דרוש מידע ביטול עסקה עם גרפיקאי, ללא כעסים, בצורה נעימה, בלי לפגוע, האיך?

מרחבית

משתמש מקצוען
חשוב מאוד להבין את הצד של הגרפיקאי במקרה של ביטול, והציגו אותו כאן יפה ומובן.
לא פחות חשוב להבין את הצד של הלקוח, ולזה כמדומני היה פחות ביטוי.
הלקוח הזמין עבודה, כעת היא לא מוצאת חן בעיניו והוא לא הולך להשתמש בה.
כל סכום שישלם על העבודה, זהו סכום נוסף למה שישלם לגרפיקאי אחר על העבודה שהוא זקוק לה. הוא בעצם משלם על מוצר שאין לו בו כל שימוש.
בנוסף לאי הנעימות והרצון לא לפגוע בגרפיקאי, ולפעמים מחשבה עשר פעמים איך לומר לו את זה.
ובנוסף לבזבוז זמן על הניסיון הכושל הזה שלפעמים מכניס אותו ללחץ גדול של זמן.

כמה עליו לשלם? זו שאלה הלכתית.
לצפות שהוא ישתמש במה שלא מוצא חן בעיניו - זו ציפיה לא ריאלית ולא הוגנת. ומותר וראוי להבין שיש טעם שונה, ולפעמים גם רמה שונה של עבודה. נכון לגמרי שיש כאן בעיה אמיתית שהגרפיקאי כבר עבד, ומה עושים כעת עם התשלום. אך אין כאן רק צד אחד ניזק, אלא יש כאן סיטואציה בלתי נעימה לשני הצדדים, ופוטנציאל לנזק ממוני ואחר לשני הצדדים.

אם הייתם מזמינים רהיט, ומגיע רהיט שלא לשביעות רצונכם, ודאי הייתם מטילים את הנזק על מספקי הרהיט.
ההבדל בין זה לבין עבודת גרפיקה, שרהיט אפשר לתאר מראש במדויק מה רוצים, ועל זה העסקא. ואלו עבודת גרפיקה אי אפשר לסכם מראש את כל הפרטים איך זה ייראה. חשוב להבין שהדבר הזה הוא בעיה אובייקטיבית - שפוגעת בשני הצדדים - וגורמת לכך שיצא לפעמים מוצר שלא לשביעות רצון הקונה.

במקרה שיש תיק עבודות שלא מייצג נאמנה את הגרפיקאי, ועל סמך התיק הזה פנו אליו, לדעתי הביטול הוא תקלה שהגרפיקאי אשם בה. בלי להיכנס לצד ההלכתי, שאינני בקיאה בו כלל, זה מרגיש רמאות. ולא מדובר רק על הצגת עבודות של מישהו אחר, שזו ממש נבזות וגניבת דעת (וכנראה נדיר ולא מצוי), אלא גם על הצגת עבודות שנעשו עם המון עזרה ושיפוצים, שהגרפיקאי לא יכול להגיע לרמה כזו בעצמו. אם בעקבות תיק לא אמין כזה, הלקוח מאוכזב מהעבודה - האם יכולה להיות טענה?

כמו בכל דבר, אם כל צד ייכנס קצת לנעליים של השני, יהיה הרבה יותר קל להסתדר.
 
נערך לאחרונה ב:

חישוקים

מעטפת פרסום לעסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
לאחרונה גיליתי עובדה מזעזעת:
יש אנשים עם תיק עבודות שלא שייך להם.
אולי מועתק
אולי שלמו למישהו אחר
לא יודעת...
(כמובן לא ברור שזה המקרה לעיל. אבל זה דבר שכדאי לקחת בחשבון...)

התשלום עבור מה שנעשה - זו שאלה לרב מומחה בדיני ממונות ששומע את שני הצדדים (כך ההלכה מחייבת)
וצריך לקחת בחשבון מה שכתוב בחוזה, כי וודאי יש לו תוקף חוקי.
חגית, מעריכה מאד אותך ואת דעתך המקצועית,
אבל מרגישה צורך להעיר שהאמירה הזו עלולה לגרום עוול להרבה מאד מעצבות ובעיניי היא לא הוגנת (לפחות לא באשכול שמביא סיטואציה של אכזבה ממעצב...)
אני מכירה המון מעצבות בטווח רחב מאד של רמות ותק ומקצועיות, ומעולם לא נתקלתי במישהי שמציגה תיק עבודות מועתק או מזויף. כן מכירה מצב של תיק עבודות שלא משקף את הרמה האמיתית, מהסיבה שצויינה כאן:
דנתי אותן לכף זכות שהתיק עבודות נוצר בליווי המורה לגרפיקה, שכמובן לא מלווה את העבודה עבורי.
ובמקרה כזה אגב- קל מאד לזהות שמדובר בעבודות מלימודים ולא בלקוחות אמיתיים.
אבל לשלם למישהו אחר שייצור תיק עבודות לא רלוונטי? נשמע לי מופקע לחלוטין וגם אם נתקלת במקרה כזה- הוא כנראה חד פעמי ולגמרי לא מאפשר להקיש ממנו באופן גורף.
המעצבות שאני מכירה (ושוב, מדובר בהרבה מאד) מציגות את העבודות שלהן, משתדלות לשאת ולתת באמונה, ולהציג לפני הלקוחות הפוטנציאליים את מקסימום המידע עליהן ועל סגנון העיצוב שלהן לפני סגירה העסקה. בסופו של דבר זה אינטרס משותף- לאף מעצב לא כיף להיכנס לסיטואציה המתוארת בראש האשכול, ובדיוק לכך נועד תיק העבודות- לזיהוי הסגנון ולהחלטה אם מתחברים אליו או לא לפני שמתחילים לעבוד יחד.
 

חישוקים

מעטפת פרסום לעסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
פרסום לחברת חשמל למשל ;) או לכל חברה בסדר גודל דומה שסביר להניח שגרפיקאי מתחיל לא יהיה חתום על עבודה עבורה.
או להיפך- שמות פיקטיביים שאינם קיימים (אפשר גם לבצע חיפוש קצר בגוגל כדי לראות מה אמיתי ומה לא).
לרוב כשמדובר בעבודות אמיתיות המעצב יעדיף לבחור לתיק העבודות עסקים מוכרים שלא קשה לדעת אם הם קיימים ואם הפרסום עבורם אכן בוצע על ידו.
 

C

משתמש מקצוען
פרסום לחברת חשמל למשל ;) או לכל חברה בסדר גודל דומה שסביר להניח שגרפיקאי מתחיל לא יהיה חתום על עבודה עבורה.
או להיפך- שמות פיקטיביים שאינם קיימים (אפשר גם לבצע חיפוש קצר בגוגל כדי לראות מה אמיתי ומה לא).
לרוב כשמדובר בעבודות אמיתיות המעצב יעדיף לבחור לתיק העבודות עסקים מוכרים שלא קשה לדעת אם הם קיימים ואם הפרסום עבורם אכן בוצע על ידו.
תיקי העבודות שאני נתקלתי בהם, היו בעיקר לפרסומות של עסקים פנים חרדיים.
אין לי מושג אם יש פוטו בבית שמש בשם x, ומה הוא פרסם לאחרונה במקומון.
עוד אופציה: אישה שעובדת במשרד פרסום בתור גרפיקאית, ושמה בתיק עבודות את המודעות שהיא ביצעה שם. ההבדל הוא ששם ישבו על זה אנשי מקצוע שהנחו אותה מה ואיך לעשות עד הפרט האחרון, והיא רק ביצעה את ההוראות.
 

חישוקים

מעטפת פרסום לעסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
אין לי מושג אם יש פוטו בבית שמש בשם x, ומה הוא פרסם לאחרונה במקומון.
אז שוב, אפשר לבצע חיפוש קצר בגוגל, לרוב אמור להיות לפחות אזכור לשם העסק.
עוד אופציה: אישה שעובדת במשרד פרסום בתור גרפיקאית, ושמה בתיק עבודות את המודעות שהיא ביצעה שם. ההבדל הוא ששם ישבו על זה אנשי מקצוע שהנחו אותה מה ואיך לעשות עד הפרט האחרון, והיא רק ביצעה את ההוראות.
נכון, זו סיטואציה שעלולה לקרות.
אבל א. זה רחוק מאד מ'אנשים עם תיק עבודות שלא שייך להם', נכון?
וב. לרוב במקרים כאלה אמור להיות על המודעה קרדיט למשרד הפרסום שתחתיו הגרפיקאית (הביצועיסטית, במקרה שאמרו לה בדיוק מה לעשות היא לא נחשבת למעצבת) עבדה.

מה הפתרון?
פשוט להדגיש מראש כשמבקשים מהמעצבת תיק עבודות, שאת מעוניינת לראות עבודות שלה בלבד, לא מלימודים ולא ממקומות בהם עבדה כשכירה. הכי לגיטימי בעולם.
 

C

משתמש מקצוען
אז שוב, אפשר לבצע חיפוש קצר בגוגל, לרוב אמור להיות לפחות אזכור לשם העסק.
עסק קיים, אבל אין לי מושג איזה מודעות הוא פירסם או לא פירסם.
וב. לרוב במקרים כאלה אמור להיות על המודעה קרדיט למשרד הפרסום שתחתיו הגרפיקאית (הביצועיסטית, במקרה שאמרו לה בדיוק מה לעשות היא לא נחשבת למעצבת) עבדה.
היא הגרפיקאית :) היא פשוט לא מוסיפה את הקרדיט לפרסומת בתיק עבודות שלה.
מה הפתרון?
פשוט להדגיש מראש כשמבקשים מהמעצבת תיק עבודות, שאת מעוניינת לראות עבודות שלה בלבד, לא מלימודים ולא ממקומות בהם עבדה כשכירה. הכי לגיטימי בעולם.
אולי זה באמת פתרון. ננסה את זה ונדווח לך מה התוצאות.
 

חוי.ק

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
חשוב מאוד להבין את הצד של הגרפיקאי במקרה של ביטול, והציגו אותו כאן יפה ומובן.
לא פחות חשוב להבין את הצד של הלקוח, ולזה כמדומני היה פחות ביטוי.
הלקוח הזמין עבודה, כעת היא לא מוצאת חן בעיניו והוא לא הולך להשתמש בה.
כל סכום שישלם על העבודה, זהו סכום נוסף למה שישלם לגרפיקאי אחר על העבודה שהוא זקוק לה. הוא בעצם משלם על מוצר שאין לו בו כל שימוש.
בנוסף לאי הנעימות והרצון לא לפגוע בגרפיקאי, ולפעמים מחשבה עשר פעמים איך לומר לו את זה.
ובנוסף לבזבוז זמן על הניסיון הכושל הזה שלפעמים מכניס אותו ללחץ גדול של זמן.

כמה עליו לשלם? זו שאלה הלכתית.
לצפות שהוא ישתמש במה שלא מוצא חן בעיניו - זו ציפיה לא ריאלית ולא הוגנת. ומותר וראוי להבין שיש טעם שונה, ולפעמים גם רמה שונה של עבודה. נכון לגמרי שיש כאן בעיה אמיתית שהגרפיקאי כבר עבד, ומה עושים כעת עם התשלום. אך אין כאן רק צד אחד ניזק, אלא יש כאן סיטואציה בלתי נעימה לשני הצדדים, ופוטנציאל לנזק ממוני ואחר לשני הצדדים.

אם הייתם מזמינים רהיט, ומגיע רהיט שלא לשביעות רצונכם, ודאי הייתם מטילים את הנזק על מספקי הרהיט.
ההבדל בין זה לבין עבודת גרפיקה, שרהיט אפשר לתאר מראש במדויק מה רוצים, ועל זה העסקא. ואלו עבודת גרפיקה אי אפשר לסכם מראש את כל הפרטים איך זה ייראה. חשוב להבין שהדבר הזה הוא בעיה אובייקטיבית - שפוגעת בשני הצדדים - וגורמת לכך שיצא לפעמים מוצר שלא לשביעות רצון הקונה.

במקרה שיש תיק עבודות שלא מייצג נאמנה את הגרפיקאי, ועל סמך התיק הזה פנו אליו, לדעתי הביטול הוא תקלה שהגרפיקאי אשם בה. בלי להיכנס לצד ההלכתי, שאינני בקיאה בו כלל, זה מרגיש רמאות. ולא מדובר רק על הצגת עבודות של מישהו אחר, שזו ממש נבזות וגניבת דעת (וכנראה נדיר ולא מצוי), אלא גם על הצגת עבודות שנעשו עם המון עזרה ושיפוצים, שהגרפיקאי לא יכול להגיע לרמה כזו בעצמו. אם בעקבות תיק לא אמין כזה, הלקוח מאוכזב מהעבודה - האם יכולה להיות טענה?

כמו בכל דבר, אם כל צד ייכנס קצת לנעליים של השני, יהיה הרבה יותר קל להסתדר.
ההבדל הוא גם שברהיט תמיד אפשר למכור בסוף ביד 2 אם לא היו מרוצים
בשונה מלוגו ................
 

חישוקים

מעטפת פרסום לעסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
עסק קיים, אבל אין לי מושג איזה מודעות הוא פירסם או לא פירסם.
אם את מדברת על עסק פנים חרדי קטן,
לא ממש הגיוני שמעצבת תשים בתיק עבודות פרסום פיקטיבי עבורו.
אם הפרסומת נראית אמיתית, עם פרטי התקשרות נכונים- זו כמעט בוודאות פרסומת לא פיקטיבית שאפשר להתרשם ממנה ולהסיק מסקנות על רמת המקצועיות (וכמו שציינתי, תמיד אפשר לשאול כדי להיות בטוחים).
היא הגרפיקאית :) היא פשוט לא מוסיפה את הקרדיט לפרסומת בתיק עבודות שלה.
הרבה משרדי פרסום לא יסכימו לדבר כזה, וידרשו לשים קרדיט שלהם בתיק העבודות של המעצבת.
אולי זה באמת פתרון. ננסה את זה ונדווח לך מה התוצאות.
בהצלחה :)

ואגב, אני תמיד בעד לבקש המלצות מלקוחות מרוצים ולהגיע דרכם למעצבת, בעיקר כדי לדעת על ההתנהלות הכללית שלה ושביעות הרצון מהתהליך כולו ולא רק מהתוצאות. אבל מכאן ועד להתייחס לתיק עבודות כבעל פוטנציאל זיוף/ העתקה ולא רלוונטי- הדרך ארוכה מאד.
 

חגית קרמר

בניית אתרים פופולריים
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
אבל מכאן ועד להתייחס לתיק עבודות כבעל פוטנציאל זיוף/ העתקה ולא רלוונטי- הדרך ארוכה מאד.
@חישוקים יקרה (אנחנו מכירות, נכון?)
לצערי למדתי לאחרונה דבר או שניים על שקרים ורמאויות בעולם העסקים.

ודווקא מי שישרה ואמינה
קשה לה לתפוס איך אנשים מעיזים לשקר ולגנוב את השני במצח נחושה.

ומן הראוי להזהיר על כך בפורום באופן ציבורי,
כי דיבור ישיר או עקיף מול שקרן נועד מראש לכישלון.

אגב,
גם אני מכירה עבודות אמיתיות של עשרות מעצבות מוכשרות.
והנ"ל לא סותר במאום את האמון שצריך לתת בהן.

כאן אני מדברת על אנשים עם אפס אחריות
ומאה אחוז שקרים.
 

חישוקים

מעטפת פרסום לעסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
@חישוקים יקרה (אנחנו מכירות, נכון?)
נכון :)
לכן כתבתי שאני מעריכה אותך ואת דעותייך, מאד.
אבל אני חושבת שאת מדברת על מקרים בודדים ולא מייצגים, שיוצרים כאן תמונת מצב מוטעית.
ואם אנשים שקוראים כאן אמירות כאלה יחשבו שכל מעצבת שניה מציגה תיק עבודות מזויף או מועתק- זה יהיה מאד לא הוגן כלפי הרוב הגדול והמכריע שעושה את מלאכתו באמונה ולא משקר.

בכל מקרה- אני חושבת שתמיד הצעד הכי נכון הוא להיות כנים ושקופים, ולכן אפשר פשוט לשאול את המעצבת ישירות כמו שהצעתי, אם תיק העבודות אמיתי/ פיקטיבי/ אישי שלה או לא.
 

חגית קרמר

בניית אתרים פופולריים
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
ואם אנשים שקוראים כאן אמירות כאלה יחשבו שכל מעצבת שניה מציגה תיק עבודות מזויף או מועתק- זה יהיה מאד לא הוגן כלפי הרוב הגדול והמכריע שעושה את מלאכתו באמונה ולא משקר.
@חישוקים , בשבילך:
רוב המעצבות עובדות נהדר, ומשקיעות את הנשמה בשביל הלקוח.
ואם יש צורך בביטול עסקה - נא להתחשב בחלקיקי הנשמה של המעצבת המוטמעים בעבודה.


גם אני מעצבת, כן?
 

חישוקים

מעטפת פרסום לעסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
איך הם ידעו?
לרוב מעצבת אמינה וישרה תבקש רשות (לא מדברת על שקרנית פתולוגית...),
חוץ מהעובדה שתיק עבודות שמופץ אצל לקוחות פוטנציאליים הוא לא משהו שאפשר מדי להסתיר.

@חישוקים , בשבילך:
רוב המעצבות עובדות נהדר, ומשקיעות את הנשמה בשביל הלקוח.
ואם יש צורך בביטול עסקה - נא להתחשב בחלקיקי הנשמה של המעצבת המוטמעים בעבודה.


גם אני מעצבת, כן?
תודה :)
אבל באמת לא דיברתי על זה, את הצד של המעצבות כבר הציגו כאן מצוין באשכול.
רק התייחסתי לנושא תיק העבודות.
 

חגית קרמר

בניית אתרים פופולריים
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
רק התייחסתי לנושא תיק העבודות.
תיק עבודות אמיתי לא מעלה פיקפוקים אצל אף אחד.

התהיות מתחילות רק כשיש סימנים מחשידים,
רק שקצת קשה לזהות אותם.
 

חגית קרמר

בניית אתרים פופולריים
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L

תלמידים

מהמשתמשים המובילים!
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
חשוב מאוד להבין את הצד של הגרפיקאי במקרה של ביטול, והציגו אותו כאן יפה ומובן.
לא פחות חשוב להבין את הצד של הלקוח, ולזה כמדומני היה פחות ביטוי.
הלקוח הזמין עבודה, כעת היא לא מוצאת חן בעיניו והוא לא הולך להשתמש בה.
כל סכום שישלם על העבודה, זהו סכום נוסף למה שישלם לגרפיקאי אחר על העבודה שהוא זקוק לה. הוא בעצם משלם על מוצר שאין לו בו כל שימוש.
בנוסף לאי הנעימות והרצון לא לפגוע בגרפיקאי, ולפעמים מחשבה עשר פעמים איך לומר לו את זה.
ובנוסף לבזבוז זמן על הניסיון הכושל הזה שלפעמים מכניס אותו ללחץ גדול של זמן.

כמה עליו לשלם? זו שאלה הלכתית.
לצפות שהוא ישתמש במה שלא מוצא חן בעיניו - זו ציפיה לא ריאלית ולא הוגנת. ומותר וראוי להבין שיש טעם שונה, ולפעמים גם רמה שונה של עבודה. נכון לגמרי שיש כאן בעיה אמיתית שהגרפיקאי כבר עבד, ומה עושים כעת עם התשלום. אך אין כאן רק צד אחד ניזק, אלא יש כאן סיטואציה בלתי נעימה לשני הצדדים, ופוטנציאל לנזק ממוני ואחר לשני הצדדים.

אם הייתם מזמינים רהיט, ומגיע רהיט שלא לשביעות רצונכם, ודאי הייתם מטילים את הנזק על מספקי הרהיט.
ההבדל בין זה לבין עבודת גרפיקה, שרהיט אפשר לתאר מראש במדויק מה רוצים, ועל זה העסקא. ואלו עבודת גרפיקה אי אפשר לסכם מראש את כל הפרטים איך זה ייראה. חשוב להבין שהדבר הזה הוא בעיה אובייקטיבית - שפוגעת בשני הצדדים - וגורמת לכך שיצא לפעמים מוצר שלא לשביעות רצון הקונה.

במקרה שיש תיק עבודות שלא מייצג נאמנה את הגרפיקאי, ועל סמך התיק הזה פנו אליו, לדעתי הביטול הוא תקלה שהגרפיקאי אשם בה. בלי להיכנס לצד ההלכתי, שאינני בקיאה בו כלל, זה מרגיש רמאות. ולא מדובר רק על הצגת עבודות של מישהו אחר, שזו ממש נבזות וגניבת דעת (וכנראה נדיר ולא מצוי), אלא גם על הצגת עבודות שנעשו עם המון עזרה ושיפוצים, שהגרפיקאי לא יכול להגיע לרמה כזו בעצמו. אם בעקבות תיק לא אמין כזה, הלקוח מאוכזב מהעבודה - האם יכולה להיות טענה?

כמו בכל דבר, אם כל צד ייכנס קצת לנעליים של השני, יהיה הרבה יותר קל להסתדר.
סיכום נכון וממצה.
אני גם גרפיקאי, אם אני נתקל בדברים כאלו, אני מדמיין מה היה קורה אם הייתי בונה בית, לוקח אדריכל, ולמרות הההכככללל - אפאע'ס, זה לא זה.. איך הייתי מרגיש.
זה שאלה קשה, אבל לרוב אני בצד של הלקוח, הוא לא קיבל תמורה לכסף, למרות שהוא שגה בבחירת איש המקצוע.
(כמובן כמובן, שזה כשהיוצר עשה כל שלאל ידו, והלקוח לא הפריע כל שלאל ידו... אבל נדיר).
היו לי פעם לקוחות עם לבטים כאלו באיזשהו שלב, והבהרתי חד משמעית שהם יכולים לחזור בהם לחלוטין (בשלב הסקיצות) - וללא כל תשלום.

עריכה:
ברור שזה לא המצב הנכון, בעיקרון אמור להיות חוזה עבודה מאד מאד ברור, שמסכם גם מצבים כאלו.
בצורה ששניהם ידעו שהם לא מפסידים במקרה שהם לא מרוצים.
שוב, מדבר במקרים שהלקוחות היו הוגנים והיוצר במידה מקסימלית, בד"כ שזה ככה, הם גם יודעים להסתדר טוב (כמו פותח/ת האשכול), כששומעים על סיפורים כאלו ותסבוכות, זה כשלקוח לא בירר מספיק או גרפיקאי שלא באמת יכול לתת תוצר ברמה המתבקשת וכדו'.
 
נערך לאחרונה ב:

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
סיכום נכון וממצה.
אני גם גרפיקאי, אם אני נתקל בדברים כאלו, אני מדמיין מה היה קורה אם הייתי בונה בית, לוקח אדריכל, ולמרות הההכככללל - אפאע'ס, זה לא זה.. איך הייתי מרגיש.
זה שאלה קשה, אבל לרוב אני בצד של הלקוח, הוא לא קיבל תמורה לכסף, למרות שהוא שגה בבחירת איש המקצוע.
(כמובן כמובן, שזה כשהיוצר עשה כל שלאל ידו, והלקוח לא הפריע כל שלאל ידו... אבל נדיר).
היו לי פעם לקוחות עם לבטים כאלו באיזשהו שלב, והבהרתי חד משמעית שהם יכולים לחזור בהם לחלוטין (בשלב הסקיצות) - וללא כל תשלום.
לא כולם ככה...
יש כאלה שזה קשה להם, אחרי כל מה השם השקיעו...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה