וואו כמה שהאמירה שלך חזקה ומדויקת...האמת הפשוטה היא שהציבור לא באמת יודע להעריך עבודה אדריכלית. אדריכלית טובה היא לא רק מי שמצליחה להכניס עוד שירותים, אלא מי שיודעת לעצב את החלל בצורה מיטבית. אנשים מתרשמים מעיצובים ועוד שירותים ולא יודעים להעריך חוויה של חלל ולא סתם. אדריכלות זה עניין חמקמק, אבל בו זמנית גם מאוד נוכח ומשפיע על חוויית היומיום שלנו. אדריכלות זה לא לתכנן קירות אלא לעצב את החלל.
הדיון כאן מציף אמוציות מהעומק, כל אחד עם רפטואר התנסויות אישיות מוצלחות/ כואבות שלו, מעלה מחשבות שונות ותתי נושאים.
לפי מה לבחור אדריכל/ מעצב? עלו היבטים מגוונים וברור שכל אחד מורכב לכשעצמו
אם לפי מבחן שטח- מה עם לקוחות שהעדיפו תכנון פחות מוצלח ואפי' לא תקני חרף אזהרות בעל המקצוע ועין חיצונית לא יודעת מה עומד מאחורי, כמו שעשירה כתבה? בעיניי את קול שפוי בדיון כאן שדי סובל משיפוטיות גורפת...
גם לי יצא לקבל תכניות בלתי הפיכות מכאיבות לב, אפי' רק לוקות בחסר, וגם של אדריכל ותיק ובעל שם. עדיין משתדלת שנק' המוצא שלי תהיה נקיה כי מאין לי לדעת מה התמונה המלאה/ יד מי במחדל
לפי תכניות? לא כולם באמת יודעים לבחון
המלצות? מה עם לקוחות טיפוסיים שמנכסים הכל לעצמם והאיש מקצוע "רק משרטט להם"? בכלל, התחום לא מעט מעמת עם לקוחות שעומדים בלחצים, השקעות עתק ואדם ניכר בכוסו חז"ל אמרו. בעדינות נאמר שמנעד אנושי רחב בעולמנו... לא כולם נחמדים ומפרגנים גם אם עשו פיס של החיים עם האדריכל/ מעצב שלקחו. את הלקוחות הטובים והמוקירים מחבקת בשתי ידיים. לא מובן מאליו בכלל.
לפי תמונות? נדירות התוצאות בעיניי עם עיצוב נכון ומושלם, זה קורה כשהלקוחות קשובים/ באמת מבינים בעיצוב ובעלי ראייה מרחבית כוללת וטעם טוב/ כשנותנים מעצמם יד חופשית למעצב (כמובן שאחרי התאמת סגנון לטעם ולנתונים)
מה לדוג' עם תכנון נגרות עד הקצה שיכול להימשך שבועות ויותר כשהלקוח משגע על כל פרט ובסוף בוחר לבד ידיות ושילוב פורמייקות אחר ופשוט מפשל? אני הכי בעד שיתייעצו עד הבחירות הקטנות לתוצאה מושלמת, אבל אם משגעים- שיהיה בעקביות ועד הסוף. שנוכל לרוות נחת. שלא לדבר על עבודות תכנוניות בלי סטיילינג ועיצוב מינימלי/ השלמות שמתעכבות. בקיצור, כל הסיפורים על עבודות שלא נצלם
ואולי בכלל לבחור לפי שירות ויחסי אנוש? ברור שלא רק, אבל גם הפרמטר הזה חשוב.
הרבה ס"ד ושידוכים מוצלחים לנו וללקוחות.