בזכות הקורונה קיבלנו קצת הגיון - חתונות נורמאליות, עדותו של בעל גמ"ח

אוהבת לדעת

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
לגמרי צודקת. מכוונים רק לציבור החסידי
אבל, בציבור הליטאי יש מוּּדעוּת יותר גבוהה לצמצום בהוצאות השמחות,
ממילא אם נניח כל החסידים מחתנים באולמות קטנים, חושבת שהציבור הליטאי לא יאמץ את זה? כמובן לאחר פרסום והסברה בתוך המוסדות.

לכולנו יש הרי מכרים מכל החוגים, כולונ נפגשים בכל סוגי החתונה, למה שלא יאמצו את זה?.

בציבור הליטאי הסטנדרטי (לא העשירון העליון) חלק גדול מאוד מתוכם עושים גם ככה חתונות סגפניות,
לדוג' במחסני וגשל, נאות השמחה, נוף עילית, ארמונות חן (אולם בת שבע הפנימי שזול בחצי מהאחרים), וולף ודומיהם.
וחלקם האחר חתונות בהיכלי מלכות ודומיו.
ושוב, למרות שהרבה מהציבור עושה את החתונות הסופר פשוטות, עדיין יש משפחות שזה לא יעבור בשום אופן, ולא נסחפים אחריהם.
תכלס הציבור הליטאי לא צריך את התקנות הללו, הם בין כה וכה ברמה שהחסידים רוצים להגיע אליה.
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ושוב, למרות שהרבה מהציבור עושה את החתונות הסופר פשוטות, עדיין יש משפחות שזה לא יעבור בשום אופן, ולא נסחפים אחריהם.
בסוף בסוף הנורמה היא עדיין לא החתונות הפשוטות והצנועות.
כשהמון אנשים ינהגו לפי נורמה חדשה, יש שזה לא יעבור כי הם פשוט שייכים לזן שצריך סטייל. ויש שזה כן יעבור בהסברה מקיפה.
הסחף הכללי אמור לגרור סחף מגזרי.

תכלס הציבור הליטאי לא צריך את התקנות הללו, הם בין כה וכה ברמה שהחסידים רוצים להגיע אליה.
נכון חלקית. עובדה שגם הוא נאנק, ולא רק מהדירות.

נדמה שאתם לא מדמיינים את הסכום שיכולים להגיע אליו.
נראה את זה בשעת מעשה.
 

ליבה ארזי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב ואדריכלות פנים
בסוף בסוף הנורמה היא עדיין לא החתונות הפשוטות והצנועות.
אצל ציבור רחב מאוד מאוד זה הנורמלי ביותר.
נכון חלקית. עובדה שגם הוא נאנק, ולא רק מהדירות.

נדמה שאתם לא מדמיינים את הסכום שיכולים להגיע אליו.
נראה את זה בשעת מעשה.
והציבור הזה הכי ישמח לצמצם עוד יותר, כי רוב רובו אברכי.
 

ILSK

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
תכלס הציבור הליטאי לא צריך את התקנות הללו, הם בין כה וכה ברמה שהחסידים רוצים להגיע אליה.

מוזר, רק אני שמעתי על חתונות ליטאיות עם תזמורות של עשרות אלפי שקלים, עם בגדים שההשכרה עולה אלפי שקלים לכל אחת ואחת, עם משרדי צילום ומתווכים לצלמי וידיאו בעשרת אלפים שקלים
(נ.ב. אני זמר והשתתפתי בעשרות אם לא מאות כאלו חתונות כולל חתונות של אברכים שאין להם שקל ...)
 

אוהבת לדעת

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
מוזר, רק אני שמעתי על חתונות ליטאיות עם תזמורות של עשרות אלפי שקלים, עם בגדים שההשכרה עולה אלפי שקלים לכל אחת ואחת, עם משרדי צילום ומתווכים לצלמי וידיאו בעשרת אלפים שקלים
(נ.ב. אני זמר והשתתפתי בעשרות אם לא מאות כאלו חתונות כולל חתונות של אברכים שאין להם שקל ...)
ברור שיש כאלה ואני בטוחה שלא יחידים אבל רוב הם לא ככה (לדעתי, אולי אני טועה)
 

ILSK

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
ברור שיש כאלה ואני בטוחה שלא יחידים אבל רוב הם לא ככה

אז אסכם את זה
כל מגזר נעול על הדברים שהוא קורא לזה "דברים חיוניים" בו בזמן שזה ממש ממש לא חיוני
למשל להביא 50 מנות אוכל לכל חברי החתן שזה ראיתי רק במגזר הליטאי, צלמים ברמה מאוד גבוהה והרבה נעולים על משרדים כאלו ואחרים כאילו אין עוד צלמים בעולם
מנגד בעולם החסידי החתן יגיד "שחייבים שטריימל ב12 אלף שקל
אקיצער לכל אחד יש במה ואיפה לחסוך
מה שלימד אותנו התקופה הזאת שאם כל אחד היה שופט מה שהוא באמת "חייב לעצמו ולא לקהילה" הוא היה חוסך המון כסף וכאב ראש
 

T A M A R

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
בציבור הליטאי הסטנדרטי (לא העשירון העליון) חלק גדול מאוד מתוכם עושים גם ככה חתונות סגפניות,
לדוג' במחסני וגשל,
כנראה הרבה זמן לא עשיתם בווגשל, אחרי השיפוץ עולה כ-160 ש"ח למנה
 

מוטי אבין

משתמש רשום
בקיצור, אף אחד לא מתכוון לעבור לאירועים של 10 אנשים,
ובאמת בציבור הליטאי, וגם ספרדים אברכים האירוע עצמו כלומר האולם פשוט והאוכל בהתאם,
אבל מנסיון זה הקטע הזול, המסביב עבר קצת את הטעם הטוב,
לפני 15 שנה שאחיותיי התחתנו אנחנו קנינו חולצה ועניבה, ואם היה חג סמוך גם חליפה עם הנחה מהת"ת
והאחיות תפרו בגד שיתאים לשבת שבת,
והיום כל המשפחה מכף רגל ועד ראש, צבע אחיד, תסרוקות, תזמורת צלמים, עיצובים, שבת חתן עם 150 מוזמנים ועוד.
יוצא מצב שחוץ מההורים שמתרוששים, גם האחים והאחיות אם יש להם 3 ילדים ומעלה, מוציאים סכומים של אלפים
על ביגוד תסרוקות איפור, יום עבודה (לפחות אחד) נסיעות בייביסיטר, ובמשך השבוע עוד שבע ברכות,
וכבר הכרתי משפחות שהאחים והאחיות לא עשו שבע ברכות כי אין כסף
אבל לתסרוקות וכל מה שבעצם נעשה בשביל עצמם, כדי שיצאו טוב בתמונה המשפחתית (ע"ח המחותנים). וד"ל
 

הוא היה אומר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
הדבר היחיד שבאמת חשוב מאד לחתן והכלה וגם בגמרא רואים חשיבות עצומה, זה ענין ה"לשמח חתן וכלה".
ואת זה כמעט א"א לעשות בצל הקורונה.
הדדבר שמוכח שמשמח מאד את החתן והכלה זה הריקודים, התזמורת, השמחה הגדולה בחתונה,
וכשיש עשרה אנשים, זה לא ניתן להיעשות.
קל וכיף לשמוע על ה"שמחה האמיתית" ו"העיקר שהם נשואים".
זו טעות.
לא בכדי חז"ל הפליגו כל כך במצוות שמחת חתן וכלה.
זוג שלא חווה את זה, חסר לו משהו בתחילת החיים שלו.
שוחחתי עם יהודי חכם ומבין גדול בזוגיות שאמר לי, שאנחנו בתור סביבת הזוצי"ם האלו נצטרך למצוא דרך להשלים להם את השמחה החסרה הזו.
אינני פסיכולוג או יועץ נישואין, ואינני מתיימר להיות כזה,
אך אני רק מעלה נקודה כאובה שאולי מבינים ממני יקחו אותה ויטפלו בה כחכמתם.
בשורות טובות.
 

מוטי אבין

משתמש רשום
נכון הלכתית, אבל יש מצוה לשמח חתן וכלה
ומה שתהיתי, איזה שמחה יש להם ובעיקר לחתן
זה שאחותו /גיסתו התאפרה אצל מאפרת, ושכרה פאה ושמלה וביגוד תואם למשפחה,
(ובאמת הכל בשביל עצמה ולא בשביל לשמח)
ונכנסה לחובות בשביל זה, ולפעמים אחיו מגיע לחתונה סחוט נפשית וכספית, במקום לשמוח בשמחתו,
אני אולי מקצין את הרגשות, אבל תחשבו על זה
 

גמל שלמה

משתמש צעיר
הערה קטנה לגבי הימצאות החברות בחופה -

כאחת שמאד מאד רצתה את החברות בחופה, ובתקופה שלי היה 'אישו' סביב מי מגיעה, מי נמצאת מהתחלה עד הסוף, וכד'
אני זוכרת את עצמי אומרת תוך כדי ריקוד לחברה שהגיעה באיחור 'אני מקווה שבאת מפגישה וזאת הסיבה מוצדקת שלך שלא היית בחופה'... ואכן זה מה שהיה, וכיום אני מסתכלת במבט לאחור ואומרת לעצמי - אמרתי את זה כי כך הייתי אמורה, כי כך היה הנוהל. אבל באמת הזיז לי מי נמצאת בחופה שלי? באותם רגעים שעמדתי מכוסה והתקדשתי לבעלי, עניין אותי מי ומי נמצא בקהל?

מישהי חסידית רוצה שהחברות תהיינה במצוה טאנץ? רגעים גדולים, אדירים! אבל לא, זה לא מקובל אז אף אחת לא מעוניינת בזה. נהפוך הוא, אני מאמינה שהרוב מרגישות שזהו חלק אינטימי משפחתי שאין לחברות מקום בו כלל...

אם כך, ברור לי שגם הימצאות חברות ברגעי החופה הגדולים הם עניין של נורמה, וכאשר הנורמה תהיה שהחופה היא משפחתית מצומצמת, זה לא יחסר לכלה כלל, וכל שכן לא לחברותיה.
כל כך נכון
 

ליבה ארזי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב ואדריכלות פנים
כנראה הרבה זמן לא עשיתם בווגשל, אחרי השיפוץ עולה כ-160 ש"ח למנה
התכוונתי למחסני וגשל לשעבר, כמובן.
ובאמת לא הוזמנתי לחתונות שם לאחר ששופץ, כנראה שהציבור מצא אולם אחר שתואם את מצבו הפיננסי והעקרונות האידאולוגיים שלהם...
 

פשוט מאוד

משתמש פעיל
נכון הלכתית, אבל יש מצוה לשמח חתן וכלה
ומה שתהיתי, איזה שמחה יש להם ובעיקר לחתן
זה שאחותו /גיסתו התאפרה אצל מאפרת, ושכרה פאה ושמלה וביגוד תואם למשפחה,
(ובאמת הכל בשביל עצמה ולא בשביל לשמח)
ונכנסה לחובות בשביל זה, ולפעמים אחיו מגיע לחתונה סחוט נפשית וכספית, במקום לשמוח בשמחתו,
אני אולי מקצין את הרגשות, אבל תחשבו על זה
אז למעשה זה בלי "אבל".
בשביל מה לעשות את זה? בשביל מי?
הזו"צ רוצה ארוחת צהרים /ערב - כל אח/אחות ישמחו להזמין אותם, יותר מכל הכספים שנשפכים בלי סוף.
ולפעמים באותה משפחה יש מישהו שלא רוצה /לא מסוגל להשתתף בחגיגה הזו, אבל יש סיבות שבגללם הוא לא יכול לצאת מהמעגל הזה.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
הדבר היחיד שבאמת חשוב מאד לחתן והכלה וגם בגמרא רואים חשיבות עצומה, זה ענין ה"לשמח חתן וכלה".
ואת זה כמעט א"א לעשות בצל הקורונה.
הדדבר שמוכח שמשמח מאד את החתן והכלה זה הריקודים, התזמורת, השמחה הגדולה בחתונה,
וכשיש עשרה אנשים, זה לא ניתן להיעשות.
קל וכיף לשמוע על ה"שמחה האמיתית" ו"העיקר שהם נשואים".
זו טעות.
לא בכדי חז"ל הפליגו כל כך במצוות שמחת חתן וכלה.
זוג שלא חווה את זה, חסר לו משהו בתחילת החיים שלו.
שוחחתי עם יהודי חכם ומבין גדול בזוגיות שאמר לי, שאנחנו בתור סביבת הזוצי"ם האלו נצטרך למצוא דרך להשלים להם את השמחה החסרה הזו.
אינני פסיכולוג או יועץ נישואין, ואינני מתיימר להיות כזה,
אך אני רק מעלה נקודה כאובה שאולי מבינים ממני יקחו אותה ויטפלו בה כחכמתם.
בשורות טובות.
אני צלם, ואני יכול לומר לך שהשמחה בחתונות הקטנות האלה היתה גבוהה בערך פי 10 משמחה בחתונות רגילות.
רואים את זה על הפנים, זאת שמחה אמיתית.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה נַפְשִׁי אֶשָּׂא:ב אֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:ג גַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:ד דְּרָכֶיךָ יְהוָה הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ה הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:ו זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְהוָה וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:ז חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יְהוָה:ח טוֹב וְיָשָׁר יְהוָה עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:ט יַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:י כָּל אָרְחוֹת יְהוָה חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יב מִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יְהוָה יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יג נַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:יד סוֹד יְהוָה לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טו עֵינַי תָּמִיד אֶל יְהוָה כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טז פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יז צָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יח רְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יט רְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כ שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כא תֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כב פְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

פלינדרום • אתגר 52

לוח מודעות

למעלה