דרוש מידע אשכנזים - איך אתם נוהגים במוזיקה אחרי ל"ג בעומר

מצב
הנושא נעול.
אגב, לפי קבלה אסור במשך כל ימי הספירה.
מקור?
אאלט ע"פ קבלה אסור להסתפר בספירה (ואינו מטעם אבלות)
מנהג הגר"א וערוך השולחן:
לא שומעים מר"ח אייר עד שלושת ימי ההגבלה.
אם צריך אני יכולה לבקש מאבא שלי את המקור המדוייק.
מקור?
אנחנו נוהגים ע"פ הגר"א ולא שמעתי על דבר כזה
 

גונן

משתמש מקצוען
אני צריך לציין שלפי מה שראיתי גם להמחמירים שלא לשמוע שירים אחרי ל"ג בעומר, יש אופנים שמקילים בזה.
 

פטפט

משתמש צעיר
בדברי השער הציון נאמר ריקודים ומחולות ונתדיינו בזה כבר לרוב האם מוזיקה נחשב לריקודים ומחולות או לא.
ישנו מנהג ארץ ישראל ( שלא תמיד הולך בד בבד עם המשנ"ב) והמנהג הוא לא לשמוע שירים עד ר"ח סיון כ"כ חתונות מותרות מר"ח גם כן לפי מנהג ארץ ישראל .
וכן הורה בזמנו מרן הגר"י אדלשטיין זצוק"ל
 

בור-ועם-הארץ

משתמש צעיר
עריכה תורנית
שיטה ג' כל הספירה חוץ משבתות ראשי חודשים ולג בעומר ויתכן גם ג' ימי הגבלה (הובא בבה"ל)
בביאור הלכה (שציטטת לשונו בהמשך) מפורש לא ככה, הכוונה היא רק שמתו בכל הימים הללו, שזה יוצא ל"ג יום, ולכך בוחרים לג יום במשך הספירה להתאבל בהם, דהיינו מג' באייר עד ג' בסיון
דהיינו לנכות ממ"ט יום של העומר ט"ז ימים הראשונים דהיינו מיום שני של פסח עד יום שני של ר"ח אייר יש ט"ז ימים שאותן ימים מקילין בהן ונשארו ל"ג שלימין עד עצרת ומתאבלין בהן
ולמעשה המשנ"ב מביא בס"ג שם שהמנהג כהמגן אברהם מא' דר"ח אייר עד ראשון דג' ימי הגבלה
 

Sara Rivka

משתמש מקצוען
אנחנו ליטאים לא שומעים, גם לא ווקאלי.
גם בשאר ימות השנה אבא שלי אומר לא לשמוע...
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
זה לא ממש אותו דין, יש הנוהגים להקל בתספורת ולהחמיר במוזיקה, ויש הנוהגים להיפך.
מי שמיקל במוזיקה ולא מיקל בתספורת זה בגלל קבלה לא בגלל אבלות

יש ליטאים ששומעים מלג אבל בלי לרקוד, ככה הבנתי ממישהי, אולי אני טועה
יש שיטה כזו שאומרת שהיות והמשנ"ב מסתפק לגבי ריקודים של רשות, וזה ספק במנהג של דיני אבלות
אז להחמיר בהקלטה של כלי זמר זה כבר חומרה רחוקה.
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
ביררתי ולא שמעתי על רב אשכנזי שמתיר לשמוע שירים אחרי ל"ג בעומר.

אם כן לא מובן איך אשכנזים מקילים אחרי לג בעומר????
ביררתי בסימן תצ"ג והרמ"א (בסעיף א') והמשנ"ב (בסעיף ג') שניהם מתירים להתחתן ולהסתפר מל"ג ואילך, למעט מי שבקהילתו נוהגים אחרת.
מקור?
אנחנו נוהגים ע"פ הגר"א ולא שמעתי על דבר כזה
משנ"ב תצ"ג ס"ק טו: "וכתב החיי אדם שכן המנהג גם כן בקהילת קודש וילנא שנוהגים איסור מיום א' דראש חודש אייר עד ג' סיון בבוקר, מלבד בל"ג בעומר נוהגין בו היתר". (ואם זה בוילנא מסתמא הגר"א נהג כך, זה סברא שלי)
 

הורה מאושר

משתמש צעיר
גם אני מהחסידים ולא שומעים כלל כל ימי הספירה
גם לא ווקאלי
אגב: מפריע לי מאד הגננות שעושות דין לעצמם ומשמיעות מוזיקה לילדות
 

ליאורה ז.

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
אגב: מפריע לי מאד הגננות שעושות דין לעצמם ומשמיעות מוזיקה לילדות
צודק/ת..
(אני יודעת שבמעונות מחייבים את המטפלות לשים מוזיקה לילדים:unsure:
באמת, לא יקרה שומדבר אם לא ישמעו מוזיקה תקופה..אפשר לשיר להם)
 

הורה מאושר

משתמש צעיר
אני לא מדבר על מעונות מדבר על גנים תת חובה וחובה שמלמדים אתום שאסור לשמוע מוזיקה בספירת העומר ומשמיעים להם
מנגנת וכו' <<
כל גננת מחליטה לעצמה ממתי מותר כבר להשמיע
 

הורה מאושר

משתמש צעיר
עם ההלכה כל א' יסתדר ראו לעיל
אבל עם הנהגות אין איך להסתדר, כי אם כך אני נוהג אני גם מרגיל את ילדי ככה
ולא רוצה שירגילו אותם אחרת
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

באבוד רשעים בינה • אתגר 112

לוח מודעות

למעלה