בקשה בקשה מהחברים שמתגוררים בערי השדה

עו"ד נתן רוזנבלט

משתמש מקצוען
מהתגובות כאן אני למד שהדבר שהכי מטריד את תושבי הקהילות החדשות בערי השדה (פריפריה) זה עניין התחבורה, אני גם מכיר את זה אישית (לנכדים שלי זה סיפור להגיע אלינו מצפת), לרגל מינויו של מקלב לסגן שר התחבורה (על מלא מלא, התפטר השבוע מהכנסת) אני רוצה להכין לו תכנית עבודה בנושא.

אשמח אם תכתבו לי, כאן או במייל, מה הבעיות ממקום מגוריכם, לא צריך שמות אבל כן צריך שני דברים: עיר, ואמיתות הנתונים.

תודה מראש.
 

ר. המוסד

משתמש מקצוען
לדעתי כדי לשנות חשיבה לגמרי בנושא של תכנון התחבורה הציבורית בפריפריה החרדית,
באופן רגיל מתכננים אוטובסים ישירים שנוסעים מיעד מוגדר למשנהו שמיועדים בעיקר בשביל הגעה למקום העבודה.

הבעיה בצורה הזאת שהתדירות מאד מאד נמוכה
כי אין עדיין מאות איש שנוסעים כל יום מהר יונה, חריש, עפולה, טבריה וכדומה לבני ברק וירושלים
לכן יש רק שלוש ארבע אוטובוסים ביום שלא מועילים דבר וחצי דבר,
וגם אין צורך בתחבורה מהירה כי נוסעים בזה בעיקר להורים, לקניות, ולשמחות ופחות לצורך הגעה למקום עבודה.
יהיה יותר חכם להפעיל קווים שמאספים מכמה פריפריות חרדיות לעבר הערים החרדיות
ובעיקר שהם יהיו בתדירות גבוהה
שלא יהיה מצב שמישהו סיים את עיסוקיו בבני ברק אבל האוטובוס הבא הוא בעוד ארבע שעות....
 

ר. המוסד

משתמש מקצוען
לא בטוח שתושב הר יונה לא יעדיף לחכות עוד שעה לאוטובוס הבא
מאשר להסתובב בדרך בחריש וכדו'
זה לא שעה
זה שלוש ארבע שעות

בנוסף אפשר לשלב בין שניהם
כל מקום שהתחבורה הציבוריות היא פחות מתדירות של פעם בשעה
זה לא נחשב לשירות שאפשר לסמוך על זה ולהשתמש בזה בצורה סבירה
 
נערך לאחרונה ב:

עוגת וופלה

משתמש פעיל
יש המון משפחות בהר יונה שיש להם הורים באשדוד,
ואין עדיין אוטובוס ישיר לאשדוד,
כל שבוע בשישי מהאוטובוסים שנוסעים לבני ברק רובם ממשיכים לאשדוד,
 

יוסי בר

משתמש פעיל
מהתגובות כאן אני למד שהדבר שהכי מטריד את תושבי הקהילות החדשות בערי השדה (פריפריה) זה עניין התחבורה, אני גם מכיר את זה אישית (לנכדים שלי זה סיפור להגיע אלינו מצפת), לרגל מינויו של מקלב לסגן שר התחבורה (על מלא מלא, התפטר השבוע מהכנסת) אני רוצה להכין לו תכנית עבודה בנושא.

אשמח אם תכתבו לי, כאן או במייל, מה הבעיות ממקום מגוריכם, לא צריך שמות אבל כן צריך שני דברים: עיר, ואמיתות הנתונים.

תודה מראש.
קו מחריש לירושלים דרך צומת שילת
 

עו"ד נתן רוזנבלט

משתמש מקצוען
2 שאלות:

1) מלבד הר יונה מה המצב? עפולה, כרמיאל, חריש, טבריה,(צפת אני יודע לבד) וגם מהצד השני: אופקים נתיבות וכו', ואח"כ ירוחם ודימונה וכו'. עד כמה קשה הדבר שם?

2) האם הפתרון צריך להיות חרדי פנימי (קו שנוסע נגיד מהר יונה לגבעת המורה ומשם דרך בצוותא וכו') או הרחבה של התחבורה הכללית (נניח שקו עפולה לתל אביב יעבור דרך גבעת המורה וימשיך לבני ברק אחרי תל אביב)?
 

RCEV

משתמש פעיל
מענין לענין באותו ענין, לפעמים צריך מישהו חרדי מבפנים שיכיר את המצב לחברות התחבורה, לשם דוגמא יש ימים מסוימים שצריך תגבור במסות כגון ז' אדר, ה' אב, ערבי ראש חודש, וכדו', וכן צריך להוסיף בימים אלו שעות נוספות, מכיון שהחברות לא מודעות לענין, הסובלים הראשונים הם תושבי צפת שבאותם ימים יכולים לשכוח מאוטובוס,
 

חני וחיים

משתמש פעיל
אולי, כדאי לייצר בכל אזור עיר אחת מרכזית מבחינה תחבורתית,
וזמינות תחבורתית מהעיר הנ"ל לשאר הערים.

כך יש סיבה לתגבר משמעותית את התחבורה בעיר המרכזית.
ומשם גם אם התחבורה תיהיה בינונית, זה לא כ"כ נורא.
כי אפשר לקחת מהעיר הנ"ל מונית או טראמפ וכדו'.

אגב כדאי למפות מחדש את כל מערך האוטובסים,
בערים החרדיות רוב האוטובוסים מלאים עד מפוצצים,
דברים שלא רואים בערים לא חרדיות.
 

לא מוגדרת

משתמש פעיל
בירוחם הבנתי מהמשפחה שאין חזור מחתונות ב12 וגם בבוקר הכי מוקדם ב9 ואין תחבורה בכללל לביתר!
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
לדרום התחבורה די טובה לירושלים ובני ברק
עכשיו גם הוסיפו אוטובוסים באמצע השבוע למודיעין עילית

ואני חושבת שזה ביצה ותרנגולת
ככל שמתגברים תחבורה כך אנשים נוסעים
היום יש יותר ויותר נוסעים קבועים שנוסעים יום יום לדרום מירושלים ומהמרכז וההפיך כי יש אפשרות
אם היו דואגים לתחבורה סדירה לכל הפריפריות- המצב גם שם היה משתפר עם הזמן.
זה תהליך שמישהו צריך לדאוג שיקרה.
ההמשך יעשה לבד
 

חיימקה א.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הרעיון של ערי איסוף מרכזיות זה רעיון חדשני, שיש סיכוי טוב להצלחה,
או אפילו לשדרג לצמתים מרכזיים בצפון ודרום שאליהם יתנקזו האלפים בסופי שבוע ומשם לערים החרדיות המרכזיות, זה לדוגמא יקצר את הנסיעה בתוך הערים...

יישר כוח ר' נתן על המעקב והלעת הנושא על פני השטח,
ואי"ה הטיפול המסור עד לניצחון...
 

chaia

משתמש מקצוען
טבריה- האוטובוס האחרון מטבריה לבני ברק הוא באיזור 8 בערב.
זה מציאות לא הגיונית שבה תושבי טבריה לא יכולים לערוך שמחות בערב ולהזמין מבין תושבי המרכז רק את אלו בעלי הרכבים.
ורק למען הנתונים- מצפת לבני ברק האוטובוס האחרון הוא באיזור 11, ומעפולה לבני ברק האחרון הוא באיזור 9.30.
 

שרי די

משתמש רשום
בירוחם הבנתי מהמשפחה שאין חזור מחתונות ב12 וגם בבוקר הכי מוקדם ב9 ואין תחבורה בכללל לביתר!
אכן את ממש צודקת האוטובוס האחרון מבני ברק וירושלים הוא ב11 בלילה
ולגבי הבוקר יש לירושלים בסביבות 6:20 אוטובוס
לבני ברק אני לא בטוחה שיש אוטובוס בבוקר אולי רק בימי ראשון יעזור מאוד אם יהיה גם ב7:30 או 8 בבוקר
לביתר אין בכלל גם לא בסופי שבוע
 

פרוגפרוגנדה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
חצי האוטובוסים לאופקים עוברים קודם בתפרח
זה נשמע קליל אבל מדובר בסיבוב על פסי האטה של 20 דקות לפחות
בנוסף זה בעיה שקיימת בהרבה ערי פריפריה מחכים שעתיים לאוטובוס ואז מגיעים 3 אוטובוסים בבת אחת
 

ראש צוות

משתמש סופר מקצוען
הרחבה של התחבורה הכללית (נניח שקו עפולה לתל אביב יעבור דרך גבעת המורה וימשיך לבני ברק אחרי תל אביב)?
אני חושבת שזה רעיון חכם.
כמובן להוסיף במקביל פתרונות חרדיים פנימיים. אבל יש גבול כמה אפשר. אז בנוסף לעשות כזה דבר יכול מאוד להועיל.
 

שתים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
מהתגובות כאן אני למד שהדבר שהכי מטריד את תושבי הקהילות החדשות בערי השדה (פריפריה) זה עניין התחבורה, אני גם מכיר את זה אישית (לנכדים שלי זה סיפור להגיע אלינו מצפת), לרגל מינויו של מקלב לסגן שר התחבורה (על מלא מלא, התפטר השבוע מהכנסת) אני רוצה להכין לו תכנית עבודה בנושא.

אשמח אם תכתבו לי, כאן או במייל, מה הבעיות ממקום מגוריכם, לא צריך שמות אבל כן צריך שני דברים: עיר, ואמיתות הנתונים.

תודה מראש.
קודם כל - לקחת את הרכבת ולהוסיף בה קווים מותאמים לחרדים בזמני עומס.

תחשבו על רכבת בימי שישי ומוצ"שים ש-
יוצאת מירושלים, עוצרת בחיפה לב המפרץ (כלומר 15 דקות מרכסים, ו5 דקות מקרית אתא), עוד תחנה בחיפה שקרובה לאזור החרדי בחיפה, ואז ישירות לכרמיאל - שקרובה גם לצפת ומירון.
כבר ייתרנו את הצורך בבערך 15 אוטובוסים, והנסיעה פי 3 יותר חלקה ומהירה, ועדיפה לבעלי עגלות וילדים.

כיום אין רכבות כאלה! מירושלים יש רק שעוצרת בכל תחנה עד הרצליה, ואז צריך להחליף לעוד רכבת עד חיפה, ועוד אחת עד כרמיאל נניח. יש כאלה שעושים את זה כי עדיין יותר נח להם! אז תחשבו מה יהיה כשיהיה ישיר אחד.

עוד קו ישירות בין ירושלים לבני ברק,
עוד כמה קוים בין ירושלים לאשדוד ואופקים,
וכמובן גם בין שאר הערים - מכרמיאל ישיר לאופקים דרך חיפה ואשדוד נניח (אני לא מתמצאת בכל המסלולים).

כלומר לנצל קודם כל את מה שיש ביד, ולהתאים אותו לציבור.

(אגב כשנפטר ר' חיים והתחילו הלחצים של להגיע לב"ב לפני שיהיה עומס - מיד אמרתי שחייבים להודיע שיהיו רכבות ישירות מכל הארץ כדי להפחית את העומס! מה שבסוף מירי רגב הודיעה רק ב12 בלילה אחרי שכולם כבר התארגנו...).
 

אין פאנץ'

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
טבריה - המצב זוועה , אין כמעט אוטובוסים לערים החרדיות , ואלו שיש הם מעטים ונדירים ,
שאפו על העלאת הנושא.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

אתגר AI

הצבע הירוק • אתגר 23

לוח מודעות

למעלה