ביקורת שמנונית

  • פותח הנושא y&m
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י מה הענינים;2280140:
המסקנה שלך מענינת. אך לא בטוח שזו היתה הסיבה, יכול להיות שאחד הילדים עיצבן אותה באמצע כתיבת הפרק, או שהאוכל נשרף, או התקשרו מהבנק. וזו הנקמה:)
כנראה גם שלא שיערה שזה העליהום שיעשו לה...

:D:D

השאלה באמת מה המסר היוצא ממיתתו.

מיה הלכה עם הבחירות שלו עד הסוף.
זה מאד נחמד לשמוע פיטפוטים על איך לסדר את החיים שיהיו יפים ופוטוגנים
ובאמת יש הרבה סופרים/ות שלא מאכזבים את הקוראים ומצ'פרים.
בחיים זה אחרת.

אדם שבוחר בחירות מסוימות לא יכול לצפות לתוצאות מרחיקות לכת מבחירותיו.

יקוואל עזב את הארמון וניסה להתנהל כמו אזרח , דברים התפגששו לו בדרך
והוא מצא את עצמו עם השודדים ,
הוא רק ניסה לקחת את הסוס ורק ניסה לברוח .
ולברוח מהם גם לא היה כל כך פשוט -היו הורגים אותו.

ולמות סתם הוא לא רצה!
בכל אופן זורם בתוכו דם המלוכה.

את האירוע הגדול שגאלן תכנן הוא בכלל לא ידע.
ובקרב מול צבא איסטרק הוא יכל למצוא את מותו גם כן.
הוא בורח שם עם ידרת ורוצה להגיע לאבקת הרעם להשמיד אותה.
זה שהכל לא הולך לו כמו שמתוכנן -זה באמת בעיה אבל זה ריאלי מאשר לחלץ אותו משם באיזה מסע קסמים.


ולמה שאולה יתפעל ויאמין לו? ועוד עם מדי צבא כוזר השניה?

יקוואל גרם למותו ולא אף אחד אחר.
נסיך היה ונסיך מת ולפחות כלפי עצמו הוא שלם. כמה שרצה להיות בסדר ולהוכיח לעצמו שהוא כזה .
תכלס הוא הוכיח לעצמו שהוא כזה.
וזה העיקר מבחינתי.
 

שירו

משתמש סופר מקצוען
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י תקוה;2280086:
עדיין מפריע לי שהיא ככה הרגה אותו בלי דין ומשפט. בלי להשמיע לאיסתרק ואולה את הצד שלו. קצת סנגוריה. איסתרק יכול היה לוותר למהללאל על עונש מוות בתליה ולנסיך הכבוד אין בליבו שום חמלה???

בנוסף אחרי שגאלן מת וידרת יקוואל ידע שברכיהו יבוא ויקח את המלכות מידי איסתרק. לברכיהו לא היתה טיפה אחת ממידת הרחמים. הוא היה עם הגיון קר כקרח ועם רצון עז למלוך. את אביו שנא וכן את איסתרק שמבחינתו לא היה ראוי למלוך.
בעצם יקוואל הציל את המלוכה ונתנה כשי לאיסתרק. ומי מעריך זאת?

טוב, הציבור לא ירשה לה להתעלם ממנו לחלוטין, בטח בפדהאל תתגלה האיגרת שיקוואל כתב במשך הלילה הארוך בו שהה במערה, ובה הוא מסביר את המהלכים שלו להשמדת אבקת הרעם,ובסוף הוא עוד יהפוך ל"גיבור כוזר"......
 

ysb794

משתמש צעיר
נכתב ע"י y&m;2279310:
כמו שזכור לי... (והגיוני שכבר לא כ"כ....)
הוא סיים את תפקידו עלי אדמות אחר כך.

ברכיהו רמז ברמז עבה מאוד לידרת שמבחינתו הסיני סיים את תפקידו בעולם
כשידרת קולט היטב את הרמז- יש לכך משמעות אחת בלבד...
 

תמר21

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י בפוטנציאל;2280156:
:D:D

השאלה באמת מה המסר היוצא ממיתתו.

מיה הלכה עם הבחירות שלו עד הסוף.
זה מאד נחמד לשמוע פיטפוטים על איך לסדר את החיים שיהיו יפים ופוטוגנים
ובאמת יש הרבה סופרים/ות שלא מאכזבים את הקוראים ומצ'פרים.
בחיים זה אחרת.

אדם שבוחר בחירות מסוימות לא יכול לצפות לתוצאות מרחיקות לכת מבחירותיו.

יקוואל עזב את הארמון וניסה להתנהל כמו אזרח , דברים התפגששו לו בדרך
והוא מצא את עצמו עם השודדים ,
הוא רק ניסה לקחת את הסוס ורק ניסה לברוח .
ולברוח מהם גם לא היה כל כך פשוט -היו הורגים אותו.

ולמות סתם הוא לא רצה!
בכל אופן זורם בתוכו דם המלוכה.

את האירוע הגדול שגאלן תכנן הוא בכלל לא ידע.
ובקרב מול צבא איסטרק הוא יכל למצוא את מותו גם כן.
הוא בורח שם עם ידרת ורוצה להגיע לאבקת הרעם להשמיד אותה.
זה שהכל לא הולך לו כמו שמתוכנן -זה באמת בעיה אבל זה ריאלי מאשר לחלץ אותו משם באיזה מסע קסמים.


ולמה שאולה יתפעל ויאמין לו? ועוד עם מדי צבא כוזר השניה?

יקוואל גרם למותו ולא אף אחד אחר.
נסיך היה ונסיך מת ולפחות כלפי עצמו הוא שלם. כמה שרצה להיות בסדר ולהוכיח לעצמו שהוא כזה .
תכלס הוא הוכיח לעצמו שהוא כזה.
וזה העיקר מבחינתי.

בפוטנציאל יקרה.
תסלחי לי, אבל אני לא כל כך מסכימה עם מה שמשתמע בדבריך.
כאילו - הוא עבר על ההלכה כך וכך, הוא ביש את המלוכה בכך וכך וכו'...
ולכן - כעת זה מובן שהוא ימות, כי כן מגיעה לו מיתה. אחרת זה לא י'הי'ה תיקון מלא.
מה, לא?
אז זהו, שלא. ממש לא!!
החים הם רצף של בחירות.
אז נכון, בתחילת חי'יו הי'ה לו רצף די ארוך יחסית של בחירות קצת פחות מקובלות, חלקן גם לא טובות.
קרו כמה דברים אחרי ולפני ובאמצע כל הבחירות האלו, שגרמו לו לרצות לראות את עצמו במקום אחר ונקי, 'לפתוח דף חדש'.
זה לא רק מותר לו. זה מוכרח לו!
יקוואל הוא לא רע מיסודו, הוא כוזרי בן דת משה :)
הוא כן י'הודי (על כל פנים לפי מה שנהוג באותה תקופה ומקום וזמן ועלילה)
ואין י'הודי שאין לנשמתו דרך לתקן בחי'ים חיותו.
זה לדעתי בדיוק הי'ה צריך להיות - משהו קטן, איזו קבלה שיקבל על עצמו (גם אם זה י'הי'ה דומה אימה לאיסתרק בשעתו, יש שניות בחי'ים...) או איזה מום, משהו שבמשך כל חי'יו יפגוש אותו בסבלנות ויזכיר לו - הי, עצור את שטף החים, זה לא בדיוק כמו פעם... השתנית!
ובמקום הזה, לאט אבל בטוח, להתמודד.
ומשם - גם להצליח.
לדעתי, זה מסר אמיתי ויפה יותר, ובד"כ (לא תמיד יודעים, להבדיל, חשבונות שמים) זה גם קורה במציאות - ה' כידוע לא מזלזל בפכים הקטנים. דווקא במקומות האלו הקטנים, שדורשים כל כך הרבה סבלנות, אפשר לשנות את החים.
כי אדם גדול נמדד בפרטים הקטנים.
כמובן שזה לא בא כדי לגרום לנו עכשיו לפנות למי'ה בתקיפות ולדרוש ממנה את חי'יו של יקוואל בחזרה... (אהבתי את הרעיון :) ) ממש לא.
רק נקודה למחשבה, על הפספוס הגדול שלדעתי הי'ה כאן.
כי הוא עשה, בדיוק לקראת רגעיו הלפני לפני האחרונים, עבודה כל כך יפה על עצמו, העבודה הפנימית שחיכתה לו שנים פתאום זכתה להתיחסות. ופתאום הוא נהי'ה כל כך נאמן לנשמתו, כמו שאף פעם לא ראינו אותה קודם לכן.
שאם איסתרק - שהשקיע בו כל כך הרבה קודם, וביקש ממנו רק להסכים לגלות את אותה פנימיות יפה - הי'ה זוכה לראות אותה, הוא בלי ספק הי'ה שמח.
 

תמר21

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אוף, למה הדבר הזה לא מבין?
מה נעשה. לא כל אחד זוכה להתחנך בארמון...
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י תמר21;2280494:
בפוטנציאל יקרה.
תסלחי לי, אבל אני לא כל כך מסכימה עם מה שמשתמע בדבריך.
כאילו - הוא עבר על ההלכה כך וכך, הוא ביש את המלוכה בכך וכך וכו'...
ולכן - כעת זה מובן שהוא ימות, כי כן מגיעה לו מיתה. אחרת זה לא י'הי'ה תיקון מלא.
.

התכוונתי כולה שבתוך הסיפור תם תפקידו..
 

israelintop

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
ועכשיו תורי....

לא!

לא התאכזבתי ממיתתו של יקוואל, כיהודי מאמין איני מפחד מהמוות, ואיני מייחס חשיבות ולו כל שהיא על טוהר שמי לאחר מותי (חוץ מבחיי בה אני מצווה 'טוב שם טוב')

איני מפחד מכל מקרה הבא עלי - מדבר אחד אני מפחד -

מהבחירות השגויות!!

דמעתי על יקוואל , בכיתי וקוננתי על נשמתו, על כי בחר ללכת בדרך טועים, בדרך תוהים.

בו ברגע והחל לבחור בטוב, לקח את חייו בידיו והחליט - להחליט בטוב! - שוב איני מקונן עליו. טוב לי איתו ושמח אני בשמחתו.

גם אני - כאיש בין האנושות בתחילה התעצבנתי, - לא על יקוואל, אלא על המסקנה כי ישנם דרכים שאינם בל חזור - (וזה מה שהפריע לאנשים פה).

ושוב הבנתי - העולם הזה הוא כל כולו פרקים פרקים מסדרת ממלכה במבחן, כל אחד מאיתנו הוא מלך על מקלו, מלו במעצמתו - ומוטל עליו לאורך כל חייו - לבחור בטוב -

-לבחור בטוב - זהו תפקידו עלי אדמות, ותו לא, אין האיש מחויב לחיות, ואין לו יתרון בכך לו בוחר הוא ברע,

המוות אינו עונש, הוא גם לא דבר רע. זה לא הפי אנד ולא סוף גרוע.

זהו נקודת ציון בו ממנו כבר אי אפשר לבחור, בכלל.

ועד אז - כולנו מחויבים, בכל שעה, בכל עת - לבחור בטוב!


דעתכם?
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
תמר, אני חושבת שהתשובה של israelintop עונה מצוין לשאלתך.
רוב האנושות פוחדת מהמוות ורואה בו את הדבר הכי גרוע.
אבל הוא הכי גרוע בעולם הזה.
מי שמאמין ויודע שהתכלית זה העולם הבא ומה יקרה עם נשמתינו
לא רוצה למות בכדי שיהיו לו חיים ארוכים עד לעולם הבא ובחיותו יחייה את נשמתו לנצח.

חיים לריק אין בהם ממש ואין שום מעלה ומוות על כלום עוד יותר.


מצטטת את הקטע מההודעה לפני שכה אהבתי-
גם אני - כאיש בין האנושות בתחילה התעצבנתי, - לא על יקוואל, אלא על המסקנה כי ישנם דרכים שאינם בל חזור - (וזה מה שהפריע לאנשים פה).

ושוב הבנתי - העולם הזה הוא כל כולו פרקים פרקים מסדרת ממלכה במבחן, כל אחד מאיתנו הוא מלך על מקלו, מלו במעצמתו - ומוטל עליו לאורך כל חייו - לבחור בטוב -

-לבחור בטוב - זהו תפקידו עלי אדמות, ותו לא, אין האיש מחויב לחיות, ואין לו יתרון בכך לו בוחר הוא ברע,

המוות אינו עונש, הוא גם לא דבר רע. זה לא הפי אנד ולא סוף גרוע.

זהו נקודת ציון בו ממנו כבר אי אפשר לבחור, בכלל.

ועד אז - כולנו מחויבים, בכל שעה, בכל עת - לבחור בטוב!
 

שירו

משתמש סופר מקצוען
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י בפוטנציאל;2279851:
בהלכה לא חייבים לידע את הקרובים , אפשר להגיד להם אחרי השבעה ואז ישבו שעה אחת.

שנית אולה החליט בליבו שהוא לא ידווח על מותו ולא יגרום שיחלקו לו כבוד.
כי לדעתו יקוואל בוגד- הרי מצא אותו עם מדי כוזר השניה.

לי מאד מפריע, במהלך הספרים האלו - שיש פה כאלו שדברו על סוג של מוסר שהם שואבים מהם, - שכל האנשים יראי השמיים האלו,( כמו אולה במקרה הזה, - אבל היו עוד מקרים במהלך הסיפור שצרמו לי - אני לא זוכרת כרגע,) לא עושים שאלת רב בכאלו מקרים, שכל בר - דעת ירא אלוקים מדורינו יודע שצריך לשאול.
 

יונה יונה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י שירו;2281057:
לי מאד מפריע, במהלך הספרים האלו - שיש פה כאלו שדברו על סוג של מוסר שהם שואבים מהם, - שכל האנשים יראי השמיים האלו,( כמו אולה במקרה הזה, - אבל היו עוד מקרים במהלך הסיפור שצרמו לי - אני לא זוכרת כרגע,) לא עושים שאלת רב בכאלו מקרים, שכל בר - דעת ירא אלוקים מדורינו יודע שצריך לשאול.

עם כל הכבוד, אין שום סיבה לשאול רב הרבה מה'שאלות רב' שעושים היום...
אם בן אדם יודע מה ההלכה אומרת (ולא משנה באיזה סיטואציה) הוא יכול להתלבט ולהחליט לבד מה לעשות לפי נטיות ליבו.

רב שואלים שאלות בהלכה.
מי שרוצה יכול לשאול גם במוסר או התנהגות או איך לקרוא לילד שלו, זה בסדר גמור.
מי שלא מרגיש צורך לשאול הוא גם בסדר גמור.
 

מה הענינים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
נכתב ע"י יונה יונה;2281086:
עם כל הכבוד, אין שום סיבה לשאול רב הרבה מה'שאלות רב' שעושים היום...
אם בן אדם יודע מה ההלכה אומרת (ולא משנה באיזה סיטואציה) הוא יכול להתלבט ולהחליט לבד מה לעשות לפי נטיות ליבו.

רב שואלים שאלות בהלכה.
מי שרוצה יכול לשאול גם במוסר או התנהגות או איך לקרוא לילד שלו, זה בסדר גמור.
מי שלא מרגיש צורך לשאול הוא גם בסדר גמור.

אוהההו כמה את צודקת.
 

מרשימה

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י יונה יונה;2281086:
עם כל הכבוד, אין שום סיבה לשאול רב הרבה מה'שאלות רב' שעושים היום...
אם בן אדם יודע מה ההלכה אומרת (ולא משנה באיזה סיטואציה) הוא יכול להתלבט ולהחליט לבד מה לעשות לפי נטיות ליבו.

רב שואלים שאלות בהלכה.
מי שרוצה יכול לשאול גם במוסר או התנהגות או איך לקרוא לילד שלו, זה בסדר גמור.
מי שלא מרגיש צורך לשאול הוא גם בסדר גמור.

לא נכון לומר שרב שואלים רק בהלכה.
יש גם שאלות במוסר שבהחלט ראוי להתיעץ בהן עם אדם גדול ולא להכריע לבד.
מה שנכון - שהיום אנשים שואלים הרבה דברים שאין צורך לשאול.
וכמה מצער שפעמים דווקא את השאלות שכן ראוי לשאול, לא שואלים.
 

שירו

משתמש סופר מקצוען
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י יונה יונה;2281086:
עם כל הכבוד, אין שום סיבה לשאול רב הרבה מה'שאלות רב' שעושים היום...
אם בן אדם יודע מה ההלכה אומרת (ולא משנה באיזה סיטואציה) הוא יכול להתלבט ולהחליט לבד מה לעשות לפי נטיות ליבו.

רב שואלים שאלות בהלכה.
מי שרוצה יכול לשאול גם במוסר או התנהגות או איך לקרוא לילד שלו, זה בסדר גמור.
מי שלא מרגיש צורך לשאול הוא גם בסדר גמור.

???????????????
מצטערת יונה יונה, לא מקבלת את התשובה שלך. היא ממש לא משקפת את דרכו של היהודי הנאמן. מה הקשר בין "קולוצ -קאשייעס", לבין הלכה?


להודיע לאדם בריא (ואני לא מדברת על חולה שיש בו סכנה) שאחיו נהרג - זה סוג של מוסר או התנהגות?, או שהצורך לשבת שבעה בא לפי נטיית הלב, ומי שלא מרגיש צורך הוא גם בסדר גמור?

זו הרי שאלה בהלכה הצרופה- האם לידע אדם שאחיו נהרג היום(אפשר אפילו להוסיף את המילה "בבזיון", כשהוא לבוש מדים שלא שייכים לכוזר, לא האחת ולא האחרת אלא לחבורת קושרי קשר) -

במיוחד כשהוא עצמו מוביל לאתיל בכבוד מלכים את גדול הדור - האביר הפרוש. - ויכול לשאול אותו.

אז אם זה סתם סיפור חביב - נו.
אבל לכתוב פה ניק אחרי ניק איך הם למדו מוסר מהספר? נו נו.
 

מה הענינים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בדורות קודמים אנשים למדו כדי לדעת, והם פסקו לעצמם בתחומים שידעו. כך העבירו לילדיהם שהעבירו הלאה.
תמיד היה נושא שלא היה מספיק ידוע, או קצת מוקשה - והלכו לרב פוסק כדי לשאול.
בדורנו, כל שאלה קטנה הולכים לרב, גם בדברים שאינם קשורים להלכה אלא לדקדוקים וחומרות וכו'.
מי שמתאים לו - יערב לו, אדרבא.
אך הכירו נא את אלו שיכולים לפסוק לעצמם בהרבה תחומים והם שומרים את ההלכה, ולא מבקשים את דבר הרב על כל דבר.
 

אגודה אחת

משתמש פעיל
חשיפה

העתק ממצבת יקוואל
פה נטמן הנסיך שבחר לעצמו דרך שונה מהמלכות, ונלקח לעולמו בשעה טובה בעת קיום תפקידו כיהודי להגין ולהציל את ממלכתו מן האבקת הרעם השחורה והמסוכנת, ומהעומד בראש התכנית ידרת שר"י ה"ה יקוואל...
ודי למבין.
 

יונה יונה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י שירו;2281177:
???????????????
מצטערת יונה יונה, לא מקבלת את התשובה שלך. היא ממש לא משקפת את דרכו של היהודי הנאמן. מה הקשר בין "קולוצ -קאשייעס", לבין הלכה?

להודיע לאדם בריא (ואני לא מדברת על חולה שיש בו סכנה) שאחיו נהרג - זה סוג של מוסר או התנהגות?, או שהצורך לשבת שבעה בא לפי נטיית הלב, ומי שלא מרגיש צורך הוא גם בסדר גמור?

זו הרי שאלה בהלכה הצרופה- האם לידע אדם שאחיו נהרג היום(אפשר אפילו להוסיף את המילה "בבזיון", כשהוא לבוש מדים שלא שייכים לכוזר, לא האחת ולא האחרת אלא לחבורת קושרי קשר) -

במיוחד כשהוא עצמו מוביל לאתיל בכבוד מלכים את גדול הדור - האביר הפרוש. - ויכול לשאול אותו.

אני שונאת להתפלסף על ספרים בדיונים אבל:

מה בדיוק הלכה צרופה ב"האם לידע אדם שאחיו נהרג היום(אפשר אפילו להוסיף את המילה "בבזיון", כשהוא לבוש מדים שלא שייכים לכוזר, לא האחת ולא האחרת אלא לחבורת קושרי קשר)"

זה בדיוק לא הלכה צרופה,זה שאלה אסטרטגית עם הרבה השלכות על חוזק השלטון וחוסנו הנפשי של המלך.

הלכה צרופה היא "האם מותר להסתיר מות של אדם"
או בצורה יותר מפורטת: "האם מותר להסתיר מות של אדם כאשר אין לו אישה או ילדים או רכוש"


***לא היו טלפונים אז, בכל מקרה איסתרק לא היה מקבל את ההודעה לפני שנגמרו השבעה.
 

שירו

משתמש סופר מקצוען
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י יונה יונה;2281341:
אני שונאת להתפלסף על ספרים בדיונים אבל:

מה בדיוק הלכה צרופה ב"האם לידע אדם שאחיו נהרג היום(אפשר אפילו להוסיף את המילה "בבזיון", כשהוא לבוש מדים שלא שייכים לכוזר, לא האחת ולא האחרת אלא לחבורת קושרי קשר)"

זה בדיוק לא הלכה צרופה,זה שאלה אסטרטגית עם הרבה השלכות על חוזק השלטון וחוסנו הנפשי של המלך.

הלכה צרופה היא "האם מותר להסתיר מות של אדם"
או בצורה יותר מפורטת: "האם מותר להסתיר מות של אדם כאשר אין לו אישה או ילדים או רכוש"


***לא היו טלפונים אז, בכל מקרה איסתרק לא היה מקבל את ההודעה לפני שנגמרו השבעה.

כתבת "כהלכה צרופה" בדיוק את מה שאני כתבתי, אבל במילים אחרות.
ויותר משמפריע לי מהלך הסיפור - מפריע לי המסר, שהציבור לוקח מספריה כמוסר אלוקי.
 

Ushaya

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
אוטומציה עסקית
נכתב ע"י מה הענינים;2281211:
בעלי ישב ליד הרב בזמן שפסק בהלכות ארבעת המינים. הגיעו אנשים עם כ"כ הרבה שאלות. אמר הרב לבעלי: כמה חבל שהם לא פותחים ספר הלכה ורואים בפרוש את התשובה לשאלתם.

חשוב להדגיש. מהטענות עולה שאם יודעים הלכה, אפשר לפסוק לבד...
אפשר לפסוק לבד אם מסתמכים על פסק מדויק של פוסק שפסק כך במקרה זהה/או דומה ללא הבדלים משמעותיים!!
ועדיף ללכת לשאול רב שאלה כמו 'מה לבשל לארוחת צהריים' מאשר לפסוק לבד אם התרנגולת נשחטה כדין... (על מי היה הסיפור הזה?? אבל זו שאלה לאשכול אחר...:cool:)
 

מה הענינים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
נכתב ע"י Ushaya;2281639:
חשוב להדגיש. מהטענות עולה שאם יודעים הלכה, אפשר לפסוק לבד...
אפשר לפסוק לבד אם מסתמכים על פסק מדויק של פוסק שפסק כך במקרה זהה/או דומה ללא הבדלים משמעותיים!!
ועדיף ללכת לשאול רב שאלה כמו 'מה לבשל לארוחת צהריים' מאשר לפסוק לבד אם התרנגולת נשחטה כדין... (על מי היה הסיפור הזה?? אבל זו שאלה לאשכול אחר...:cool:)

אתם אומרים
קבלו את אלו שאומרים אחרת
 

יונה יונה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י שירו;2281392:
כתבת "כהלכה צרופה" בדיוק את מה שאני כתבתי, אבל במילים אחרות.
ויותר משמפריע לי מהלך הסיפור - מפריע לי המסר, שהציבור לוקח מספריה כמוסר אלוקי.

אם לא הבנת את ההבדל את בבעיה קשה.


לא, לא צריך להסתמך על בדיוק אותה פיסקה שאי פעם מישהו פסק (כמעט לא יכול להיות כזה דבר) צריך לדעת את ההלכות טוב.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

געגוע קיצי • אתגר 138

לוח מודעות

למעלה