קורונה בריאות הציבור וסדרי עדיפויות

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
יש לי שאלה מאתגרת למערכת הבריאות-
את הכוללים, הישיבות ובתי הכנסת אתם לא מוכנים לפתוח בשום אופן בגלל הדבקות.
וגם כשמדובר באנשים צעירים ובריאים ולא בקבוצות סיכון שישמרו מרחק וכללי בטיחות מלאים,
עליהם אתם תעמדו כחומה בצורה עם שוטרים וחיילים רק שלא יפתחו במקום סגור.

ואת גני הילדים והמענות, שלא יודעים לשמור על הגיינה ומרחק סביר אתם כן פותחים?
במבנים סגורים, ללא מסכות, בקבוצות של 18!!
אנחנו כחרדים צריכים לעשות קול צעקה.
למה הופכים את היוצרות??
בשביל מה אנחנו כאן?
כדי לשמור על הכלכלה?
או לשמור על החיים שלנו ועל נשמת אפינו- התורה והתפילה??

אני עוקבת אחרי ההתפתחויות ופשוט לא מצליחה להבין מה קורה כאן!
 

mina

משתמש מקצוען
ילדים קטנים בבית = אי אפשרות לעבוד. = אין פרנסה/משכורת = אין מאיפה לשלם ... (ויש משפחות שאפילו אוכל אין מאיפה לשלם.. לא מדברת רק על משכנתא ושכירות...) = הלוואות (ולא כולם מלווים מגמ"חים... בימינו יש גם עולם תחתון מאפיות ופשע...) = סחרור אין סופי = נפילה לסמים התאבדויות וכד'.

אז ברור שזה מוקצן. (אולי לא כל כך) וברור שאני לא מדברת על הציבור שלנו. (אם כי גם מהציבור שלנו ייאלצו לקחת הלוואות ומשכנתאות שלא יודעת מאיפה יוחזרו...)

אבל כן. קורונה היא לא ה'דבר היחיד שמפחיד פה ושצריך לחשוב עליו....

(וכל הנאמר למעלה - לא המצאה שלי...)
 

מעניינת

משתמש פעיל
המשתמש נחסם
גני הילדים והמענות, שלא יודעים לשמור על הגיינה ומרחק סביר אתם כן פותחים?
במבנים סגורים, ללא מסכות, בקבוצות של 18!!
אנחנו כחרדים צריכים לעשות קול צעקה.
אל דאגה, לא מדובר על הערים החרדיות שנקראות איזורים אדומים!
אלא רק בערים שאין בהם כמעט שום נדבקים לאחרונה.

בשנה הקרובה יהיו פה ושם נדבקים לדעת כל הפרופ', אז לשתק הכל לשנה?

הישיבות של מאות ואלפים והמקוואות הם חממת קורונה ענקית מה ההשוואה לגן של 20 / 30 ילדים?
המודלים שנבדקו בארצות שחזרו ללימודים הראו שלא היה שום הדבקה נוספת, כך בפידלנד ועוד.
ישראל היא לא המדינה הראשונה שהילדים חוזרים ללימודים!

לא כל דבר קשור לחלונים - חרדים!
וקול צעקה לא מתאים בכל זמן! ועוד מהציבור שהכי נדבק וממלא את כל בתי החולים!
ולא לשכוח שהעומד בראש מערכת הבריאות הוא דוקא שר חרדי!
 
נערך לאחרונה ב:

טוליפ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
יש לי שאלה מאתגרת למערכת הבריאות-
את הכוללים, הישיבות ובתי הכנסת אתם לא מוכנים לפתוח בשום אופן בגלל הדבקות.
וגם כשמדובר באנשים צעירים ובריאים ולא בקבוצות סיכון שישמרו מרחק וכללי בטיחות מלאים,
עליהם אתם תעמדו כחומה בצורה עם שוטרים וחיילים רק שלא יפתחו במקום סגור.

ואת גני הילדים והמענות, שלא יודעים לשמור על הגיינה ומרחק סביר אתם כן פותחים?
במבנים סגורים, ללא מסכות, בקבוצות של 18!!
אנחנו כחרדים צריכים לעשות קול צעקה.
למה הופכים את היוצרות??
בשביל מה אנחנו כאן?
כדי לשמור על הכלכלה?
או לשמור על החיים שלנו ועל נשמת אפינו- התורה והתפילה??

אני עוקבת אחרי ההתפתחויות ופשוט לא מצליחה להבין מה קורה כאן!
לוקחים בחשבון שילדים מתחת לגיל 10 לא חולים.
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
ילדים קטנים בבית = אי אפשרות לעבוד. = אין פרנסה/משכורת = אין מאיפה לשלם ... (ויש משפחות שאפילו אוכל אין מאיפה לשלם.. לא מדברת רק על משכנתא ושכירות...) = הלוואות (ולא כולם מלווים מגמ"חים... בימינו יש גם עולם תחתון מאפיות ופשע...) = סחרור אין סופי = נפילה לסמים התאבדויות וכד'.
אם למישהו היה אכפת באמת חיי אדם
או ערכים אמיתיים
סדר החזרה לשגרה היה שונה לחלוטין
קודם אוכלוסיות בטוחות בתנאים שמורים
כמו ישיבות ומניינים בהרכבים קבועים,
שאין שום סיבה בעולם שלא יחזרו בתנאים כמו שאפשרו לגני ילדים.
ואח"כ גיל הרך.
ולמי שאין סידור לילדים- אז הבעל יתגייס לשמור או בייביסיטר בדיעבד.

אבל לא שסדרי העדיפויות הם- אברכים ובחורי ישיבות לא יכולים לחזור לתפילות וללימוד
וילדים שבטוח ידביקו אלפים ורבבות - נותנים לחזור משיקולים כלכליים
ולא- גם לי אין הכנסה ואין פתרון כלכלי לתקופה הזאת.
זה בפירוש נסיון לא פשוט.

אבל הפתרון הוא לא להחריב את עולם התורה ולהתאבד רוחנית ופיזית משיקולים כלכליים.
 

yudit10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אם למישהו היה אכפת באמת חיי אדם
או ערכים אמיתיים
סדר החזרה לשגרה היה שונה לחלוטין
קודם אוכלוסיות בטוחות בתנאים שמורים
כמו ישיבות ומניינים בהרכבים קבועים,
שאין שום סיבה בעולם שלא יחזרו בתנאים כמו שאפשרו לגני ילדים.
ואח"כ גיל הרך.
ולמי שאין סידור לילדים- אז הבעל יתגייס לשמור או בייביסיטר בדיעבד.

אבל לא שסדרי העדיפויות הם- אברכים ובחורי ישיבות לא יכולים לחזור לתפילות וללימוד
וילדים שבטוח ידביקו אלפים ורבבות - נותנים לחזור משיקולים כלכליים
ולא- גם לי אין הכנסה ואין פתרון כלכלי לתקופה הזאת.
זה בפירוש נסיון לא פשוט.

אבל הפתרון הוא לא להחריב את עולם התורה ולהתאבד רוחנית ופיזית משיקולים כלכליים.
משום מה נטפלו לילדים כאילו הם המדביקים העיקריים.
במחקרים החדשים עולה כי ההערכה הזאת כנראה שגויה.
מצטטת מגלובס:
עד כה לא זוהה אף בית ספר בישראל כמוקד הדבקה.

לעומת זאת הכוללים והישיבות נמצאו כמוקדי הדבקה המוניים.
 

שוהם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
אני רואה את זה הפוך...
העיכוב בחזרה לישיבות נובע מהרצון לשמור על בריאותם של הרבנים, ואנשי הצוות שבד"כ מבוגרים,
וכמובן על בחורי הישיבות עצמם...

מנסים כל העת למצוא ולייצר פתרונות ורעיונות אך הדבר לא פשוט בכלל..
למי שמבין ויודע מה זו ישיבה!!!
 

adiadia

משתמש צעיר
הפקות ואירועים
תכלס אני עובדת בגני ח"מ וזה ממש הזוי
אי אפשר באמת לשמור
כל יום ילדים אחרים
נוגעים מסתובבים וכו
אין אופציה לחטא כרואי ואז הולכים הביתה
צי של ייבוא ויצוא של קורונה לא?!
ולא מדברת על הצוות.......שבסכנה
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
תכלס אני עובדת בגני ח"מ וזה ממש הזוי
אי אפשר באמת לשמור
כל יום ילדים אחרים
נוגעים מסתובבים וכו
אין אופציה לחטא כרואי ואז הולכים הביתה
צי של ייבוא ויצוא של קורונה לא?!
ולא מדברת על הצוות.......שבסכנה
ה' יעזור לנו
נראה מה יהיה עוד שבועים
 

אלימלך וולו

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
תענית יט

א"ר יוחנן לא שנו אלא בזמן שהמעות בזול ופירות ביוקר אבל מעות ביוקר ופירות בזול מתריעין עליה מיד דא"ר יוחנן נהירנא כד הוו קיימי ד' סאין בסלע והוו נפישי נפיחי כפן בטבריא מדלית איסר.

אחרי הכל שיהיה פרנסה ליהודים זה ג"כ פיקוח נפש
לא סותר כלל שצריך מאוד להיזהר, אך בשום שכל.
 

yudit10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צריך להבין שהמחיר של סגר מלא למשק מבחינה כלכלית, הוא מחיר גבוה מאוד
שמשליך ישירות גם על הבריאות ועל הבטחון, שכל אחד מהם הוא סוג של פיקוח נפש.
לכן הממשלה עשתה בשכל רב, ששמה סגר מלא בחג הפסח
שאז בין כה אין משק כלכלי פעיל, במיוחד השנה כשזה יצא שבת - חג - שבת - חג,
בתקופה הזו הסגר עשה הכי פחות נזק מהבחינה הזו.
 

פנינה 99

משתמש סופר מקצוען
משום מה נטפלו לילדים כאילו הם המדביקים העיקריים.
במחקרים החדשים עולה כי ההערכה הזאת כנראה שגויה.
מצטטת מגלובס:
עד כה לא זוהה אף בית ספר בישראל כמוקד הדבקה.

לעומת זאת הכוללים והישיבות נמצאו כמוקדי הדבקה המוניים.
בשביל האיזון.
הם היוו מודל הדבקה כשלא שמרו על ההנחיות.
אולי משום שלא מספיק היו ערים להן.
כיום יש הרבה יותר מודעות.
ויש מקום לחשיבה על לימוד ע"פ הנחיות
בקבוצות קטנות,מסכה ומרחק.
נערים בישיבה קטנה 13-18 יכולים לקחת אחריות.
והציטוט מגלובס מאד יומרני אך לא משדר אמינות.

כל הנכתב הוא כשמתחילים להחזיר את מערכת החינוך.
אישית
לא אשלח עדין למערכת החינוך.
ואני חושבת שעדין מוקדם מידי לפתוח.
אם כי תמיד יש לפחות שני צדדים לכל החלטה.
 

שנינות

משתמש פעיל
באמת מעניין לשמוע מה דעת התורה בעניין הזה.

במקום להתחנן כל הזמן לממשלה שיתנו לפתוח ישיבות כאילו הם אלו שיודעים לאזן בין מכונות ההנשמה לכלכלה נכונה ואנחנו רק מבקשים להצטרף למעגל ההדבקה כדי להיות שותפים בהצלת הכלכלה.

הגיע הזמן שיביאו לפני הרבנים אנשי מקצוע כלכלנים, מומחים לזיהומים ומגיפות, רופאים. ויציגו לרבנים את הנתונים ואת ההערכות.

א. כמה אנשים עלולים למות מהקורונה כתוצאה מפתיחת ישיבות ומנייני תפילות (צריך לזכור שלא מונים רק את המתפללים במנין אלא כמה אנשים יתפללו במנינים ברחבי הארץ)
לחשב גם את כל אלה שיצפצפו על ההוראות או שיוסיפו הקלות מסברא, או שלא יבינו סדיוק את ההוראות.

ב. מה המשמעות הכלכלית של סגירת כוללים וישיבות וחיידרים (העבודה של ההורים וכו') ומה התוצאה של זה מבחינת רפואית. כמה חולים ומתים זה יכול להביא בצורה עקיפה.

ג. את כל זה הרבנים ישקלו לעומת הנזק החינוכי והביטול תורה שנגרם כתוצאה מהבידוד וסגירת הישיבה.


ואז יכולים לפנות הרבנים לממשלה ולהגיד זו דעת התורה - נא לכבד!!!


אבל אי אפשר לצעוק - אנחנו גם רוצים ללמוד תורה. בסופו של דבר מי שיצטרך לאשפז את החולים ולהנשים אותם אלו אנשי מערכת הבריאות, שככל הידוע הם גוף ממשלתי ולא מתנדבים של ארגון חרדי.


כל עוד אנחנו משתמשים בשירותי המדינה. ואנחנו מסכימים שהשאלה של פתיחת ישיבות היא שאלה שנוגעת לכולם, אנחנו צריכים להבין שאי אפשר להכריח אנשים לתת לנו לסכן אותם כי לפי האמונה שלנו תורה קודמת להכל.

אנחנו יכולים רק לבקש ולהציג עמדה, אולי קצת לחץ. אבל אם יש התנגדות לא בטוח שמותר לנו להתחמק ממנה.
 

יענקף

משתמש פעיל
יש לי שאלה מאתגרת למערכת הבריאות-
את הכוללים, הישיבות ובתי הכנסת אתם לא מוכנים לפתוח בשום אופן בגלל הדבקות.
וגם כשמדובר באנשים צעירים ובריאים ולא בקבוצות סיכון שישמרו מרחק וכללי בטיחות מלאים,
עליהם אתם תעמדו כחומה בצורה עם שוטרים וחיילים רק שלא יפתחו במקום סגור.

ואת גני הילדים והמענות, שלא יודעים לשמור על הגיינה ומרחק סביר אתם כן פותחים?
במבנים סגורים, ללא מסכות, בקבוצות של 18!!
אנחנו כחרדים צריכים לעשות קול צעקה.
למה הופכים את היוצרות??
בשביל מה אנחנו כאן?
כדי לשמור על הכלכלה?
או לשמור על החיים שלנו ועל נשמת אפינו- התורה והתפילה??

אני עוקבת אחרי ההתפתחויות ופשוט לא מצליחה להבין מה קורה כאן!
מה קורה כאן? אנחנו חיים במדינה חילונית.
ברור שאם המדינה היתה חרדית, היו משאירים את הישיבות והכוללים פתוחים.
 

שוהם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מה קורה כאן? אנחנו חיים במדינה חילונית.
ברור שאם המדינה היתה חרדית, היו משאירים את הישיבות והכוללים פתוחים.
:) להזכירך! הכוללים הישיבות ובתי הכנסיות נסגרו בהוראת הרב קנייבסקי...
 

סמינר דוד

משתמש מקצוען
משום מה נטפלו לילדים כאילו הם המדביקים העיקריים.
במחקרים החדשים עולה כי ההערכה הזאת כנראה שגויה.
מצטטת מגלובס:
עד כה לא זוהה אף בית ספר בישראל כמוקד הדבקה.

לעומת זאת הכוללים והישיבות נמצאו כמוקדי הדבקה המוניים.
בתי הספר נסגרו ראשונים - איך ידביקו?

שנית - הכוללים והישיבות חשובים לאין ערוך, ציפור נפשנו כמו שכתבה פותחת האשכול. ואף אחד לא יחלוק על זה, כמובן בציבור שלנו.
אבל מבחינת הציבור הלא חרדי, הראיה שונה. ללמוד בישיבה, זה לא כזה נחוץ. תלמדו בבתים, אתם לא ילדים קטנים, ולא מפריעים לאף אחד. בדיוק כמו באקדמיה, שהיא עדיין לא חוזרת ללימודים. כי זה לא מה שיעצור את המדינה מלכת. ולא כזה נחוץ. וכל מה שיש בו, זה חיבור בין אנשים. ומבחינתם, כדאי לחכות עם זה קצת.
ובעיית התפילות, הם מבינים שפתרו אותה זמנית, מתפללים ברחובות. כל הרחובות מבורכים "בכל מקום אשר אזכיר את שמי אבוא אליך וברכתיך".
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה