שיתוף - לביקורת *גמרא פורימית* - *מסכת פרוג* :)

יוסף יצחק פ.

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נראה לי שכדאי לפתוח בנוסף אשכול חדש לדבר הזה, ושם להוסיף קישור לחלק הראשון למי שפספס.כי פה כבר יש בלאגן גדולל
אפשרי. אני מציע רעיון, ניתן לחלוק עלי. אם יהיה ביקוש, המנהלים (לדוג' @מ. י. פרצמן , יוכלו אם אפשר וניתן, להעביר את התגובות לאשכול ייעודי חדש בשם 'נספח', כך שאשכול זה יישאר 'נטו' לגמרא, וזה לא יפריע לאחרים. וכן להיפך (אשכול גמרא חדש, זה הנוכחי יהפוך לנספח).
. בכל אופן, זה לבינתיים:

דף ב', עמוד א. (צורת הדף).
אחרי עבודה של הרבה שעות רצופות, שיטוט במקורות, מילים ארמיות, הנה זה מגיע, סוף סוף נמצא הפראייר שיעשה את זה, קבלו את.....
צפה בקובץ המצורף 1573444
קרדיט, כאמור: ל @יוסף יצחק פ.
שיתפתם? הפצתם? התדיינתם? ^ קרדטו בהתאם.


יש לכם רעיונות לעוד סוגיות, נושאים, מפרשים, רעיונות בכללי וכד'? מוזמנים להגיב למטה.
*יצויין שהרשימה הקיימת אצלי ארוכה ומיוחדת, אך ב"נ ואי"ה נגיע לרובם.

אהבתם? מוזמנים ללמוד את המסכתות 'המקוריות'... מסכת זו נועדה לגרום לעוד חיוך בשני חודשי השמחה שלפנינו.

רוצים שאעלה את דף ב' עמוד ב' (חלק 2)?
לייקו בהתאם. תבקשו יפה. וב"נ בהמשך.

קריאה מהנה.

למנהלים שביננו שאולי קצת נזעמים על השנינויות והעקיצות, בקשת סליחה, קצת 'והנפוכו', בכל זאת פורים חל רק פעם בשנה... :) (אין כוונה לפגוע בא"א)
ט.ל.ח.
ביאור על דף ב. עמוד א'. (סגנון שוטנשטיין)
צפה בקובץ המצורף 1574248
צפה בקובץ המצורף 1574249

כל הזכויות שמורות. לקח המון המון המון זמן ליצור, לכתוב, לעצב, וכו... את כל זה.

כנראה שהעמוד הבא יחכה...

אגב, אשמח לתגובות.
(ניתן להגיב, ומומלץ, שלא בארמית)
דף ב: עמוד ב'. (צורת הדף).
צפה בקובץ המצורף 1582315

כל הזכויות שמורות! אין להפיץ ללא מתן קרדיט!
ט.ל.ח.
דף ב: עמוד ב. (סגנון שוטנשטיין).
צפה בקובץ המצורף 1583582

צפה בקובץ המצורף 1583583

צפה בקובץ המצורף 1583584

חל איסור מוחלט להעתיק. חל איסור מוחלט לפרסם ללא מתן קרדיט ל @יוסף יצחק פ.

הושקע בדפים אלו המון - המון - המון מאמץ!

(ט.ל.ח.)
 

יוסף יצחק פ.

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
את העמוד האחרון (שטכנית, זה 4 עמודים), לקח לי המון זמן להכין, ולפיכך, לכל מאן דבעי, ב"נ יצאו בעז"ה עוד עמודי גמרא, להשלים את היצירה שהתחלתי, אך אני לא אוכל להתחייב (כלומר, אל תצפו) שאני אפרסם כל שבוע, אלא אפרסם ב"נ אי"ה אחת לכמה זמן.
(מי שעוקב אחר האשכול או אחריי, יקבל את העדכון).

תודה. קריאה נעימה.
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
^הדף 'המקורי'^
-------------------------


צפה בקובץ המצורף 1583582

צפה בקובץ המצורף 1583583

צפה בקובץ המצורף 1583584

חל איסור מוחלט להעתיק. חל איסור מוחלט לפרסם ללא מתן קרדיט ל @יוסף יצחק פ.

הושקע בדפים אלו המון - המון - המון מאמץ!

(ט.ל.ח.)
@יוסף יצחק פ. מדהים אין מילים!
 

.חיה פ

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית

.חיה פ

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פותחת עכשיו תקובץ לקרוא
ומגלה שדף ב כולו ארמית :oops::oops::oops: (ומה חשבתי לעצמי לפני?)
מילה לא הבנתי! (אם בקודם הבנתי 2, פה כלום, ממש מביך לי)
ובעצם שורה אחת כן הבנתי, זאת האחרונה, מוצלחת ויותרר
אבללל גם עכשיו רואים שזה מושקע , גם עכשיו זה הזוי.. ושוב זה? פרחה לי המילה...
😌

ולא, גם לי לא מובן מה דחוף לציין את הנ"ל....... כאילו (באמת!) שמרי תמחשבות שלך לעצמך!! אבל לא יודעת, לא הצלחתי...
 

יוסף יצחק פ.

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
פותחת עכשיו תקובץ לקרוא
ומגלה שדף ב כולו ארמית :oops::oops::oops: (ומה חשבתי לעצמי לפני?)
מילה לא הבנתי! (אם בקודם הבנתי 2, פה כלום, ממש מביך לי)
לכן יצאו דפי ביאור.
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
פרק שבעה דברים בגולם (כולל פירוש רש"י)

תנו רבנן שבעה דברים בגולם: חוכא (מיחד), קפיד (סומקא), עציב, מירתת, יישר, דמעה, תודה

מתיב רב ספרא אמאי באתרא קדישא פרצופא דמחיך סלקא במניינא ופרצופא דבכי לא סלקא במניינא?
ואטו דהוה מיזגא לח או נולד באתרא כהאי, נחית דרגא משאר אינשי?

אמר ליה רב 'דכולא-ביה' (@הכלבויניק) וכי סלקא דעתך דבאתרא הדין איכא אנישי דנחית דרגא? אלא טעמא דידי דמאן דבכי סליק רגלי השכינה, הדא הוא דכתיב "הוד והדר לפניו עוז וחדווה במקומו" ודריש עליה רב פפא (חגיגה ה) 'אין עצבות לפני הקב"ה' ותו אמרינן (פסחים קיז.) "אין השכינה שורה מתוך עצבות",

אמר ליה רב ספרא ולטעמיך הא תניא "מיום שנחרב בית המקדש ננעלו שערי תפילה שערי דמעות לא ננעלו"! ואת אמרת סליק רגלא שכינתא?!
אלא על כרחך לא קשיא הכא עצוב קתני התם דמעות קתני,

ותו אמר רב ספרא הניחא פרצופא דבכי, אבל מה תימא אפרצופא דמחייך ומחדי דדמיא כטרוט עינא וכפיף רישיה? והא כתיב "מיום שחרב בית המקדש אין עוד שחוק להקדוש ברוך הוא", ותנו רבנן "אין עומדין להתפלל לא מתוך עצבות ולא מתוך עצלות ולא מתוך שחוק.."

אמר ליה רב 'דכולא-ביה' אי שפיל לסיפא דמימרא, "אלא מתוך שמחה של מצווה" סליק תרי פירכתא דידך,

מותיב עליה רב ספרא, אטו צורבא דמחיך הוי שמחה של מצוותא?

אמר ליה וכי לא שמיע ל מר הא דתנו בבי מדרשא דברסלב בשמיה דרב נחמן "מצווה רברבי להיות בשמחה"? ומה לי שמחה האי ומה לי שמחה האי?!

ו-תיקו.... (= ת'שמע י'ש ק'אן ו'לול...)


פירוש רש"י:
"שבעה דברים בגולם (מחשב אתר וירטואלי..) סמיילים: צוחק, כועס, עצוב, וואו, שכויח, דמעות, תודה".

מקשה הרב הספרן, מדוע באתר פרוג לייק מחייך עולה במניין התודות ולייק דמעות לא?
וכי בגלל שסמליל דמעות הוא בעל מזג לח או שנולד במקום טרופי הוא נחות דרגה? (אפליה!)

השיב לו רב כלבויניק, וכי עלה על דעתך שבאתר הזה (פרוג) קיים המושג גזענות ואפליה נגד בעל מגז לח? אלא הטעם הוא בגלל שכל מי שבוכה ומוזיל דמעות מסלק את רגלי השכינה, וכמו שנאמר בפסוק "הוד והדר לפניו עוז וחדווה במקומו" ולמד מזה רב פפא ש'אין עצבות לפני הקב"ה' וכמו שגם נאמר במסכת פסחים "אין השכינה שורה מתוך עצבות"

העיר עליו רב ספרא איך אתה אומר שדמעות מסלקות את השכינה, הלא אמרו חז"ל שערי דמעות לא ננעלו!
ובהכרח כדי ליישב את הסתירה בשתי המימרות, צריך לחלק בין דמעות לעצב, דמעות זה מעולה.. עצב זה גרוע
ועוד הקשה עליו רב ספרא, גם אם דבריך נכונים בהקשר לסמייל דמעות מה תאמר על סמייל צוחק שדומה לסיני כפוף ראש, בפרט שמיום שנחרב בית המקדש לא ראוי לצחוק כמו שהקב"ה נמנע מכך, וכן לא ראוי להתפלל מתוך שחוק מה שמלמד שזה דבר שלילי.

תירץ לו הרב הכלבויניק תמשיך לצטט את סוף המימרא ומה שכתבו "אלא מתוך שמחה של מצוה" ובזה מיושבים שני הקושיות שלך

הקשה עליו רב ספרא, וכי כל ניק בפרוג ששם לייק צוחק פירושו שעושה זאת מתוך שמחה של מצווה ולא של חולין?

השיב לו הרב הכלבויניק וכי לא שמע כ"ת מה ששנו חסידי ברסלב בשם רבי נחמן 'מצוה גדולה להיות בשמחה'? ומה זה משנה במה הם שמחים?!

ונשאר הדבר בתיקו (ספק וכוליה..)

ההשראה בעקבות תגובה שכתבתי על עדכון סמליל הוואו במניין התודות בשונה מ.....

וואו!, בכזו אפליה ועוד בפרוג לא נפגשתי מימי הווירטואליים...
ובתור אחד ששם ניקו מגלה על מהותו... הרשו לי לשאול, למה סמליל בוכה שנוצר לאחרונה לא נספר במניין התודות?
אז מה אם הוא בעל מזג לח..? מה זה משנה אם הוא נולד במקום טרופי או במקום צחיח?
%D7%A1%D7%9E%D7%99%D7%99%D7%9C-%D7%91%D7%95%D7%9B%D7%94-jpg.1532939

זו גזענות טהורה! ממש לבכות שעוד קיימים בעולמנו המודרני אנשים כאלה חשוכים...
ולמי שמצחקק עלי כמו סיני קרוע כפוף ראש, אז שייהנה לו, וזו עוד אפליה משוועת שדורשת איזון בעיניים...:ROFLMAO:
כי אני כותב מדם לבי :mad: וזה מה שיש לכם לעשות חחחח, מה אתם צעירים מי-ם, או תלמידי חחחחחכמ-ים?
ועוד זה עולה לכם.. במניין התודות, נו באמת?!
אבל כל עוד הנר דולק אפשר לתקן וגם אם נכבה אפשר להדליק,
ומי שיתקן את העוולה הנוראה הזו מכאן ולהבא ולמפרע, אתן לו שכוייח וגם אערוך בעבורו הקפות בקבר תנא קמא,
ואשפוך עליו
1532212-c1ef85402223d798887e7a5e6555e370.jpg
בקברות - הצדיקים נסתרים של הדור הבא, ואדליק בעבורו
ח"י נרות ואקפיד בלנ"ד שלא יכבו אף לא אחד...

@יוסף יצחק פ. יש מצב שאתה מעמד את הקטע הזה כולל את פירש"י? (חוץ מקטע ההשראה כמובן)
פרק שבעה דברים בגולם (המרת גולם...) להאזנה..

פירוש שוטנשטיין...........


א"א להמיר תמונה למלל ועל כן לע"ע לא העליתי אלא מה שהתפרסם בטקסט
 

ניק 70107

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אוי! רק עכשיו רואה את האשכול המצויין הזה.
פעם כתבתי קטעים פורימיים אבל בסגנון חיקוי של תורה אור (חסידות חבד) יש אולי מישהו שיכול להתעניין בזה?
 

יוסף יצחק פ.

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אוי! רק עכשיו רואה את האשכול המצויין הזה.
פעם כתבתי קטעים פורימיים אבל בסגנון חיקוי של תורה אור (חסידות חבד) יש אולי מישהו שיכול להתעניין בזה?
בעיקרון יש לי עוד מלא 'פרודיות' דומות (רמב"ם, מאמרי חסידות חב"דים, גמרא, ספירת העומר, הגדה של פסח, מגילת אסתר, ועוד שאני לא זוכר), של קטעי פרודיה והומור. בעיקר מזמן לימודיי בישיבה קטנה. כך שזה לא כ"כ רלוונטי להעלות אותם לכאן, אם מישהו התלהב כבר...


לגבי אלו שכבר חשבו לפתוח מסלול של 'העמוד היומי', וללמוד כל שבוע עמוד חדש, אני מצטער. חלומכם ייגנז. גם את (קפה) ארומה לא בנו ביום אחד. אני עובד על שאר העמודים, ובעז"ה ב"נ הם יצאו בזמן המתאים. תודה.
 

יוסף יצחק פ.

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
השבוע זה 'מתאים' לגמרי...
אני עובד על זה... (אני מצטער, אבל יש לי עוד פרויקטים ודברים לעשות (לדוגמא, לשנן את טעמי המגילה...), ולכן אני לא כותב כל יום, אלא כשמזדמן).
1710777567483.png

אי"ה, יפורסם בעז"ה בזמן הקרוב.
 

מ. י. פרצמן

סופרת ועורכת, מנהלת קהילת כתיבה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
אתם מוכנים?
הי, זה לא עובד ככה.
לא מקפיצים אשכול יום לפני שעוברים שלושה חודשים, כדי לתת ארכת זמן.
אם יש לך תוכן להעלות - בבקשה, נשמח כולנו ונלקק את השפתיים. אם אין, העלה אותו כשיגיע זמנו באשכול חדש.

במקרה הזה אני מאשרת העלאה באשכול הזה אם יהיה תוכן עד סוף השבוע.
אבל זו תזכורת לכולם ואנוכי בתוכם: אם אתם רוצים ליצור תוכן בהמשכים - ודאו שאתם עומדים בכללי הפורום!
 

אוראל סולטן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
@יוסף יצחק פ. (אם תוכל להוסיף לגמרא...).

קטע חדש הנכתב בהשראת ה"פנוי פרימיום" של @מירער :

"ההוא רב @ שום כלום דפגש את רב @ תג תוקף, בעי מינה: מאי *"פנוי פרימיום"? א"ל: וי-אי-פי. א"ל: ומאי שינויא מניק רגיל? א"ל: כמביעכו בעינן באא"ר, ומותיבנן ליה דפנוי פרימום הוה יכול למיכתב הודעה תוך תלתין שניות. שאלינן מינה:הרי ממילא לוקח לי לכתוב כל הודעתא טובא סגיא מתלתין שיניות? והותיבונן לי: באלו המקלידין מהר הכתוב מדבר.

ועוד אמר שם: מעליתא נוספת בפנוי פרימיום, דהוה יכול לתת קישור לאתריה, אימילה, וטלפונא נידה דידה, וכן יכול להוסיף חתימתא. ומאי חתימתא? משפט קצרא דמכיל ציטוטא מאיניש מפורסם, או בעל קישור לאתרו של הניק.

ההוא גברא דשאל ליה ל@מנהל האתר: איכא היתר למיקח משפטא דגוי כתבו ולמיכתב בחתימתא? א"ל: אם איכא קרדיט, אין, אם ליכא, לא, והוה Oגניבא גניב דספרותיא.

עוד יתרונא: דפנוי פרימיום הוה יכיל לשנות שמיה, או למיכתב מתחתיה דברים עליו.

דרש ליה רב @פומפיה: אדם דרוצין להזמינו, צריך לתיגו, ותיוג הינו @ שטרודל. מתיב רב @ פיצה שרופה: תיוג הינו @ כרוכית ולא @ שטרודל? א"ל Oההיא גברתא דמנהליה קהילת כתיבה: הינו הך, דכרוכית ושטרודל Oהינו אח, ורב @ מוישה אמר: *אי נוח.

איביעא להו: מנינא דכספא דהוה צריך להוציא על הפנוי, כמה הוה? א"ר @ למה פיג'מה: אנן לא ידעינן, אבל מה דבטוח דזה הרבה. והינו דתנן: היה רוצה להוציא מעות על הפנוי, ישלם ממיטב כספו, וכמה? אמר @ מנהל האתר: הפופולרי ביותר הוא 330 מעות לשנה, דהינו 28 מעות לחודש. א"ר @ ברכה בלי הצלחה: Oהלכה כמנהל האתר."



O- @ רש"י: גניבא גניב דספרותיא - פלגיאט בלע"ז. ההיא גברתא דמנהליה קהילת כתיבה - הקרויה @ מ.י פרצמן. הינו אח - כלומר שני אחים הקרובים זה לזה במשמעויותיהן הלכה כמנהל האתר- תמיד, בלי קשר לכאן.

*- @פורם עריכה לשונית "הגעות וצינונים": ויש גורסין "מנוי", וסוברין ש"פנוי" משמעו מי שאין לו מנוי (שפנוי ממנוי), אבל אלו שסוברין "פנוי" אומרים, ש"פנוי" משמעו פנוי מלהיות בלי מנוי, וכן כתב רבי בעל הגהות @ אב"כ. אי נוח - הי נח - א(הי)ינו אך(ח).

(כמובן אפשר להוסיף עוד רש"י, הגהות וצינונים, והוספות בגמרא, הכל לפי ראות עינך הטובה.).
 
נערך לאחרונה ב:

יוסף יצחק פ.

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הי, זה לא עובד ככה.
לא מקפיצים אשכול יום לפני שעוברים שלושה חודשים, כדי לתת ארכת זמן.
אם יש לך תוכן להעלות - בבקשה, נשמח כולנו ונלקק את השפתיים. אם אין, העלה אותו כשיגיע זמנו באשכול חדש.
שכחתי. אני באמת מצטער.
במקרה הזה אני מאשרת העלאה באשכול הזה אם יהיה תוכן עד סוף השבוע.
תודה.
@יוסף יצחק פ. (אם תוכל להוסיף לגמרא...).
ספוילר: למעשה אתמול הדף כבר היה מוכן להעלאה, אלא שתכננתי להעלות אותו היום. קצת הופתעתי לראות את התוספת, והחלטתי לשלב אותה, מה שלקח קצת זמן והשקעה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ש'

קסא שָׂרִים רְדָפוּנִי חִנָּם (ומדבריך) וּמִדְּבָרְךָ פָּחַד לִבִּי:קסב שָׂשׂ אָנֹכִי עַל אִמְרָתֶךָ כְּמוֹצֵא שָׁלָל רָב:קסג שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי וַאֲתַעֵבָה תּוֹרָתְךָ אָהָבְתִּי:קסד שֶׁבַע בַּיּוֹם הִלַּלְתִּיךָ עַל מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:קסה שָׁלוֹם רָב לְאֹהֲבֵי תוֹרָתֶךָ וְאֵין לָמוֹ מִכְשׁוֹל:קסו שִׂבַּרְתִּי לִישׁוּעָתְךָ יי וּמִצְוֹתֶיךָ עָשִׂיתִי:קסז שָׁמְרָה נַפְשִׁי עֵדֹתֶיךָ וָאֹהֲבֵם מְאֹד:קסח שָׁמַרְתִּי פִקּוּדֶיךָ וְעֵדֹתֶיךָ כִּי כָל דְּרָכַי נֶגְדֶּךָ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

בעלי חיים בראשי תיבות • אתגר 134

לוח מודעות

למעלה