בקשה בקשה מהחברים שמתגוררים בערי השדה

ניק כמעט בלי ראש

משתמש מקצוען
הפתרון היחיד זה (כרגע בגלל מיעוט הנוסעים) זה אוטובוס שאוסף מכמה מקומות
זה לא הכי נחמד לטייל סתם ככה בעוד כמה מקומות
אבל אין מה לעשות זה אפשרות היחידה להגביר את התדירות לתדירות נורמלית.....
למה לא מידיבוס/ מיניבוס/ אוטובוס זעיר ?
 

החכמה צודקת

משתמש מקצוען
שיפור קריטי: תגבור משמעותי בימי בין הזמנים.
אחרת אנו מוצאים את עצמנו חוזרים מותשים ועייפים באסרו חג סוכות למשל, רק רוצים להגיע ברוגע ובמהירות הביתה
אבל לצערנו לחבורות בחורים שמרגישים בטיול שנתי יש תוכניות אחרות בדרך לכנרת, וכל האוטובוס הופך לבליל צעקות , מוזיקה וסיגריות.......
וכמובן נהג שמתעצבן ועוצר מידי פעם בגלל זה.
לכן בימים אלו, שמבחינת החברה מוגדרים כימים רגילים, ומבחינת הבחורים, הימים האלה חופש
חובה לדאוג שיהיה מענה הולם ומספק לציבור הנוסעים.
 

פירקוד!!

משתמש פעיל
כל האשכול הזה לא הגיוני.. אנשים פה בטוחים שתחבורה ציבורית צריכה להיות מותאמת לצרכים האישיים שלהם.. בשום מקום בעולם אין תחבורה מעיר לא מרכזית אחת לשניה. גם תושבי הקריות שרוצים לסוע למרכז צריכים להגיע לחיפה ומשם למרכז. וככה זה בכל הארץ.. ואפילו בתוך תל אביב צריך להגיע לתחנה מרכזית בשביל לסוע לשאר הארץ. ורק הציבור החרדי בטוח שצריך לדאוג לו לתחבורה ישירה בכל שעות היום מבית לבית בהתאם לצרכים שלו וכל ריכוז חרדי של 100 משפחות צריך אוטובוסים לכלללללללל הערים החרדיות... וכמובן שהמדינה תממן.. תבדקו כמה תחבורה יש בהתנחלויות שרובן הרבה יותר גדולות מכל הריכוזים החרדים בפריפריה
 

יוסי בר

משתמש פעיל
כל האשכול הזה לא הגיוני.. אנשים פה בטוחים שתחבורה ציבורית צריכה להיות מותאמת לצרכים האישיים שלהם.. בשום מקום בעולם אין תחבורה מעיר לא מרכזית אחת לשניה. גם תושבי הקריות שרוצים לסוע למרכז צריכים להגיע לחיפה ומשם למרכז. וככה זה בכל הארץ.. ואפילו בתוך תל אביב צריך להגיע לתחנה מרכזית בשביל לסוע לשאר הארץ. ורק הציבור החרדי בטוח שצריך לדאוג לו לתחבורה ישירה בכל שעות היום מבית לבית בהתאם לצרכים שלו וכל ריכוז חרדי של 100 משפחות צריך אוטובוסים לכלללללללל הערים החרדיות... וכמובן שהמדינה תממן.. תבדקו כמה תחבורה יש בהתנחלויות שרובן הרבה יותר גדולות מכל הריכוזים החרדים בפריפריה
כל מילה
ולכן צריך להתמקד בערים הגדולות, ועיר בצפון שיש לה תחבורה סבירה לירושלים ובני ברק (שהם המרכזים של הציבור החרדי, גם מבחינה תחבורתית) מספר פעמים ביום זה כבר סביר , ועל זה צריך להיות הפוקוס לענ"ד כדי לשרת כמה שיותר אנשים .
בדרך אגב קו לירושלים יכול לעבור גם בצומת שילת ולתת פיתרון גם למודיעין עילית.
 

דודה הכי שיש

משתמש חדש
כל מילה
ולכן צריך להתמקד בערים הגדולות, ועיר בצפון שיש לה תחבורה סבירה לירושלים ובני ברק (שהם המרכזים של הציבור החרדי, גם מבחינה תחבורתית) מספר פעמים ביום זה כבר סביר , ועל זה צריך להיות הפוקוס לענ"ד כדי לשרת כמה שיותר אנשים .
בדרך אגב קו לירושלים יכול לעבור גם בצומת שילת ולתת פיתרון גם למודיעין עילית.
סליחה??
דווקא הערים הגדולות הם אלו שיחסית מסודרות וכמו שכבר נאמר פה צרות של עשירים
הפריפריה מתפתחת ומתקדמת גם לאנשים שגרים שם יש זכויות אנוש בסיסיות
כמו מקום לשבת באוטובוס ונהג שעוצר בתחנה גם שם האנשים לא מסיימים את היום עם האטובוס האחרון בשבע וחצי
ולגבי כמות האוכלסיה כדאי לכם לבדוק כי היא גדלה מאד!!
והיא תמשיך ותגדל אם עניין הנגישות ישתפר
 

יוסי בר

משתמש פעיל
סליחה??
דווקא הערים הגדולות הם אלו שיחסית מסודרות וכמו שכבר נאמר פה צרות של עשירים
הפריפריה מתפתחת ומתקדמת גם לאנשים שגרים שם יש זכויות אנוש בסיסיות
כמו מקום לשבת באוטובוס ונהג שעוצר בתחנה גם שם האנשים לא מסיימים את היום עם האטובוס האחרון בשבע וחצי
ולגבי כמות האוכלסיה כדאי לכם לבדוק כי היא גדלה מאד!!
והיא תמשיך ותגדל אם עניין הנגישות ישתפר
לא הבנת אותי נכון, אני התכוונתי שצריך שיהיה תחבורה מהפריפריה בתדירות סבירה לערים הגדולות ואז זה ישרת כמה שיותר אנשים גם אלו שגרים בערים סמוכות ואז יוכלו לתגבר את קוים אלו
 

שוקו ציפס

משתמש מקצוען
D I G I T A L
כל האשכול הזה לא הגיוני.. אנשים פה בטוחים שתחבורה ציבורית צריכה להיות מותאמת לצרכים האישיים שלהם.. בשום מקום בעולם אין תחבורה מעיר לא מרכזית אחת לשניה. גם תושבי הקריות שרוצים לסוע למרכז צריכים להגיע לחיפה ומשם למרכז. וככה זה בכל הארץ.. ואפילו בתוך תל אביב צריך להגיע לתחנה מרכזית בשביל לסוע לשאר הארץ. ורק הציבור החרדי בטוח שצריך לדאוג לו לתחבורה ישירה בכל שעות היום מבית לבית בהתאם לצרכים שלו וכל ריכוז חרדי של 100 משפחות צריך אוטובוסים לכלללללללל הערים החרדיות... וכמובן שהמדינה תממן.. תבדקו כמה תחבורה יש בהתנחלויות שרובן הרבה יותר גדולות מכל הריכוזים החרדים בפריפריה
אחזקת רכב, דלק והוצאת רישון הם יקרים מאוד בארץ
 

חכמה יתירה

משתמש חדש
יהיה יותר חכם להפעיל קווים שמאספים מכמה פריפריות חרדיות לעבר הערים החרדיות
ובעיקר שהם יהיו בתדירות גבוהה
שלא יהיה מצב שמישהו סיים את עיסוקיו בבני ברק אבל האוטובוס הבא הוא בעוד ארבע שעות..
נסעת פעם עם ילדים קטנים נסיעה שברכב פרטי אורכת פחות משעה ובאוטובוס זה קרוב לשלוש שעות? (להמחשה- התינוק צריך לאכול פעמיים כי האוטובוס הבינעירוני לא עוצר ליד הבית ויצאנו מוקדם, וצריך להחליף טיטול לזה והשני רוצה שירותים, השלישי צמא והרביעי רעב...)
אל תהרוס את המעט שקיים
ואגב, לדעתי צריך קצת לשנות את המושג פריפריה בחתבורה ציבורית שתהיה לפי כמות השימוש. בית שמש היא לא פריפריה ונסיעה באוטובוס עירוני לא אמורה להזכיר רכבות משא בשואה. מותר לתושבי שכונה לזכות באוטובוס שיוביל אותם לעוד מקומות חוץ מהכניסה לשכונה. זה לא ממש הגיוני שלכל שכונה חדשה מאריכים עוד קצת את 2 הקווים הנצחיים (4/23) שיעשו עוד סיבוב.
זה גם לא הגיוני שמאות משפחות יורדות מידי יום שישי בכניסה לירושלים או בהר חוצבים עם שיירת ילדים ומתחילים בנסיעה פרק ב' כי רמה ד' זה פריפריה שלא ראויה לפיזור בעיר
תסתכלו על הכמויות של האנשים לפני שמכריזים פריפריה.
ועם כל הכבוד, רמה ד' מתקרבת כבר לגודל של ביתר וההשוואה בתח"צ היא אפילו לא בדיחה...
 

ר. המוסד

משתמש מקצוען
כל האשכול הזה לא הגיוני.. אנשים פה בטוחים שתחבורה ציבורית צריכה להיות מותאמת לצרכים האישיים שלהם.. בשום מקום בעולם אין תחבורה מעיר לא מרכזית אחת לשניה. גם תושבי הקריות שרוצים לסוע למרכז צריכים להגיע לחיפה ומשם למרכז. וככה זה בכל הארץ.. ואפילו בתוך תל אביב צריך להגיע לתחנה מרכזית בשביל לסוע לשאר הארץ. ורק הציבור החרדי בטוח שצריך לדאוג לו לתחבורה ישירה בכל שעות היום מבית לבית בהתאם לצרכים שלו וכל ריכוז חרדי של 100 משפחות צריך אוטובוסים לכלללללללל הערים החרדיות... וכמובן שהמדינה תממן.. תבדקו כמה תחבורה יש בהתנחלויות שרובן הרבה יותר גדולות מכל הריכוזים החרדים בפריפריה
בדיוק הפוך
בעולם המערבי התחבורה הציבורית מתקדמת פי מאה
רכבות מהירות של 200 קמ"ש, רכבות תחתית, שירות 24 שעות,
בארץ התחבורה הציבורית מחוץ לגוש דן נועדה לנוער ולחרדים בלבד...
בארץ אם אתה צריך לנסוע מעיר מחוץ לגוש דן מעיר לעיר אחרת באותו אזור ואין אוטובוס ישיר
זה יוכל לקחת שלוש שעות במקום שעה ברכב!
ברור שזה לא מצב נורמלי...
הכבישים כבר לא יכולים לשאת את כמות הרכבים
והפתרון זה רק כמו שהבינו בכל העולם תחבורה ציבורית מהירה בתדירות גבוהה
 

ר. המוסד

משתמש מקצוען
זה גם לא הגיוני שמאות משפחות יורדות מידי יום שישי בכניסה לירושלים או בהר חוצבים עם שיירת ילדים ומתחילים בנסיעה פרק ב' כי רמה ד' זה פריפריה שלא ראויה לפיזור בעיר
זה בדיוק מה שאני רוצה להגיד
משפחה שנוסעת עם כמה ילדים קטנים תעדיף להאריך את הדרך בחצי שעה מאשר להחליף שלוש אוטובוסים...
 

חכמה יתירה

משתמש חדש
הדרך כבר ארוכה גם ככה...
צריך לבדוק באוטובוסים העמוסים (לא מדברת על הריקים מרכסים) אם אפשרי לחלק את האוטובוס לכמה קווים בלי להוסיף תדירות. אתן דוגמא בנתונים של האיזור שלי בבית שמש- נניח בימי שישי במקום קו 616 כל רבע שעה אז לחלק ל2 קווים שכל אחד יצא פעם בחצי שעה, אחד יעשה פיזור והשני יעצור בשכונות ספציפיות כמו רמת שלמה ורמות.
אותו דבר בקו 690 לבני ברק- אפשר בהחלט להפריד את רמה ד ורמה ג+א. אלו שכונות גדולות כל אחת בפני עצמה ומותר לתת אוטובוס נפרד לכל אחת ולא לסחוב את תושבי התחנות האחרונות לסיבוב בלתי נגמר של איסוף/פיזור. אז נכון באמצע השבוע האוטובוס ריק וכך צריך לעשות. אבל בימי שישי אפשר בהחלט לתת קו נפרד לכל שכונה ולא להכניס את האוטובוסים למחלף בר אילן, מסובים ועוד כל מה ששייך לדחוף... (מחלף בר אילן יכול להיות תוספת של 15-25 דקות נסיעה בפקקים בשביל לגלות שהתחנה ריקה!)
 

הקה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
זה גם לא הגיוני שמאות משפחות יורדות מידי יום שישי בכניסה לירושלים או בהר חוצבים עם שיירת ילדים ומתחילים בנסיעה פרק ב' כי רמה ד' זה פריפריה שלא ראויה לפיזור בעיר
הוציאו את כל הקווים הבינעירוניים מירושלים.... לא רק בית שמש- הכל!
 

הקה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
תיקון טעות- חוץ מביתר- יש 2 קווים מביתר שממשיכים במסלול הישן
 

אין פאנץ'

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
@הקה ממתי אתה מעודכן ? , כי את הרוב החזירו כמעט מייד - כבר לפני כמה חודשים .
 

אין פאנץ'

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
מהיום- אין שום קו בבר- אילן! כולם היו עוברים שם! היום הם מגיעים לשפע חיים במקרה הטוב
נו , בר אילן זה לא "הוציאו מירושלים", .
וחוץ מזה , היית רוצה שבנתיב היחיד שיש היום בבר אילן יהיה גם תח"צ ????
 
נערך לאחרונה ב:

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
קודם כל - לקחת את הרכבת ולהוסיף בה קווים מותאמים לחרדים בזמני עומס.

תחשבו על רכבת בימי שישי ומוצ"שים ש-
יוצאת מירושלים, עוצרת בחיפה לב המפרץ (כלומר 15 דקות מרכסים, ו5 דקות מקרית אתא), עוד תחנה בחיפה שקרובה לאזור החרדי בחיפה, ואז ישירות לכרמיאל - שקרובה גם לצפת ומירון.
כבר ייתרנו את הצורך בבערך 15 אוטובוסים, והנסיעה פי 3 יותר חלקה ומהירה, ועדיפה לבעלי עגלות וילדים.

כיום אין רכבות כאלה! מירושלים יש רק שעוצרת בכל תחנה עד הרצליה, ואז צריך להחליף לעוד רכבת עד חיפה, ועוד אחת עד כרמיאל נניח. יש כאלה שעושים את זה כי עדיין יותר נח להם! אז תחשבו מה יהיה כשיהיה ישיר אחד.

עוד קו ישירות בין ירושלים לבני ברק,
עוד כמה קוים בין ירושלים לאשדוד ואופקים,
וכמובן גם בין שאר הערים - מכרמיאל ישיר לאופקים דרך חיפה ואשדוד נניח (אני לא מתמצאת בכל המסלולים).

כלומר לנצל קודם כל את מה שיש ביד, ולהתאים אותו לציבור.

(אגב כשנפטר ר' חיים והתחילו הלחצים של להגיע לב"ב לפני שיהיה עומס - מיד אמרתי שחייבים להודיע שיהיו רכבות ישירות מכל הארץ כדי להפחית את העומס! מה שבסוף מירי רגב הודיעה רק ב12 בלילה אחרי שכולם כבר התארגנו...).
אחת הבעיות היא הקיבעון וחוסר הגמישות של רבים בציבור החרדי.

כנוסע בתדירות גבוהה ברכבת ישראל, אני יכול לומר שאחוז החרדים הנוסעים ברכבת הוא אפסי, בוודאי ביחס לאחוזם באוכלוסייה.

יש רכבת בכל בוקר מבית שמש לתל אביב, מאשדוד לתל אביב. כמה נשים חרדיות נוסעות בה לעבודתן? כמה חרדים יעדיפו לעמוד שעות בפקקים באוטובוסים ורכבים, ובלבד שלא לנסוע ברכבת, המהירה והצפויה?
 

אין פאנץ'

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
אחת הבעיות היא הקיבעון וחוסר הגמישות של רבים בציבור החרדי.

כנוסע בתדירות גבוהה ברכבת ישראל, אני יכול לומר שאחוז החרדים הנוסעים ברכבת הוא אפסי, בוודאי ביחס לאחוזם באוכלוסייה.

יש רכבת בכל בוקר מבית שמש לתל אביב, מאשדוד לתל אביב. כמה נשים חרדיות נוסעות בה לעבודתן? כמה חרדים יעדיפו לעמוד שעות בפקקים באוטובוסים ורכבים, ובלבד שלא לנסוע ברכבת, המהירה והצפויה?
100% , לרוב האנשים שאני מכיר , לא עולה על דעתם אפילו לבדוק אם יש רכבת , הם יחשבו על שכירת אופנוע לפני שיעלה להם בראש האופציה של רכבת .
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  55  פעמים

אתגר AI

הצבע הירוק • אתגר 23

לוח מודעות

למעלה