בזכות הקורונה קיבלנו קצת הגיון - חתונות נורמאליות, עדותו של בעל גמ"ח

חני בנני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
אם טוב לך, מצוין!! אני חושבת שכל אחד צריך לעשות מה שטוב לו.
בקניה זה יותר מ70 ש"ח. בתפירה זה יצא לנו ככה, כי אחותי תפרה.

כנראה זה היה בדים ממש ממש פשוטים,
70 שח לשמלה? מה עם תחתית?
 

מרחבית

משתמש מקצוען
קראתי רק חלק מהכתוב. בדיונים על הוזלה תמיד מגיעים גם לנושא של חסד בחינם או כמעט בחינם. ולדעתי אי אפשר להסתמך בפיתרון כללי על חסד. זה לא נקרא פיתרון. ודאי שאם יתנו לנו הכל בחינם - זה לא יעלה כסף. אך לא על זה בונים. לא על מישהו שנותן את החצר שלו, ולא על שכנים שהתאגדו לעזור, ולא על נגנים שבאו לשמח בחינם מאיזו סיבה, ולא על סלון של שכנה לשבע ברכות.
כמו כן לתפור לבד או לעשות שבע ברכות בבית, זה יפה מאוד למי שיכול. רבים רבים לא יכולים.
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
קראתי רק חלק מהכתוב. בדיונים על הוזלה תמיד מגיעים גם לנושא של חסד בחינם או כמעט בחינם. ולדעתי אי אפשר להסתמך בפיתרון כללי על חסד. זה לא נקרא פיתרון. ודאי שאם יתנו לנו הכל בחינם - זה לא יעלה כסף. אך לא על זה בונים. לא על מישהו שנותן את החצר שלו, ולא על שכנים שהתאגדו לעזור, ולא על נגנים שבאו לשמח בחינם מאיזו סיבה, ולא על סלון של שכנה לשבע ברכות.
כמו כן לתפור לבד או לעשות שבע ברכות בבית, זה יפה מאוד למי שיכול. רבים רבים לא יכולים.
נכון.
רק כשהנורמה לעשות משהו זול, מחפשים משהו זול.
אם נעודד לעשות שבע ברכות מצומצמים בבית, יהיו פחות שיעשו אירועים גדולים ומנקרי עיניים.
 

בשביל השמחה

משתמש מקצוען
היכן שיש 200 מקומות ישיבה +, יש בד"כ גם מקום לכסא כלה אצל הנשים ובמת תזמורת אצל הגברים.
בתום הסעודה משאירים שולחן בודד או שניים לישיבה. השאר לריקודים.

סאטמאר בעזרת תורה,
בית יעקב הישן בבית ישראל,
נר יוסף ברמת שלמה,
עטרת נחום בקריה בבית שמש,
פרושים בגבעה B בביתר,
ועוד ועוד.

ברוב השכונות יש אולם אחד כזה.
בית יעקב הישן אתה מתכוון ל-2 האולמות שזה אולם חתונות במקור.
עטרת נחום בבית שמש אין אפשרות בנשים לפתוח 100 מקומות ישיבה + כסא כלה.
שאר האולמות כנ"ל
צריך לקחת בחשבון שבד"כ יש גם ריקודים באמצע הסעודה.
בדר'כ יש גם עגלות של תינוקות מה שאין כמעט בבר מצווה.
אם יש אפשרות זה דושינסקי בית שמש 2 האולמות.
סלונים גבעה B ביתר 2 האולמות.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
אם נעודד לעשות שבע ברכות מצומצמים בבית,
אני בעד לצמצם בהוצאות. לפעמים אכן מוציאים סכומים ממש לא מוצדקים.
אך לשבע ברכות בבית יש לדעתי חסרונות לא מעטים. רוב הבתים צפופים, וזה להפוך את כל הבית וכל סדרי הבית. סחיבת שולחנות וכסאות שלא תמיד קלה, תלוי כמה גברים צעירים יש במשפחה.
זה לא פעם לשבת בצפיפות לא הגיונית, אי אפשר לזוז, כל יציאה מהמקום זה דחיפות של כולם. לא מכובד ולא נעים. כולל קושי הפרדה נורמלית בין גברים לנשים בכניסה, בנטילת ידיים וכו'.
אם יש בית מתאים ומספיק ידיים עובדות, ואם מספר המוזמנים מתאים לתנאים נורמליים, אדרבא.
לדחוס בצורה לא מכובדת העיקר לעשות בבית, לא נראה לי.
 
נערך לאחרונה ב:

dLive

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
יש כמה תגובות על ההודעה הקודמת שכתבתי (לא מצטט כדי שלא יקחו אישי), שמדברות על הפגיעה בחתן/כלה, ולאחמ"כ גם על אולמות שמביישים את בעל השמחה.

אני מסכים שלנשים קשה להתפשר על היופי, אבל אל תשכחו שאנחנו מדברים על הוצאות שאין לנו.
לגברים יותר קל, זה בטוח. ואגב, לא אמרתי להכריח אותם. אמרתי לגרום להבין להבין שהוצאה ראוותנית היא פשוט בזבוז ושטות. זה דבר שאי אפשר לעשות. אין מקום ל"קריעה".
וחוץ מזה - לא יקרה כלום אם הם יתמודדו עם זה. ביחס לסכומים שנופלים על ההורים.

שמחה לא אמורה לכבד את בעליה. אם יש לכם כסף לאולם - בכיף.
אין לכם? אז זה אתם מעלוני הצדקה...
אתם פשוט רוצים להוציא כסף כי "מקובל" ו"מכבד" וכי זה ערב מיוחד שצריך להגשים בו כל מיני פנטזיות לגבי איך הוא יראה.

טוב, אני מניח שהאופציה הראשונה היא הנכונה ופשוט יש לכם.
 

עיניים צוחקות

משתמש מקצוען
יש כמה תגובות על ההודעה הקודמת שכתבתי (לא מצטט כדי שלא יקחו אישי), שמדברות על הפגיעה בחתן/כלה, ולאחמ"כ גם על אולמות שמביישים את בעל השמחה.

אני מסכים שלנשים קשה להתפשר על היופי, אבל אל תשכחו שאנחנו מדברים על הוצאות שאין לנו.
לגברים יותר קל, זה בטוח. ואגב, לא אמרתי להכריח אותם. אמרתי לגרום להבין להבין שהוצאה ראוותנית היא פשוט בזבוז ושטות. זה דבר שאי אפשר לעשות. אין מקום ל"קריעה".
וחוץ מזה - לא יקרה כלום אם הם יתמודדו עם זה. ביחס לסכומים שנופלים על ההורים.

שמחה לא אמורה לכבד את בעליה. אם יש לכם כסף לאולם - בכיף.
אין לכם? אז זה אתם מעלוני הצדקה...
אתם פשוט רוצים להוציא כסף כי "מקובל" ו"מכבד" וכי זה ערב מיוחד שצריך להגשים בו כל מיני פנטזיות לגבי איך הוא יראה.

טוב, אני מניח שהאופציה הראשונה היא הנכונה ופשוט יש לכם.
יהיו אנשים שיעדיפו לחיות עם חובות מאשר עם דעת קהל
אי אפשר לקחת משפחה סטנדרטית ושהיא תעשה חתונה מצומצמת
קל לדבר אך קשה לבצע ---------!!!!!!!
וגם הקופות צדקה מבינים את זה ולאנשים שבאמת אין דואגים שיהיה להם שמחה אמיתית ושחלילה לא יחוו בושה
אם המגמה יורדת אצל כולם מטעם הרבנים ויהיו תקנות אחרות נפלא!
אבל אם זה לא יקרה זה לא יקרה!
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
שמחה לא אמורה לכבד את בעליה. אם יש לכם כסף לאולם - בכיף.
אין לכם? אז זה אתם מעלוני הצדקה...
אתם פשוט רוצים להוציא כסף כי "מקובל" ו"מכבד" וכי זה ערב מיוחד שצריך להגשים בו כל מיני פנטזיות לגבי איך הוא יראה.
אם אדם מן השורה שעורך שמחה ומשלם על כל מנה באולם לכל הפחות מגיע לו שהכלים יהיו נקיים.
הייתי בכמה וכמה שמחות באולמות שגרמו לי לשתות רק מכוס חד פעמית והם לא היו אולמות לנזקקים.
למקרים בכגון אלו היתה הכוונה באולמות שמביישים את בעלי השמחה.
 

הוא היה אומר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
אני יודע שעכשיו זה פופולרי לכתוב כמה שהחתונות הקטנות האלו יפות, וכמה זה חוסך להורים ועוד כהנה וכהנה.
יש חתנים וכלות שבאמת זה לא מפריע להם.
אך דעו לכם, ואני אומר זאת מידיעה,
שיש גם חתנים וכלות (כלות במיוחד) שהיום הזה של החתונה הוא החלום שלהם.
כל המשפחה באה. החברות באות. רוקדים לה. עושים לה את כל המצנחים האלה למיניהם.
אני בכלל לא מדבר על הבר, העיצוב, האולם המפואר, התזמורת.
ובסוף לא עשו לה את כל זה.
היו רק עשרים איש.
כמעט לא היו משמחים.
זה דבר שנצרב לעיתים עמוק מאד בנפש.
עלינו כסביבה לתת המון תמיכה נפשית, הבנה והכלה לזוג כזה.
לא בכדי חז"ל מפליגים מאד במעלת המשמח חתן וכלה.
לא בכדי היו אמוראים שעשו מעשים מוזרים מאד בלשון המעטה כדי לשמח חתן וכלה.
ולהם, לזוגות הקורונה אין את זה.
וה' יבשרנו בשורות טובות בקרוב מאד, אמן.
 

dLive

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אם אדם מן השורה שעורך שמחה ומשלם על כל מנה באולם לכל הפחות מגיע לו שהכלים יהיו נקיים.
הייתי בכמה וכמה שמחות באולמות שגרמו לי לשתות רק מכוס חד פעמית והם לא היו אולמות לנזקקים.
למקרים בכגון אלו היתה הכוונה באולמות שמביישים את בעלי השמחה.

אהה.
ואני מלכתחילה דיברתי על כוסות ח"פ...
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אהה.
ואני מלכתחילה דיברתי על כוסות ח"פ...
ואני דברתי על קהל שבוי.
שמשלם במיטב כספו ומקבל תמורה שאינה הולמת במקרים רבים.
כאשר באותו סכום היה מקבל אולם יפה עד מפואר ואוכל משובח בכלים נקיים בכל אולם ממוצע בפריפריה.
 

yydd

משתמש פעיל
אותי תמיד בכלל מצחיק כל ה"תקנות" האלו.
כי מי שמאמץ אותם זה אכן אלו שאין להם מאיפה לשלם
אלו שיש להם ויושבים טיפה יותר טוב כבר לא ממש נצמדים לזה - בלשון המעטה.
כל אחד פורץ את המחסום לפי היכולת שלו או לפי מה שהוא צריך להראות שהוא יכול.
וגם בחסידויות שאין מצב לשבור תקנות מאופי החסידות, תמיד אנשים ימצאו רעיונות איך להראות שהם יושבים טוב....
ושוב אנחנו נצבעים בצבעים של אלו שאין להם ואלו שיש להם...
מה הועילו חכמים בתקנתם?

אולי הגיע הזמן לתקוף מכיוון אחר של האוירה המיוחדת שיש בחתונות האלו
לנסות לשכנע מכיוון אחר... מה שאותי אישית הצליח לשכנע.
וברמה כזאת, שלא מענין אותי מה יגידו האחרים על זה.
זה גם מתאים לרמה הגבוהה, שיעשו גם חתונות כאלו
אבל במקום עוף יגישו נתח 5.... ובמקום אולם פשוט ישכרו אולם על חוף הים,
אם זה במסגרת מצומצמת - זה פחות יוציא את העינים ויכנס לנורמות,
אז שיערב להם...

אבל באמת יש בעיה רצינית מבחינת אולם, כפי שהוזכר מאוד קשה להשיג אולם ל200 איש עם שולחנות עגולים בצורה מרווחת + חדר יחוד + מקום ראוי לחופה. אולי במקום תקנות יביאו פתרונות....
 

ליבה ארזי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב ואדריכלות פנים
בעיקרון אני מאוד מסכימה עם הצורך בצמצום חתונות לחלק מהציבור.

אבל משעשעת אותי עובדה אחת בכל האשכול פה, למה אתה חושב שהליטאים יסחפו אחרי החסידים??
בתור ליטאית, שיש לנו משפחה גדולה גם חסידים וגם ליטאים, ברור לי דבר אחד!
אין קשר בין חסידים לליטאיים!
ויש הרבה דברים שיש לכל אחד מהצדדים ללמוד מהצד השני ועדיין לא ראינו אפילו הסחפות קטנה בין הצדדים.
אז כל מה שאתה מדבר ( @ספרא וסייפא ), מדובר נטו לציבור החסידי, לתשומת ליבך.
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בעיקרון אני מאוד מסכימה עם הצורך בצמצום חתונות לחלק מהציבור.

אבל משעשעת אותי עובדה אחת בכל האשכול פה, למה אתה חושב שהליטאים יסחפו אחרי החסידים??
בתור ליטאית, שיש לנו משפחה גדולה גם חסידים וגם ליטאים, ברור לי דבר אחד!
אין קשר בין חסידים לליטאיים!
ויש הרבה דברים שיש לכל אחד מהצדדים ללמוד מהצד השני ועדיין לא ראינו אפילו הסחפות קטנה בין הצדדים.
אז כל מה שאתה מדבר ( @ספרא וסייפא ), מדובר נטו לציבור החסידי, לתשומת ליבך.
לגמרי צודקת. מכוונים רק לציבור החסידי
אבל, בציבור הליטאי יש מוּּדעוּת יותר גבוהה לצמצום בהוצאות השמחות,
ממילא אם נניח כל החסידים מחתנים באולמות קטנים, חושבת שהציבור הליטאי לא יאמץ את זה? כמובן לאחר פרסום והסברה בתוך המוסדות.

לכולנו יש הרי מכרים מכל החוגים, כולונ נפגשים בכל סוגי החתונה, למה שלא יאמצו את זה?.
 

ליבה ארזי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב ואדריכלות פנים
לגמרי צודקת. מכוונים רק לציבור החסידי
אבל, בציבור הליטאי יש מוּּדעוּת יותר גבוהה לצמצום בהוצאות השמחות,
ממילא אם נניח כל החסידים מחתנים באולמות קטנים, חושבת שהציבור הליטאי לא יאמץ את זה? כמובן לאחר פרסום והסברה בתוך המוסדות.

לכולנו יש הרי מכרים מכל החוגים, כולונ נפגשים בכל סוגי החתונה, למה שלא יאמצו את זה?.
בציבור הליטאי הסטנדרטי (לא העשירון העליון) חלק גדול מאוד מתוכם עושים גם ככה חתונות סגפניות,
לדוג' במחסני וגשל, נאות השמחה, נוף עילית, ארמונות חן (אולם בת שבע הפנימי שזול בחצי מהאחרים), וולף ודומיהם.
וחלקם האחר חתונות בהיכלי מלכות ודומיו.
ושוב, למרות שהרבה מהציבור עושה את החתונות הסופר פשוטות, עדיין יש משפחות שזה לא יעבור בשום אופן, ולא נסחפים אחריהם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כז

א לְדָוִד יְהוָה אוֹרִי וְיִשְׁעִי מִמִּי אִירָא יְהוָה מָעוֹז חַיַּי מִמִּי אֶפְחָד:ב בִּקְרֹב עָלַי מְרֵעִים לֶאֱכֹל אֶת בְּשָׂרִי צָרַי וְאֹיְבַי לִי הֵמָּה כָשְׁלוּ וְנָפָלוּ:ג אִם תַּחֲנֶה עָלַי מַחֲנֶה לֹא יִירָא לִבִּי אִם תָּקוּם עָלַי מִלְחָמָה בְּזֹאת אֲנִי בוֹטֵחַ:ד אַחַת שָׁאַלְתִּי מֵאֵת יְהוָה אוֹתָהּ אֲבַקֵּשׁ שִׁבְתִּי בְּבֵית יְהוָה כָּל יְמֵי חַיַּי לַחֲזוֹת בְּנֹעַם יְהוָה וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ:ה כִּי יִצְפְּנֵנִי בְּסֻכֹּה בְּיוֹם רָעָה יַסְתִּרֵנִי בְּסֵתֶר אָהֳלוֹ בְּצוּר יְרוֹמְמֵנִי:ו וְעַתָּה יָרוּם רֹאשִׁי עַל אֹיְבַי סְבִיבוֹתַי וְאֶזְבְּחָה בְאָהֳלוֹ זִבְחֵי תְרוּעָה אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה לַיהוָה:ז שְׁמַע יְהוָה קוֹלִי אֶקְרָא וְחָנֵּנִי וַעֲנֵנִי:ח לְךָ אָמַר לִבִּי בַּקְּשׁוּ פָנָי אֶת פָּנֶיךָ יְהוָה אֲבַקֵּשׁ:ט אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי אַל תַּט בְּאַף עַבְדֶּךָ עֶזְרָתִי הָיִיתָ אַל תִּטְּשֵׁנִי וְאַל תַּעַזְבֵנִי אֱלֹהֵי יִשְׁעִי:י כִּי אָבִי וְאִמִּי עֲזָבוּנִי וַיהוָה יַאַסְפֵנִי:יא הוֹרֵנִי יְהוָה דַּרְכֶּךָ וּנְחֵנִי בְּאֹרַח מִישׁוֹר לְמַעַן שׁוֹרְרָי:יב אַל תִּתְּנֵנִי בְּנֶפֶשׁ צָרָי כִּי קָמוּ בִי עֵדֵי שֶׁקֶר וִיפֵחַ חָמָס:יג לוּלֵא הֶאֱמַנְתִּי לִרְאוֹת בְּטוּב יְהוָה בְּאֶרֶץ חַיִּים:יד קַוֵּה אֶל יְהוָה חֲזַק וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ וְקַוֵּה אֶל יְהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

מנדלה במטבח • אתגר 53

לוח מודעות

למעלה