דרוש מידע גר בעיר נופש ובין הזמנים נהפך לשם נרדף לסיוט?

מצב
הנושא נעול.

הבוטח בהשם

משתמש מקצוען
אני בכלל תומך בדברי השל"ה הקדוש - "יהיה נעקר ונשרש מן העולם השם של בין הזמנים לא יזכר ולא יפקד",, מצאנו לעצמנו מתי לצאת לחופש?!!,
נתחיל מזה שהכל צפוף, אתה יוצא מהבית והכל בהרגשה של אוףףף, כבר מהמעלית העניינים יגעים, השכנים למעלה מעמיסים ארגזים, הם נוסעים לכמה ימים, וככה תחכה שעה ארוכה, עד שיפנו את כל התכולה, סוף סוף אתה כבר יורד למטה פונה לתחנת האוטובוס, ולרגע נ"ל שהמשיח הגיע, המונים צובאים על התחנה, נערים וזקנים טף ונשים, כי מי לא יוצא קצת "לנפוש ולאגור כוחות בבין הזמנים"?,
והאוטובוס גם הוא נופש, פעם מגיע פעם לא, ותמיד גדוש עד לעייפה, כבר בתחנה הראשונה, ילדים בוכים, עגלות נרמסות, אבל עמך ישראל נוסע להנות, בכל תחנה סרט חדש הלה יורד והשני בכלל רוצה לעלות, נדחפים בערבוביה כולם, לשם מצוות וקווי השם...
הווו ב"ה מגיעים כבר ליעד, תחושת המחנק מתחלפת בעליזות, הילדים עולצים הנה כבר נגמר הסיוט... אבל אט אט מתברר שהפארק אליו כמהו זה כמה חודשים בנוי בעיקר מתורים..., משתרכים התורים עד להודעה חדשה, אנשים ש"נהנים" עומדים שם מזיעים, מקללים חצי עולם לדורי דורים...
אה ומהמחיר מי בכלל מדבר, חופש עכשיו אם לא שמעת, והכל יעלה בתעריף כאילו שאיזה בנק גנבת, סכומים הזויים על כל תנועה, הכל בגלל שרק ימים אלה ניתנו להנאה,
למען השם הכל עמוס מהמכולת השכונתית עד למקווה העירונית.. הכל מזיע הכל לוהט, יהודים המצב זועק...
המלצתי אליכם בזו השעה, מצאו לכם תקופה יפה יותר במעגל השנה, להנות אפשר גם בזמנים אחרים, "חופש לא "התחתן" עם בין הזמנים"

הצלחות...
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
אני לא מגיע לשכונה שלך, כי אני לא ישלם סכום הזוי על דירה דלוחה בטבריה.
אבל מי שמגיע לא תמיד חושב על השכנים, הוא לא החליף דירה,
הוא שילם במיטב כספו, מבחינתו הוא בנופש.
ושוב, אם עושים רעש בשתים בלילה, תתקשר לעיריה.
תגובה לא יהודית ולא אנושית.
 

איבד את הצפון

משתמש פעיל
אני לא מגיע לשכונה שלך, כי אני לא ישלם סכום הזוי על דירה דלוחה בטבריה.
אבל מי שמגיע לא תמיד חושב על השכנים, הוא לא החליף דירה,
הוא שילם במיטב כספו, מבחינתו הוא בנופש.
נפגעת??? יש דרך מכובדת להודיע את זה.
לגופן של דברים לא מדובר בטבריה ולא בשכונה מוזנחת, וחבל על הורדת הערך העצמי שלך...
 

איבד את הצפון

משתמש פעיל
מקרה קיצון,
שלא ללמד על הכלל כולו יצא.
לצערי, כל שנה עם מקרי הקיצון שלו.
ולא ללמד על הכלל יצא כי כבר כתבתי שאני מדבר על המיעוט, וח"ו להטיל דופי בכלל הציבור החרדי היקר והמוערך.
אבל איך בחור מתלבש בתפילה וכו' זה כבר לא עניינך....
צודק. אך על אף שזה לא מעניני העלתי את הנקודה לכלל הציבור.
 

איבד את הצפון

משתמש פעיל
עמך ישראל מגיע לחפוש, ומתנהג ברובו הגדול באצילות וענוות חן...
כמוני כמוך, אבל לצערי יש כן מקרי קיצון.
(לא הייתי מקטלג כמה בחורים שהולכים עם בגד ים כחילונים)
אני לא מבין כשהולכים ברחוב עם גופיה ללא שרוולים ומכנסיים קצרות זה לבוש חרדי?
 

לארג'

משתמש סופר מקצוען
כל הורה יעקוב אחרי הילדים שלו שלא ישאירו לכלוך/ירעישו בלילה
אנשים מקפידים מאוד,ובצדק..
חופשה מהנה!
 

הבוטח בהשם

משתמש מקצוען
אני לא מבין כשהולכים ברחוב עם גופיה ללא שרוולים ומכנסיים קצרות זה לבוש חרדי?
זה לבוש ששייך לים ולבריכה, או לחילופין למסלולי מים וכדו'
ויש כאלה שלא כ"כ מקפידים להחליף על הדקה
זה הכל.
אני לא ראיתי כאלה שבאים להתפלל בבית הכנסת ככה.
 

קומה גבוהה

משתמש פעיל
הצד השני של המטבע....
פעם הגר"נ קרליץ לפני אחד מדרשותיו, מאן דהו כתב לו לו פתק אם הרב יכול לדבר על זה שיש שמחות כגון שבע ברכות וכדו' ויש רעש וזה מפריע לשכנים לישון, הגר"נ בדרשתו אמר שיש שכנים שמפריע להם שעושים שבע ברכות וזה עושה להם רעש, וזער הרב מקירות ליבו אבל איזה שכן זה, מי שמפריע לו השמחה של השני? אני מקוה שאני מדייק בסיפור.
החזון איש באו אליו פעם בטענה על סמינר בבני ברק, שהיה מיועד לנערות שבאו מהשואה, ואמרו לחזון איש שהם שרות בקול, ויש בעיה של קול באשה ערוה, כששמע החזון איש את הדברים, הוא אמר בהתרגשות מה הם כבר שרות??? אני מאוד שמח [מעשה איש חלק ד ]
עם ישראל יוצא קצת להתאוור מספר ימים בשנה... לאגור כוחות...
ב"ה אנו משפחות מרובות ילדים אשרינו.... אשרי האמהות המגדלות את בנינו....
כולם יודעים שלא תמיד קל לשלוט על זריקת עטיפת ממתק....
אבל ברור שאם נשתתף רגשית בנתינת כח שזה נותן להמשיך לגדל את ילדי עם ישראל, בדרך השם... זה יתן לנו את הכוח לסלוח...
חלילה אין כאן התקפה אלא נתינת מבט לצד השני של המטבע...
אבל ברור שיש הרבה הבנה על הקושי שבדבר...
 

book

משתמש צעיר
איבד את הצפון, אני, לצערי , מבינה אותך.
והצעתי את שהצעתי, כי למדתי שחבל להשחית את מילותי "קול קורא בערבה"
שב בביתך, סגור את החלונות והמתן עד יעבור זעם.
זוכרת שנה אחת, שהחלטתי כן לצאת עם ילדי לפארק גדול ועשינו זאת בחמש לפנות בוקר.
פשוט כדי שיהיה לנו מקום באוטובוס ומקום בגינה.
הגענו לגינה וחשכו עיננו. המראות שראינו שם היו מעבר לכל תיאור אנושי.
אין לי די מילות גועל בלקסיקון כדי לתאר את עומק ההשפלה.
בשבע בבוקר הגיעו עובדי עריה לנקות שם, הפארק היפה חזר למתכונת אנושית כדי להתכונן לעוד יום של חופשת מזבלה.
ואתה ניצב על עומדך ושואל: למה? אז מה אם אנחנו מגיעים לכל גינה עם ששה/שבעה/שמונה/שלושים בני משפחה?
למה איננו מכבדים את עצמנו?
למה חובתנו להשאיר אחרינו סימני דרך כ"כ מכוערים.

לי זה כואב ברמה אישית מאד, אני מרגישה מבוישת בשביל המגזר.
 

קומה גבוהה

משתמש פעיל
איבד את הצפון, אני, לצערי , מבינה אותך.
והצעתי את שהצעתי, כי למדתי שחבל להשחית את מילותי "קול קורא בערבה"
שב בביתך, סגור את החלונות והמתן עד יעבור זעם.
זוכרת שנה אחת, שהחלטתי כן לצאת עם ילדי לפארק גדול ועשינו זאת בחמש לפנות בוקר.
פשוט כדי שיהיה לנו מקום באוטובוס ומקום בגינה.
הגענו לגינה וחשכו עיננו. המראות שראינו שם היו מעבר לכל תיאור אנושי.
אין לי די מילות גועל בלקסיקון כדי לתאר את עומק ההשפלה.
בשבע בבוקר הגיעו עובדי עריה לנקות שם, הפארק היפה חזר למתכונת אנושית כדי להתכונן לעוד יום של חופשת מזבלה.
ואתה ניצב על עומדך ושואל: למה? אז מה אם אנחנו מגיעים לכל גינה עם ששה/שבעה/שמונה/שלושים בני משפחה?
למה איננו מכבדים את עצמנו?
למה חובתנו להשאיר אחרינו סימני דרך כ"כ מכוערים.

לי זה כואב ברמה אישית מאד, אני מרגישה מבוישת בשביל המגזר.
חכמים הזהרו בדבריכם
אם בתוך הציבור שלנו מדברים ככה..
מה יאמרו שונאינו....
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
חכמים הזהרו בדבריכם
אם בתוך הציבור שלנו מדברים ככה..
מה יאמרו שונאינו....
זה מה שהם יצטטו:
הצד השני של המטבע....
פעם הגר"נ קרליץ לפני אחד מדרשותיו, מאן דהו כתב לו לו פתק אם הרב יכול לדבר על זה שיש שמחות כגון שבע ברכות וכדו' ויש רעש וזה מפריע לשכנים לישון, הגר"נ בדרשתו אמר שיש שכנים שמפריע להם שעושים שבע ברכות וזה עושה להם רעש, וזער הרב מקירות ליבו אבל איזה שכן זה, מי שמפריע לו השמחה של השני? אני מקוה שאני מדייק בסיפור.
החזון איש באו אליו פעם בטענה על סמינר בבני ברק, שהיה מיועד לנערות שבאו מהשואה, ואמרו לחזון איש שהם שרות בקול, ויש בעיה של קול באשה ערוה, כששמע החזון איש את הדברים, הוא אמר בהתרגשות מה הם כבר שרות??? אני מאוד שמח [מעשה איש חלק ד ]
עם ישראל יוצא קצת להתאוור מספר ימים בשנה... לאגור כוחות...
ב"ה אנו משפחות מרובות ילדים אשרינו.... אשרי האמהות המגדלות את בנינו....
כולם יודעים שלא תמיד קל לשלוט על זריקת עטיפת ממתק....
אבל ברור שאם נשתתף רגשית בנתינת כח שזה נותן להמשיך לגדל את ילדי עם ישראל, בדרך השם... זה יתן לנו את הכוח לסלוח...
חלילה אין כאן התקפה אלא נתינת מבט לצד השני של המטבע...
אבל ברור שיש הרבה הבנה על הקושי שבדבר...
ובאמת, הרוחניות שלי היא הגשמיות של השני, אמר ר' ישראל סלנטר...
להביא סיפורים כמו שציינת, זה לא דומה ולא כמעט.
שכל אחד ידאג לגשמיות של האחר, ולא יביא צד שני להגנתו.
 

הבוטח בהשם

משתמש מקצוען
חכמים הזהרו בדבריכם
אם בתוך הציבור שלנו מדברים ככה..
מה יאמרו שונאינו....
הייתי אומר כך:
חכמים היזהרו במעשיכם
אם בתוך הציבור שלנו מדברים ככה
מה אומרים על כך שונאינו, ואיזה חילול שם שמים נגרם ע"י....
 

The gardeners

משתמש פעיל
ובאמת, הרוחניות שלי היא הגמיות של השני, אמר ר' ישראל סלנטר...
אז לכן כל עוד זה דבר שמוסיף לגשמיות של השני - אפשר לסבול בשקט.
איך זריקת טיטולים מוסיפה לגשמיות?
איך זריקת בדלי סיגריות?
האם מנגל חייב להיות בין 3-6 לפנות בוקר ובשאגות פרא אינדאניות?

לאף אחד לא אכפת שתבלו, שתנפשו, שתהנו ותחזרו מלאי כח.
רק התבקשתם קצת לשים לב לכך שלא הגעתם למדבר, ויש אנשים סביבכם, ויש נשים שמחר בבוקר תקומנה לעבודה (כן כן. ב-6 בבוקר, גם אם אתם החלטתם על מלחמת מים מתחת לחלון שלה ב4)

קצת. התחשבות. קצת.
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
אז לכן כל עוד זה דבר שמוסיף לגשמיות של השני - אפשר לסבול בשקט.
איך זריקת טיטולים מוסיפה לגשמיות?
איך זריקת בדלי סיגריות?
האם מנגל חייב להיות בין 3-6 לפנות בוקר ובשאגות פרא אינדאניות?

לאף אחד לא אכפת שתבלו, שתנפשו, שתהנו ותחזרו מלאי כח.
רק התבקשתם קצת לשים לב לכך שלא הגעתם למדבר, ויש אנשים סביבכם, ויש נשים שמחר בבוקר תקומנה לעבודה (כן כן. ב-6 בבוקר, גם אם אתם החלטתם על מלחמת מים מתחת לחלון שלה ב4)

קצת. התחשבות. קצת.
הבנתם אותי מהכיוון ההפוך בדיוק.
אמרתי זאת למי שהביא את הצד השני של המטבע. השבתי לו שהטענה שנתן אינה גושפנקא. ההפך. הוא מחויב לגשמיות של השני (קרי - לשכן של דירת האירוח) וזו היא הרוחניות של. שלא יתחיל לחשב לו שהוא לא מספיק שמח שמגיעים יהודים להתאוורר...
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קה

א הוֹדוּ לַיי קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו:ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יי:ד דִּרְשׁוּ יי וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:ז הוּא יי אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל עַם אַחֵר:יד לֹא הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:טו אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ:טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר:יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:יח עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:יט עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יי צְרָפָתְהוּ:כ שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ:כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם:כד וַיֶּפֶר אֶת עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר בּוֹ:כז שָׂמוּ בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת (דבריו) דְּבָרוֹ:כט הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת דְּגָתָם:ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל גְּבוּלָם:לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:לה וַיֹּאכַל כָּל עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:לו וַיַּךְ כָּל בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל אוֹנָם:לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:מב כִּי זָכַר אֶת דְּבַר קָדְשׁוֹ אֶת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת בְּחִירָיו:מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  1  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה