סיפור בעקבות האשכול המצורף פה

יאן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
הנה, פה.

אני, ברוך השם, מסודר.
כבר כשיצאתי לשידוכים ההורים שלי הודיעו לשדכנים: ברוך רוצה פרה. לא סתם רוצה, דורש. אבל דורש זו לא מילה כל כך יפה, אז הם אמרו ברוך שווה פרה.
והשדכנים הבינו. הגיעו הצעות עם פרות אחת אחת. בסוף הלכתי על משהו שהיה תורה וגדולה במקום אחד. קיבלתי בחורה ממשפחה טובה, שווער מוקיר ורחים רבנן וגם פרה רצינית, משהו בסדר גודל של 450,000 גרם, קומה ממוצעת, באזור יסודות. גם היא ממשפחה טובה. ברוך השם.
הפסוק אומר, "השם לא ימנע טוב להולכים בתמים". אני הלכתי בתמימות, מיד כשנכנסתי לישיבת אלפי זהב וכסף, השקעתי עצמי בלימוד רציני, עד שכולם ידעו שברוך הוא השפיץ של השיעור. השתדלתי לשמור על השם הטוב שילווה אותי עד תחילת הקיבוץ, והזדרזתי להתארס בדיוק כשהיה אפשר. ככה הלכתי בתמימות והשם לא מנע טוב ממני.
מה בחור טוב כמוני רוצה, רק לשבת וללמוד. ואני שואל אתכם, בחור שצריך כל יומיים ללכת למכולת על כל כוס חלב שהוא רוצה, ככה אפשר לעשות שטייגן? מה עם כל הביטול תורה, מה עם שמירת העיניים, ואולי יום אחד המכולת תיסגר, אין לזה צורה.
לכן, כדי שהשטייגן לא יפסק, התעקשתי שתהיה לי פרה משלי. עכשיו אני רגוע. השווער שלי שילם שני שליש, וההורים שלי שליש. בעיקרון רציתי להוציא מהשווער הכל, אבל השדכן אמר שפרה כזו לא מוצאים כל יום וחבל להפסיד. אה, התכוונתי לומר בחורה. סליחה.
תחשבו רגע, אדם ממוצע שותה כ-170 ליטר חלב בשנה. תכפילו את זה בחמישים שנה, לא יודע כמה זה יוצא, אבל הרבה. לא עדיף במקום זה לקנות פרה משלך? ושיהיה לך גם משהו להוריש לילדים. לקנות בסופר זה סתם כסף לפח.
כדי שיהיה לי לגמרי יישוב הדעת, הבאתי אישור בריאות מהוטרינר, הלכתי לבנק, והוצאתי משכנתא על 50% מהפרה. ריביות מצוינות יש עכשיו. בכסף קניתי ארבע תרנגולות, להשקעה.
אח שלי, מסכן, הוא לא שפיץ כמוני, קיבל פרה על הנייר. מקווים שהוטרינר פיענח טוב את האולטרה-סאונד אחרת זה יהיה ברוך רציני.

עכשיו אני יושב פה בכולל, הריתחא דאורייתא מתערבב עם הגעיות והקרקורים, ומשרה עלי שקט נפשי. ככה אני יכול שקוע בלימוד.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
זה אמור להיות משל לדירה?
המשל לא כל כך מוצלח כמו הנמשל.
מפרה שותים אולי שתי כוסות ביום, ויש צורך בהמון תחזוקה ביחס לתפוקה. בדירה, לעומת זאת, נמצאים רוב שעות היממה.
 

יאן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
בהחלט הנמשל מוצלח פחות.
תנובה מרוויחה מהחזקת פרות. אנחנו רק נפסיד מזה.
והבדיחה לעיל היתה גם מצחיקה אם היא לא היתה עלינו.
בואו נודה, אין לנו, לא כהורים שמחתנים ולא כזוגות צעירים כסף לקנות דירה. לא לחוד ולא ביחד, וכל הנסיונות להתמודד מול הרכישה המעיקה עם פתרונות של דירות מחולקות, טאבו משותף, נכס מניב, משרד בחדרה, ועוד, מועילים כמו משקפיים לעיוור.

אני מדבר עם חברים שיש להם אחים שמחתנים. חייהם אינם חיים. אם לא בילד הראשון, אז בשני.

באתי להציב מראה מול המרדף אחר רכישת דירה.
אני לא מטיף לגור בשכירות, אבל
תקנה באפשרויות שלך, ואם זה במרחק 150 ק"מ מבני ברק, מה לעשות. בני ברק תאלץ להסתדר בלעדיך.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
באתי להציב מראה מול המרדף אחר רכישת דירה.
אני לא מטיף לגור בשכירות, אבל
תקנה באפשרויות שלך, ואם זה במרחק 150 ק"מ מבני ברק, מה לעשות. בני ברק תאלץ להסתדר בלעדיך.
אני בהחלט בעד, בתור אחד שמתגורר במרחק של 100 ק"מ מבני ברק.
רק אומר, שהתגובה הזו, לא ממש עודדה לגור בפריפריה:
נחמד, היא עונה בסוף בשקט ומשתדלת שישמע אמיתי.
דירת שלושה חדרים בעיירה מרוחקת קומה לא אחרונה, במחיר פצצה של רק 1000₪. יש דוד שמש.
למה להתלונן? הנוף המדברי מדהים. מוריה סיפרה לה אתמול שבקיץ אנשים שוכרים כאן דירות נופש. לא להאמין.
והוא יהיה משגיח כשרות במסעדה בדימונה. לא פה. לזה כבר לא הסכימה. הרוצה לפשל, ירחיק.
דמעה קטנה התעקשה לבצבץ, התחרטה ונשארה בפנים.
הילדים למטה על אופניים, והוא כבר עומד בתוך חבורת אברכים ומדבר בניפנוף ידיים כדרכו.
סך הכל מה עושים עסק. שעתיים נסיעה מבני ברק, צפת יותר רחוקה.
הגדולה נשארה לגור אצל סבא וסבתא. העדיפה להמשיך לסמינר עם החברות מבית הספר. הוא אמר שזה גם טוב, פחות נפש בבית זה חסכוני. נהיה מוזר, האיש.

עוד אנחה קטנה, וזהו. מכאן אפשר רק להתקדם.
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
תקנה באפשרויות שלך, ואם זה במרחק 150 ק"מ מבני ברק, מה לעשות. בני ברק תאלץ להסתדר בלעדיך.
דברים כדורבונות!
סתם מעניין שבעבר היהודים חיו גם בעיירות קטנות, (ע"ע קברי הצדיקים בעיירות הכי נידחות בפולין ואוקראינה ;)). אבל היום, כ-ו-ל-ם רוצים לגור רק בירושלים, רק בבני ברק, רק בקרית ספר ורק בבית שמש. בסדר, כבר מוכנים גם להתפשר על ביתר. מה עם שדה בוקר למשל, או באקה אל גרביה? לא טוב? לא מבין ת'גזענות הזו!
אבל ברצינות, מה הפשט בשינוי הקיצוני הזה בין אירופה של לפני תשעים שנה, לבין ישראל של 2020 (או בעצם כבר של 1990)?
כמובן, כל אחד אומר שבפריפריה אין מספיק עבודה וכו', אבל מאיפה כדור השלג הזה התחיל? אם היו מתחילים עם מגורים בפריפריה, היו מאזנים את כל מערך הדיור בישראל, וכך מחירי הדירות היו מאוזנות יותר, וכמובן שהיו מקומות עבודה טובים, שלא לדבר על קהילות מצוינות על שלל מרכיביהן.
אמנם מטבע הדברים כאן בא הבן ושואל, מה תועיל הקובלנה? זו המציאות, ואיתה צריך להתמודד. ובכן, זה ממש לא נכון, כי העובדה היא שאנשים התחילו להפנים (באיחור של כמה עשרות שנים) שמה לעשות - אין להם כסף להצטופף בדירת שני חדרים בבני ברק, והם מוכרחים "לאלץ את בני ברק להסתדר בלעדיהם" ולהתרווח בדירת חמישה חדרים בחריש או בעפולה בחצי או שליש מחיר. מסכנים...

אגב, מישהו פעם אמר לי שהוא לא רוצה לגור בעפולה, כי זה מדי רחוק מההורים שגרים בבני ברק.
אז סתם חישוב קטנוני ומעצבן, אבל בהנחה שאחרי חמש שנים מהחתונה הוא ישבות אצל ההורים פעם בחודש (הלוואי, אבל נניח לזה), אזי עומדות לפנינו שתי ברירות / עסקאות חבילה: או שעה וחצי נסיעה באוטובוס פעם בחודש, יחד עם דירת חמישה חדרים בכחצי מיליון שקל, (תוסיפו עוד מאה - מאתיים אלף אם מתחשק לכם לשפץ כהוגן), מן הסתם אפשר גם להוסיף רכב על הדרך (מה שהופך את הנסיעה הנ"ל לנוחה בהרבה). או לגור בבני ברק המקודשת ולהצטמצם עם עשרה ילדים בדירת שניים וחצי חדרים, והעיקר אפשר ללכת להורים פעם בחודש, במרחק של רבע שעה הליכה. וואו.
 
נערך לאחרונה ב:

@Simcha

משתמש מקצוען
אז סתם חישוב קטנוני ומעצבן, אבל בהנחה שאחרי חמש שנים מהחתונה... או לגור בבני ברק המקודשת ולהצטמצם עם עשרה ילדים בדירת שניים וחצי חדרים
אם תוך חמש שנים יהיו לו עשרה ילדים, ניתן להניח כי תוך 15 שנה יהיו לו כבר שלושים ילדים. להיטלטל בדרכים עם שלושים ילדים בגילאי 0-15 בימי שישי הקצרים של החורף ובמוצ"שים הארוכים של הקיץ עלולה להיות חוויה מטלטלת לחלוטין. יתכן ובכל זאת מוטב להתגורר בקרבה להורים אף עבור ביקור של פעם בשנה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיד

א בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז:ב הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו:ג הַיָּם רָאָה וַיָּנֹס הַיַּרְדֵּן יִסֹּב לְאָחוֹר:ד הֶהָרִים רָקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ה מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:ו הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ז מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:ח הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם:
נקרא  11  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה