ביקורת שמנונית

  • פותח הנושא y&m
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

מה הענינים

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
נכתב ע"י בפוטנציאל;2279443:
היה גם היה, ברכות שלא ברך, תפילות.



הם הפריעו לו וזו הטעות שלו . הוא נמצא במציאות שאין לו בחירה בה.
הוא נולד נסיך . כשיחליטו במלוכה לשנות את כל כללי המלכות וישאלו אותו איך הוא רואה שצריך להיות שיגיד את דעתו.

את יודעת בן כמה היה? כ"כ מתאים לגיל שלו. רוצה להרגיש אחראי על עצמו.
לעומת הפעמים הבודדות שהוזכרו הדברים הללו - נאמר בפעמים רבות כ"כ על הרצון שלו לעשות טוב וההקפדות שלו.
 

אגודה אחת

משתמש פעיל
נכתב ע"י בפוטנציאל;2279443:
היה גם היה, ברכות שלא ברך, תפילות.


הם הפריעו לו וזו הטעות שלו . הוא נמצא במציאות שאין לו בחירה בה.
הוא נולד נסיך . כשיחליטו במלוכה לשנות את כל כללי המלכות וישאלו אותו איך הוא רואה שצריך להיות שיגיד את דעתו.

איך זה מסתדר ביחד???
אפשר לו להתגלות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

קבצים מצורפים

  • בחירה.png
    KB 2.8 · צפיות: 35

דוטנטית

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
נכתב ע"י מה הענינים;2279428:
גם אני הרגשתי כך. לא מצאתי אצלו שום מקום של פריקת עול.
הדרישות שדרשו ממנו בתור נסיך הפריעו לו, הוא הרגיש שזה חונק אותו. אבל לא מתואר בשום אופן בספר שהוא רצה לעשות רע. הרצון שלו היה לחיות כמו אדם רגיל וטוב.

זה מזכיר לי את הסיפור שסיפר אחד מהמשגיחים שבילדותו הוא שבר איזה שהוא כלי ואמא שלו הרביצה לו על כך. לאח כמה זמן נכנסה תרנגולת לבית והיא העיפה ושברה כמה דברים. הוא היה בטוח שאם הוא ששבר רק משהו אחד קיבל סטירה, אז כמה מכות התרנגולת תקבל. ולהפתעתו היא לא קבלה שום סטירה רק שלחו אותה לדרכה... למה היא לא נענשה? כי היא תרנגולת ומתרנגולת לא דורשים מה שדורשים מבנ"א! אז אולי כדאי להיות תרנגולת?

נכון שיקוואל רק רצה לחיות כמו אזרח סטנדרטי מן השורה. אבל זו היתה בחירה על פני להיות נסיך! ומי שנולד נסיך זה המקום שלו ושם הוא צריך למלא את הדרישות ממנו...
ועדיף להיות בן מלך עם מחויבויות שלפעמים מרגישות יותר מדי מאשר אזרח. חוץ מזה שהבחירה אם להיוולד כך היא לא בידיים של האדם, מה שעליו לעשות זה למלא את המחוייבויות במקום הנוכחי.

חוץ מזה שיקוואל כן עשה דברים לא טובים. התחצף, הפר הוראות, לא הגיע לשעת לימוד/תפילה. שיחק עם נערי האורוות - ביזה את המלכות!
 

מה הענינים

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
נכתב ע"י רוחו;2279490:
זה מזכיר לי את הסיפור שסיפר אחד מהמשגיחים שבילדותו הוא שבר איזה שהוא כלי ואמא שלו הרביצה לו על כך. לאח כמה זמן נכנסה תרנגולת לבית והיא העיפה ושברה כמה דברים. הוא היה בטוח שאם הוא ששבר רק משהו אחד קיבל סטירה, אז כמה מכות התרנגולת תקבל. ולהפתעתו היא לא קבלה שום סטירה רק שלחו אותה לדרכה... למה היא לא נענשה? כי היא תרנגולת ומתרנגולת לא דורשים מה שדורשים מבנ"א! אז אולי כדאי להיות תרנגולת?

נכון שיקוואל רק רצה לחיות כמו אזרח סטנדרטי מן השורה. אבל זו היתה בחירה על פני להיות נסיך! ומי שנולד נסיך זה המקום שלו ושם הוא צריך למלא את הדרישות ממנו...
ועדיף להיות בן מלך עם מחויבויות שלפעמים מרגישות יותר מדי מאשר אזרח. חוץ מזה שהבחירה אם להיוולד כך היא לא בידיים של האדם, מה שעליו לעשות זה למלא את המחוייבויות במקום הנוכחי.

חוץ מזה שיקוואל כן עשה דברים לא טובים. התחצף, הפר הוראות, לא הגיע לשעת לימוד/תפילה. שיחק עם נערי האורוות - ביזה את המלכות!

בקיצור, נולדת כאן תמות כאן. אל תחשוב על כיוון אחר
ממש לקיים את הציווי: "אל כורחך..."
 

דוטנטית

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
נכתב ע"י מה הענינים;2279496:
בקיצור, נולדת כאן תמות כאן. אל תחשוב על כיוון אחר
ממש לקיים את הציווי: "אל כורחך..."

ממש לא!!

תחיה כאן, במקום הנעלה ביותר!
תממש את כל היכולות שלך בצורה הטובה ביותר!
ואז, כשתמות תהיה יקוואל הטוב ביותר!
 

מה הענינים

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
נכתב ע"י רוחו;2279507:
ממש לא!!

תחיה כאן, במקום הנעלה ביותר!
תממש את כל היכולות שלך בצורה הטובה ביותר!
ואז, כשתמות תהיה יקוואל הטוב ביותר!

אבל איך?
איך אפשר לצוות על מישהו להרגיש הכי טוב, אם הוא לא מרגיש כך?
זה שההסתכלות מבחוץ היא 'המקום הכי טוב' עדיין לא גורמת לו להרגיש את זה.
ומסופר בספר על התחושות שלו. הוא הרגיש לא מתאים כאן.
אם לאנשים מעליו היתה קצת הבנה בבני אדם, היו לוקחים אותו למקום שקט ויפה נותנים לו שחרור מ'עול' גינוני המלוכה, נותנים לו תפקיד כפי שרצה תמיד, ורואים איך הבנ"א פורח.
אי אפשר להכריח מישהו ע"י שמסבירים לו שהמקום שלו הוא הכי טוב, צריך להבין אותו מבפנים.
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י אגודה אחת;2279469:
נכון! אבל בבחירתו הגורלית ל-ה-צ-י-ל את הממלכה כולה מאבקת הרעם ומידרת ודווקא בזה מצא את מיתתו.
כן, זה החיים! בחרת בטוב, תמות. מה נעשה היית צריך לבחור ברע...
וסליחה שאני דופק על המקלדת בחוזקה כשאני כותב את זה.



איך זה מסתדר ביחד???
אפשר לו להתגלות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אני מבינה את הכעס הפנימי והתסכול שנובע מדבריך.
לתת לכל אדם ביטוי אישי משלו.
מספיק עם ההכתבות והגבולות .
די להשתלטות המבוגרים עלינו.

זה תסכול וחוסר אונים מובן מאד.

אנשים לא קולטים לפעמים שיש מציאויות חיים שאי אפשר לברוח מהם.
זה החיים וככה זה. לא תוכל לשנות אף פעם.
נולדת בנאדם ולא חיה , זכר או נקבה, יהודי (גוי -יכול לשנות את המציאות שלו) .
הורים אלמוניים , אחים אחיות וכו וכו.

יש נתונים שאי אפשר לשנות אותם וחבל לבזבז אנרגיה.

ברגע זה או אחר אדם צריך להודות בעובדה
שהוא בתוך מערכת עולמית אלוקית והוא כבול אליה.


הציפיה לקבל שכר מידי על הטוב או להיפך להיענש על הרע היא מוטעית.
עשיית הטוב והימנעות מהרע היא כי זה רצון ה' ולא תלויה באיך הוא יגיב לנו.
וקשה לחיות עם ההבנה שיש דברים שלא מסתדרים בחיינו כמו שהיינו רוצים שיהיה.


כמו ששמעתי פעם מרב יעקובזון - יש כאלו שאומרים - ה' בבקשה אל תתערב.
אני לא צריך שכר , מי בקש ממך לתת לי. אבל גם לא עונש.
תן לי לחיות בעולם משלי.
בתכלס עדיין לא היה אחד שהצליח לעשות זאת. ולא יצליח.


הקב"ה שם לנו בחירה בתוך המערכת שלנו ונותן לנו שכר על מעשה טוב.
הוא יכל להחליט שאפילו זה הוא לא יתן.

וברוב טובו וחסדו כיון שאנשים לא יכולים לקבל דבר חינם יצר את המערכת של שכר ועונש.


ועכשיו אני מסירה את כובע המשגיח וחוזרת לספר:D
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י רוחו;2279507:
ממש לא!!

תחיה כאן, במקום הנעלה ביותר!
תממש את כל היכולות שלך בצורה הטובה ביותר!
ואז, כשתמות תהיה יקוואל הטוב ביותר!
לגמרי.
נכתב ע"י מה הענינים;2279517:
אבל איך?
איך אפשר לצוות על מישהו להרגיש הכי טוב, אם הוא לא מרגיש כך?
זה שההסתכלות מבחוץ היא 'המקום הכי טוב' עדיין לא גורמת לו להרגיש את זה.
ומסופר בספר על התחושות שלו. הוא הרגיש לא מתאים כאן.
אם לאנשים מעליו היתה קצת הבנה בבני אדם, היו לוקחים אותו למקום שקט ויפה נותנים לו שחרור מ'עול' גינוני המלוכה, נותנים לו תפקיד כפי שרצה תמיד, ורואים איך הבנ"א פורח.
אי אפשר להכריח מישהו ע"י שמסבירים לו שהמקום שלו הוא הכי טוב, צריך להבין אותו מבפנים.

אי אפשר לצוות בכלל.
קודם הוא צריך להבין כמו שכתבתי שיש דברים שזה לא בבחירה שלו.
ואז הוא יכול להתחיל לבחור במה שיש לו יכולת.
 

מה הענינים

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
נכתב ע"י בפוטנציאל;2279529:
לגמרי.


אי אפשר לצוות בכלל.
קודם הוא צריך להבין כמו שכתבתי שיש דברים שזה לא בבחירה שלו.
ואז הוא יכול להתחיל לבחור במה שיש לו יכולת.

מסכן:mad:
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י מה הענינים;2279540:

בעולם החילוני יש הרבה שאומרים.
אנחנו לא מאמינים אם יש שכר ועונש ,
לא יודעים על בטוח אם כל התורה של החרדים נכונה, "נחיה ונראה"

הם המסכנים. שם כבר לא יעזור להם ליראות מה האמת.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
פרשנות, על פרשנות...

אם אדם רואה שבתנאים מסוימים הוא מתקשה לבחור נכון,
אני לא רואה שום מניעה שהוא ינסה לשנות את התנאים שלו על מנת שיקל עליו לבחור בטוב.

אם זו חברה לא טובה, עיר בעייתית, קהילה, ועוד...

בעיני לעזוב את הארמון זה שינוי לגיטימי בהחלט. גם כבודו יוזבד הראשון עשה זאת.
זה שיקוואל עשה זאת בדרך שעשה זה כבר סוגיה אחרת.
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י mig;2279547:
פרשנות, על פרשנות...

אם אדם רואה שבתנאים מסוימים הוא מתקשה לבחור נכון,
אני לא רואה שום מניעה שהוא ינסה לשנות את התנאים שלו על מנת שיקל עליו לבחור בטוב.

אם זו חברה לא טובה, עיר בעייתית, קהילה, ועוד...

בעיני לעזוב את הארמון זה שינוי לגיטימי בהחלט. גם כבודו יוזבד הראשון עשה זאת.
זה שיקוואל עשה זאת בדרך שעשה זה כבר סוגיה אחרת.

הוא יכול לעזוב את הארמון טכנית וזה מה שהוא עשה.
אבל הוא ישאר לעולם נסיך!
 

שירו

משתמש סופר מקצוען
עריכה והפקת סרטים
הכלה של אולה, אונמר לא אמורה לשבת שבעה על אחיה יקוואל?,וגם - אם למחרת היום של הפיצוץ אולה פגש את הנסיך מיכאל, אחיו של יקוואל - הוא לא אמור ליידע אותו?!, ולעשות מסע כבוד לאתיל ושם לחגוג ברוב עם את שיבתו של מיכאל, כשבעצם הם אמורים לשבת שבעה?? קצת מוזר.
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י שירו;2279833:
הכלה של אולה, אונמר לא אמורה לשבת שבעה על אחיה יקוואל?,וגם - אם למחרת היום של הפיצוץ אולה פגש את הנסיך מיכאל, אחיו של יקוואל - הוא לא אמור ליידע אותו?!, ולעשות מסע כבוד לאתיל ושם לחגוג ברוב עם את שיבתו של מיכאל, כשבעצם הם אמורים לשבת שבעה?? קצת מוזר.

בהלכה לא חייבים לידע את הקרובים , אפשר להגיד להם אחרי השבעה ואז ישבו שעה אחת.

שנית אולה החליט בליבו שהוא לא ידווח על מותו ולא יגרום שיחלקו לו כבוד.
כי לדעתו יקוואל בוגד- הרי מצא אותו עם מדי כוזר השניה.
 

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
יקוואל בתוך הרמון באמת לא התנהג בסדר. אבל זה היה סוג של דוקא.
מחוץ לארמון הוא רצה להיות אזרח נאמן ושומר חק. והוא ממש תכנן איך זה יהיה.

עדיין מפריע לי שהיא ככה הרגה אותו בלי דין ומשפט. בלי להשמיע לאיסתרק ואולה את הצד שלו. קצת סנגוריה. איסתרק יכול היה לוותר למהללאל על עונש מוות בתליה ולנסיך הכבוד אין בליבו שום חמלה???

בנוסף אחרי שגאלן מת וידרת יקוואל ידע שברכיהו יבוא ויקח את המלכות מידי איסתרק. לברכיהו לא היתה טיפה אחת ממידת הרחמים. הוא היה עם הגיון קר כקרח ועם רצון עז למלוך. את אביו שנא וכן את איסתרק שמבחינתו לא היה ראוי למלוך.
בעצם יקוואל הציל את המלוכה ונתנה כשי לאיסתרק. ומי מעריך זאת?

אני לא הבנתי למה, אפשר היה לסחוב דליי מים מהנהר ואי אפשר היה להטביע את אבקת הרעם בנהר?
 

מה הענינים

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
סתם שאלה מתענינת:
אם למשל, מיה קינן היתה מודיעה: סליחה, טעיתי, יקוואל לא היה צריך למות.
היא היתה מוציאה את הספר במהדורה נוספת עם פרקים אחרים על יקוואל ואיך הוא הצליח בחיים שלו,
האם זה היה מתקבל בציבור או לא.

בנימה אישית, אני לא הייתי קונה את זה, כי מבחינתי, ספר הוא סוג של מציאות, נקשרתי לדמויות, כעסתי על מות יקוואל והצטערתי צער רב על צורת מותו, לא הייתי יכולה לקבל מציאות חדשה, כפי שלא קורה כך במציאות.
מענין אם כולם מרגישים כך, או שיש כיווני מחשבה שונים
 

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
נכתב ע"י מה הענינים;2280116:
סתם שאלה מתענינת:
אם למשל, מיה קינן היתה מודיעה: סליחה, טעיתי, יקוואל לא היה צריך למות.
היא היתה מוציאה את הספר במהדורה נוספת עם פרקים אחרים על יקוואל ואיך הוא הצליח בחיים שלו,
האם זה היה מתקבל בציבור או לא.

בנימה אישית, אני לא הייתי קונה את זה, כי מבחינתי, ספר הוא סוג של מציאות, נקשרתי לדמויות, כעסתי על מות יקוואל והצטערתי צער רב על צורת מותו, לא הייתי יכולה לקבל מציאות חדשה, כפי שלא קורה כך במציאות.
מענין אם כולם מרגישים כך, או שיש כיווני מחשבה שונים

הרבה מרגישים כמוך.

אם היא תוציא כזה ספר זה יהיה כמו מוסף סיפורי יתד השתה.;)
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י מה הענינים;2280116:
סתם שאלה מתענינת:
אם למשל, מיה קינן היתה מודיעה: סליחה, טעיתי, יקוואל לא היה צריך למות.
היא היתה מוציאה את הספר במהדורה נוספת עם פרקים אחרים על יקוואל ואיך הוא הצליח בחיים שלו,
האם זה היה מתקבל בציבור או לא.

בנימה אישית, אני לא הייתי קונה את זה, כי מבחינתי, ספר הוא סוג של מציאות, נקשרתי לדמויות, כעסתי על מות יקוואל והצטערתי צער רב על צורת מותו, לא הייתי יכולה לקבל מציאות חדשה, כפי שלא קורה כך במציאות.
מענין אם כולם מרגישים כך, או שיש כיווני מחשבה שונים

אני גם חושבת שכך.
ניסיתי להפוך בדעתי למה היא היתה חייבת להרוג אותו. וזה המקנה שלי.
מטרת כתיבת הספר היא לא בשביל לשעשע או רק לסיים בהפי הנד לפי הזמנה.
אלא המסר.
והוא לא היה עובר וחזק כל כך אם היה נשאר חי. או אפילו פצוע קשה ונכה כל חייו.
 

מה הענינים

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
נכתב ע"י בפוטנציאל;2280134:
אני גם חושבת שכך.
ניסיתי להפוך בדעתי למה היא היתה חייבת להרוג אותו. וזה המקנה שלי.
מטרת כתיבת הספר היא לא בשביל לשעשע או רק לסיים בהפי הנד לפי הזמנה.
אלא המסר.
והוא לא היה עובר וחזק כל כך אם היה נשאר חי. או אפילו פצוע קשה ונכה כל חייו.

המסקנה שלך מענינת. אך לא בטוח שזו היתה הסיבה, יכול להיות שאחד הילדים עיצבן אותה באמצע כתיבת הפרק, או שהאוכל נשרף, או התקשרו מהבנק. וזו הנקמה:)
כנראה גם שלא שיערה שזה העליהום שיעשו לה...
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלו

א הוֹדוּ לַיהוָה כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב הוֹדוּ לֵאלֹהֵי הָאֱלֹהִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ג הוֹדוּ לַאֲדֹנֵי הָאֲדֹנִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ד לְעֹשֵׂה נִפְלָאוֹת גְּדֹלוֹת לְבַדּוֹ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ה לְעֹשֵׂה הַשָּׁמַיִם בִּתְבוּנָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ו לְרֹקַע הָאָרֶץ עַל הַמָּיִם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ז לְעֹשֵׂה אוֹרִים גְּדֹלִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ח אֶת הַשֶּׁמֶשׁ לְמֶמְשֶׁלֶת בַּיּוֹם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ט אֶת הַיָּרֵחַ וְכוֹכָבִים לְמֶמְשְׁלוֹת בַּלָּיְלָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:י לְמַכֵּה מִצְרַיִם בִּבְכוֹרֵיהֶם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יא וַיּוֹצֵא יִשְׂרָאֵל מִתּוֹכָם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יב בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יג לְגֹזֵר יַם סוּף לִגְזָרִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יד וְהֶעֱבִיר יִשְׂרָאֵל בְּתוֹכוֹ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:טו וְנִעֵר פַּרְעֹה וְחֵילוֹ בְיַם סוּף כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:טז לְמוֹלִיךְ עַמּוֹ בַּמִּדְבָּר כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יז לְמַכֵּה מְלָכִים גְּדֹלִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יח וַיַּהֲרֹג מְלָכִים אַדִּירִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יט לְסִיחוֹן מֶלֶךְ הָאֱמֹרִי כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כ וּלְעוֹג מֶלֶךְ הַבָּשָׁן כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כא וְנָתַן אַרְצָם לְנַחֲלָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כב נַחֲלָה לְיִשְׂרָאֵל עַבְדּוֹ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כג שֶׁבְּשִׁפְלֵנוּ זָכַר לָנוּ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כד וַיִּפְרְקֵנוּ מִצָּרֵינוּ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כה נֹתֵן לֶחֶם לְכָל בָּשָׂר כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כו הוֹדוּ לְאֵל הַשָּׁמָיִם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:
נקרא  15  פעמים

לוח מודעות

למעלה