דרוש מידע אשכנזים - איך אתם נוהגים במוזיקה אחרי ל"ג בעומר

מצב
הנושא נעול.

e b p

משתמש מקצוען
היום משהי חסידית אומרת לי ולעוד אחת דתיה אשכנזים לא שומעים מוזיקה עד שבועות.
פתחתי עלייה זוג עיניים והדתיה הסתובבה לכיווני בהלם.
אז אמרתי לה אני אשכנזייה ללא עוררין ושומעת מוזיקה מל''ג בעומר אולי החסידים לא שומעים- עשתה לי פרצוץ של שייגץ'.
 

יאנקאלע

משתמש מקצוען
צריכים 33 ימי אבלות
שיטה א' עד אחרי ל"ג בעומר (שו"ע - ספרדים)
שיטה ב' מר"ח אייר עד שבועות לא כולל לג בעומר (רמ"א)
שיטה ג' כל הספירה חוץ משבתות ראשי חודשים ולג בעומר ויתכן גם ג' ימי הגבלה (הובא בבה"ל)
אם כן לא מובן איך אשכנזים מקילים אחרי לג בעומר????
כמובן מי שמקל אז חייב להחמיר גם בחול המועד לא לשמוע
כמו שאמורים לעשות הספרדים איני יודע מה הם נוהגים בפועל
 

פ.נ

משתמש מקצוען
מצד אמא שלי שומעים כל ספירת העומר
לא שומעים רק ב3 שבועות
אבל אצלינו בבית לא שומעים עד שבועות(לא כולל ל"ג)
 

מירי עוס

משתמש מקצוען
הנוהגים לאסור לשמוע אחרי לג בעומר זה לא מדין הספירה,
אלא כמש"כ בט"ז ס' תצג סק"ב שנהגו שלא לישא אשה מחמת גזירות ד' תתנ"ו שהיו באשכנז.
 

זר פרחים

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מלכתחילה אי שמיעת מוזיקה בספירת העומר אינה חלק מחבילת האבלות המקורית.
האיסור הוא ריקודים ומחולות.
להחמיר את כל ספירת העומר זו חומרה באבלות, שכידוע אין צורך להחמיר כל כך בדיני אבילות.

בכל מקרה - לפי הגר"מ פיינשטיין זצוק"ל, אין שום ענין להחמיר בספירת העומר יותר מיחידת אבילות אחת. מאחר ואין מחלוקת מתי נפטרו תלמידי ר' עקיבא, אלא רק מסלולים שונים איך לציין את פטירתם.
ולשיטתו ניתן להחליף בכל שנה בין המסלולים בלא התרת נדרים.
כך שודאי שאין משמעות להחמרת הספירה כולה.

נוסיף את אלו שמלכתחילה מתירים לשמוע שירי רגש שאינם מביאים לריקודים ומחולות.

ובשורה תחתונה:
נראה לי שאשכנזים צולים ופרומרים - מחמירים את כל הספירה גם מוזיקה,
וכל שאר הליטאים שומעים מלג בעומר והלאה.
(שלא לדבר על אלו שמאזינים למוזיקה בכל ספירת העומר)
 

זר פרחים

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
כמובן מי שמקל אז חייב להחמיר גם בחול המועד לא לשמוע
בחול המועד שומעים מאחר שאין אבלות במועד.
אני לא מבינה האשכנזיות שמצהירות כאן ששומעות מל"ג בעומר גם מתחתנות מאז?
מה ההבדל?
וזו התשובה:
(כנראה בעלה של מירי כתב את התשובה)
הנוהגים לאסור לשמוע אחרי לג בעומר זה לא מדין הספירה,
אלא כמש"כ בט"ז ס' תצג סק"ב שנהגו שלא לישא אשה מחמת גזירות ד' תתנ"ו שהיו באשכנז.
 
אני לא מבינה האשכנזיות שמצהירות כאן ששומעות מל"ג בעומר גם מתחתנות מאז?
מה ההבדל?
אני מכיר שבאמת גם מתחתנים אחרי לג בעומר
צריכים 33 ימי אבלות
שיטה א' עד אחרי ל"ג בעומר (שו"ע - ספרדים)
שיטה ב' מר"ח אייר עד שבועות לא כולל לג בעומר (רמ"א)
שיטה ג' כל הספירה חוץ משבתות ראשי חודשים ולג בעומר ויתכן גם ג' ימי הגבלה (הובא בבה"ל)
אם כן לא מובן איך אשכנזים מקילים אחרי לג בעומר????
כמובן מי שמקל אז חייב להחמיר גם בחול המועד לא לשמוע
כמו שאמורים לעשות הספרדים איני יודע מה הם נוהגים בפועל
בחול המועד לא שייך לנהוג מנהגי אבלות
 

חיים של תורה

משתמש מקצוען
צריכים 33 ימי אבלות
שיטה א' עד אחרי ל"ג בעומר (שו"ע - ספרדים)
שיטה ב' מר"ח אייר עד שבועות לא כולל לג בעומר (רמ"א)
שיטה ג' כל הספירה חוץ משבתות ראשי חודשים ולג בעומר ויתכן גם ג' ימי הגבלה (הובא בבה"ל)
אם כן לא מובן איך אשכנזים מקילים אחרי לג בעומר????
כמובן מי שמקל אז חייב להחמיר גם בחול המועד לא לשמוע
כמו שאמורים לעשות הספרדים איני יודע מה הם נוהגים בפועל
כמה אפשר לעוות בהודעה אחת.
כאן זה לא פורום הלכה, ולכן לא אכתוב את מה שכתוב בהלכה.
אבל במחילה מכבודך, אתה טועה ומטעה.
לפני שכותבים הלכות (ואסור לכתוב כאן...) כדאי לעיין בשו"ע ובמשנה ברורה היטיב.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

באבוד רשעים בינה • אתגר 112

לוח מודעות

למעלה