אפשרי. אני מציע רעיון, ניתן לחלוק עלי. אם יהיה ביקוש, המנהלים (לדוג' @מ. י. פרצמן , יוכלו אם אפשר וניתן, להעביר את התגובות לאשכול ייעודי חדש בשם 'נספח', כך שאשכול זה יישאר 'נטו' לגמרא, וזה לא יפריע לאחרים. וכן להיפך (אשכול גמרא חדש, זה הנוכחי יהפוך לנספח).
אחרי עבודה של הרבה שעות רצופות, שיטוט במקורות, מילים ארמיות, הנה זה מגיע, סוף סוף נמצא הפראייר שיעשה את זה, קבלו את..... צפה בקובץ המצורף 1573444 קרדיט, כאמור: ל @יוסף יצחק פ.
שיתפתם? הפצתם? התדיינתם? ^ קרדטו בהתאם.
יש לכם רעיונות לעוד סוגיות, נושאים, מפרשים, רעיונות בכללי וכד'? מוזמנים להגיב למטה.
*יצויין שהרשימה הקיימת אצלי ארוכה ומיוחדת, אך ב"נ ואי"ה נגיע לרובם.
אהבתם? מוזמנים ללמוד את המסכתות 'המקוריות'... מסכת זו נועדה לגרום לעוד חיוך בשני חודשי השמחה שלפנינו.
רוצים שאעלה את דף ב' עמוד ב' (חלק 2)?
לייקו בהתאם. תבקשו יפה. וב"נ בהמשך.
קריאה מהנה.
למנהלים שביננו שאולי קצת נזעמים על השנינויות והעקיצות, בקשת סליחה, קצת 'והנפוכו', בכל זאת פורים חל רק פעם בשנה... (אין כוונה לפגוע בא"א) ט.ל.ח.
את העמוד האחרון (שטכנית, זה 4 עמודים), לקח לי המון זמן להכין, ולפיכך, לכל מאן דבעי, ב"נ יצאו בעז"ה עוד עמודי גמרא, להשלים את היצירה שהתחלתי, אך אני לא אוכל להתחייב (כלומר, אל תצפו) שאני אפרסם כל שבוע, אלא אפרסם ב"נ אי"ה אחת לכמה זמן.
(מי שעוקב אחר האשכול או אחריי, יקבל את העדכון).
פותחת עכשיו תקובץ לקרוא
ומגלה שדף ב כולו ארמית (ומה חשבתי לעצמי לפני?)
מילה לא הבנתי! (אם בקודם הבנתי 2, פה כלום, ממש מביך לי)
ובעצם שורה אחת כן הבנתי, זאת האחרונה, מוצלחת ויותרר
אבללל גם עכשיו רואים שזה מושקע , גם עכשיו זה הזוי.. ושוב זה? פרחה לי המילה...
ולא, גם לי לא מובן מה דחוף לציין את הנ"ל....... כאילו (באמת!) שמרי תמחשבות שלך לעצמך!! אבל לא יודעת, לא הצלחתי...
תנו רבנן שבעה דברים בגולם: חוכא (מיחד), קפיד (סומקא), עציב, מירתת, יישר, דמעה, תודה
מתיב רב ספרא אמאי באתרא קדישא פרצופא דמחיך סלקא במניינא ופרצופא דבכי לא סלקא במניינא?
ואטו דהוה מיזגא לח או נולד באתרא כהאי, נחית דרגא משאר אינשי?
אמר ליה רב 'דכולא-ביה' (@הכלבויניק) וכי סלקא דעתך דבאתרא הדין איכא אנישי דנחית דרגא? אלא טעמא דידי דמאן דבכי סליק רגלי השכינה, הדא הוא דכתיב "הוד והדר לפניו עוז וחדווה במקומו" ודריש עליה רב פפא (חגיגה ה) 'אין עצבות לפני הקב"ה' ותו אמרינן (פסחים קיז.) "אין השכינה שורה מתוך עצבות",
אמר ליה רב ספרא ולטעמיך הא תניא "מיום שנחרב בית המקדש ננעלו שערי תפילה שערי דמעות לא ננעלו"! ואת אמרת סליק רגלא שכינתא?!
אלא על כרחך לא קשיא הכא עצוב קתני התם דמעות קתני,
ותו אמר רב ספרא הניחא פרצופא דבכי, אבל מה תימא אפרצופא דמחייך ומחדי דדמיא כטרוט עינא וכפיף רישיה? והא כתיב "מיום שחרב בית המקדש אין עוד שחוק להקדוש ברוך הוא", ותנו רבנן "אין עומדין להתפלל לא מתוך עצבות ולא מתוך עצלות ולא מתוך שחוק.."
אמר ליה רב 'דכולא-ביה' אי שפיל לסיפא דמימרא, "אלא מתוך שמחה של מצווה" סליק תרי פירכתא דידך,
מותיב עליה רב ספרא, אטו צורבא דמחיך הוי שמחה של מצוותא?
אמר ליה וכי לא שמיע ל מר הא דתנו בבי מדרשא דברסלב בשמיה דרב נחמן "מצווה רברבי להיות בשמחה"? ומה לי שמחה האי ומה לי שמחה האי?!
ו-תיקו.... (= ת'שמע י'ש ק'אן ו'לול...)
פירוש רש"י:
"שבעה דברים בגולם (מחשב אתר וירטואלי..) סמיילים: צוחק, כועס, עצוב, וואו, שכויח, דמעות, תודה".
מקשה הרב הספרן, מדוע באתר פרוג לייק מחייך עולה במניין התודות ולייק דמעות לא?
וכי בגלל שסמליל דמעות הוא בעל מזג לח או שנולד במקום טרופי הוא נחות דרגה? (אפליה!)
השיב לו רב כלבויניק, וכי עלה על דעתך שבאתר הזה (פרוג) קיים המושג גזענות ואפליה נגד בעל מגז לח? אלא הטעם הוא בגלל שכל מי שבוכה ומוזיל דמעות מסלק את רגלי השכינה, וכמו שנאמר בפסוק "הוד והדר לפניו עוז וחדווה במקומו" ולמד מזה רב פפא ש'אין עצבות לפני הקב"ה' וכמו שגם נאמר במסכת פסחים "אין השכינה שורה מתוך עצבות"
העיר עליו רב ספרא איך אתה אומר שדמעות מסלקות את השכינה, הלא אמרו חז"ל שערי דמעות לא ננעלו!
ובהכרח כדי ליישב את הסתירה בשתי המימרות, צריך לחלק בין דמעות לעצב, דמעות זה מעולה.. עצב זה גרוע
ועוד הקשה עליו רב ספרא, גם אם דבריך נכונים בהקשר לסמייל דמעות מה תאמר על סמייל צוחק שדומה לסיני כפוף ראש, בפרט שמיום שנחרב בית המקדש לא ראוי לצחוק כמו שהקב"ה נמנע מכך, וכן לא ראוי להתפלל מתוך שחוק מה שמלמד שזה דבר שלילי.
תירץ לו הרב הכלבויניק תמשיך לצטט את סוף המימרא ומה שכתבו "אלא מתוך שמחה של מצוה" ובזה מיושבים שני הקושיות שלך
הקשה עליו רב ספרא, וכי כל ניק בפרוג ששם לייק צוחק פירושו שעושה זאת מתוך שמחה של מצווה ולא של חולין?
השיב לו הרב הכלבויניק וכי לא שמע כ"ת מה ששנו חסידי ברסלב בשם רבי נחמן 'מצוה גדולה להיות בשמחה'? ומה זה משנה במה הם שמחים?!
ונשאר הדבר בתיקו (ספק וכוליה..)
ההשראה בעקבות תגובה שכתבתי על עדכון סמליל הוואו במניין התודות בשונה מ.....
וואו!, בכזו אפליה ועוד בפרוג לא נפגשתי מימי הווירטואליים...
ובתור אחד ששם ניקו מגלה על מהותו... הרשו לי לשאול, למה סמליל בוכה שנוצר לאחרונה לא נספר במניין התודות?
אז מה אם הוא בעל מזג לח..? מה זה משנה אם הוא נולד במקום טרופי או במקום צחיח?
זו גזענות טהורה! ממש לבכות שעוד קיימים בעולמנו המודרני אנשים כאלה חשוכים...
ולמי שמצחקק עלי כמו סיני קרוע כפוף ראש, אז שייהנה לו, וזו עוד אפליה משוועת שדורשת איזון בעיניים...
כי אני כותב מדם לבי וזה מה שיש לכם לעשות חחחח, מה אתם צעירים מי-ם, או תלמידי חחחחחכמ-ים?
ועוד זה עולה לכם.. במניין התודות, נו באמת?!
אבל כל עוד הנר דולק אפשר לתקן וגם אם נכבה אפשר להדליק,
ומי שיתקן את העוולה הנוראה הזו מכאן ולהבא ולמפרע, אתן לו שכוייח וגם אערוך בעבורו הקפות בקבר תנא קמא,
ואשפוך עליו
בקברות - הצדיקים נסתרים של הדור הבא, ואדליק בעבורו ח"י נרות ואקפיד בלנ"ד שלא יכבו אף לא אחד...
@יוסף יצחק פ. יש מצב שאתה מעמד את הקטע הזה כולל את פירש"י? (חוץ מקטע ההשראה כמובן)
קרבן הציבור מחדרה: האברך הקדוש והטהור רבי רפאל מרדכי פישהוף, ירד אתמול מביתו בדרך לכולל, כשספרי הלימוד שלו תחת בית שחיו, מחבל בן עוולה דקר אותו והותירו כשהוא מתבוסס בדמו בכוחותיו האחרונים רץ לבית השכנים כדי לבקש עזרה, שם התמוטט ואיבד את הכרתו. לאחר מאבק אינטנסיבי, ניצח אראלים את המצוקים, ועלתה נשמתו השמימה. הותיר אחריו אלמנה וששה יתומים
בעיקרון יש לי עוד מלא 'פרודיות' דומות (רמב"ם, מאמרי חסידות חב"דים, גמרא, ספירת העומר, הגדה של פסח, מגילת אסתר, ועוד שאני לא זוכר), של קטעי פרודיה והומור. בעיקר מזמן לימודיי בישיבה קטנה. כך שזה לא כ"כ רלוונטי להעלות אותם לכאן, אם מישהו התלהב כבר...
לגבי אלו שכבר חשבו לפתוח מסלול של 'העמוד היומי', וללמוד כל שבוע עמוד חדש, אני מצטער. חלומכם ייגנז. גם את (קפה) ארומה לא בנו ביום אחד. אני עובד על שאר העמודים, ובעז"ה ב"נ הם יצאו בזמן המתאים. תודה.
הי, זה לא עובד ככה.
לא מקפיצים אשכול יום לפני שעוברים שלושה חודשים, כדי לתת ארכת זמן.
אם יש לך תוכן להעלות - בבקשה, נשמח כולנו ונלקק את השפתיים. אם אין, העלה אותו כשיגיע זמנו באשכול חדש.
במקרה הזה אני מאשרת העלאה באשכול הזה אם יהיה תוכן עד סוף השבוע.
אבל זו תזכורת לכולם ואנוכי בתוכם: אם אתם רוצים ליצור תוכן בהמשכים - ודאו שאתם עומדים בכללי הפורום!
"ההוא רב @ שום כלום דפגש את רב @ תג תוקף, בעי מינה: מאי *"פנוי פרימיום"? א"ל: וי-אי-פי. א"ל: ומאי שינויא מניק רגיל? א"ל: כמביעכו בעינן באא"ר, ומותיבנן ליה דפנוי פרימום הוה יכול למיכתב הודעה תוך תלתין שניות. שאלינן מינה:הרי ממילא לוקח לי לכתוב כל הודעתא טובא סגיא מתלתין שיניות? והותיבונן לי: באלו המקלידין מהר הכתוב מדבר.
ועוד אמר שם: מעליתא נוספת בפנוי פרימיום, דהוה יכול לתת קישור לאתריה, אימילה, וטלפונא נידה דידה, וכן יכול להוסיף חתימתא. ומאי חתימתא? משפט קצרא דמכיל ציטוטא מאיניש מפורסם, או בעל קישור לאתרו של הניק.
ההוא גברא דשאל ליה ל@מנהל האתר: איכא היתר למיקח משפטא דגוי כתבו ולמיכתב בחתימתא? א"ל: אם איכא קרדיט, אין, אם ליכא, לא, והוה Oגניבא גניב דספרותיא.
עוד יתרונא: דפנוי פרימיום הוה יכיל לשנות שמיה, או למיכתב מתחתיה דברים עליו.
דרש ליה רב @פומפיה: אדם דרוצין להזמינו, צריך לתיגו, ותיוג הינו @ שטרודל. מתיב רב @ פיצה שרופה: תיוג הינו @ כרוכית ולא @ שטרודל? א"ל Oההיא גברתא דמנהליה קהילת כתיבה: הינו הך, דכרוכית ושטרודל Oהינו אח, ורב @ מוישה אמר: *אי נוח.
איביעא להו: מנינא דכספא דהוה צריך להוציא על הפנוי, כמה הוה? א"ר @ למה פיג'מה: אנן לא ידעינן, אבל מה דבטוח דזה הרבה. והינו דתנן: היה רוצה להוציא מעות על הפנוי, ישלם ממיטב כספו, וכמה? אמר @ מנהל האתר: הפופולרי ביותר הוא 330 מעות לשנה, דהינו 28 מעות לחודש. א"ר @ ברכה בלי הצלחה: Oהלכה כמנהל האתר."
O- @ רש"י: גניבא גניב דספרותיא - פלגיאט בלע"ז. ההיא גברתא דמנהליה קהילת כתיבה - הקרויה @ מ.י פרצמן. הינו אח - כלומר שני אחים הקרובים זה לזה במשמעויותיהן הלכה כמנהל האתר- תמיד, בלי קשר לכאן.
*- @פורם עריכה לשונית "הגעות וצינונים": ויש גורסין "מנוי", וסוברין ש"פנוי" משמעו מי שאין לו מנוי (שפנוי ממנוי), אבל אלו שסוברין "פנוי" אומרים, ש"פנוי" משמעו פנוי מלהיות בלי מנוי, וכן כתב רבי בעל הגהות @ אב"כ. אי נוח - הי נח - א(הי)ינו אך(ח).
(כמובן אפשר להוסיף עוד רש"י, הגהות וצינונים, והוספות בגמרא, הכל לפי ראות עינך הטובה.).
הי, זה לא עובד ככה.
לא מקפיצים אשכול יום לפני שעוברים שלושה חודשים, כדי לתת ארכת זמן.
אם יש לך תוכן להעלות - בבקשה, נשמח כולנו ונלקק את השפתיים. אם אין, העלה אותו כשיגיע זמנו באשכול חדש.