דוגמן קטן + הדגמת לפני/אחרי

רבקה.

משתמש מקצוען
נכתב ע"י שלמה;954671:
אנשים מבינים שיש עיבוד כבד רק על התמונות שנשלחות להדפסה.
אני בד"כ מצרף תמונה אחת לדוגמה של לפני עיבוד ואחריה.
ככה מעריכים יותר את ההשקעה שלך. הם מבינים שלא הכל מובן מאיליו כמו שהם ראו בזמן הצילום.

זה בסדר שאתה נוהג ככה (ובאמת אני משוכנעת שה"לפני-אחרי" עושה רושם גדול על הלקוחות שלך. כבר קרה לי שלקוחות אמרו "אה, עכשיו אני מבינה מה החשיבות של העריכה", כי זה משהו שאי אפשר לדמיין לפני שרואים), אבל אני לא מסתפקת ב"הם יודעים שהעיבוד משמעותי ולא שופטים בחומרה את התמונות שלפני העיבוד" אלא אני רוצה למסור רק מוצר מושלם. נקודה.

כשקניתי עכשיו מגפיים יחסית זולים באיזו חנות פשוטה, רק בשביל העונה הנוכחית, לא ציפיתי לקבל מגפי עלית שיחזיקו שנים וגם יהיו הכי יפים בעולם. ואכן לא הופתעתי כשנפתח באחד המגפיים "פֶּה" מלפנים כשהם בקושי בני חודש.
ובכל זאת אני לא יכולה להיכנס לחנות רוקפורט* ולהציע להם לשלם מעט ולקבל מגף פחות טוב מהרגיל שלהם (שאמור להחזיק שנים ולהיות נוח לאללה).
מי שרוצה מגף פחות טוב פשוט לא נכנס לרוקפורט, אלא מסתפק בפיי-לס וכדו'.
הלקוח לא יכול ולא צריך לשנות את המוצר והגישה של נותן השירות, אלא הוא יכול וצריך לבחור את נותן השירות שנותן לו את המוצר והגישה שהוא מעוניין בהם.

(*זה שם שאני זוכרת כחנות של נעלי יוקרה. אם אני טועה אנא שנו את השם למותג מתאים.)
 

רבקה.

משתמש מקצוען
נכתב ע"י rosmarin;954672:
יש תמונות שחייבים לסנן ואין טעם לעבד. חייבים להקדיש לזה את הזמן .
ברור. אני קודם מסננת ואז מעבדת בסיסי. העיבוד הבסיסי זה רק תיקון איזון לבן, קונטרסט וכדו'. זה חצי אוטומטי, ואז מהר אני עוברת על הכל כדי לתקן מה שלא סודר באוטומט וזה הכל. לא לוקח הרבה זמן, אבל משנה מאוד את הרושם הראשוני.

אגב, אם לא הייתי עורכת בכלל לפני המסירה ללקוח לבחירה - הייתי צריכה אח"כ להמיר מרואו מחדש את מה שהוא בחר, והפעם כן לערוך בסיסי, ואז לקחת לפוטושופ ולערוך רציני. זה סתם בזבוז זמן מבחינתי.
 

rosmarin

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י רבקה.;954681:
ברור. אני קודם מסננת ואז מעבדת בסיסי. העיבוד הבסיסי זה רק תיקון איזון לבן, קונטרסט וכדו'. זה חצי אוטומטי, ואז מהר אני עוברת על הכל כדי לתקן מה שלא סודר באוטומט וזה הכל. לא לוקח הרבה זמן, אבל משנה מאוד את הרושם הראשוני.

אגב, אם לא הייתי עורכת בכלל לפני המסירה ללקוח לבחירה - הייתי צריכה אח"כ להמיר מרואו מחדש את מה שהוא בחר, והפעם כן לערוך בסיסי, ואז לקחת לפוטושופ ולערוך רציני. זה סתם בזבוז זמן מבחינתי.

העבודה העיקרית של העריכה שהלקוחות רוצים זה לא תיקוני צבע אלא יותר ניקוי המוצר (נזלת או פצע בילד, ואבק ולכלוך במוצר), ואת זה לא עושים בעריכה בסיסית. מצד שני- אני באמת לא שולחת תמונות עם קונטרסט וצבעים לא טובים. זה מסתננן לפני השליחה ללקוח.
 

moti!a

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
קבלי פורטרט רבקה :)
 

קבצים מצורפים

  • MSC_9616_800_נתן_נרקיס__ש_ל_לבן_16_מסגרת_ח.jpg
    KB 217.1 · צפיות: 9

רבקה.

משתמש מקצוען
נכתב ע"י rosmarin;954689:
העבודה העיקרית של העריכה שהלקוחות רוצים זה לא תיקוני צבע אלא יותר ניקוי המוצר (נזלת או פצע בילד, ואבק ולכלוך במוצר), ואת זה לא עושים בעריכה בסיסית. מצד שני- אני באמת לא שולחת תמונות עם קונטרסט וצבעים לא טובים. זה מסתננן לפני השליחה ללקוח.
כמעט מעולם לא יצא לי לסנן החוצה תמונה בגלל מחסור/עודף בקונטרסט או צבעים לא נכונים. אני מצלמת ברואו ובסה"כ אני מצלמת נכון. התיקונים שנדרשים ברמה הבסיסית הם תיקונים שניתן לעשות בקלות על קובץ הרואו, אז אין סיבה לסנן אותן החוצה. אני מסננת החוצה פוזות לא מוצלחות, תמונות עם תזוזה וכדו', וכן תמונות טובות אם יש תמונות כמעט זהות להן שהן טובות יותר (כלומר מתוך סידרה של 6 דומות אעביר ללקוח את ה-2 המוצלחות ביותר).
זו העריכה הבסיסית שאני עושה לפני ההעברה ללקוח, ומבחינתי זה לא נחשב עיבוד. כלומר, כשאני שולחת ללקוח את התמונות הוא יודע שאלו תמונות לא ערוכות ושאחרי הבחירה אני אערוך את הנבחרות.
הלקוח לא צריך לדעת (וזה גם לא מעניין אותו) שצילמתי על קלווין 5600 ולפני שהעברתי לו את התמונות תיקנתי לקלווין 6000. אבל זה שהלקוח לא יודע את זה, לא אומר שאני לא צריכה לעשות את זה.
מבחינתי למסור ללקוח לבחירה תמונות קרות מדי - זה צעד שגוי. אני אחמם אותן לרמה הנכונה, אוסיף קונרסט, אוסיף שליש סטופ בחשיפה, ואז אמסור לו. אחרי שהוא ייבחר אני אערוך רציני יותר.
 

חיות

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
נכתב ע"י רבקה.;954581:
תודה לכולכם! :)

כן, כך אני עובדת על כל סט, אבל כמובן רק על התמונות שהלקוח בחר לרכוש.
את מתכוונת לסליידר אקספוז'ר בפוטושופ? אני לא נוגעת בו. את מתכוונת להגיד שהתמונות על הרקע האדום לדעתך בהירות מדי? טוב, זה די עניין של טעם... אני אוהבת תמונות בהירות, אבל מקפידה שהן לא יהיו שרופות בערוץ האדום, כמיטב יכולתי.


אין כאן אף פנים לבנות לגמרי (ואפילו לא כמעט. בכללי הפנים לא שרופות באף ערוץ, למעט איזורים קטנים בחלק מהתמונות).
וזה בכל מקרה לא קשור ל"עיבוד מוגזם", לדעתי. עיבוד מוגזם זה לרטש את העור עד שהוא הופך פלסטיקי, או שימוש שגוי בטכניקה אחרת. מה שנעשה פה זה פשוט עיבוד גוונים שלא מוצא חן בעיניך, והאמת היא שקשה קצת לדעת מאחר וכנראה המסך שלך לא מכוייל (אם לדעתך יש פה "פרצוף לבן לגמרי"). אני מניחה שכשתראי את ההדפסה תופתעי.


לקחתי את העיניים מתמונה כמעט זהה, אבל שלא היתה בה נשיקה.
אני לא רואה בזה שום בעיה עקרונית או אחרת, ומבחינתי זו הכרעה מקצועית שלי ולא של הלקוח. מהסיבה הזו אין סיבה שהוא ידע, ואני עושה את רוב ההחלפות האלה עוד לפני שאני מציגה את התמונות ללקוח.
אבל האמת היא שלפעמים הלקוחות פונים אלי בעצמם ומבקשים החלפות, ואם לדעתי זה נצרך ושווה את העבודה - אני עושה את זה. כך ששוב זה כנראה עניין של הבדלי השקפות.


נראה לי שיש פה אי הבנה. הלקוח שלי רואה את התמונות לפני העיבוד (אחרי עיבוד בסיסי בהמרה מהרואו, אבל לא יותר מזה. בקיצור, כמו גירסאות ה"לפני" שמצורפות פה), בוחר מתוכן ורק את התמונות שהוא בחר אני עורכת, ורק אותן הוא מקבל.
העיבודים היחידים שאני עושה לפני שאני שולחת ללקוח זה החלפת ראשים בתמונות משפחתיות וכדו'.
במקרה הנוכחי גם עשיתי את החלפת העיניים בתמונת הנשיקה לפני ההגשה ללקוח לבחירה (והאמת היא שהם לא בחרו את התמונה הזו, אבל ערכתי אותה לצורך השרשור הנוכחי. הם בחרו תמונה דומה שבה שניהם מסתכלים למצלמה, ובה לא היתה החלפת איברים...).
כמו כן עשיתי את ההרכבה שמוצגת בקולאז', מה שגרם להם לבחור את התמונה שבה שני הילדים מסתכלים למצלמה. (אם הייתי מציגה להם את התמונות העליונות, כשבתמונה אחת הגדול מסתכל למצלמה ובשניה הקטן מסתכל - סביר להניח שהם לא היו בוחרים אותן. כך שכמובן יש חשיבות להחלפות מסויימות לפני ההעברה ללקוח.)

אני לא מלבינה רקע, לא מנקה את הפנים, לא מעמיקה את הגוונים ומדגישה את מה שאני רוצה להדגיש - לפני ההגשה ללקוח. את זה אני עושה רק אחרי שהוא בחר.
עכשיו זה מסתדר לך יותר? כלומר, אתה מסכים איתי שזו עריכה רלוונטית שלחלוטין נדרשת אם אני רוצה לתת את המוצר המושלם שאני אכן מעוניינת לתת?


הכיתוב על התמונה הוא רק לצורך השרשור הנוכחי. הלקוחות מקבלים את התמונות לפני העיבוד עם כיתוב דוגמא דוגמא דוגמא על כל התמונה, וכך במילא אין להם מה לעשות איתה.
עצם העובדה שכתבתי "לפני עיבוד - לא להעביר" מדגישה שלדעתי יש הבדל עצום בין הגרסאות. כי אני יודעת שאם לא הייתי כותבת וזה היה עובר הלאה - אנשים היו עלולים לראות את גירסת הל"לפני" ולחשוב שזה המוצר שאני נותנת. ובלי להצליח לשים יד על הסיבה המדוייקת הם פשוט היו חושבים לעצמם "אה, אוקיי, נחמד. לא רע. לא מדהים." ולא מבינים שזה לא הרמה האמיתית שלי.
זה בדיוק כמו שאני משתדלת לא לשים קרדיט לעצמי על התמונות של המשפחה שלי שאני מעלה לפייסבוק. ואני גם מדגישה בכותרת האלבום שמדובר בתמונות משפחתיות ולא מקצועיות. שאנשים לא יחשבו "זו הרמה שהיא מצלמת? אה, חביב".

אני לא רוצה שהתמונות שלי יראו "בסדר גמור". אני רוצה שהן יראו מדהימות. לעניות דעתי בהרבה מקרים הן אכן כאלה. לשמחתי יש לי מספיק לקוחות שמסכימים איתי ומסוגלים לראות היטב את ההבדל ביני לבין צלמות שלא עורכות ככה את התמונות שלהן.
אז לשאלתך:
"מה תאמרי על האמא שמתלהבת מהילד שלה ולא תבחין בדקויות האלו?"
אני לא אגיד לה כלום. שתלך לצלמת אחרת. הרי אם היא לא מבחינה בדקויות האלה היא כנראה גם לא תרצה לשלם את הסכום שאני גובה. וזה בסדר מצידי. אני אסתפק באלו שכן מבחינים בדקויות. :)


תודה. גם לי חיתוך הרגליים בה מפריע קצת, אבל החלטתי שההבעה שווה את שליחת התמונה ללקוחה בכל זאת. ואכן היא כנראה הסכימה איתי, כי היא בחרה את התמונה הזו. בסופו של דבר הגעתי למצב שחיתוך הרגליים כבר לא מציק לי, אלא נראה לי חביב. באלבום שלהם עשיתי לתמונה הזו חיתוך קצת יותר צפוף למטה, וזה נראה יותר טוב.


היית מתה. זה החלק שאני הכי לא אוהבת בעבודה... :eek:

====

אני מצרפת להודעה הנוכחית עוד דוגמא. זה קרופ חזק מתוך תמונה משפחתית (וזה צולם עם ה-24-105, בניגוד לרוב התמונות שלי שמצולמות עם 85 1.8, כי הם שכבו על הדשא והייתי צריכה לצלם מלמעלה), לכן האיכות היחסית ירודה.
הילדון הגיע לצילומים מצונן, ובהרבה תמונות הייתי צריכה לנקות לו את האף (לא עזר שקינחו לו אותו מדי פעם. הוא גם היה די היפר ולא הכי זרם עם הצילומים, אז לא רצינו להציק לו הרבה עם קינוחי אף).
בתמונה הנוכחית פשוט לא הצלחתי לנקות את האף כמו שצריך, אז נאלצתי להדביק נחיריים מתמונה אחרת (האמת? מאח אחר. אלו הנחיריים של אחיו).
לדעתי האופציה האחרת, השארת האף מלוכלך - הרבה יותר גרועה.
ההורים, אגב, התקשרו מתפוצצים מפירגונים, ורק ביקשו לשמוע איפה ברשת אפשר להמליץ עלי בחום. כך שכנראה לא הפריע להם שהחלפתי נחיריים...
נראה לי לא נכון לשנות חלקים מהפנים, זה גורם לעיוותים, לפרצוף "אחר", כאן לדוגמא, הזוית של הנחירים לא זהה ולכן התמונה יוצאת שונה, יכול להיות שכאן זה רק חלק קטן מהתמונה וזה לא השפיע.
אם מדובר בעינים- הרבה יותר משמעותי...
 

רבקה.

משתמש מקצוען
נכתב ע"י חיות;954714:
נראה לי לא נכון לשנות חלקים מהפנים, זה גורם לעיוותים, לפרצוף "אחר", כאן לדוגמא, הזוית של הנחירים לא זהה ולכן התמונה יוצאת שונה, יכול להיות שכאן זה רק חלק קטן מהתמונה וזה לא השפיע.
אם מדובר בעינים- הרבה יותר משמעותי...
באמת התמונה עם הנחיריים חריגה, כי כמו שכתבתי קודם - לדעתי זה היה עדיף על האופציה האחרת (השארת הנחיריים מלוכלכים כ"כ). לא היתה דרך לנקות אותה בצורה יפה כמו שאני אוהבת. אבל באמת זה חלק קטן מהתמונה ולא בלט.

בשאר המקרים אני עושה את זה רק כשאני מסוגלת לבצע את ההחלפה בצורה מושלמת. עם העיניים זה אכן היה ככה. הילד נראה בדיוק כמו עצמו בתמונה אחרת. אני לא סובלת החלפות שניתן לשים לב אליהן, כאלה שגורמות לעיוות במראה המצולם, אפילו אם זה עיוות שרק אמא רואה (לכן אני גם לא הופכת תמונות <היפוך השתקפות> כשאני מעצבת אלבומים וכדו').
אם תשמרי במחשב שלך את שתי התמונות (אלו עם החלפת העיניים) ותעברי ביניהן במהירות - תראי שהכל נראה זהה, ההחלפה נעשתה בדייקנות ולא עיוותה כלל את המראה שלו.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ו

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יְהוָה אַל בְּאַפְּךָ תוֹכִיחֵנִי וְאַל בַּחֲמָתְךָ תְיַסְּרֵנִי:ג חָנֵּנִי יְהוָה כִּי אֻמְלַל אָנִי רְפָאֵנִי יְהוָה כִּי נִבְהֲלוּ עֲצָמָי:ד וְנַפְשִׁי נִבְהֲלָה מְאֹד (ואת) וְאַתָּה יְהוָה עַד מָתָי:ה שׁוּבָה יְהוָה חַלְּצָה נַפְשִׁי הוֹשִׁיעֵנִי לְמַעַן חַסְדֶּךָ:ו כִּי אֵין בַּמָּוֶת זִכְרֶךָ בִּשְׁאוֹל מִי יוֹדֶה לָּךְ:ז יָגַעְתִּי בְּאַנְחָתִי אַשְׂחֶה בְכָל לַיְלָה מִטָּתִי בְּדִמְעָתִי עַרְשִׂי אַמְסֶה:ח עָשְׁשָׁה מִכַּעַס עֵינִי עָתְקָה בְּכָל צוֹרְרָי:ט סוּרוּ מִמֶּנִּי כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן כִּי שָׁמַע יְהוָה קוֹל בִּכְיִי:י שָׁמַע יְהוָה תְּחִנָּתִי יְהוָה תְּפִלָּתִי יִקָּח:יא יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ מְאֹד כָּל אֹיְבָי יָשֻׁבוּ יֵבֹשׁוּ רָגַע:
נקרא  40  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה