מידע שימושי גננות! האם זה תקין?!

חנילוש

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אולי כדאי לקרוא טוב יותר את השאלה..
היא מדברת בפירוש על ילד בגן חיידר בן 3 שעד חנוכה אפשר להגיע עם טיטול..
וגם אם לא--- למה להשאיר את הילד מלוכלך?? מסכן! לפחות שיתקשרו להורים אם הן לא רוצות לטפל בו בעצמן...
זה ממש לא בסדר במיוחד שזה חוזר על עצמו
אם אפשר להגיע עד חנוכה עם טיטול - זה אומר שעד אז יש 30 ילדים עם טיטול בגן - את חושבת שהיא מצליחה להגיע אל כל אחד.
ולמה להשאיר ילד מלוכלך ? - כי יש ילדים שלא מסכימים שיחליפו להם, ובגיל הזה סייעת לא לוקחת ילד בכח להחתלה, יש ילדים שעושים קצת ועוד קצת ובאיזשהו שלב הגננת אומרת - אני יחכה שהוא יגמור. ויש ילדים שעושים בדיוק 5 דקות לפני היציאה להסעה והגננת אמורה בזמן הזה להניח לכולם תיקים לראות שאף אחד לא שכח נעליים, גרביים שקית של בגדים מלוכלכים וכו'.
מה שאני חושבת על גן כזה שחסר שם צוות, קשה להיות בגן עם ריחות לא נעימים והילדים בדרך כלל גם לא רגועים ולכן מה שסביר בעיני שהיא לא מצליחה להגיע אל כולם.
 

הללו

משתמש מקצוען
ערבבת פה שאלות על התנהללות כללית של גן והתנהלות פרטית של גן.
אז בכללי:
כמו שכבר כתבו יש הבדל גדול מאד בין מעון ובו גננת אחת ל11 ילדים, לגן חיידר ובו גננת אחראית על קבוצה של 25 + ילדים.
בגן אין פתקים לכל ילד על מה שעבר עליו היום, ואין משוב אישי מהגננת.
אם את רוצה משוב, אין ברירה אחרת מלבוא לקחת או להביא אותו וע"י כך לקשור שיחה. אפשר גם טלפונית בערב (לא ברמה היומיומית, כמובן)
לגבי החתלה - חובה על הגננת, אם כי אין להן תנאים בד"כ כמו שיש במעון, כך שיש מה לדון לכף זכות ובמקביל לעורר את תשומת ליבן להמשך.
הסיפורבארגז חול חריג לחלוטין, בזמן שהקבוצה של הקטנים בחצר לא אמורים להסתובב שם ילדים נוספים (כך עכ"פ היכן שאני מכירה) הייתי שואלת את הגננת מה בדיוק קרה שם ואיך.
לילדים שלי במעון לא היה ארגז חול, ובגן הראשון היה (גם בבנים גם בבנות) יכולה רק לציין שכמויות החול שהילדים חזרו איתם היו מעצבנות, גם בלי ספורים על ילדים אחרים ששפכו עליהם חול.

אחרון חביב לגבי שיתוף הילד - מאחר ואין לך את הדף עם הפירוט היומי את מתענינת אצלו מן הסתם בצורה כללית, מה שקשה לילד בגיל הזה לענות. תואם גיל לגמרי.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  15  פעמים

אתגר AI

מלכות ה' • אתגר 119

לוח מודעות

למעלה