יש מושג כזה של לפטר לקוח. וזה לפעמים שווה למרות ההפסד הכספי.
לקחתם את זה מידי קשה...
ברור שלא מדובר על לפטר כל לקוח שהאף שלו לא מוצא חן בעיני בעל העסק, או היתה החלפה/ החזרה ועוד תלונה.
אני אתן דוג' מנותן שירות ולא חנות דווקא:
גרפיקאית, קלדנית וכו' שהלקוחה משגעת אותה ב1-2 בלילה כי היא הרי משלמת לה
מדקדקת בגוון הכחול בפעם השלישית כי הוא לא מספיק כהה
ואז גם דורשת פיצוי או הנחה כי המודעה לא היתה אפקטיבית מספיק.
אז כן- לפעמים שווה להפסיק לעבוד איתה כי עוגמת הנפש, השעות המאוחרות, וההרגשה הכללית לא שווה את הרווח הכספי
כך בדיוק גם בחנות.
דוגמה: לקוחה שבאה קבוע ביום שישי בשעה מאוחרת (מכירה ביתית) , או ב7.30 בבוקר או ב11.30 בלילה, וחלילה לא בשעות הפתיחה, שווה לאמר לה בברור שאין לבא מחוץ לשעות הפתיחה, גם אם ידוע שהיא תפסיק לבא וכנראה גם תספר לחברות שהמוכרת לא מתחשבת.
בחנות ברחוב זו יכולה להיות לקוחה שתמיד באה בשעת הסגירה , וגורמת לעיכובים ואיחורים.
כי עקרונות כמו בוקר רגוע וקבלת שבת בנחת, חשובים הרבה יותר מכמה לקוחות.
ויש עוד מקרים, זו רק דוגמית.
כשהתנעלות העסק היא מתחשבת ותקנית בד"כ, 98% מהלקוחות מרוצים, לא נגרם נזק רציני מ"פיטור" לקוחות לא רווחיים.
כשיש יותר מידי לקוחות שצריך להתנער מהם, הבעיה היא כנראה בעסק...
לקחתם את זה מידי קשה...
ברור שלא מדובר על לפטר כל לקוח שהאף שלו לא מוצא חן בעיני בעל העסק, או היתה החלפה/ החזרה ועוד תלונה.
אני אתן דוג' מנותן שירות ולא חנות דווקא:
גרפיקאית, קלדנית וכו' שהלקוחה משגעת אותה ב1-2 בלילה כי היא הרי משלמת לה
מדקדקת בגוון הכחול בפעם השלישית כי הוא לא מספיק כהה
ואז גם דורשת פיצוי או הנחה כי המודעה לא היתה אפקטיבית מספיק.
אז כן- לפעמים שווה להפסיק לעבוד איתה כי עוגמת הנפש, השעות המאוחרות, וההרגשה הכללית לא שווה את הרווח הכספי
כך בדיוק גם בחנות.
דוגמה: לקוחה שבאה קבוע ביום שישי בשעה מאוחרת (מכירה ביתית) , או ב7.30 בבוקר או ב11.30 בלילה, וחלילה לא בשעות הפתיחה, שווה לאמר לה בברור שאין לבא מחוץ לשעות הפתיחה, גם אם ידוע שהיא תפסיק לבא וכנראה גם תספר לחברות שהמוכרת לא מתחשבת.
בחנות ברחוב זו יכולה להיות לקוחה שתמיד באה בשעת הסגירה , וגורמת לעיכובים ואיחורים.
כי עקרונות כמו בוקר רגוע וקבלת שבת בנחת, חשובים הרבה יותר מכמה לקוחות.
ויש עוד מקרים, זו רק דוגמית.
כשהתנעלות העסק היא מתחשבת ותקנית בד"כ, 98% מהלקוחות מרוצים, לא נגרם נזק רציני מ"פיטור" לקוחות לא רווחיים.
כשיש יותר מידי לקוחות שצריך להתנער מהם, הבעיה היא כנראה בעסק...