיעה הודעה עם תמצית של דברי כאן)
======
נעמה מתלונת על התכנסות פנימה בקמפיין תקציבים, גיוס, לחם וחלב. איפה חיזוק ההתיישבות בעכו, רוממות הרבנות הראשית וסיוע לחיילים משרתים – היא שואלת.
היא גם רומזת, שלטעמה לו היינו משכילים לפנות לקהלים שכאלו תוך הפניה על שאיפות והישגים בתחומים הנ"ל, ייתכן שהיינו זוכים ליותר מנדטים.
ובכן, אין כאן מקום להתנצלות, רבותי. עלינו להבהיר ולהבחין (וסליחה על האריכות): הסיבות בשלהם אנו – ציבור החרדים, והציבור עליו נמנית נעמה - שולחים את נציגינו לכנסת, הם שונות. הח"כים שלנו יושבים בכנסת מתוך דיעבד ואילוץ. (אנו יודעים שזה אולי לא נראה כך, וישנה אפילו התגוששות סביב ה'דיעבד' הזה שנדמה שהולך ונהפך ללכתחילה. אלא שהנהגה זו לא תזיז את האמת ואת ההשקפה ממקומה, והקמפיין מתנהל בהתאם לקוים האמיתיים לאורם אנו הולכים).
כשנשאלו מאורינו ומורי דרכנו - החזו"א ועמיתיו, מדוע אנו שולחים נציגים למקום שכל כולו כפירה במלכות שם שמים (כן, בדיוק כך!), היתה התשובה כי אנו מצווים להציל מפי הארי והדב, ולעמוד על זכויותינו הבסיסיות כאן בארץ. כך שהמנדט שלנו להשתתפות בבחירות ושליחת נציגים למליאת הכפירה הוא מעיקרו מצומצם ותחום לקוי מתאר ברורים: שמירה על זכויות המיעוט החרדי, ומתן אפשרות לציבור זה לקיים אורח חיים בהתאם להשקפתו ושאיפותיו. מעבר לזה איננו דואגים לא משום שאיננו מוטרדים מהנושאים האחרים, אלא משום שלא לשם כך נשלחנו. חד וחלק.
הרבנות הראשית וההתיישבות ביפו ויקנעם – הינם דברים חשובים מאד, ואנו נשמח לסייע להם אם נוכל. אך אינם כלולים במצע שלנו, שכאמור הוא לא רק מצע, אלא זכות הצבעה בכנסת. מעבר לכך, איננו רשאים לפעול.
אנו כן רשאים ומצווים לפעול במישורים הפנימיים: התקציבים שמגיעים לנו ע"פ כל דין, ונחמסים מאיתנו בצורה שיטתית; ומעל הכל – זכותם של בנינו להמית את עצמם באהלי תורה, ובכך – ורק בכך – לעמוד לימין חיילי הצבא המחרפים את נפשם בגבולות.
כמובן, שנציגינו פועלים גם בתחומים נוספים – ועל כך גאוותנו. במפעלים שגפני הציל מקריסה היו אולי אחוז מצביעי יהדות התורה, והילדים שזכו לטיפולי שיניים חינם אודות לליצמן, רובם, יש להניח, לא חבשו כיפה בשעת טיפול השיניים. אלא שאין זו סתירה לכל האמור, כל בר דעת מבין, שעל מנת לממש את הקרדיט שניתן לנו במלואו, על נציגינו להוכיח יכולת עשייה בתחום רחב של מישורים, וזה מה שיסייע בעדם בסופו של יום לנצל את מעמדם לטובת העובדה לשמה התכנסו שם, ברח' קפלן – להציל מדי הארי ומיד הדב.
כמו"כ, כמובן, שזו תהיה טפשות פוליטית לא להשתמש בהישגים הללו ולפנות באמצעותם לקהלים נוספים, וזה מה שנעשה במה שמכונה "הקמפיין הכללי". אלא שכהנראה לעין, הפעילות במישור הזה היא מינורית, ומה שנקרא אצלנו "יוצא זיין". סוג של השתדלות לספח קולות של אנשים שנהנו מפעילותינו, אף שכאמור, הפעילות מלכתחילה לא הופנתה אליהם, עם כל הכבוד והערכה.
[אם תרצו, זו על רגל אחת הסיבה בשלה התנגדו רבותינו ללקיחת תיקים ותפקידי שרים. שכן מבחינה רעיונית, שר נושא באחריות על כל החלטות הממשלה והכנסת, ולזה כאמור אין לנו קרדיט השקפתי ורעיוני. אנחנו שם כדי לפעול ולהציל ותו לא].
ולסיכום: הקמפיין שלנו מתרכז פנימה, כי עובדתית ורעיונית לשם כך אנחנו בכנסת. פעילותנו לטובת האחרים באה כאמצעי, ולא כתכלית. בבחירות, אנו קורצים בחצי עין גם לאלו שנהנו על הדרך מהפעילות שלנו, כי זכותנו ליהנות מפירות עמלנו, אך פעילותנו וחזוננו הוא לדאוג לחיינו הגשמיים והרוחניים בארצנו, הא – ותו לא!
=====================
נכתב ע"י רותי12;934501:
ממש לא שיקולי יחיד. אני לא מצביעה כי כך הורו לי רבותי (ואני לא סאטמרית וכאלה) אבל תתפלאי לשמוע גם בתוך הציבור החרדי שעליו את ואני נמנים יש רבנים משכמם ומעלה שאומרים לא להצביע בכלל ואני מצייתת להם בכל עניין וגם בעניין הבחירות ואני מבינה מאד את ההתנגדות שלהם. אבל לא אעלה אותה לכאן כי זה לא הזמן והמקום. אולי בפרטי אם תרצי
אף שניתן לנחש את הסיבה הנצחית בשלה אין את מצביעה, אך בגדול, וגם אם טעיתי בניחוש, הרי שאי הצבעתך באה בשל ציות לגדולים - כך ע"פ עדותך.
כך שלטעמי, את יכולה לדלג לאשכול הבא. אותך, שום קמפיין לא ישכנע, ולא אמור לשכנע. את נוקטת בצעד הקשה והחמור מאד שלך ע"פ הוראת רב, וכך ראוי לעשות.
אין קמפיין בעולם שישכנע אותך לעבור על מצוות "ועשית ככל אשר יורוך", הלא כן?