הבריסקער הנודד
משתמש מקצוען
בשעה טובה ומוצלחת!!!
מה דעתכם??
מאוחר מידי?
מאת: מערכת JDN
עכשיו זה רשמי: החל מ-25 באוגוסט הקנס (תעריף מוגדל) לבעלי מנוי תקופתי שלא תיקפו בתחבורה הציבורית יופחת לסכום של 50 שקלים בלבד, לעומת הקנס המלא שגובהו 180 שקלים
הפחתת הקנס (תעריף מוגדל) תחול על נוסעים בעלי מנוי נסיעה תקופתי המשולם מראש, כגון “חופשי שנתי”, “חופשי חודשי” או “חופשי יומי”. כמו כן, נוסעים מגיל 75 ומעלה ונוסעים הזכאים לנסיעה חינם, אשר לא תיקפו את הכרטיס בתום לב, ישלמו את הקנס המופחת.
יצוין, כי על פי הוראות משרד התחבורה, חובה לתקף את הכרטיס בכל נסיעה, גם לבעלי מנוי תקופתי ולזכאים לנסיעה חינם. זאת, על מנת לאפשר בקרה ושליטה על מספר הנוסעים, ומכיוון שעל פי נתון זה מתבצעת ההתחשבנות בין משרד התחבורה למפעילי התחבורה הציבורית.
הפחתת הקנס היא פרי מהלך משותף של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב וסגן השרה הרב אורי מקלב והרשות הארצית לתחבורה ציבורית.
עד כה, כאשר פקח מצא כי הנוסע לא תיקף כרטיס, הוטל על הנוסע קנס מלא, גם אם היה ברשותו מנוי תקופתי או שהיה זכאי לנסיעה חינם, בדיוק כמו נוסע שלא רכש כרטיס כלל.
בהנחיית השרה רגב ובהובלת סגן השרה אורי מקלב, נערכה בחינה מעמיקה של הנושא במטרה למצוא את נקודת האיזון, אשר תעודד את הנוסעים לתקף כרטיס בכל נסיעה, אך מצד שני תקטין את הפגיעה בנוסעים שברשותם מנוי תקופתי או אשר זכאים לנסיעה חינם. כאמור, נקבע כי הקנס המופחת לנוסעים אלה יעמוד מעתה על 50 שקלים בלבד.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב מסרה: ״על כל נוסע חובה לתקף את כרטיס הרב קו או היישומון בכל נסיעה בתחבורה הציבורית, וזאת מסיבות רבות ובראשן הצורך בשליטה ובקרה על מספרי הנוסעים בכל שעה ובכל קו לצד הצורך בנתוני אמת שיאפשרו לנו לשפר את תכנון הנסיעות ולהעלות את רמת השירות. הקנס על אי-תשלום נועד לתמרץ את הנוסע לשלם ולתקף בכל נסיעה. עם זאת, הטלת קנס מלא בגין אי-תיקוף, ללא אבחנה בין נוסע שלא שילם כלל לבין נוסע שרכש מראש מנוי נסיעה אך לא תיקף את כרטיסו, מעוררת תחושה של אי צדק ועיוות. לפיכך הנחיתי לבחון את הבעיה ולהציע לה פתרון, ואכן הצוות המקצועי החליט להפחית משמעותית את הקנס לנוסעים אלה. אני קוראת שוב לכל הנוסעים, גם בעלי מנוי תקופתי וגם כאלה הזכאים להנחות ולנסיעה חינם: אל תשכחו לתקף את כרטיס הרב קו או היישומון בכל נסיעה. זה לטובתכם!”
סגן שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, הרב אורי מקלב מסר: “אנו פועלים כל העת במטרה לעודד שימוש בתחבורה הציבורית. בכלל זה טיפלנו גם בנושא הפחתת גובה הקנס שמוטל על נוסעים שרכשו מראש מנוי תקופתי. אין סיבה שנוסע אשר שילם מראש על הנסיעה באמצעות מנוי תקופתי, או שהוא פטור מתשלום אך שכח לתקף, ישלם קנס זהה למי שלא רכש כרטיס כלל, דבר הגורם לעוגמת נפש ולתחושת אי צדק. אנו עושים מאמצים לשפר את התנהלות הפקחים ושמחים לבשר כי לאחר מאמצים רבים, משרד התחבורה הצליח להביא להפחתת הקנס לבעלי מנוי תקופתי שלא תיקפו בתחבורה הציבורית. מדובר בהצעת חוק שהעליתי עוד בשנת 2018, ובאוגוסט 2024 היא תצא לדרך.״
מה דעתכם??
מאוחר מידי?
מאת: מערכת JDN
עכשיו זה רשמי: החל מ-25 באוגוסט הקנס (תעריף מוגדל) לבעלי מנוי תקופתי שלא תיקפו בתחבורה הציבורית יופחת לסכום של 50 שקלים בלבד, לעומת הקנס המלא שגובהו 180 שקלים
הפחתת הקנס (תעריף מוגדל) תחול על נוסעים בעלי מנוי נסיעה תקופתי המשולם מראש, כגון “חופשי שנתי”, “חופשי חודשי” או “חופשי יומי”. כמו כן, נוסעים מגיל 75 ומעלה ונוסעים הזכאים לנסיעה חינם, אשר לא תיקפו את הכרטיס בתום לב, ישלמו את הקנס המופחת.
יצוין, כי על פי הוראות משרד התחבורה, חובה לתקף את הכרטיס בכל נסיעה, גם לבעלי מנוי תקופתי ולזכאים לנסיעה חינם. זאת, על מנת לאפשר בקרה ושליטה על מספר הנוסעים, ומכיוון שעל פי נתון זה מתבצעת ההתחשבנות בין משרד התחבורה למפעילי התחבורה הציבורית.
הפחתת הקנס היא פרי מהלך משותף של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב וסגן השרה הרב אורי מקלב והרשות הארצית לתחבורה ציבורית.
עד כה, כאשר פקח מצא כי הנוסע לא תיקף כרטיס, הוטל על הנוסע קנס מלא, גם אם היה ברשותו מנוי תקופתי או שהיה זכאי לנסיעה חינם, בדיוק כמו נוסע שלא רכש כרטיס כלל.
בהנחיית השרה רגב ובהובלת סגן השרה אורי מקלב, נערכה בחינה מעמיקה של הנושא במטרה למצוא את נקודת האיזון, אשר תעודד את הנוסעים לתקף כרטיס בכל נסיעה, אך מצד שני תקטין את הפגיעה בנוסעים שברשותם מנוי תקופתי או אשר זכאים לנסיעה חינם. כאמור, נקבע כי הקנס המופחת לנוסעים אלה יעמוד מעתה על 50 שקלים בלבד.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב מסרה: ״על כל נוסע חובה לתקף את כרטיס הרב קו או היישומון בכל נסיעה בתחבורה הציבורית, וזאת מסיבות רבות ובראשן הצורך בשליטה ובקרה על מספרי הנוסעים בכל שעה ובכל קו לצד הצורך בנתוני אמת שיאפשרו לנו לשפר את תכנון הנסיעות ולהעלות את רמת השירות. הקנס על אי-תשלום נועד לתמרץ את הנוסע לשלם ולתקף בכל נסיעה. עם זאת, הטלת קנס מלא בגין אי-תיקוף, ללא אבחנה בין נוסע שלא שילם כלל לבין נוסע שרכש מראש מנוי נסיעה אך לא תיקף את כרטיסו, מעוררת תחושה של אי צדק ועיוות. לפיכך הנחיתי לבחון את הבעיה ולהציע לה פתרון, ואכן הצוות המקצועי החליט להפחית משמעותית את הקנס לנוסעים אלה. אני קוראת שוב לכל הנוסעים, גם בעלי מנוי תקופתי וגם כאלה הזכאים להנחות ולנסיעה חינם: אל תשכחו לתקף את כרטיס הרב קו או היישומון בכל נסיעה. זה לטובתכם!”
סגן שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, הרב אורי מקלב מסר: “אנו פועלים כל העת במטרה לעודד שימוש בתחבורה הציבורית. בכלל זה טיפלנו גם בנושא הפחתת גובה הקנס שמוטל על נוסעים שרכשו מראש מנוי תקופתי. אין סיבה שנוסע אשר שילם מראש על הנסיעה באמצעות מנוי תקופתי, או שהוא פטור מתשלום אך שכח לתקף, ישלם קנס זהה למי שלא רכש כרטיס כלל, דבר הגורם לעוגמת נפש ולתחושת אי צדק. אנו עושים מאמצים לשפר את התנהלות הפקחים ושמחים לבשר כי לאחר מאמצים רבים, משרד התחבורה הצליח להביא להפחתת הקנס לבעלי מנוי תקופתי שלא תיקפו בתחבורה הציבורית. מדובר בהצעת חוק שהעליתי עוד בשנת 2018, ובאוגוסט 2024 היא תצא לדרך.״