אתגר אתגר דו שבועי - רבות מחשבות בלב סיפור

7שבע7

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
מה יוצר את ההבדל בין כתבה עיתונאית לבין סיפור "ספרותי"?
היכן נעוץ השוני המהותי בין סרט או הצגה לבין סיפור כתוב?
בסיפור יש לנו את היתרון שבתיאור מחשבותיו העמוקות והפנימיות של הגיבור.
בזה נתמקד בתרגיל שלנו הפעם.
אבל לא סתם נכתוב את מחשבותיו של הגיבור - אלא נשזור אותן ממש בתוך העלילה ובתוך המקרים שקורים לו והמעשים שהוא עושה.
כל אחד ממעשיו, כל תיאור של סביבתו - יכול להצביע על מחשבותיו ועל רגשותיו של הגיבור.
אם השמים קודרים ומורידים גשם - סימן שגם הגיבור שלנו קודר ומשתוקק לבכות על רוע מצבו.
אם הגיבור שלנו מתרוצץ ממקום למקום, נע מפעולה לפעולה - אנחנו מבינים שמשהו מטריד אותו, שגם מחשבותיו קופצות מכאן ולשם.
וכן הלאה.

נסו לכתוב סיפור קצר או קצרצר בסגנון הכתיבה הזה. כל נושא יתקבל בברכה.
ותודה ל@לוטם על ההשראה
;)


האתגר יינעל בע"ה בעוד שבועיים מהיום, בתאריך י' בכסלו.

למחשבות נוספות - קפצו
לנספח​
.


מנהלים - @ניהול קהילת כתיבה - אודה לנעיצה.
 

כותב השורות

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הנרות שהתנועעו במערה החשוכה האירו במקצת, כך שצפניה יכול היה לרדת בבטחה בגרם המדרגות העתיקות שהיו צבר אבנים שבורות שנשארו איך שהוא במקומן לאורך השנים הרבות, 'רק שבורים מגיעים לפה', מלמל בייאוש.

נדמה היה שהנרות באו גם הם להשתתף בתפילה המי יודע כמה שלו, הנה הם אף הקדימו אותו והחלו בתפילה חרישית בלי מילים, כזו שרק אלוקים שומע, כי גם לו כבר נגמרו המילים.

כמה אפשר עוד לרדת, הרהר תוך כדי שכמעט החליק כשירד פנימה אל תוככי המערה, האבנים היו לחות ומחליקות, ממש כמו ההצעות הרבות שהחליקו לו בין הידיים במהלך השנים הרבות.

הוא הביט בתקרת המערה בקירות הסלעיים, חושש שעוד רגע הכל יתמוטט סביבו, כאילו שהמערה לא עומדת כפי שהיא כבר כמעט אלפיים שנה.

המערה הייתה חשוכה אך ניתן היה לראות את השמות הרבים הכתובים בסיד המתפורר על קירות המערה, פתקים בלויים דבוקים למחצה בקושי מחזיקים את עצמם, שמות כתובים בטושים בכתב ענק, בכתב קטן, המון המון שמות של ייסורים, מכל אחד מהם ניבט כאב, עצב, וייאוש תהומי אך גם זיק קטן של תקווה שעוד תפילה ועוד תפילה, פרק תהילים ועוד פרק תהילים, אט אט יסדקו את השערים הנעולים, ירפאו, יגאלו מן הייסורים, יחישו ישועה, יבשרו בשורה טובה.

לרגע עלה במוחו הרעיון לכתוב גם את שמו – צפניה בן רחל במיקום טוב ליד הציון של התנא הקדוש, אך הוא התעשת, לא ארשם פה לנצח בין הכואבים והמיוסרים, כשהוא מנחם את עצמו - כמה מסכן אני? כמה מסכן יכולתי להיות?

הוא התיישב על סלע קטן והחל בקריאת הפרקים המסוגלים לשידוך, בוכה את עצמו לקונו, מתחנן למציאת זיווגו.

כשסיים שמע רחש קל מכניסת המערה, במוחו רצו המחשבות בין שועל שבא לביקור, לבין אבא שבא להתפלל על בתו המתבגרת מה שיהיה סיפור ההשגחה הפרטית שלו בדרך אל החופה, הוא יצא החוצה חרד קלות מחפש בעיניו את מקור הרעש, הוא לא מצא דבר.

שקט, חושך, עלטה, מרחוק הוא ראה את הכביש, מרחוק הוא הבחין במכונית מתקרבת, צפניה נשא עיניים לשמיים - לפחות טרמפ שיהיה לי, רחמנא!

הרכב נעצר לאור קריאת אצבעו המתנפנפת, 'לאן?' שאל אותו הנהג, 'לארמונות חן' השיב צפניה, הנהג לא הבין ובירר שוב, 'לאן?' צפניה השיב, 'אפשר גם ל'כתר הרימון'.
 

לאלה

משתמש על
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
החיטה הבשלה מורידה ראש בשדות הבלתי נגמרים, איש לא עולה על קומביין לקצור אוכל לעם הרעב. הוא הולך לאיטו, רומס בנעליו הצבאיות גרגרים זהובים ההופכים לקמח תחת סוליית פלדה.
מולו קו אופק, כחול - אפור של שמים סוף אוגוסט וצהוב של חיטה. הוא לבד.
שמים קודרים בלי צל של ענן, חיטה נעה ברוח בעצב, והוא, בצעד אזרחי לא תואם נעל צבאית, אדיש.
בשדות בין פרוומייסק לשווחנקו יש ריח חרוך באוויר. מין עננה כבדה שנפלה אי שם באפריל על מיורפול ויש שיאמרו על מחוז דונייצק כולו. והוא מתעלם. קולות הטבע הרוחשים סביבו ברחש פראי של טרום שקיעה, טנק חרוך בתוך אינסוף לא מרעידים בלבו, לב אוקראיני ספוג דם, מאומה.
ופתאום גובר הרחש. פתאום נרעד קצה של חיטה.
מישהו.
זר.
גרעיני החיטה מתחדדים, מחזירים צבע לאורה החיוור של השמש, ומדיו של הזר ברורים מתמיד.
הנשק נדרך, האצבע לוחצת את ההדק, הכדור נורה, התרמיל הריק נפלט, הבריח שב לאחוריו מהרתע והקפיץ משיבו לגרוף כדור מהמחסנית ולדחוף אותו אל בית הבליעה. מבית הבליעה עף הכדור אל חזהו של הזר, עובר את שכבות העור, מנפץ קצה של צלע, חודר לווריד הנבוב והופך את הזר למת.



הוא. מנחם מז'יטומיר. בן תשע עשרה. רצח בן אדם.
הידיים האלה שלו, שמניחות תפילין בוקר בוקר, ירו למוות באיש. זר. אויב. גוי.
זה מותר, הוא ממלמל בשפתיים וורדרדות. 'הבא להורגך'. זה בסדר.
אבל קוראים לו מנחם. והוא יהודי. והוא הרג מישהו שהדם שלו מכתים עכשיו אדמה וחיטה.
פתאום השמים מעליו מדברות. פתאום החיטה שתחתיו מקבלת בדומיה דמעה ועוד אחת של ילד יהודי בן תשע עשרה שצועק לשדה הפרוש מולו 'מתי, אבא? מתי לא ישא גוי אל גוי חרב?'
והטנק החרוך משיב בהד את צעקתו.
 

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
חייל חוזר (מחכה ללחן):

חַיָּל חוֹזֵר מִשְּׂדֵה הַקְּרָב
הֲלוּם אִישׁוֹן וּמַבָּט
חַיָּל חוֹזֵר וּבְעֵינָיו
דּוֹפֵק שֶׁשָּׁקַט

חַיָּל חוֹזֵר, וְלַמַּדִּים
אֵין תַּקָּנָה וְשִׁבְרוֹן
כְּשֶׁהַחַיָּל חוֹזֵר
עוֹלָם עוֹבֵר לְדוֹם.

הוּא יֶלֶד רַק, צְעִיר יָמִים
וּמָה כְּבָר רָאָה בְּחַיָּיו
עִזְּבוֹן- גּוּפוֹת שֶׁל חֲבֵרִים
וְרוּחַ צְרוּב- שָׁרָב.

הוּא יֶלֶד רַק, עוֹד לֹא טָעַם
אֶת טַעַם הַחַיִּים
אַךְ לַמָּוֶת כֵּן חָבַר
בִּשְׂדֵה דָּמִים.

*

חֲבֵרִים שֶׁלּוֹ
יָצְאוּ אִתּוֹ יַחַד
כָּתֵף אֶל כָּתֵף
לִבָּם פַּעַם בְּעוֹז,
בְּפַחַד
כְּשֶׁהוּא הִתְהַפֵּךְ

הֵם נְטָלוּהוּ בְּכַפָּם
נְשָׂאוּהוּ עַל גַּבָּם
הֵם הָיוּ אַחִים לְדָם
וְכָעֵת אֵינָם.

וְהוּא עוֹדֵנוּ כָּאן....
 

R.E.Y

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
היא עמדה שם, שמלתה מתנופפת ברוח הקרירה, ידיה קומצות פיסת בד מהרדיד שכיסה את כתפיה.
"אני - " טיפת טל ריחפה על אפה, צונחת אחר כבוד ומתערבלת עם הרוח המסתחררת. "כלומר - "
"מהר!" העומד מולה, אדמוני בעל זקן רחב ועיניים קטנות הניף את ידו הענקית, מרים אגב כך סכין נוטפת דם.
"אין לך לב?" הקול שיצא ממנה לבסוף קרקר, כמשמעו. היא השתנקה.
"אין". סינן בעל הסכין. הוא הרים את ידו כמה סנטימטרים יותר. נשימתה התקצרה.
"אין לך לב?" היא התחננה. שוב. דנדון פעמונים מרוחק ליווה את קולה בהמייה קלה, נוגה.
"אמרתי. אין". הוא גירד לרגע בעורפו, אחר הניף את הסכין שוב, בקוצר רוח.
"אין...?". היא התנשפה, ואחר כך הרימה עיניים, מנסה לקלוט שבב של תקווה בין העיניים האטומות שמולה.
"אין לי לב!" הוא הרעים. מטיח את הסכין בשולחן העץ, מצטרף לקולה של הרוח השורקת ומוסיף לה נופך אימתני.
"טוב". היא השפילה עיניים, שמטה את כתפיה, ואחר כך נשאה שוב מבט. שקט. עגום.
"אין אין לך לב, תן לי כבד".

הרעיון לא שלי, אשמח אם מישהו ידע את מקורו, בכל אופן זה זיכרון ישן מגיל 10 בערך:)
 

שמואל י

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
בס"ד

השמש עומדת בדיוק באמצע השמיים.
שבעת אלפים חמש מאות ושלושים ימים מאז האבחון, והצללים באותם הצורות בשעה זאת, קצרים וממורכזים.

הפסיעות שלו דופקות בקצב קבוע,תואמים במדויק את תקתוק השעון.

אוטיזם בתפקוד גבוה, ככה קראו לו.

הוא עובר ליד המאפייה, ריחות של רוגעלכים, כרגיל.

ממשיך ללכת, פסיעות קצובות, ונעצר.

הרכב האדום.

הוא מזיז את ראשו, פוסע צעד אחורה, חוזר, ובודק שנית.

הוא לא כאן, אין זכר לרכב האדום.

אין. זכר. לרכב. האדום.

זה לא יכול להיות, הרכב האדום חונה שם כל יום, כבר שנתיים. זאת הדרך שלו כל בוקר, תמיד כשהוא פונה ימינה בעיקול הוא רואה את הרכב האדום.

ועכשיו אין לו זכר.

הוא מנסה למצוא הסבר, מנסה להתעלם מהאזעקה שמצפצפת בעוצמה במוחו, מרתיעה על משהו נורא.

אין זכר לרכב האדום, אין זכר לרכב האדום.

והשמש, הטמפרטורה.
מדדי הטמפרטורה בהיסטוריה, אלפי עמודים של קריאה, רצים לו בראש. זו בדיוק אותה הטמפרטורה שהייתה פה בארץ ביום של ההתקפה על פרל הארבור.

הוא סוגר את הידיים ממש חזק, מביט בחניה שאין בה רכב אדום היום.

והרוח. היא מנסרת באוזניו כמו סימפוניה של נגרים, ואין להם קצב בכלל.

הוא מזיע.

והכללים, הוא שוכח את הכללים. שוכח איך נראה אדם שמח ואיך נראה אדם עצוב ומה אתה צריך לעשות אם קשה לך כי אין פה רכב אדום, ועכשיו שהוא שכח כל האנשים נראים כמו גוש אחד גדול, כמו בגן שנשברו האופניים...

הוא מחפש סדר, הוא מחפש... הוא מחפש את הרכב האדום שאין לו זכר...

האזעקה מצפצפת לו במוח, משהו נורא קורה.

הוא צורח.
 

RIVKA W

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איך בן אדם יכול להיות הכי קיים והכי לא?

יושבת על הכיסא, מחיכת. ממוללת קצהו של שכפול בהיסטוריה. קריקטורת הסכין בגב מחייכת אלי משם.
חנוק בכיתה. אני מתרוממת מהכיסא "בואו החוצה" מבקשת.
שירה ממשיכה לשבת על אותו כסא אפור עגול משענת, "אין לי כוח" מתרצת.
נחמד. ומה בדיוק אני אמורה לעשות עכשיו? להתישב חזרה? לנסות לשכנע?

נשארת לעמוד. "מירי סימון" צועקת מישהי מקצה הכיתה. אני מסובבת את הראש. אין לי מה להוסיף לשיחה. "אפשר מחברת תו"י?" אני מהנהנת.

"שמעון אצלינו היום." מעדכנת שירה. "ואאו שנים לא ראיתי אותו. בטח הוא ענק." טובי יודעת להתרגש. כנראה שהאחים שלי לא מרגשים. אני שוב מחיכת. מעבירה משקל מרגל לרגל, נשענת על השולחן. הוא תופס רגליים, בורח לי פתאום. אני מוצאת את עצמי מרוחה על הרצפה.
"מירי, הכל בסדר?" שירה מפנה מבט. אני קמה "כן..." אני מתחילה.

"אז הוא כבר בן שנה עוד רגע, אתן קולטות?" היא ממשיכה "כנראה נעשה לו סמאש" היא כל כולה שקועה באחיין. אני נשמטת משם, הולכת להדליק את המזגן.
מסתכלת עליהם מהצד.
החברות הטובות שלי.
 

הקה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אסתי כבר שבועיים לא ישנה מרוב התרגשות, בכל לילה וגם ביום היא שואלת שוב - "אז אני באמת אלמד בכיתה א'?" ואת הברק שבעיניה שום דבר שבעולם לא יוכל לכבות.
לכל החברות שלה מהגן ומהרחוב היא סיפרה כבר- אני אלמד בבית ספר! כמו שרי ורבקי ונחמי כולן כולן! היא צורחת מהתרגשות.
הסבתות והדודות זכו כבר לטלפונים אישיים ונרגשים שניסו להעביר הלאה את הריגוש הגדול- ללא הצלחה יתרה כי הלב הקטן של אסתי אינו מכיל את עצמת ההתרגשות, אז הטלפון הדומם?
אילו רק ראתה המנהלת היקרה של בית הספר השכונתי מה רצון טוב וכנה לעזור, גם כשנראה שהכל יכול לעשות לילדה אחת קטנה , אילו רק נחכה יום אחד בחופשה הגדולה בביתה של אסתי לאחר הבשורה המרגשת, היתה יוצאת לריקוד קטן עם אסתי, כי היא בטוב הלב השופע שלה היתה מצליחה להרקיד גם את רגליה המשותקות...
הרעיון מהספר עולם קטן, שם מתואר הקושי להכניס ילדות כאלה לבית ספר רגיל
 

מ. ברא"י

צילומימוש, הילד מדבר מהתמונה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
השקט מחריש את אוזניו עת פוסע בודד על המדרכה.
כשלפתע מתחילה הרוח לצלוף בפניו, מזמזמת באוזניו צרמוניה מפחידה.
הוא משקשק מעביר במוחו מחשבות אימה על מלחמות ועל שריקות של טילים
רק לא שוב. מהרהר. קול רעם עונה לו מהדהד. לפחות הייתי שם לב לברק ההזהרה...
איך נפלתי כך. תמים שכמותי. צולף בו הגשם על מצפונו.
הוא מתעטף במעיל אך הקור חודר לעצמותיו. מצטמרר.
איך ולאיפה ימשיך עכשיו?
כולו רטוב סחוט ויגע פונה לביתו החמים.
שם ימצא מעט מנוחה לנפשו, כך הוא יודע, מכיר ומוקיר.
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
אין לה כוח. אין לה. אפילו לא עוד טיפה אחת קטנה. עוד אבן חצץ זעירה על הגב. עוד שריר אחד למתוח. ליטרלי. פשוט. כמה יכול אדם אחד לרוץ?

יש שמש יפה הבוקר. רכה, מלטפת כזאת. גם את הקבצן של המעבר חצייה שמתפנק עכשיו מתחת לקרניים שלה. העולם בחוץ מואר. מסנוור. והקרניים שזורחות בקו ישר בדיוק אליה גורמות לה למצמץ חזק ולבלוע.

גם אנשים יש בתחנה הזאת. הם הולכים מהר או לאט. מדברים בטלפון. צוחקים מבדיחה. מכרסמים בהנאה קרואסון גדול של שוקולד. נראה לה שהם אוהבים את החיים. חלקם לפחות. כלומר הם בטח לא עייפים כל כך עד שהם יושבים בתחנה עם רגליים כואבות ולב יבש כמו מדבר יהודה בסוף אוגוסט.

הם לא מסתכלים עליה האנשים. הם עסוקים. גם היא לא הייתה מסתכלת עליה אם הייתה עוברת שם. היא גם לא הייתה מתיישבת ככה אף פעם. לבד. בלי לעשות כלום. בלי לרוץ בקרוסלה הזו שאנשים קוראים לה חיים.

אבל האוטובוס לא הגיע עדיין. מאחר. ובכל מקרה היום שלה כבר התמסמס בחום הרך של השמש הזאת. מותיר אחריו שלולית עכורה של תכנונים. אז היא רק יושבת שם. הגב הכואב שמוט על קיר התחנה. העיניים בוהות באוויר. הפה קמוץ קצת, מסתיר את העובדה שהיא עדיין נושכת את השפה הפנימית.

מתחשק לה להרפות. שריר אחרי שריר. לעצום עפעף ועוד עפעף. לשמוט את הראש על כתף של איזה מישהו. סתם מישהו שיהיה שם. היא לא חייבת להיות רכה במיוחד, הכתף. רק שתהיה יציבה מתחת לפנים שלה. תחזיק אותה לרגע אחד ארוך.

היא שואפת עמוק. אוויר מוזר כזה של שעת בוקר מאוחרת. מלא עשן אוטובוסים וצלול בו זמנית. ויש ואקום בינה לבין העולם. רק היא והקצה המשופשף של הספסל האפור.

משהו רטוב לה בעין פתאום. לח. שקוף. וכל כך שקט בוואקום הזה שלא אכפת לה להמשיך לבהות בעולם שבחוץ ולתת לו לזלוג. בכל מקרה נושבת ברחוב רוח. קלילה כזאת, מרפרפת.

היא שוקלת להישאר כאן כל היום. היא, השמש, והעולם שמעבר למודעות המקומטות על הזכוכית. לתת לקרניים ללטף לה את הפנים. לאפשר לרוח לייבש את הרטיבות שעל הלחיים. לזקנה עם השקית של הוויטמינים - לרפא לה את הלב. לאיש הכפוף שהולך לאט - לקחת ממנה כמה חבילות.

היא רוצה לא לעשות כלום. כלום ממש. שום דבר בכלל. רק לבהות קצת באנשים. לחשוב עליהם. על סיבות החיים המפותלות שהובילו אותם בדיוק היום לעמוד בקצה התחנה הזאת עם מבט עצוב בעיניים ולשתות קפה פושר בלגימות קולניות. היא רוצה גם להקשיב לציפורים. לציוצים שלהן. לעקוב אחרי מעופן המשוחרר בין חוטי החשמל המתוחים. לחפש יונים. כאלו שממוקמות בשלווה בין החלונות הכחולים-שקופים של הבניין שמולה.

גם הראש שלה נשען על התחנה עכשיו. היא לא רכה במיוחד, הזכוכית. אבל היא יציבה. ובזווית הזאת, הרפויה, אפשר לראות שמים תכולים. זוהרים באור רך. מלאכי כמעט. היא כמעט שכחה כמה הם יפים כשהם נקיים. היא רוצה להביט בהם עוד המון זמן. לבהות בכל הגוונים שמעליה עד שיהפכו מטושטשים. לעקוב עם העיניים אחרי בועות הצמר הספוגיות, הרכות, שמשייטות ברקיע ולתהות למה יש להם היום לעננים, צורה של עפיפונים.

אבל האוטובוס בדיוק מגיע. מלא עשן אפור ורעש והיא נזכרת ששכחה אתמול להטעין את הרב-קו.


מוקדש לאנשי הבוקר המאוחר. העייפים. שהשמש של הבוקר מעלה להם לפעמים דמעות בעיניים.
 

חנש

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
בס"ד
בניגוד לשקט הדומם השורר דרך קבע בבית הקברות הפעם הוא היה מלא באנשים, בית הלוויות היה מלא באותו היום, מלווים רבים עברו בזה אחר זה מלווים את יקירם לדרכו האחרונה.

את אריאלה פגשתי לאחר שנים שלא ראיתיה, יש מכרים שפוגשים דווקא ברגעים אלו.

אחרי דרישת השלום וההפתעה לראות אותה אחרי כל כך הרבה שנים, בנסיבות מצערות אלו, אחרי עדכונים קצרים של שמחות ודרישות שלום מבני משפחה רחוקים אני שומעת אותה בחצי אוזן, איך שהשתנית יש לך כאן שתי צלקות בלחי, קצת חום כזה, ממש לא הייתי מזהה אותך, ויש לך כאן בסנטר 2 פצעים, ממה זה נהיה לך?

האמת היא שבאותם רגעים הייתי עסוקה יותר בצער על הנפטר, בפרידה, ובכל אלו שהגיעו, מסביב נבטו אלי מצבות אבן לבנות ואנשים שלא הסתירו את דמעותיהם חלפו בסביבתנו, כך שלא ממש שמתי לב למה שאריאלה אמרה.

אבל מאוחר יותר כשכבר חזרתי לביתי פתאום נזכרתי בדבריה, מה היא אמרה לי? ולמה? היא פשוט אמרה לי שהשתניתי במילים אחרות, לא בהכרח בפן החיובי של המושג.

התחלתי להרגיש רע, באמת ככה אני נראית, אף אחד עוד לא אמר זאת ככה במפורש, אולי זהו הפער של השנים שלא נפגשנו? אבל ההרגשה הלא נעימה המשיכה ללוות אותי.

מאוחר יותר הלכנו "לנחם" ישבנו בבית חמים, הגיעו נשים וכל אחת בדרכה ישבה והשתתפה בצער, והנה הפתעה, הגיעה שכנה שהכרנו מלפני הרבה מאוד שנים, יהודית ובנותיה, כמובן שהתרגשנו מכך שהן זכרו אותנו ברגעים לא פשוטים ומשמעותיים אלו, באו והשתתפו.

לפני שיהודית הלכה היא יצאה ממעגל הנשים המנחמות וניגשה לשוחח איתי באופן אישי, את לא היית צאצאית, היא אומרת, אבל יש לך הארת פנים בדיוק כמו של המנוח, כך אומרת יהודית, איך את יודעת? התפלאתי, את כולך אור, ככה היא אמרה.

ראיתי את מעגל הנשים יושבות ומנחמות, הרגשתי מן נחמה במילותיה.

יצאתי לעבר הרכב ובדרכי התבוננתי בשני הסיטואציות השונות אותן חוויתי ומחשבה חדשה לוותה אותי:

אלו הולכים לדרכם ואלו הולכים לדרכם ובדרכם משאירים המה את סימני הדרך.
 

ציורי לשון

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
בעיקרון אני לא רגילה כ"כ לכתוב בסגנון של הקטע להלן, ובכלל, לא ממש בטוחה שהוא מתאים לגמרי לדרישת האתגר, ובכל זאת--- מנסה.

ניצוצות האור העמומים שהתיזה מנורת הלילה ברחבי החדר המחומם בחימום הרדיאטור המסורתי שלהם, היווה מראה פסטורלי למדי לתמונה הלא ממש כזו.

שיפיל'ה נאנקה מכאב, ולא היה ברור ממה. ברוך הסתובב כמו בכל לילה, כאחוז תזזית, בין המיטות שלהם – יש טוענים שזה נראה כמו מחלת ירח, היא טוענת שזה דווקא נראה יותר כמו פינוק מולד. ושרי לא גמרה לייבב, והיא לא מצאה סיבה אחת שיכולה היתה לגרום לזה לקרות.

ביד אחת היא אחזה את שרי, מנענעת אותה יותר מדי בלי לשים לב. ביד השניה היא טפחה על גבה של שיפיל'ה בתנועה שאמורה היתה להוות מרגוע לקטנה הסובלת, אבל משום מה כל טפיחה שלה שחררה אנקת כאב נוספת מעם הילדה. את היד השלישית היא לא מצאה משום מה, ושמואל עדיין לא חזר מהכולל, כך שלא היה מי שיבוא ויעצור את ברוך מלהלך סערורי ולהחזיר אותו אחר כבוד למיטתו שבחדר הילדים.

היא ניסתה להישאר רגועה, להיות האמא הסבלנית, כמו שהיא תמיד שואפת.

אבל לא ברור אם התנועות האגרסיביות במקצת בהם היא טיפלה בילדים הם אלה שהשפיעו על מצב רוחה שהפך לקצר רוח בכל טפיחה נוספת על גבה של שרי, או שלהיפך, ומצב רוחה הוא זה שהשפיע על התנהגותה. כך או כך, כשהרדיאטור החל לחמם את החדר יותר מדי, ונתזי האור ממנורות הלילה נראו יותר כמו ניצוצות אש בשדה קרב, היא נחתה על המיטה שלה, בנחיתה כזו דרמטית שלקח כמה וכמה שניות למיטה הלא-חדישה שלה להתנדנד מעלה ומטה עד שהיא חזרה לתפקידה המקורי כמיטה, מאפשרת לאורחת שלה לעצום עיניים בחוסר אונים ותיסכול עמוק, ולקרוס, ככה פשוט, אל עבר החלומות.

היא לא באמת נרדמה. כי למזלה אנקותיה של שיפיל'ה ושאגותיה של שרי לא איפשרו לה לעצום אף לא חצי עין, והיא קמה כשמטפחתה מסובבת וראשה כואב, אל עבר הילדות שלה, שדורשות במלוא עוזן את ביצועה של תפקיד האם כאן בבית. תפקיד שמשום מה מתחשק לה ברגע זה להטיל אותו על כל אדם אחר מלבדה. עודה מעם החלומות שלא הספיקו לאפוף אותה, היא מצליחה להרהר במהות תפקידה של האם – ועד היכן מסוגל כח הסבל שלה להגיע, אם בכלל אמור להיות לו סוף. זאת אומרת סוף בוודאי יש, מזמן. השאלה אם אמור להיות כזה, ואם לא, אז איך היא יכולה להיות אם? כזו מוגבלת, עם כח סבל 70 ולא 100.

ברגעים האלה, על סף קריסה, או שמא הרבה אחרי הרגע ההוא של הקריסה הדרמטית, המוחשית לגמרי, כשחלומותיה היפים עפים לה בראש והבית גם כן נראה כמו שדה מעופפים כרוני, היא משתדלת לתרגל את זה כבר כמה שנים לפחות – לחשוב על המטרה. ובשביל מה היא כאן ובשביל מי, וכמה היא יפה, האמהות. ואיזו זכות בה - להביא ילדים, ולגדל אותם, וכמה זה כיף ונותן כח ומשמח ומדהים. היא לא מרגישה אף אחד מהרגשות הללו, לא עכשיו, ולא באף רגע מהרגעים האומללים הללו; כשריח חביתה שרופה מתקשקשת לה במטבח והמים באמבטיה צפים שם עד גדותיהם, והיא חוזרת מהעבודה כשהיא שחוקה אל בית ש...ובכן, עדיף לא לחשוב שהוא אמור להיראות בית. ברגעים הללו היא לא מרגישה כלום. אבל היא נזכרת, נזכרת לפחות בתחושות האמיתיות הללו שמורגשות אצלה לעיתים תכופות-יפות כל כך. היא נזכרת, וחושבת על המהות שלה ועל התפקיד ועל הזכות, לא תמיד זה נותן לה כח וממריץ אותה באנרגיות חדשות והיא הופכת באחת לאמא הזו, הסבלנית והחייכנית מהסיפורים. אבל זה לפחות מרים אותו מתוך שכבות התיסכול והעייפות, מאפשר לה לשרוד.

שמואל נכנס הביתה, מוצא אותה מחזיקה בשתי ידיים שני ילדים שמתחרים על טון יבבותיהם - מי יעיר קודם את השכנים - כשאותה עצמה היא לא ממש מצליחה להחזיק.

היא רואה אותו, משחררת אנחת הקלה, מניחה את שתי הקטנות בלי מילים בזרועותיו. הוא לוקח אותן בנפש חפצה, מחבק, מלטף, מרגיע. תוך דקה וחצי שתיהן במיטות, נמות שנת ישרים.

והיא מביטה במחזה הזה כשעיניה כלות וליבה מחשב להימחץ. רגע לפני שהיא מזכירה לעצמה רגעים אחרים, של אמא ושל אור ושל יופי. והרגע הזה, פתאום, גם כן משתלב במארג היופי הזה שהיא כל כך משתדלת לזכור אותו. כי הרי כמה שעות קודם לכן, היא היא היתה בבית הזה, והיא היתה האמא, כשכוחה עוד עמד לימינה, שחייכה ונתנה וחיבקה והיתה ממש האמא הזו, מהסיפורים. ואולי בעצם, היא מצליחה לחשוב; מסדרת את מטפחתה סוף סוף וניגשת לשטוף את הכלים בכיור העמוס, זרם מים נעים מפכפך על הכלים, על ידיה, שוטף את ליבה - אם היא לא היתה לפעמים אמא כזו, עייפה ותשושה ומתוסלכת, היא גם אף פעם לא היתה מצליחה להיות אמא כזו, טובה ורגועה ואוהבת. ובדיוק לפעמים בשביל זה - היא מרשה לעצמה לחשוב בשקט - יש לילדים האלה גם אבא, כשכח הסבל של אמא עובר את סף ה-70, הוא בא ופותח אותו ב-10, לא פלא שהן נרדמו תוך דקה וחצי.

היא חוזרת לחדר השינה, קורסת על המיטה. ובחמש לפנות בוקר היא מתעוררת בבעטה, נזכרת שדילגה על ההרגל היומי ולא נשקה לשתי הקטנות, שבחנו היטב את סף הסבל שלה היום, נשיקת לילה טוב וחיבוק של אמא. היא רצה אליהן, נושקת למצחן. חיוך מלאכי נפרש על פניהן, חיוך של ילדות של אמא, כן, עם כח סבל 70.

היא חוזרת אל החדר, קולות נשימותיו המונוטוניות-רגועות של הקטנצ'יק שלהם מהווה לה מין שיר ערש מרגיע, חימום הרדיאטור הפך לנעים ממש וכמו אופף את החדר בשמיכה כזו פרוותית, מחממת - מלטף את האימהות שבה, מעריך את העייפות שלה. ואין כמוהו כדי להודות באימהותה הרב-גונית, ההכי יפה - שרואה אותה גם כשהחדר מוצף חימום נעים ועוטף, וגם...כן, גם כשפתאום הוא הופך למחמם מדי, לרותח ומחניק ומתסכל.

כי אמא, בסופו של דבר, תמיד נשארת אמא.
 
נערך לאחרונה ב:

shevi123

מהמשתמשים המובילים!
מנהל קבוצה
כתיבה ספרותית
בס"ד

עוד יום שאני קמה אליו באפס ציפיות. העלים הכמושים חלקית מהנהנים לי מבעד לחלון. מגלים לי עוד כמה שנכנעו לחום הלוהט.
שולחת באדישות יד לשלט המזגן. לא מביטה על המעלות המרצדות פה. מה כבר תשנה מעלה אחת או פחות.
בגיהינום תמיד חם, אני נזכרת במשפט נצחי. עיניים רכות, תכולות, צפות מולי. תובעות נוכחות. דורשות מענה.

לא! אני צורחת וקולי לא נשמע. לא! תפסיקו. אני כבר לא יכולה. גלים סוערים משתוללים בתוכי. מאיימים לפרק אותי לפיסות קטנות.
לוגמת עוד חצי כוס מים. תמיד חצי. ככה זה בטוח לא נשפך. גם לא כשהשדון מפריע.
עושה עוד סיבוב בבית. מרימה פליימוביל ודובונים. אוספת יצירות פאר ותולה אותן על המקרר. פותחת אותו. שולפת ירקות. מפשירה שניצלים קפואים. נשארת קפואה.

פעם, לפני מיליון שנה, כשהחיים היו רגילים. כל הכנת צהריים הייתה חוויה. משחק צבעים מתובל ועסיסי. וברקע תמיד הייתה מוזיקה טובה שהוסיפה את טעמה.
זו הייתה הרפיה של ממש עבורי.
המחמאות והסירים שהתחסלו היו רק הבונוס.

אני מביטה כמו מהצד, באשה העייפה שרוכנת מעל הסיר. בוזקת באדישות מלח, ועוד קצת פלפל. ומחכה רק לסיים ולחזור לאזור הבטוח שלה. לשכוח מכולם.
פעם, הייתי מרחמת עליה. מרטיבה תפילות. מתחננת לישועות. פעם המקום הזה, בשמאלו של החזה, היה נמעך וכואב. הופך עולמות כדי שיהיה טוב.

רשרוש נשמע מדלת הכניסה. מנער אותי.
אני מקטינה מהר את הלהבה ומספיקה לחמוק לחדר, להחשיך אותו ולהתכרבל עמוק בשמיכה. כשאוריאל נכנס, אני כבר במוד שינה רציני. שומעת את הפסיעות שלו, שקטות ונואשות. יהודית, הוא לוחש. את ערה, נכון?

אני כמעט מתפתה להשיב. כופה עלי שתיקה. נלחמת בעפעפיים שלא יסגירו אותי. אני לא פה, אוריאל. צועק לו ליבי. אני לא פה! תפנים את זה! אין לי חיים. אין לי וגם לא יהיו.
הוא ממתין, לא מוותר. עקשן שכמותו. די, מה כבר בקשתי? רק קצת שקט ושישכחו ממני. היו חיים יפים. היו ואינם. תשלימו עם זה כבר אנשים. נכון שזה לא נעים אבל מה לעשות. החיים הם לא פיקניק וגם לא קצפת. תתבגרו קצת. מה כבר בקשתי.

בסוף, הוא כנראה התייאש. השאיר אותי לחסדי חלומות מעוכים. חונקים. שוב ים, ועיניים, ושדון שמקפץ ביניהם. מוחק עוד כמה תאים פעילים חלקית. תבוא! אני צורחת. תבוא כבר, אוריאל! תציל אותי! אתה התחייבת לגונן עלי, לזון אותי, למלא את כל צרכיי! איפה אתה כשצריך אותך?
הים הופך לסוער יותר. נביחות נשמעות מרחוק וסירנות מיללות. איפה אני? איפה? אלוקים. מה קורה איתי?

עוצמת עיניים בכוח. הפחד נושף בעורפי. קומי כבר, טיפשה. את באמת רוצה למות?

אני לא רוצה כלום. רוצה רק שקט. ושיעזבו אותי בשקט. שיתנו לי להתאבל על החיים הצעירים והיפים שלי. אף אחד לא מבין באמת את הכאב החודר הזה. אף אחד לא מרגיש מה זה להיות כבול בכלא נצח אכזרי מאין כמותו. ורק לשמוע כמה כדאי שהוא יגייס כוחות ותעצומות נפש לצאת מזה, לפתח חיים חדשים. למרות ובגלל.

מה שאתם לא מבינים, אני נושפת ומצטמררת מקור, מה שאתם לא מבינים, זה שלא כדאי לכם שאשוב. כי אני לא אהיה אותה יהודית כמו שהכרתם. אתם מחכים ליום הזה שאחזור לתפקד, לעבוד. ואין לכם מושג כמה עצוב הוא יהיה. איזו אישה זרה תגלו במקום זאת שאהבתם.

מתיישבת על החול הבוצי. אני, האישה הכי אסטטית בעולם. לשעבר, כן. ברור.
הרוח נושבת חזק יותר מאיימת להעיף את המטפחת שלראשי. אני מחזיקה בה. מגינה על אוזניים חשופות ואדומות וטומנת ראשי בין ברכיי.

מה אתה רוצה ממני, אבא, מה. אני בסך הכול רוצה להגן על הקרובים לי, על בעלי וילדיי. לא יכולה לראות אותם סובלים. לא יכולה להרגיש את תהומות העצב והגעגועים. לא. כבר לא. מצטערת, אבא, זה גדול עלי. אני מנסה לשמור על עצמי ועליהם בדרכים נואשות. ואף אחד לא מאמין לי שזה מה שאני יכולה. אף אחד לא. אפילו לא אוריאל. אני מרגישה את זה. בטוחה בזה. ולא משנה כמה הוא יאמר ויתמוך וינאם ויבטיח. הוא עושה את זה כי הוא בעל טוב. אבל אני מרגישה חזק את התחינה שמהבהבת בעיניו. תחזרי, יהודית. תתגברי. אל תעשי שטויות. מספיק זמן שקעת והתאבלת. קומי, אנחנו צריכים אותך.

המילים האלו מציתות אותי. כמו תמיד. צריכים אותי, אה? ומה איתי? אין לי חיים משלי? אין לי רגשות וחלומות ותקוות ושאיפות נצח? למה אף אחד לא חושב עלי, למה? בצורה נקייה. אוהבת. בלי אינטרסים. למה. הכול שורף לי. בוער בי.

אני קמה. רטובה. מלוכלכת. למה. ריבונו. למה. אבנים קטנות נאספות בין כפות ידי. פוצעות אותן בלי שאני שמה לב.
למה. משחררת אבן וזורקת בעוצמה לים. למה. ועוד אחת. התנופה משתפרת מזריקה לזריקה. נותנת לי כוחות לא מוכרים. אני מתרחקת קצת, כדי לאסוף עוד אבנים. ומסתערת מחדש על מטרה. יעדים. בוחנת מרחק וגובה. משפרת ביצועים. לא חושבת על כלום.

הגלים שוצפים מולי. נלהבים ממתת ידי. סופסוף מישהו שמעריך. באמת. זורקת עוד אבן, ועוד אחת.
וכשהיד שלי ריקה. אני מרגישה חולשה מוזרה שפושטת בי מהרגליים. קורסת לחול הבוצי. מעבירה אצבע משתאה תחת ריס, ממשיכה ללחי ונעצרת בסנטר. הכול מטשטש לי כשאני בוהה בה, רטובה. זה לא יכול להיות. זה לא. אין מים באדמה צחיחה ומיואשת.

כנראה שכן, לוחש לי קולו של אוריאל, אמרתי לך שאת רק צריכה להאמין. בוהה בה ובדמותו הלא נראית. פותחת חרך לעוד כמה שהצטופפו. מעניקה להן חיים. מרגישה איך הן מחזירות לי אהבה. מטפטפות טל תחיה. מבטיחות לי התחלה.
 

הזדמנות

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
לאמא

שחכתי לבקש ממך שתחתמי לי אל המבחן.

יעלי.

שכחה, לא שכחה, אולי פשוט היא לא רצתה שאראה את השגיאות בפתירת חלק גדול מהתרגילים ולכן היא השאירה לי את הפתק והמבחן בחשבון אחרי שהלכתי לישון. הציון היה לא משהו.

אנחנו מחנכים את הילדים להמנע מטעויות כמעט מאז שהם נולדים. זה מתחיל מזה שאנחנו אומרים להם "לא" בשלב מוקדם ובמשפט מורכב יותר כשהם גדלים עוד קצת. ולמרות זאת הם טועים.
אם יעלי היתה מקדישה קצת זמן ולומדת יותר היא לא היתה צריכה לכתוב לי פתק ולהתגנב למטבח בלילה כמו עכבר שיוצא מהחור כדי להניח אותו.

חתמתי והשארתי את המבחן על השולחן על יד הסנדוויץ' של יעלי ויצאתי מהבית.

ושוב לא הקשבתי לווייז. חשבתי שאני יותר חכמה ממנו. טור מכוניות ארוך השתרך. ניידות משטרה, כבאיות ואמבולנסים מיהרו לאיזור החסום- זה שהווייז ניסה לחסוך אותו ממני. כנראה קרה משהו רציני.

ובאמת קרה. מה גרם לקריסת הגשר? רשלנות? טעות אנוש יקרה מדי?
 

הודיה לוי.

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
"אני לא חוזר לכאן יותר", היא ירד את גרמי המדרגות, מרגיש איך המבטים מנקבים את גבו.
"אתה עוד תצטער על ההתנהגות הזו", רדף אחריו קולו של אביו. "מבטיח לך".

"עוד נראה", הוא חייך בלעג, מחיש את צעדיו לכיוון הרחוב. כל-כך מרדנית הייתה הבעתו, חצופה. ראשו מורם, גבו זקוף. מבחוץ איש גיבור, מבפנים עדיין ילד.

כשהגיע אל רחוב יפו, הרחק מעיניהם של מכריו, הוא התיר לעצמו להנמיך כתפיים, להרכין ראש. זהו. נגמרה ההצגה. אפשר לקלף מסכות. העשן שגלש מפיו טשטש את ראייתו, הזכיר לו את מכונת העשן שעומדת סמוך לבמה, מסווה את הקהל.

הוא המשיך ללכת אל היעד הערטילאי, מתיר לרוח הירושלמית לצלוף בפניו. צעדיו נעשו איטים, עלובים משהו. השלוליות שעיטרו את הרחוב שיקפו לו את בבואתו. הדמות שכל-כך רצה לברוח ממנה. נעים מאד, מאיר כהן. בחור ישיבה לשעבר.
שחקן בהווה.

אין לו באמת לאן ללכת.

* * *

מאיר לא חזר הביתה. לא באותו היום. גם לא אחרי חודש. הוא הסתובב ברחובות, מחפש את עצמו בינות הומלסים וספסלים לחים.

העולם בחוץ היה קר ואכזר. רק החזקים הצליחו לשרוד בו. מאיר היה חלש. אבל הוא נאבק. בכל הכח שלא היה לו.
הוא יהיה חזק, ינסה ישרוד. רק לא לחזור למקום ההוא שהיה בשבילו פעם בית.
הוא ימשיך לעמוד על הבמה, לעטות על פניו את ארשת הפנים המרדנית והשמחה. הוא חייב. למענו. בשביל שאריות כבוד אחרונות שעוד נותרו לו.
 
נערך לאחרונה ב:

ifatrosh

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
שש וחצי בבוקר, מחלקת יולדות מתחילה להתעורר.

אני פוקחת עיניים, מביטה אל תכלת השמים שבין העננים, גרגרי אבק מפזזים ומרקדים על קרן שמש, נושמת מלוא ריאות, ממלמלת בחיוך, "מודה אני לפניך מלך חי וקיים".

אחות בלבן נכנסת, מחייכת אלי, "תמדדי חום".

המדחום מתחת ללשוני, ורצועת מד לחץ הדם על זרועי, ואני עדיין מחייכת באושר.

"תסגרי את הפה", האחות מסבירה בדאגה, "כדי שהמדידה תהיה מדויקת", אני מוחקת את החיוך בקושי.

אחרי רגע המדחום מצפצף, "יופי, החום ירד, הטיפול עוזר ברוך ה'".

היא מחברת למחט שבגב ידי את צינורית האינפוזיה ומנת האנטיביוטיקה מתחילה להיכנס אל זרם הדם.

"אולי מחר כבר תוכלי להשתחרר", היא מעודדת אותי, "ותמשיכי בבית את הטיפול בעזרת כדורים".

אני מהנהנת.

רעש גלגלי העריסות מתנגן בקצב לפי החריצים שברצפה, פעיית היילודים הרעבים משתלבת בהתאמה, אני מאושרת וממתינה בדריכות לראות את הבן שהפך אותי לאם אחרי שנות צפייה ארוכות. אם היא תמדוד עכשיו את לחץ הדם שלי, אני מהרהרת, הוא יהיה גבוה מרוב התרגשות.

"גברת לוי?" בת שירות נמוכה בודקת התאמה של מספרי הזהות אצל התינוק ואצלי, היא מחייכת.

"זה בסדר, תביאי אותו, הוא שלי, אני מזהה את הקרחת המתוקה שלו", אני אומרת בקוצר רוח.

"צודקת", היא מגישה לי את התינוק לשעת האכלה נפלאה, אני והוא, ועמוד האינפוזיה.

**************************

אני מתעוררת, מביטה אל העננים האפורים, אבק צפוף על קרן שמש, אני מפחדת לנשום שלא אתחיל להתעטש, "למה מעירים אותנו כל כך מוקדם?" אני שואלת בקול, ואין מי שייענה לי.

אחות בלבן נכנסת, פניה חמורות סבר, "תמדדי חום".

אני שמה את המדחום מתחת ללשון בצייתנות, היא מהדקת את רצועת לחץ הדם בתנועות חדות.

אני רוצה לומר לה שזה לוחץ מידי, "תסגרי את הפה", היא משתיקה אותי, "שהמדידה תהיה מדוייקת", מסבירה את עצמה, אני שותקת ודמעות ממלאות את עיני.

אחרי רגע הצפצוף המטריד של המדחום נשמע, לא מעניין אותי מה התוצאה, היא לוקחת ממני את המדחום ומנידה בראשה כאילו אני אשמה שהחום גבוה. כנראה, עוד יום אתפוס מיטה במחלקה.

היא מחברת את צינורית האינפוזיה למחט שבזרועי ומזרימה את האנטיביוטיקה לווריד. עכשיו אני תקועה, לפחות שעה.

"אולי מחר ירד החום ותשתחררי, תוכלי להמשיך את הטיפול האנטיביוטי בעזרת כדורים", היא אומרת בקול חמוץ, כאילו שהאישפוז שלי על חשבונה.

אני מניחה את ראשי לאחור, עוצמת עיניים, מנסה לנוח. אבל גם מנוחה אין, רעש גלגלי העריסות חורק על כל חריץ ברצפה ותינוקות צורחים מרעב, אני נאנחת. 'למה לא אמרתי להם שיאכילו אותו בתינוקייה, למה?', הרהרתי בכעס עייף על עצמי, אם היא תמדוד עכשיו את לחץ הדם הוא יהיה גבוה מעצבים.

"גברת כהן?" בחורה נמוכה נכנסת, בודקת שהתינוק הצרחן והאדום הוא אכן שלי. אני תוהה איך היא תצליח להוציא אותו מהעריסה שכמעט בגובה שלה.

"אפשר להחזיר אותו לחדר התינוקות?" אני שואלת בקול צרוד.

"לא, אין צוות כולן מסתובבות בחדרים", היא עונה וקמטי זעף נראים על מצחה. לתמהוני, היא מצליחה להוציא אותו מהעריסה ומגישה לי אותו.

היא הולכת בלי להגיד שלום, ואני נשארת תקועה, עם יד קשורה לאינפוזיה וצרחן קטן ביד.
 

הנף מקלדת

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
"איפה היית, איפה?" יש צרחות שלא צריכות ווליום הם מצטרחות מאליהן. "תענה לי כבר! איפה הלכת עוד פעם? בטח עוד פעם ברחת לחברים לחילו המקסיקני לראות מונדיאל. אתה רשע! אתה רע! אל תענה לי בכלל!"
אני רוצה לסתום אוזניים להמשיך במסלול שתכננתי מהתחלה. פתיחה חרישית של הדלת, המלטות מהירה אל המקלחת והתגנבות זריזה למיטה. אני מכור לשקט הזה שמקנה בטחון מזויף.
במקום החושך המיטיב הפציעה עלי מנורת המטבח. ותחת השקט המיוחל, נשמעו שידורי הלילה של קול חי, ואישה שמקשיבה, לא מקשיבה להם, מחכה, לא מחכה שיחזור בעלה מאי שם.

כל גופה אומר ניכור, פניה מביעות שנאה ועיניה בוכות תסכול.

"מה את ערה?!" אני נושך שפה מסנן משפטים בעלי תוכן לו טוב, מתאמץ לשבור את מעגל האיבה שמזין את עצמו, היא לא תהרוס לי את הערב. לא אחרי שברזיל ניצחו. פוסע צעד לקראתה.
"אל תתקרב אלי!" יש ממך ריח של בירה. בטח גם שילמת עליהם, מתי שילמת עלי מתי?"


היא שוב בוכה. ולא בגלל שציפת ממני למשהו אחר. לא בגלל שסיפרתי לה על שיעור באור החיים, ותכלס הלכתי לחילו.
היא בוכה כי היא לבד.
לבד בהתמודדות מולי בהתמודדות מול עצמה. קרועה בין הפחד שיקרה לי משהו לבין הרצון שהמשהו הזה יתגשם.

אבל אני כרגע מלקק את העלבונות שלי, מרגיש צודק ולא חכם. אבל ברזיל ניצחה ומגיע לי לנצח גם אני.

"תשמעי רגע!" אני מנסה מול מבט מוזט ועין דומעת.

"גם קבוצה מנצחת צריכה ביום שאחרי לחשוב על המשחק הבא. גם קבוצה מפסידה צריכה לחשוב אותו דבר.

כרגע שנינו הפסדנו, אני אותך ואת את האמון.
אבל במשחק הבא בעבודה קבוצתית שנינו יכולים לקחת את הגביע."

השקט שלה הנמיך ווליום. ניתן לשמוע את הנשימות מסתדרות לאיטן.

מחר ננצח.
 
נערך לאחרונה ב:

7שבע7

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
רבות מחשבות בלב נותנת האתגר, אבל רק שלוש מהן יכולות לזכות להגיע לגמר.

אז אחרי הרבה מחשבות והרבה לבטים, קבלו את שלושת הסיפורים החושבים והחשובים ביותר (ותאמינו לי שלמחשבות היה קשה לבחור את זכות הבכורה...):

במקום השלישי, עם סיפור התחנה המשקף נהדר את מחשבות הגיבורה: @משולש ברמודה.

במקום השני והנוגע כל־כך ללב - סיפורה של @shevi123. הצלחת להמחיש נהדר את מחשבותיה של הגיבורה דרך הסביבה שלה ודרך (חוסר) המעשים שלה. נאחל לה שהמחשבות בסיפור הבא שלה ישקפו סביבה משמחת יותר...

ובמקום הראשון ורב החשיבות והמחשבה - סיפורה של @ifatrosh.
המחשת לנו איך אותה סביבה ואותה מציאות יכולה להשתקף אחרת אצל שתי דמויות שונות. מה שאומר לנו שסביבה אינה יוצרת מציאות, אלא מחשבות יוצרות אותה...
ברכות!
ובהצלחה באתגר הבא!
מחכים...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה