אפשרי. אני מציע רעיון, ניתן לחלוק עלי. אם יהיה ביקוש, המנהלים (לדוג' @מ. י. פרצמן , יוכלו אם אפשר וניתן, להעביר את התגובות לאשכול ייעודי חדש בשם 'נספח', כך שאשכול זה יישאר 'נטו' לגמרא, וזה לא יפריע לאחרים. וכן להיפך (אשכול גמרא חדש, זה הנוכחי יהפוך לנספח).
אחרי עבודה של הרבה שעות רצופות, שיטוט במקורות, מילים ארמיות, הנה זה מגיע, סוף סוף נמצא הפראייר שיעשה את זה, קבלו את..... צפה בקובץ המצורף 1573444 קרדיט, כאמור: ל @יוסף יצחק פ.
שיתפתם? הפצתם? התדיינתם? ^ קרדטו בהתאם.
יש לכם רעיונות לעוד סוגיות, נושאים, מפרשים, רעיונות בכללי וכד'? מוזמנים להגיב למטה.
*יצויין שהרשימה הקיימת אצלי ארוכה ומיוחדת, אך ב"נ ואי"ה נגיע לרובם.
אהבתם? מוזמנים ללמוד את המסכתות 'המקוריות'... מסכת זו נועדה לגרום לעוד חיוך בשני חודשי השמחה שלפנינו.
רוצים שאעלה את דף ב' עמוד ב' (חלק 2)?
לייקו בהתאם. תבקשו יפה. וב"נ בהמשך.
קריאה מהנה.
למנהלים שביננו שאולי קצת נזעמים על השנינויות והעקיצות, בקשת סליחה, קצת 'והנפוכו', בכל זאת פורים חל רק פעם בשנה... (אין כוונה לפגוע בא"א) ט.ל.ח.
את העמוד האחרון (שטכנית, זה 4 עמודים), לקח לי המון זמן להכין, ולפיכך, לכל מאן דבעי, ב"נ יצאו בעז"ה עוד עמודי גמרא, להשלים את היצירה שהתחלתי, אך אני לא אוכל להתחייב (כלומר, אל תצפו) שאני אפרסם כל שבוע, אלא אפרסם ב"נ אי"ה אחת לכמה זמן.
(מי שעוקב אחר האשכול או אחריי, יקבל את העדכון).
פותחת עכשיו תקובץ לקרוא
ומגלה שדף ב כולו ארמית (ומה חשבתי לעצמי לפני?)
מילה לא הבנתי! (אם בקודם הבנתי 2, פה כלום, ממש מביך לי)
ובעצם שורה אחת כן הבנתי, זאת האחרונה, מוצלחת ויותרר
אבללל גם עכשיו רואים שזה מושקע , גם עכשיו זה הזוי.. ושוב זה? פרחה לי המילה...
ולא, גם לי לא מובן מה דחוף לציין את הנ"ל....... כאילו (באמת!) שמרי תמחשבות שלך לעצמך!! אבל לא יודעת, לא הצלחתי...
תנו רבנן שבעה דברים בגולם: חוכא (מיחד), קפיד (סומקא), עציב, מירתת, יישר, דמעה, תודה
מתיב רב ספרא אמאי באתרא קדישא פרצופא דמחיך סלקא במניינא ופרצופא דבכי לא סלקא במניינא?
ואטו דהוה מיזגא לח או נולד באתרא כהאי, נחית דרגא משאר אינשי?
אמר ליה רב 'דכולא-ביה' (@הכלבויניק) וכי סלקא דעתך דבאתרא הדין איכא אנישי דנחית דרגא? אלא טעמא דידי דמאן דבכי סליק רגלי השכינה, הדא הוא דכתיב "הוד והדר לפניו עוז וחדווה במקומו" ודריש עליה רב פפא (חגיגה ה) 'אין עצבות לפני הקב"ה' ותו אמרינן (פסחים קיז.) "אין השכינה שורה מתוך עצבות",
אמר ליה רב ספרא ולטעמיך הא תניא "מיום שנחרב בית המקדש ננעלו שערי תפילה שערי דמעות לא ננעלו"! ואת אמרת סליק רגלא שכינתא?!
אלא על כרחך לא קשיא הכא עצוב קתני התם דמעות קתני,
ותו אמר רב ספרא הניחא פרצופא דבכי, אבל מה תימא אפרצופא דמחייך ומחדי דדמיא כטרוט עינא וכפיף רישיה? והא כתיב "מיום שחרב בית המקדש אין עוד שחוק להקדוש ברוך הוא", ותנו רבנן "אין עומדין להתפלל לא מתוך עצבות ולא מתוך עצלות ולא מתוך שחוק.."
אמר ליה רב 'דכולא-ביה' אי שפיל לסיפא דמימרא, "אלא מתוך שמחה של מצווה" סליק תרי פירכתא דידך,
מותיב עליה רב ספרא, אטו צורבא דמחיך הוי שמחה של מצוותא?
אמר ליה וכי לא שמיע ל מר הא דתנו בבי מדרשא דברסלב בשמיה דרב נחמן "מצווה רברבי להיות בשמחה"? ומה לי שמחה האי ומה לי שמחה האי?!
ו-תיקו.... (= ת'שמע י'ש ק'אן ו'לול...)
פירוש רש"י:
"שבעה דברים בגולם (מחשב אתר וירטואלי..) סמיילים: צוחק, כועס, עצוב, וואו, שכויח, דמעות, תודה".
מקשה הרב הספרן, מדוע באתר פרוג לייק מחייך עולה במניין התודות ולייק דמעות לא?
וכי בגלל שסמליל דמעות הוא בעל מזג לח או שנולד במקום טרופי הוא נחות דרגה? (אפליה!)
השיב לו רב כלבויניק, וכי עלה על דעתך שבאתר הזה (פרוג) קיים המושג גזענות ואפליה נגד בעל מגז לח? אלא הטעם הוא בגלל שכל מי שבוכה ומוזיל דמעות מסלק את רגלי השכינה, וכמו שנאמר בפסוק "הוד והדר לפניו עוז וחדווה במקומו" ולמד מזה רב פפא ש'אין עצבות לפני הקב"ה' וכמו שגם נאמר במסכת פסחים "אין השכינה שורה מתוך עצבות"
העיר עליו רב ספרא איך אתה אומר שדמעות מסלקות את השכינה, הלא אמרו חז"ל שערי דמעות לא ננעלו!
ובהכרח כדי ליישב את הסתירה בשתי המימרות, צריך לחלק בין דמעות לעצב, דמעות זה מעולה.. עצב זה גרוע
ועוד הקשה עליו רב ספרא, גם אם דבריך נכונים בהקשר לסמייל דמעות מה תאמר על סמייל צוחק שדומה לסיני כפוף ראש, בפרט שמיום שנחרב בית המקדש לא ראוי לצחוק כמו שהקב"ה נמנע מכך, וכן לא ראוי להתפלל מתוך שחוק מה שמלמד שזה דבר שלילי.
תירץ לו הרב הכלבויניק תמשיך לצטט את סוף המימרא ומה שכתבו "אלא מתוך שמחה של מצוה" ובזה מיושבים שני הקושיות שלך
הקשה עליו רב ספרא, וכי כל ניק בפרוג ששם לייק צוחק פירושו שעושה זאת מתוך שמחה של מצווה ולא של חולין?
השיב לו הרב הכלבויניק וכי לא שמע כ"ת מה ששנו חסידי ברסלב בשם רבי נחמן 'מצוה גדולה להיות בשמחה'? ומה זה משנה במה הם שמחים?!
ונשאר הדבר בתיקו (ספק וכוליה..)
ההשראה בעקבות תגובה שכתבתי על עדכון סמליל הוואו במניין התודות בשונה מ.....
וואו!, בכזו אפליה ועוד בפרוג לא נפגשתי מימי הווירטואליים...
ובתור אחד ששם ניקו מגלה על מהותו... הרשו לי לשאול, למה סמליל בוכה שנוצר לאחרונה לא נספר במניין התודות?
אז מה אם הוא בעל מזג לח..? מה זה משנה אם הוא נולד במקום טרופי או במקום צחיח?
זו גזענות טהורה! ממש לבכות שעוד קיימים בעולמנו המודרני אנשים כאלה חשוכים...
ולמי שמצחקק עלי כמו סיני קרוע כפוף ראש, אז שייהנה לו, וזו עוד אפליה משוועת שדורשת איזון בעיניים...
כי אני כותב מדם לבי וזה מה שיש לכם לעשות חחחח, מה אתם צעירים מי-ם, או תלמידי חחחחחכמ-ים?
ועוד זה עולה לכם.. במניין התודות, נו באמת?!
אבל כל עוד הנר דולק אפשר לתקן וגם אם נכבה אפשר להדליק,
ומי שיתקן את העוולה הנוראה הזו מכאן ולהבא ולמפרע, אתן לו שכוייח וגם אערוך בעבורו הקפות בקבר תנא קמא,
ואשפוך עליו
בקברות - הצדיקים נסתרים של הדור הבא, ואדליק בעבורו ח"י נרות ואקפיד בלנ"ד שלא יכבו אף לא אחד...
@יוסף יצחק פ. יש מצב שאתה מעמד את הקטע הזה כולל את פירש"י? (חוץ מקטע ההשראה כמובן)
בעיקרון יש לי עוד מלא 'פרודיות' דומות (רמב"ם, מאמרי חסידות חב"דים, גמרא, ספירת העומר, הגדה של פסח, מגילת אסתר, ועוד שאני לא זוכר), של קטעי פרודיה והומור. בעיקר מזמן לימודיי בישיבה קטנה. כך שזה לא כ"כ רלוונטי להעלות אותם לכאן, אם מישהו התלהב כבר...
לגבי אלו שכבר חשבו לפתוח מסלול של 'העמוד היומי', וללמוד כל שבוע עמוד חדש, אני מצטער. חלומכם ייגנז. גם את (קפה) ארומה לא בנו ביום אחד. אני עובד על שאר העמודים, ובעז"ה ב"נ הם יצאו בזמן המתאים. תודה.
יש לך את הכישרון הייחודי לנצל חללים, להתמצא בעיצוב עכשווי ולהעניק סגנון אחיד לעיצוב בתים ומשרדים? קורס עיצוב ואדריכלות פנים בפרוג יפתח לך דלתות לתחום מבוקש, מרתק ורווחי במיוחד!