אם טוב לך, מצוין!! אני חושבת שכל אחד צריך לעשות מה שטוב לו.
בקניה זה יותר מ70 ש"ח. בתפירה זה יצא לנו ככה, כי אחותי תפרה.
כנראה זה היה בדים ממש ממש פשוטים,
70 שח לשמלה? מה עם תחתית?
אם טוב לך, מצוין!! אני חושבת שכל אחד צריך לעשות מה שטוב לו.
בקניה זה יותר מ70 ש"ח. בתפירה זה יצא לנו ככה, כי אחותי תפרה.
ברצינות הבגדים לשבת שבת נעים באזור ה500 ש"ח???לשבת שבת הבגדים נעים בממוצע בסבביבות 500 שקל
כנראה זה היה בדים ממש ממש פשוטים,
70 שח לשמלה? מה עם תחתית?
לא יודעת איפה את גרה, אבל בואי תעשי סיבוב בחנויות פה באזור של רוממה החדשה - רב שפע ומעלה,ברצינות הבגדים לשבת שבת נעים באזור ה500 ש"ח???
תמיר העגול זה אולם חתונות.הזכירו פה כבר -
תמיר העגול, ובית ישראל הקטן - בירושלים.
אבל זו באמת הבעיה.
אגב אפשר גם לפרק את הכסא כלה מיד בסוף השימוש (קרי כשהכלה צועדת לחופה).
נכון.קראתי רק חלק מהכתוב. בדיונים על הוזלה תמיד מגיעים גם לנושא של חסד בחינם או כמעט בחינם. ולדעתי אי אפשר להסתמך בפיתרון כללי על חסד. זה לא נקרא פיתרון. ודאי שאם יתנו לנו הכל בחינם - זה לא יעלה כסף. אך לא על זה בונים. לא על מישהו שנותן את החצר שלו, ולא על שכנים שהתאגדו לעזור, ולא על נגנים שבאו לשמח בחינם מאיזו סיבה, ולא על סלון של שכנה לשבע ברכות.
כמו כן לתפור לבד או לעשות שבע ברכות בבית, זה יפה מאוד למי שיכול. רבים רבים לא יכולים.
בית יעקב הישן אתה מתכוון ל-2 האולמות שזה אולם חתונות במקור.היכן שיש 200 מקומות ישיבה +, יש בד"כ גם מקום לכסא כלה אצל הנשים ובמת תזמורת אצל הגברים.
בתום הסעודה משאירים שולחן בודד או שניים לישיבה. השאר לריקודים.
סאטמאר בעזרת תורה,
בית יעקב הישן בבית ישראל,
נר יוסף ברמת שלמה,
עטרת נחום בקריה בבית שמש,
פרושים בגבעה B בביתר,
ועוד ועוד.
ברוב השכונות יש אולם אחד כזה.
אני בעד לצמצם בהוצאות. לפעמים אכן מוציאים סכומים ממש לא מוצדקים.אם נעודד לעשות שבע ברכות מצומצמים בבית,
יהיו אנשים שיעדיפו לחיות עם חובות מאשר עם דעת קהליש כמה תגובות על ההודעה הקודמת שכתבתי (לא מצטט כדי שלא יקחו אישי), שמדברות על הפגיעה בחתן/כלה, ולאחמ"כ גם על אולמות שמביישים את בעל השמחה.
אני מסכים שלנשים קשה להתפשר על היופי, אבל אל תשכחו שאנחנו מדברים על הוצאות שאין לנו.
לגברים יותר קל, זה בטוח. ואגב, לא אמרתי להכריח אותם. אמרתי לגרום להבין להבין שהוצאה ראוותנית היא פשוט בזבוז ושטות. זה דבר שאי אפשר לעשות. אין מקום ל"קריעה".
וחוץ מזה - לא יקרה כלום אם הם יתמודדו עם זה. ביחס לסכומים שנופלים על ההורים.
שמחה לא אמורה לכבד את בעליה. אם יש לכם כסף לאולם - בכיף.
אין לכם? אז זה אתם מעלוני הצדקה...
אתם פשוט רוצים להוציא כסף כי "מקובל" ו"מכבד" וכי זה ערב מיוחד שצריך להגשים בו כל מיני פנטזיות לגבי איך הוא יראה.
טוב, אני מניח שהאופציה הראשונה היא הנכונה ופשוט יש לכם.
אם אדם מן השורה שעורך שמחה ומשלם על כל מנה באולם לכל הפחות מגיע לו שהכלים יהיו נקיים.שמחה לא אמורה לכבד את בעליה. אם יש לכם כסף לאולם - בכיף.
אין לכם? אז זה אתם מעלוני הצדקה...
אתם פשוט רוצים להוציא כסף כי "מקובל" ו"מכבד" וכי זה ערב מיוחד שצריך להגשים בו כל מיני פנטזיות לגבי איך הוא יראה.
אם אדם מן השורה שעורך שמחה ומשלם על כל מנה באולם לכל הפחות מגיע לו שהכלים יהיו נקיים.
הייתי בכמה וכמה שמחות באולמות שגרמו לי לשתות רק מכוס חד פעמית והם לא היו אולמות לנזקקים.
למקרים בכגון אלו היתה הכוונה באולמות שמביישים את בעלי השמחה.
ואני דברתי על קהל שבוי.אהה.
ואני מלכתחילה דיברתי על כוסות ח"פ...
לגמרי צודקת. מכוונים רק לציבור החסידיבעיקרון אני מאוד מסכימה עם הצורך בצמצום חתונות לחלק מהציבור.
אבל משעשעת אותי עובדה אחת בכל האשכול פה, למה אתה חושב שהליטאים יסחפו אחרי החסידים??
בתור ליטאית, שיש לנו משפחה גדולה גם חסידים וגם ליטאים, ברור לי דבר אחד!
אין קשר בין חסידים לליטאיים!
ויש הרבה דברים שיש לכל אחד מהצדדים ללמוד מהצד השני ועדיין לא ראינו אפילו הסחפות קטנה בין הצדדים.
אז כל מה שאתה מדבר ( @ספרא וסייפא ), מדובר נטו לציבור החסידי, לתשומת ליבך.
בציבור הליטאי הסטנדרטי (לא העשירון העליון) חלק גדול מאוד מתוכם עושים גם ככה חתונות סגפניות,לגמרי צודקת. מכוונים רק לציבור החסידי
אבל, בציבור הליטאי יש מוּּדעוּת יותר גבוהה לצמצום בהוצאות השמחות,
ממילא אם נניח כל החסידים מחתנים באולמות קטנים, חושבת שהציבור הליטאי לא יאמץ את זה? כמובן לאחר פרסום והסברה בתוך המוסדות.
לכולנו יש הרי מכרים מכל החוגים, כולונ נפגשים בכל סוגי החתונה, למה שלא יאמצו את זה?.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
25.06
י"ט סיון
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
25.06
י"ט סיון
פתיחת מסלול
קורס פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיון
פתיחת מסלול:
התכנית המקצועית להכשרת אדריכלי פנים ומעצבים
לעבוד בתחום האדריכלות תוך שנתיים בלבד! וללמוד תכנים בלעדיים שיתנו לך יתרון ענק וביקוש גדול בשוק!
מסלול לגברים
27.06
כ"א סיון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
30.07
כ"ד תמוז
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
9.09
ו' אלול
פתיחה חגיגית:
קורס פרסום וקופי+
איך מפיקים קפמיינים לחברות הכי גדולות בשוק? איך בונים אסטרטגיה מדוייקת? מהו המסר? כתיבה שיווקית, קופי ויצירתיות, ואפילו כתיבה לסושיאל ולדיגיטל!
עם תכני AI
תהילים פרק כז
א לְדָוִד יְהוָה אוֹרִי וְיִשְׁעִי מִמִּי אִירָא יְהוָה מָעוֹז חַיַּי מִמִּי אֶפְחָד:ב בִּקְרֹב עָלַי מְרֵעִים לֶאֱכֹל אֶת בְּשָׂרִי צָרַי וְאֹיְבַי לִי הֵמָּה כָשְׁלוּ וְנָפָלוּ:ג אִם תַּחֲנֶה עָלַי מַחֲנֶה לֹא יִירָא לִבִּי אִם תָּקוּם עָלַי מִלְחָמָה בְּזֹאת אֲנִי בוֹטֵחַ:ד אַחַת שָׁאַלְתִּי מֵאֵת יְהוָה אוֹתָהּ אֲבַקֵּשׁ שִׁבְתִּי בְּבֵית יְהוָה כָּל יְמֵי חַיַּי לַחֲזוֹת בְּנֹעַם יְהוָה וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ:ה כִּי יִצְפְּנֵנִי בְּסֻכֹּה בְּיוֹם רָעָה יַסְתִּרֵנִי בְּסֵתֶר אָהֳלוֹ בְּצוּר יְרוֹמְמֵנִי:ו וְעַתָּה יָרוּם רֹאשִׁי עַל אֹיְבַי סְבִיבוֹתַי וְאֶזְבְּחָה בְאָהֳלוֹ זִבְחֵי תְרוּעָה אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה לַיהוָה:ז שְׁמַע יְהוָה קוֹלִי אֶקְרָא וְחָנֵּנִי וַעֲנֵנִי:ח לְךָ אָמַר לִבִּי בַּקְּשׁוּ פָנָי אֶת פָּנֶיךָ יְהוָה אֲבַקֵּשׁ:ט אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי אַל תַּט בְּאַף עַבְדֶּךָ עֶזְרָתִי הָיִיתָ אַל תִּטְּשֵׁנִי וְאַל תַּעַזְבֵנִי אֱלֹהֵי יִשְׁעִי:י כִּי אָבִי וְאִמִּי עֲזָבוּנִי וַיהוָה יַאַסְפֵנִי:יא הוֹרֵנִי יְהוָה דַּרְכֶּךָ וּנְחֵנִי בְּאֹרַח מִישׁוֹר לְמַעַן שׁוֹרְרָי:יב אַל תִּתְּנֵנִי בְּנֶפֶשׁ צָרָי כִּי קָמוּ בִי עֵדֵי שֶׁקֶר וִיפֵחַ חָמָס:יג לוּלֵא הֶאֱמַנְתִּי לִרְאוֹת בְּטוּב יְהוָה בְּאֶרֶץ חַיִּים:יד קַוֵּה אֶל יְהוָה חֲזַק וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ וְקַוֵּה אֶל יְהוָה: